Reklama

Reklama

Sviňák

  • Velká Británie Filth (více)
Trailer 2

Hlavní postava - skotský zkorumpovaný policista Bruce Robertson - je posedlý sexem a kokainem. Měl by vyšetřovat vraždu, ale překáží mu vlastní podivínství, zvyk zahrávat si s kolegy a navíc opravdu miluje ženy. O Robertsona se stará jeho part´ák Ray Lennox  a šéf Bob Toal. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (607)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Divné, ujeté, hnusné, ovšem dobře natočené a sestříhané do podoby absolutně depresivního krimi thrilleru, který sice jede od začátku v přesně dané linii, ovšem nakonec vás rád vyvede z omylu způsobem vlastním jak Jamesi McAyoyovi, tak S. Bairdovi. Právě McAvoy se totiž jako správný skot do své nesympatické a nevkusné role, po sexu toužícího, feťáka absolutně vžil a svůj talent využil jako snad nikdy dříve. Tato volba mě sice překvapila, ovšem naprosto mě utvrdila v tom, že vycházející hvězda McAvoy zvládne každičkou, nejen hereckou, polohu...75% ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Postava skorumpovaného fízla, ktorý prepadol mnohým nerestiam (v tomto prípade sexizmus, drogy, či rasizmus) tu bola už nespočetne veľakrát a tak je treba prísť s niečím originálnym, aby film dokázal zaujať. Jon S. Bird ako režisér a scenárista sa však o to snaží až príliš, zbytočne tlačí na pílu, skúša rozobrať hlavnú postavu z rôznej perspektívy, no stále to nieje to, na čom by som si divácky zgustol. McAvoy pritom naozaj exceluje, no jeho postava šialeného "strážcu zákona" nedostáva patričnú hĺbku a zmysel (pokiaľ teda nešlo o prevtelenie sa do negativistických myšlienkových pochodov). Pokus o psychologickú rovinu v druhej polovici tak vyznieva prinajmenšom smiešne a povrchne. Zameranie sa na vtipný vývoj príbehu po vzore ritchieoviek by filmu pomohol asi viac. Potenciál na to bol po stránke scenáru, postáv i hercov samotných. 60%. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

Hrdý skotský národ může oslavovat dalšího hrdinu. W. Wallace, prohánějícího se po skotské vysočině a mobilizující hrdé Skoty proti anglické šlechtě, střídá naspídované, neukojitelné, egocentrické, rasistické, šovinistické prase-detektiv B. Robertson, prohánějící každou živou frndu v dohledu a mobilizující resp. manipulující svým okolím, s vidinou jediného. Povýšení a s tím (v jeho krví podlitých očích) spojené, navrácení se k rodině. Leč od detektiva-kapitána k pochůzkáři, je asi stejně tak daleko, jako z Nuseláku do Nuslí. Zvlášť, když stavy příčetnosti klesají úměrně s rostoucím počtem „životodárných lentilek“ a hladoví supi se nemilosrdně slétají. S podrobným komentářem si počkám na reprízu (přecejenom pochytat v tom zběsilém tempu všechny odkazy, je jako absolvovat holandský trip, pardon cyklovýlet, s Brucem a zůstat střízlivej) popř. předlohu, ale jedno vím jistě už teď. Svůj „povinný“ vánoční trojlístek Die Hard – Love actually- S čerty nejsou žerty, rozšiřuji o další (list). Snad bude platit, že čtyřlístek nosí štěstí. Že je to pouze pověra?! Srát na to. Je to jenom další hra a pravidla se přeci nemění, že Bruci. A jako v každé hře jde o to, dobře se (po)bavit. To se Ti, Jone, bezezbytku povedlo. Navíc, díky psychiatrovi Rossim a jeho psycho-ponorům do Bruceovi minulosti, se divák dozvídá, co hlavního hrdinu v dětství potkalo za ztrátu a tak se snímek vymaňuje ze škatulky samoúčelné prvoplánové povrchní kravinky. Ostatně, kdo by zrovna z tohohle, I. Welshe podezíral. Stejně tak je nezpochybnitelné, že J. McAvoy si hodně hlasitě říká (chlastá, fetuje, souloží, uráží, manipuluje a i ty stavy úzkosti mu sluší resp. k tomu patří ) o plešouna. Že ho zřejmě nezíská, je věc jiná. To C. Mansell by se po pódiu klidně projít mohl. Nejnašlapanější soundtrack od Trainspottingu. Jediný dílčí nedostatek spatřuji v určité nekonzistentnosti snímku, kdy více než ucelený příběh, sledujeme sérii (byť dobře natočených) jednotlivých klipovitých scének, kopírujících však stav resp. sled myšlenek hlavního hrdiny. Otázkou tedy zůstává, zda-li to považovat za nedostatek, či přednost. Prozatímních 88%. [A co na to Jan Tleskač? Těžko říct. Spíš by mě ale zajímalo, co na to G. Orwell]. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

K druhému celovečernímu počinu Jona S. Bairda, který je podepsán i pod scénářem, lze přistupovat dvěma způsoby. Lze se ke snímku stavět tak, že záměrem bylo natočit trainspottingový kult, z kterého budou citovány hlášky a vytrhávány scény z kontextu pro svůj pobuřující obsah. Je ale možné SVIŇÁKA vzít na milost a vnímat ho jako představitele tzv. mind-game filmů, tj. těch s narušenou ústřední postavou, jejíž vychýlené optice je vše přizpůsobováno a divák si je tohoto velmi dobře vědom a na tuto hru přistupuje a baví se jí. Proč je dobré snímku vyjít vstříc a chápat ho spíš prostřednictvím druhé zmíněné optiky, popisuji v recenzi. ()

Bigrambo 

všechny recenze uživatele

Výborný snímek o jednom skotském poldovi, který postupně přechází z komedie nabité opravdu černým, někdy až zvrhlým (ale v tom dobrém slova smyslu) humorem až do mrazivého dráma. Už od prvních minut mi bylo jasné, že mě tento snímek bude bavit a mé očekávání se naplnilo. Zážitek je podpořen skvělými hereckými výkony a také opravdu povedeným soundtrackem. "Je to jen další hra a pravidla se přeci nemění!" ()

Galerie (76)

Zajímavosti (14)

  • James McAvoy má schopnost zvracet podle své vůle. Díky tomu ve scénách, kde je Brucovi (James McAvoy) zle, zvracel McAvoy doopravdy. (Cheeker)
  • Keď Bruce (James McAvoy) číta vo výklade výsledky z futbalu, na obrazovke sa zobrazí čas 4:45. V decembri je v Edinburgu o takomto čase už tma, vo filme je však jasný deň. (toi-toi)
  • Při první návrhu scény zpívání v autě se uvažovalo, že uslyšíme píseň "I Wanna Know What Love Is" od Foreigner. Irvine Welsh ale nakonec vybral "Silver Lady" od Davida Soula, který hraje řidiče zpívajícího tuto píseň. (Fugas.cz)

Reklama

Reklama