Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Inozuka
    ***

    Zvolit si za hlavního hrdinu filmu kreténa je vždycky ošemetné a občas se tak stane, že to filmu zlomí vaz. Což je tak trochu případ Posla ... identifikovat se s Petrem je opravdu těžké a podstatně to ovlivňuje i hodnocení filmu. A na druhou stranu se dá říct, že ten ve finále není až tak špatný, protože před diváka klade právě toto dilema. Nicméně si nemyslím, že bych si Posla ještě někdy pustil - takže schíza jako blázen, kterou vyřeším neutrálními třemi hvězdičkami.(13.5.2018)

  • Brylin
    **

    Jakkoli mám pana režiséra Michálka rád, tento film je televizní, televizní, televizní (tak jak on sám řekl před premiérou) a neměl podlehnout tlaku a uvést ho na karlovarském festivalu. Scénář Marka Epsteina je slabší: chybí mu vnitřní síla a hloubka a tento fakt nelze zakrýt. A i když snímek disponuje dynamickou kamerou a střihem, zejména při jízdách na kole, Matěj Hádek i Jiří Vyorálek podávájí velmi solidní výkon a Radim Hladík ml. si vyhrál se zvukem, není pro mě možné film hodnotiti lépe. Dvě hvězdičky.(6.7.2012)

  • Fifer
    ***

    Posel je jednoduše řečeno film o cyklomrdu. Ale je třeba říct, že je to snímek povedený a zdejší hodnocení je nejspíš způsobeno tradiční záští vůči českému filmu. Režie, kamera i herecké výkony jsou dobré až výborné, nejslabší položkou je scénář. Epstein poslední dobou produkoval sr.ku a za sr.kou, takže v tomto ohledu se jedná o jeho nejlepší počin. Přesto se scénář neubrání mnoha klišé, například celá vedlejší línie s tlustou ošklivou holkou, která se zamiluje do Petrova kamaráda. Kolikrát už jsme tohle viděli? Největším kladem snímku je dobře postižená mentalita třicátníka utíkajícího před sebou samým, adrenalinové závody Brnem a několik vtipných dialogů. Bohužel se na můj vkus až příliš často používal takzvaný "kozí záběr", děkuji Lence za terminologii. Na závěr si neodpustím poznámku: Většina cyklistů si své "miláčky" zamyká, Epsteinův scénář objeví zámek až ke konci filmu.(24.10.2012)

  • MickeyStuma
    ****

    Velmi zajímavý příběh a troufám si tvrdit, že takřka ze života. Zpracováno je to v plynulém souběhu se skutečností a tím je povýšena veškerá reálnost dějství. Matěj Hádek v roli Petra je přesvědčením nelehkosti bytí v současném životě. Tempo vyprávění se občas zadrhne, ale nijak to na výsledku nevadí. Vzniká tak vlastně pro diváka chvilka k zamyšlení nad osudem a absurdity hlavní postavy. Scénář je napsán dobře a veškeré charaktery postav jsou pochopeny a zahrány velice zodpovědně. Až bych si troufl tvrdit, že se někdo v určitých chvílích i pozná. Snímek je zkrátka výpovědí jednoho ponurého života v hlavním městě se všemi svými klady i zápory. A tentokrát se to tvůrcům opravdu povedlo.(22.4.2014)

  • Cimr
    ***

    ,,Zloději kol" po česku? To asi ne. Tentokrát jsem neměl pocit takového toho "typického českého filmu", jaký popisuji např. u filmu Poupata, ale přesto nejsem z Posla nijak nadšen. Na Michálkovi je sympatické, že neuvízl v jedné zaběhnuté koleji. Režisér takových hitů jako Je třeba zabít Sekala nebo Babí léto by v našem malém rybníčku mohl celkem spokojeně točit variace na tyto příběhy, kdežto z Posla je cítit snaha zkusit něco jiného, překročit svůj stín. To vyšlo jen zčásti - a na vině je především scénář bůhví proč oslavovaného Marka Epsteina (co jsem slyšel, žádná z jeho novinek, tedy ani Signál ani Vrásky z lásky, není zrovna zázrak). Film se snaží cosi řešit, ale je to takové nemastné neslané, chybí zápal, chuť zkusit něco, co tu opravdu ještě nebylo. Říká se, že umělec by se měl pustit do nějakého díla teprve tehdy, pokud by umřel, kdyby tak neučinil. A to je právě problém mnoha českých filmů, Posla nevyjímaje. Kdyby nevznikl, nikomu by to nebylo líto, nikdo by to nezaznamenal a naše kinematografie by vůbec o nic nepřišla, což je samozřejmě velmi špatně. Ale abych jen nehanil - Hádek a Leimbergerová jsou senzační.(2.8.2012)

  • - Film měl původně vzniknout jako TV film. Až později se rozhodlo, že půjde do kinodistribuce. (morgos)

  • - Herci zvládli akční scény až na malé výjimky sami. (morgos)

  • - Vladimír Michálek se částečně inspiroval filmem U konce s dechem (1959). (JoranProvenzano)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace