Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    ***

    Zvířátka a Manichejští. Jak spojit katastrofický velkofilm biblických rozměrů s komorním dramatem o vztahu otce / synů, následnictví a morálních dopadech "vyvolení" Stvořitelem? Lopotně. Noe střídá trikově vydařené, ale v jádru tuctové "velkokompozice" na pomezí post-apo, fantasy a new age spořiče obrazovky s velmi komorními polohami. Pro ty je charakteristická Darrenova precizní práce s detailem tváře a Libatiquovo kontaktně syrové snímání. První polovina zakončená epickou bitvou Entů se skřety nabízí spíš záblesky poutavosti, které přesto soudržnější druhá polovina překvapivě zúročí. Ono komorní drama na škuneru plném spících zvířat a starozákonní krutosti má intenzitu, přesah i báječnou věc jménem Russell Crowe faktor (když zvážíme, že v jedné chvíli hraje Noeho, Abraháma a sám sebe, je to gargantuovský výkon). Škoda, že působivou katarzi v podobě gesta zabije další holubička míru v epické šíři post-katastrofické krajiny a taky zjištění, že celý metafyzický rámec "stvořitele" je ve skutečnosti spíš účelovou machinací, aby se v první polovině mohly dít "fantastické" věci a ve druhé nebe významně mlčet a působivě trýznit hrdinu. Poselství Noeho je bohužel new-agově banální "važ si všech živých tvorů, respektuj je a množ se v lásce, která nás povyšuje nad vrozené zlo." Noe se prostě kolébá mezi plytkým duchovním leporelem a nečekaně dobrými detaily. P.S. Největším zázrakem stvoření je stejně Božská Emma, že jo. [60%](26.3.2014)

  • Douglas
    **

    Noe je podivný film na pomezí nesourodých významových, vypravěčských i filmařských vzorců. To žel neznamená osvěžující pohled na klasické téma, nýbrž prostě jen galimatyáš. Noe je výsledkem práce relativně zkušených filmařů, takže zaráží naivita, s níž ignorují předpoklady pro funkčnost a účinnost volených postupů. Tak předně… příběh o potopě světa je sice potenciální podívaná, ale troufám si tvrdit, že působivost příběhů o zkáze se odvozuje od dvou elementů, které filmovému Noemu palčivě chybí: (a) ničí se něco, k čemu má divák nějaký vztah založený buď kulturní zkušeností, nebo vyprávěním příběhu; (b) nebezpečí hrozí někomu, na kom divákovi záleží. Více viz tady.(1.8.2014)

  • 3DD!3
    *****

    Přechod k velkofilmu se podařil. Aronofsky si libuje v zrcadlení dnešního lidstva s potomky Kainovými. Snové sekvence a tripové vyprávění prvních kapitol z Písma, má pořád tu neokoukanou efektivitu, co dokáže přikovat suché oko diváka k plátnu. Russell je výborný, už dlouho nehrál takhle dobře a práce, kterou musí jeho Noe vykonat, se chopil se ctí. Cíl vybudování celé archy je trošičku odlišný a přidává snímku v závěru až thrilerové obrysy a depresivní pachuť, kterou rozbije až Watsonová v závěru. Hodně lidí Darrenovi křivdí za to, že se zaprodal Hollywoodu, ale upřímně si nedovedu představit, že by Noeho někdo natočil lépe. Nebo, že by nebyl dost osobitý. Nemám mu co vytknout (možná Noeho oholená kebule, byla menší ústřel). Málo kontroverzní? Málo šokující? Moc biblické? Proboha... Že to nemusím udělat?!(30.3.2014)

  • TheRaven
    **

    Škoda, škoda. Hned od prvních titulků to vypadalo na krásnou sračku (v lepším slova smyslu) a už jsem se těšil na ten odpad!, ale v druhé polovině se to nějak zaseklo a už to bylo jen blbé. Ale Noe vykreslený jako záporák byl dobrý, jen to chtělo ještě víc epiky. Výsměšné dvě hvězdy. P.S. A nějaká píča vedle mě mi pořád svítila mobilem do ksichtu. Ale doma pak byla správně po biblicku řezaná, takže vlastně dobrý.(26.3.2014)

  • Madsbender
    *

    Povedať, že sa Aronofsky zbláznil, by bolo až príliš jednoduché, prvoplánové a hlúpe. Darren Aronofsky sa nechal presvedčiť Hollywoodom, že môže byť, čím chce a robiť, čo chce. Následne stvoril niečo, čo svojou schémou viac než čokoľvek iné pripomína onu povestnú tortu psíčka a mačičky - nekompaktný rozháraný guláš, ktorý sám seba považuje za nadfilm, pričom sa ani nedokáže rozhodnúť medzi ostentatívnym audiovizuálnym formalizom (plagátové heslo "spektakulární" má svoje opodstatnenie) a existenciálnou osudovou rozpravou/komornou psychologickou štúdiou muža a otca, ktorý trpí a jeho bremeno ho čím ďalej, tým rýchlejšie strháva do víru šialenstva. Kolízia postupov v rozprávaní a protichodných snáh o predstavenie vlastnej vízie a ideológie, ktorá sa stráca v mnohoznačnosti na strane jednej, a povrchnosti na strane druhej, je zo strany tak úspešného a zručného tvorcu prekvapivá, až znepokojivá. Postava Matuzaléma má minimálne opodstatnenie (pre príbeh i vnútornú logiku), rovnako ako prítomnosť padlých anjelov v podobe kamenných stvorení. Súboj zvádza dokonca aj na poli vizualizácie a kamery ako takej - ohromujúce zábery prírody, trikové atrakcie, kompozície, experimentovanie so svetlom, animácia a CGI sú striedané a obmieňané tak podivným spôsobom, až sa zdá, že pri tvorbe Noeho nemal Aronofsky vôbec šťastnú ruku a trpel nerozhodnosťou v takmer každej oblasti. Pestrosť symbolov a snáh o transcendentálne, osudové a ideologické presahy sa míňa s akciou a efektnými megalomanskými sekvenciami. Na Hollywood vo výsledku pôsobí Noe ako nebývale sporadický (v negatívnom zmysle) veľkofilm, ktorý sa triešti o pravidlá a konvencie, ktorým sa občas vzpiera, ale nie je si istý, či je to to, čo chce. Aby som bol úprimný, považujem Aronofskyho kardinálny nepodarok a plochú atrapu veľkého príbehu za najväčšie sklamanie roka, a jediné, čo skutočne oceňujem, je opäť špičkový soundtrack Clinta Mansella. 20%(25.8.2014)

  • - Na premiéře filmu v New Yorku proběhl čistě veganský raut. I z toho důvodu, že režisér Darren Aronofsky je ortodoxní vegan. Veganství vyobrazuje i film, kdy jsou Noe (Russell Crowe) a jeho rodina sběrači bobulí a dalších rostlinných potravin a Noe zdůrazňuje: "Sbíráme pouze to, co potřebujeme." (phoenixer)

  • - Russel Crowe kvůli roli Noaha přibral 8 kilogramů. (filmsim)

  • - Ačkoli se ve filmu objevuje mnoho zvířat, ve skutečnosti se žádné živé zvíře natáčení nezúčastnilo. Všechny zvířata jsou totiž počitačově animovaná legendární společností na vizuální efekty ILM. (CatcherBlock)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace