Nastala chyba při přehrávání videa.
  • chezush
    ****

    Musím se smát těm, kteří tu brečí a kritizují, že ve filmu je mnoho náboženství a stvořitele. To bych od filmu, který je ''inspirován'' příběhem z Bible opravdu nečekala.. Většina lidí odmítá akceptovat fakt, že Aronofsky si dovolil natočil něco jiného, než na co jsme byli doposud zvyklí. Jasně, Noe zdaleka nedosahuje kvalit předešlých filmů, ale pořád tam Aronofskyho rukopis najdete. Ať už je to střih, který jsem si neskutečně užívala, snové frekvence, surové/temné prostředí, Clint Mansell, barvy nebo psychologie postav. To všechno tam je. Jen je to jiné a zabalené do většího filmu s větším rozpočtem. A navzdory několika změnám (nebo vlastně nemůžu říct změnám, protože Noe je smyšlený a krátký příběh) které ve filmu jsou, stále vystihuje podstatu příběhu jeho vlastním a jedinečným způsobem. Celkově mě to hodně zasáhlo, ale k tomu mám své osobní důvody. A když tu vidím ty odpady a nějaké komentáře, tak si přeji, aby ta potopa celého světa opravdu přišla.(31.3.2014)

  • T2
    *****

    Rozpočet $125miliónovTržby USA $101,200,044Tržby Celosvetovo $362,637,473Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,713,762Tržby za predaj DVD v USA $11,806,096║ tak Darren Aronofsky nadmieru prekvapuje, ponúka až nečakane stráviteľnú verziu pre širšie publikum a to tam s citom dokáže dopasovať všetko čo treba, všetko čo treba vypovedať, ponúka silný drsný príbeh, v doprovode z ohromujúcim vizuálom, trikmy a monumentálnou hudbou, Russell Crowe opäť brávurne, z jeho postavy srší rovnako ako démonickosť aj citlivosť, dravosť, neha, digitálne zvierence fakt podarené, dokonca aj anjelsky kamenožrúty sú v pohode, jediný kto mi tam vadil bol Logan Lerman a tam výtky začínajú aj končia, bonusom navrch sú snové sekvenie a konečne fantasy ktoré ma skutočný ráz, poetiku a epickosť, konečne niečo s poriadnou atmosférou a miestami prídu aj na príjemné zimomriavky,... a Slovenský dabing opäť sadol, veľké plus /videl v kine 3D verziu: 90%/ __tomuto by sa zádumčivý krestani mali radšej vyhnúť lebo utrpia újmu na mysliteľskom zdraví ako moja mamka __moja recenzia(6.4.2014)

  • 3DD!3
    *****

    Přechod k velkofilmu se podařil. Aronofsky si libuje v zrcadlení dnešního lidstva s potomky Kainovými. Snové sekvence a tripové vyprávění prvních kapitol z Písma, má pořád tu neokoukanou efektivitu, co dokáže přikovat suché oko diváka k plátnu. Russell je výborný, už dlouho nehrál takhle dobře a práce, kterou musí jeho Noe vykonat, se chopil se ctí. Cíl vybudování celé archy je trošičku odlišný a přidává snímku v závěru až thrilerové obrysy a depresivní pachuť, kterou rozbije až Watsonová v závěru. Hodně lidí Darrenovi křivdí za to, že se zaprodal Hollywoodu, ale upřímně si nedovedu představit, že by Noeho někdo natočil lépe. Nebo, že by nebyl dost osobitý. Nemám mu co vytknout (možná Noeho oholená kebule, byla menší ústřel). Málo kontroverzní? Málo šokující? Moc biblické? Proboha... Že to nemusím udělat?!(30.3.2014)

  • Malarkey
    ****

    Biblický Noe mě už od počátku projektu připravoval na totální epično. Příběh samotný je vlastně ten nejpoctivější a nejzákladnější příběh všeho, ve kterém se promítá a proti sobě stojí čisté dobro a čisté zlo. To všechno si už několik let na nás chystal ten zřejmě nejzajímavější režisér současnosti - Darren Aronofsky. Čekali byste tedy něco jiného? Já nejspíš ne. A možná i právě proto jsem si na tenhle film musel prvních dvacet minut zvykat. Během toho jsem si stihl vzpomenout na články, kde jsem četl o tom, jak Darren měl s tímto filmem problémy, jak vydavatelství na něj tlačilo nebo jak mu plno scén proškrtalo. V tu chvíli jsem si ale na metaforické pojetí příběhu stihl zvyknout. Stihl jsem si také zvyknout na naprosto překrásnou islandskou krajinu, která jako kdyby připomínala měsíční krajinu. Také jsem si doslova začal užívat boží hudbu od režiséra dvorního skladatele - Clinta Mansella a určitě nesmím zapomenout ani na samotného Noa, tedy Russella Crowa. Všechno to začalo splývat a po nejistém začátku se rozjela ta největší příprava na tu největší světovou katastrofu, co se v dějinách lidstva kdy vůbec objevila. V posledních 40ti minutách to ještě k tomu naprosto parádně gradovalo, tak jak to v současnosti umí snad jenom právě Aronofsky. To, že je to vlastně ten nejklasičtější případ pomsty, zklamání a lidských vlastností jako takových, to mi zase tak nevadí. Užíval jsem si ty krásné záběry, jako když silueta Noeho stojí před úsvitem samotného Slunce, časosběrné sekvence nebo záběry příchodu celého zvířectva k arše. Na takové scény se prostě nezapomíná. Stejně tak, jako já nezapomenu na tento film. I když není dokonalý. Ale to ani samotný příběh této archy.(1.4.2014)

  • Bluntman
    ***

    NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou).(31.3.2014)

  • - Ve filmu ani jednou nezazní slovo Bůh, ale pouze On či Stvořitel. (AGAMENON)

  • - Hlavní roli kvůli přeplněným diářům odmítli Christian Bale a Michael Fassbender. (oje)

  • - Na začátku filmu ukazuje Noemu (Russell Crowe) jeho otec hadí kůži, která má roztřepené okraje. Kůži mu ukradne potomek Kaina (Ray Winstone) a když se s ní po několika záběrech znova objeví, její okraje jsou hladce zaříznuté. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace