Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dr.fish
    ****

    Velmi nesympatický hrdina, kterého dobře a nesympaticky hraje Matěj Hádek je asi základem zdejšího špatného hodnocení. Ono se po všech stránkách jedná o docela povedený film, možná trochu moc televizní a tímpádem zjednodušený náročností na běžný divácký průměr, ale pořád se jedná o to lepší, co televize v poslední době dělá. A za ten konec přidávám jednu hvězdu navíc....jednou repre-pořád repre...70%(3.1.2015)

  • gidzitka
    *

    Toto bolí, toto bolí. Nebýt hrdá Brňanda, která zná téměř všechna místa, kde se děj odehrává a nebýt na premiéře v Lucerně, kam mě pozval jeden známý, který se dosti význačně na filmu autorsky podílel, moje utrpení by bylo menší a ještě menší, až by bylo nejmenší na celém světě... Ale vážně - proč ta falešná skromnost, žádná ambice odrovnat emocionálně diváka? Kde jsou ty časy, kdy bylo třeba zabít Sekala? Kdy byla platonická láska venkovského faráře k obyčejné selce tak srdcervoucí? Sice mě u Karamazových zachvátila euforie, ale jak vidno značně předčasná. (POZOR SPOILER! Vlastně jen od toho dotyčného známého vím, že hlavní antihrdina se chtěl změnit k lepšímu, jenže pak ho zmlátil ten týpek a nějak se to celé posralo a blablabla. Mimochodem to jsem teda jako z filmu vůbec nepostřehla a na konci Petrovi daný osud přála.KONEC SPOILERU.) Plytkost děje, postav, chování hodící se k puberťákům. Děj zkrátka plyne, vlastně vás ani nezajímá, co bude dál a to, co je v následujícím záběru, vás nepřekvapí. Souhrn klišé končící ještě větším klišé hrajícím si na umění. Prý jsou ve filmu odvážné sexuální scény - asi to byl poslední zoufalý pokus distributora nalákat na film vůbec nějaké diváky. No, mně je to docela šumák, i když když je to samoúčelné, štve mě to pro tu banalizaci sexu, ale to už bych zabrousila úúúplně jinam. Mimochodem asi jsem tu "odvážnost" nijak nepostřehla, protože záběr na zadek a prsa a nulová "chemie" mezi hlavními protagonisty, opravdu nepovažuji za nic převratného a hodného zaznamenání. To "Piano" z roku 1993 je jinší kafe, u něhož jsem se vždycky červenala. Jenže to už byl taky trochu jiný Příběh...(3.11.2012)

  • Sandiego
    ***

    Vladimír Michálek se snažil scénář Marka Epsteina dostat do kin po několik let. Nakonec jedinou finanční podporu našel u České televize a ta až následně poté, co snímek vznikl, rozhodla o jeho kinodistribuci. Je třeba brát v potaz, že film vznikl v obdobných podmínkách jako televizní filmy, které nás ustavičně straší v neděli večer. Posel získává body za to, že televizní původ dokáže zakrýt dynamickým sestřihem a výraznou Štrbovou kamerou, potěší i způsob, jakým dokáže na plátně zvěčnit genius loci moravské metropole. Film má hlavně v první polovině drive a je na hony vzdálen svým televizním bratříčkům. Nadále však zůstává komorním dramatem, jež je spíše studií jednoho charakteru, než aby vytvářel skutečnou dějovou linku. Pojítkem scén jsou nakonec jen klasické milostné peripetie, jež psychologické aspekty poněkud banalizují. Ve výsledku film nevyniká žádnými velkými ambicemi, jde jen o nepříliš soustředěné odkrývání narušené morálky jednoho člověka, které na plátně skutečně nevyznívá tak jak na obrazovce v soukromém prostředí. Michálek schválně před projekcí v Puppu zdůrazňoval, že jde jen o "televizní, televizní, televizní film". Zatímco mohl být na obrazovce událostí, v kinech je odsouzen spíše k nezájmu. Mě však příběh i tak oslovil, se zájmem jsem ho sledoval od začátku do konce a i když byl v leččems nedotažený a banální, neiritoval mě. Konec byl možná až příliš jednoduchým řešením, ale film také mohl zabřednout do hrozícího sentimentu. Po herecké stránce Matěj Hádek předvedl sympaticky dvojznačný výkon, pro mě však exceloval především velmi zajímavý Jiří Vyorálek. Hůře dopadlo obsazení brněnských hereček, hlavně Gabriela Mikulková působila někdy trochu křečovitě a nepřesvědčivě. Michálek tedy dlouhá očekávání zcela nenaplnil, je otázkou kdy konečně dostane příležitost pro plnohodotný comeback (co je s dlouhodobě připravovanými projekty Salon Gruber, Vlci a psi či Město ptáků?). Epsteinovo jméno naopak začíná trpět inflací a i když jeho scénáře jsou poctivé a divácky vděčné, trpí absencí jakéhokoliv přesahu či větší hloubky a nedají se ani nazývat autorskými výpověďmi. Buď svoji reputaci v září napraví velmi slibně vypadajícím thrillerem Ve stínu, nad nímž strávil několik let usilovné práce, nebo nedávno ještě slibný talent potopí prokletí ze strany kritiky.(5.7.2012)

  • netahlo
    ****

    Chtel jsem dat tri hvezdy, ale diky nesmyslne nizkemu hodnoceni zde, jdu na ctyri. Neni to totiz vubec spatny film, jak tady zdejsi prechytrali mudrlanti prezentuji. Matej Hadek zahral svou roli hajzlika skvelym zpusobem. I dalsi herci podali vyborny vykon. Do kina bych na to asi nesel, ale jako TV film urcite v poradku. Michalek sice natocil lepsi kusy, ale za Posla se rozhodne stydet nemusi.(5.4.2014)

  • Cimr
    ***

    ,,Zloději kol" po česku? To asi ne. Tentokrát jsem neměl pocit takového toho "typického českého filmu", jaký popisuji např. u filmu Poupata, ale přesto nejsem z Posla nijak nadšen. Na Michálkovi je sympatické, že neuvízl v jedné zaběhnuté koleji. Režisér takových hitů jako Je třeba zabít Sekala nebo Babí léto by v našem malém rybníčku mohl celkem spokojeně točit variace na tyto příběhy, kdežto z Posla je cítit snaha zkusit něco jiného, překročit svůj stín. To vyšlo jen zčásti - a na vině je především scénář bůhví proč oslavovaného Marka Epsteina (co jsem slyšel, žádná z jeho novinek, tedy ani Signál ani Vrásky z lásky, není zrovna zázrak). Film se snaží cosi řešit, ale je to takové nemastné neslané, chybí zápal, chuť zkusit něco, co tu opravdu ještě nebylo. Říká se, že umělec by se měl pustit do nějakého díla teprve tehdy, pokud by umřel, kdyby tak neučinil. A to je právě problém mnoha českých filmů, Posla nevyjímaje. Kdyby nevznikl, nikomu by to nebylo líto, nikdo by to nezaznamenal a naše kinematografie by vůbec o nic nepřišla, což je samozřejmě velmi špatně. Ale abych jen nehanil - Hádek a Leimbergerová jsou senzační.(2.8.2012)

  • - Film měl původně vzniknout jako TV film. Až později se rozhodlo, že půjde do kinodistribuce. (morgos)

  • - Film nemohl sehnat žádné studio, které by film natočilo. Nakonec se ho ujalo brněnské studio České televize. (morgos)

  • - Vladimír Michálek se částečně inspiroval filmem U konce s dechem (1959). (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace