Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Petr je posel, vlastně messenger. Je to jeden z těch mladých mužů, kteří se na svých kolech stali nedílnou součástí koloritu současných měst. Je to člověk nekonformní, který se odmítá sžívat se současnou pokřivenou společností, se všemi těmi jejími pohodlnostmi, konzumem a lží, s jejími pseudopravdami, pseudocity, pseudoláskami a pseudohodnotami. Petrova nespoutanost přináší stále větší a větší problémy. A Petr je přesně člověk, který si nikdy nepřizná, že by mohl být u konce s dechem. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (87)

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Je to taková docela sympatická brněnská miniatura, která má sice blíže do televize než do biografu, ale na plátně se úplně neztratila a celkem příjemně překvapila. Příběh není nijak originální a ani onen jakýsi morální podtext diváka neprofackuje svou silou, přesto Posel dokáže zaujmout svou přirozeností a velmi dobrými hereckými výkony (především Hádek a reduťáčtí Vyorálek s Mikulkovou) - což jsou poměrně výjimky v současném českém filmu, který se vyznačuje hlavně křečovitostí. Třicetiletý Petr je veskrze záporná postava, prototyp inteligentního idiota až gaunera, který neustále prchá před důsledky vlastního jednání a který není schopen myslet na nic jiného než na sebe, sex a své kolo. Od toho se rozvíjí klasické vztahové peripetie a také (ve světovém měřítku již trochu ohraný) vozíčkářský minipříběh s předvídatelným rozuzlením. Znovu ale musím vyzdvihnout přirozenost, s jakou Michálek režíruje ne úplně dokonalý a sytý Epsteinův scénář *. Výsledek není ani trochu blbý, nevkusný a prázdný - přestože jde asi o nejslabší Michálkův film. Jako oddechovka je to ale opravdu sympatický film (o nesympatických mužských postavách). __*) Marek Epstein je snad nejpřeceňovanější scénárista současnosti. ()

honajz2 odpad!

všechny recenze uživatele

Proboha, co jsem to viděl? To fakt natočil Michálek? TEN Michálek, co natočil Zapomenuté světlo a Babí léto? To už snad víc uvěřím tomu, že Michálka unesli mimozemšťané a ukradli mu tělo, protože ty jeho poslední filmy vypadají katastrofálně a vůbec se mi nechce věřit, že by za tím stál někdo, kdo natočil Zapomenuté světlo. Je to naprosto příšerně natočené, ok, v zajímavostech se píše, že to původně měl být televizní film, ale tohle je otřesné i na televizní film. Herci (kromě Hádka, který se snaží) hrají špatně, pak tu jsou sotva uvěřitelné dialogy, začátek filmu vůbec nevypadá jako začátek filmu a konec je hrozný. Jako, co tady mám chválit? Trochu Hádka a ještě to, že je to natočené v Brně, ale toho Brna si díky té roztřesené kameře moc neužiju. Vlastně nejlepší na celém tomhle filmu je asi deset vteřin dlouhý statický záběr na Petrov. Ani příběh mě nezaujal, spíš mě nehorázně nudil a otravoval. Já jsem přemýšlel nad tím, jestli za to Brno tu hvězdu dám, koneckonců, filmů odehrávajících se v Brně není moc, ale tady to prostě nejde, tohle je naprostý odpad, jestli některý český film měl právoplatně zapadnout, je to tenhle. To i tenhle český film je líp natočený a líp zahraný... Odpad! ()

Reklama

Flexaret 

všechny recenze uživatele

Televizní film, který omylem zabloudil na filmové plátno. Pamatuji si reakci kinaře na diskusi po předpremiéře filmu na LFŠ, který vyjádřil svojí obavu, že na ten film žádného diváka nenaláká. A měl pravdu. Filmu zřejmě hodně ublížil malý rozpočet, kameraman měl k dispozici běžnou TV kameru, která má své limity. Škoda nevyužitého potenciálu brněnských reálií, které se zas tak často v českém filmu nevyskytují. ()

troufalka 

všechny recenze uživatele

I když je konec předvídatelný nabízí Posel pohled na dnešní svět. Zdá se mi, že český film je úspěšný, právě pokud se zaměří na současnost, byť temnou a poznamenanou. Ať už je to Rodina je základ státu nebo Kobry a užovky. Právě srovnání s posledním jmenovaným je nasnadě - dějová linka je v řadě bodů podobná, obsazení hlavního hrdiny Matějem Hádkem ... to vše vybízí k porovnání. Na rozdíl od mnohých zde mám scénáře Marka Epsteina ráda a tady na navíc v tom nevinně - scénář napsal dávno před Kobrami. Posel se mnohem víc drží hlavního hrdiny, ostatní postavy se odvíjí právě ve vztahu k němu. Tak jako si hlavní hrdina uhání ulicemi Brna, jde i režisér Michálek vlastní cestou, leckdy nevyjetou pěšinou a po schodech. A to je mi právě na filmů sympatické - je svůj. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Nedospělý sebestředný hajzl je bohužel jedinou výraznou postavou celého filmu. Musíme s ním vydržet celou hodinu a půl. Nezmění ho pocit viny, vlastní vážná nehoda, ani láska (připustíme-li, že si prostě jen nechtěl zasouložit), a minimálně od poloviny jsem mu přál něco takového, jako přišlo v pointě. To je jediné plus scénáře, že k tomuto happy-endu došlo opět právě vinou jeho sebestřednosti. Jako divák jsem se nudil a jako cyklista jsem nechápavě kroutil hlavou. Promarněná šance. ()

Galerie (35)

Zajímavosti (6)

  • Film nemohl sehnat žádné studio, které by film natočilo. Nakonec se ho ujalo brněnské studio České televize. (morgos)
  • Herci zvládli akční scény až na malé výjimky sami. (morgos)

Reklama

Reklama