Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Velké herecké sólo pro autenticky nadraného Denzela Washingtona. Zrežírované Robertem Zemeckisem tak, jako kdyby sám střízlivěl z (CGI) opojení. Nadčasový příběh o (ne)dobrovolných závislostech a nabývání ztraceného kontroly vypráví občas nesoustředěně a po celou dobu velmi pomalu, abychom pochopili každou sdělenou myšlenku, a téměř nedramaticky (napětí leteckého úvodu je například oslabováno druhou dějovou linií s Nicole). Zatímco první, akčnější polovina, slibující hrdinovu rychlou proměnu, je ještě slušně rytmizována střídáním scén tichých a scén podbarvených moderní hudbou, v té druhé vše splývá a naděje na změnu slábne. Poté, co ho nakopne letecká havárie, díky které doslova spadne nohama zpátky na zem, je Whip odhodlán udělat si v životě pořádek. Až nutnost čelit vlastním prohřeškům a vést bitvu, jejíž příčinu považuje za nesmyslnou, jeho odhodlání citelně oslabí. Whip sice udělal jeden hrdinský skutek, ale filmovým hrdinou hollywoodského střihu není. V detektivce by byl zároveň viníkem i vyšetřovatelem a tuto jeho vnitřní ambivalenci dokázal Washington bravurně vystihnout, ačkoli nedostal mnoho velkých dramatických momentů ani možnost odstínit postupnou proměnu postavy. Neprodělává kontinuální vývoj k lepšímu, a jako takový si ani nezaslouží soucit. Režisér se o něj zajímá bez patosu, bez empatie, jako kdyby šlo jen o objekt ke zkoumání, na jehož permanentní opilosti rozhodně není nic cool (takže žádné subjektivní záběry, žádné chlastací střihové sekvence s rockovou hudbou). SPOILER Pohledy zvenčí, kdy se svědkem vlastních činů stává také Whip samotný (televizní zpravodajství), si Zemeckis připravuje půdu pro závěrečné odhalení, komu (zřejmě) po celou dobu patřila vypravěčská perspektiva. Přesně jako upřímná zpověď napraveného hříšníka, pohrdajícího svým dřívějším já, film také působí. KONEC SPOILERU Let je ukázkovým „krizovým“ filmem. Trochu naivně, ale bez přehánění a nejlacinějších scenáristických kliček (ty přicházejí až na závěr) varuje před hledáním opory v drogách a alkoholu. Ač má snímek nakročeno k náboženskému poselství, vysvobozením nakonec není Bůh (nad jehož fanatickým následováním Let spíše pozvedává obočí), nýbrž celkem prostě a obyčejně rodina. Cynismus stranou, i takové filmy jsou dnes třeba. 70% Zajímavé komentáře: Marigold, imf, eye candy(21.2.2013)

  • Dadel
    ***

    Přestože velmi kvituji, že Robert Zemeckis přestal točit reklamy na motion capture technologii, jsem z jeho prvního dospělého filmu z tohoto století trochu zklamán. Samotná scéna kritického letu je špičková, ale většina zbytku filmu, místo aby se soustředila na to nejdůležitější (vyšetřování), tak se utápí v odbočkách.(1.1.2013)

  • castor
    ****

    Chlast je svině. Tyhle řádky píšu zrovna v době, kdy mě bolí hlava po včerejší oslavě. Jenže zatímco u mě bude další podobně laděná akce až třeba za několik měsíců, pilot Whip Whitaker je ožralej dennodenně. A flašku v ruce nedokáže pojmenovat jako flašku v ruce. Je moc fajn vidět u hraného filmu po dlouhých letech jméno Roberta Zemeckise, který poslední roky platit za technologického inovátora. U silných dramat (Trosečník, Forrest Gump) ho přesto vidím mnohem raději. Flight přesně takový je, to „divácky“ zásadní si navíc odehraje hned v úvodu. Zběsilým manévrem totiž zachrání v porouchaném letadle na devět desítek lidí, jenže hrdinou je jen částečně, protože v krvi měl známky chlastu a koksu. A to úřady přehlížet nebudou. Výsledek se velkým gestům a zásadním americkým poselstvím docela brání. Alespoň v první polovině určitě. Jenže scénář (mimochodem si ho všimli i filmoví kritici) nejprve namixoval solidní drámo, kdy pilotovo charisma a jistota v kokpitu jsou v protikladu s jeho mizerným charakterem a kdy narkomanka-pilotova nová láska ještě chce vidět světlo v tunelu, pak ovšem ubral na rytmu. Velká výzva před Whipem teprve visí, pro ostatní toho ale scénář moc nevymyslel. Boj narkomanky Nicole se závislostí tak prakticky „neexistuje“, Whipova rodina je v ději téměř zbytečná, kámoš John Goodman mi do příběhu navíc moc nesedl. Přesto tu máme sympaticky civilní film, který před kamerou jednoznačně táhne Denzel Washington a za ní spolehlivý Zemeckis. Sice to moc neustál s délkou a s několikerým poplácáváním po ramenou, a pevné místo v mé filmotéce mít zřejmě nebude, přesto tu máme nezpochybnitelně silný film, řemeslně a herecky precizní, kterému kvality nikdo neupře!!(15.9.2013)

  • TeeAge
    ****

    || Scenár: John Gatins | Hudba: Alan Silvestri | Produkcia: Laurie MacDonald, Walter F. Parkes, Jack Rapke, Steve Starkey, Robert Zemeckis | Distribúcia: Paramount Pictures | Štúdio: Parkes + MacDonald Prods., ImageMovers | Rozpočet: 31 miliónov $ | Tržby: 161,772,375 $ || Skvelá dráma, kde vám hlavná postava oproti viacerim žánrovkám naopak nie je ukradnutá, a tak má film napätie od začiatku až do konca. Trochu divná dejová linka so štetkou, trochu fyzickej protizákonnosti na začiatku drží film pri zemi. Laťka ajtak nadpriemerná.(2.3.2013)

  • dobytek
    **

    Abych pravdu řek, tak pilota, kterej si musí dát ráno lajnu koksu, aby byl vůbec schopnej dojít na letiště, a pak se přímo v pilotní kabině posilňuje vodkou, jsem v žádnym jinym filmu ještě neviděl. Proto mě začátek docela zaujal, protože jsem zase čekal nějakou postavu hrdinnýho pilota, kterej nemá jedinou špatnou vlastnost. Tady hlavní postava rozhodně neni žádná černobílá šablonka. Ale po docela efektnim pádu (nebo nouzovym přistání) letadla celej film jaksi uvázne na mrtvym bodě. Pořád jsem čekal, kdy teda Denzel Washington vystoupí někde na skupinový terapii a bude následovat něco jako: "Ahoj, já jsem Whip a jsem alkoholik." - "Ahoj Whipe" - "Alkohol mi způsobil tohle a tohle a blablablabla...." Jenže ono to pořád nepřichází a dokola sledujete, jak Denzel Washington pořád vylejvá obsah lahví do umyvadla, aby si druhej den šel koupit zase nový zásoby. K tomu ještě dokola nějaký kecy o bohu, kdy dokonce jedna z vyšetřovacích verzí pracuje s tim, že poruchu na letadle způsobila boží vůle. To jsem fakt nevěřil tomu, co slyšim. No nakonec k tomu přiznání po 2 hodinách teda dojde, akorát to neřekne nikde na skupinový terapii, ale nechá si to pro jakousi komisi, která vyšetřuje letecký havárie. Takže místo potlesku od ostatních alkoholiků si vyslouží pár let za mřížema. No možná by to bylo se zavřenejma očima i na 3 hvězdy, ale ten závěrečnej proslov v kriminále byl tak neskutečně sračkózní a patetickej, že dávám hvězdu dolu. Jinak jsem se těšil na Johna Goodmana, ale ten se ve filmu ukáže dohromady asi tak na 10 minut. 40%(22.2.2013)

  • - V nemocnici se objeví mladík s rakovinou. Nemá vlasy, ale je možné si všimnout, že má obočí, které by po chemoterapii mít neměl. (Timak)

  • - Natáčanie prebiehalo na viacerých miestach v americkom štáte Georgia. (MikaelSVK)

  • - Keď je publiku prvýkrát predstavená postava Harling Mays (John Goodman), počúva "Sympathy For The Devil". Táto pesnička sa tiež objavila vo filme Fallen (1998), kde si Denzel Washington a John Goodman zahrali spolu po prvý krát. (Spilvo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace