Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kiddo
    odpad!

    Jako příspěvek na domácí festival k posrání vtipných hovadin to jednou bude neocenitelné, jinak se ale jedná o morálně odporný škvár, za jehož tenounkou fasádou pobožné, provokující (a smysl nedávající) hlubokomyslnosti se skrývá rouhačství tak nepochopitelného kalibru, že se z toho musí dělat blivno jak zapřisáhlému ateistovi, tak i křesťanovi, který Bibli občas používá i na něco jiného než jen na zběžné vytírání prdele. Co si počít s filmem, kde abrahámovsky zkoušený hrdina, drze si uzurpující roli Boha, je vnímán jako kladná postava a nositel Boží vůle, nikoli jako geniální ztělesnění Lucifera směle se rovnající pojetí Marka Pellegrina, kdežto pravý nositel biblického poselství má být zlý, zlý záporák? Tahle diskrepance se vyjasní v okamžiku, kdy si uvědomíme, že klíčem pro posuzování dobra a zla tu není křesťanská morálka, nýbrž její soulad či nesoulad s módním připosraným progresivismem, který si troufá z dřívějšího ošlehaného drsoně udělat bezpáteřního, veganského, stupidně kalvínského, civilizací pohrdajícího hipíka. Už jen zdejší pojetí zla stojí za pár facek, neboť zlo není určováno morálními proviněními a nedostatkem pokání, nýbrž čistě a jedině původem, definitivně do řiti to ale spěje v okamžiku, kdy Aronofsky podělá i klasickou křesťanskou myšlenku přízemnosti člověka, jeho nesmazatelné viny a nehodnosti Boží milosti a předělá ji v inherentní ďábelskost, která mu se zapáleností vymaštěného environmentalisty umožňuje zaštiťovat se údajným biblickým kontextem a hlásat, kdovíjak by na tom svět nebyl líp, kdyby laskavě Bůh vytáhl hlavu z prdele a vykořenil z něj svoje nejoblíbenější stvoření. A vrchol všeho? Connellyová za celé dvě hodiny a půl ani na chvíli nestojí na žádném molu! Bůůůůůůůůůůů!(26.3.2014)

  • freddy
    ****

    Noe a Potopa světa. Jedna z velmi známých pasáží ze starozákonní Bible je nám naservírována ve zcela vizuálně propracované a epické filmové verzi, která asi nemá a dlouho nebude mít obdoby. Hned, jakmile jsem se dozvěděl, že jde do kin film na toto téma (což bylo, přiznám se, teprve týden před tím, než film vstoupil do českých kin), jsem věděl, že tenhle film chci vidět. A to především z toho důvodu, že jsem ho chtěl porovnat s dvoudílnou TV verzí tohoto příběhu z roku 1999 s Jonem Voightem v hlavní roli, který, ač jsem ho viděl před více než 10 lety, mi stále rotuje v hlavě a stále jsem ve zpomínkách schopen se rozpomenout na řadu scén z toho filmu a do detailu je popsat, což svědčí o tom, že toto téma je pro mě nějakým způsobem zajímavé. A ač jsem byl u této velkolepé podívané mnohokrát zklamán rozdílnou interpretací oproti Bibli (nejvíce mi vadilo, že v biblické verzi, na rozdíl od filmu, na archu každého ze synů Noemových doprovodila i jeho partnerka), ve výsledku jsem si film maximálně užil a má velká očekávání byla tímto filmem z velké části naplněna. Některé změny oproti Bibli však byly i k lepšímu. Mám teď na mysli padlé anděly, tzv. Posly, kteří byli úžasným doplňkem celého příběhu, byli perfektně ztvárněni a celému filmu dodali na atraktivitě. Jejich mise, jejich příběh, jejich pomoc Noemovi a jeho rodině a jejich konečná odměna od samotného Stvořitele, to vše mě dokázalo ohromně zaujmout a za tento nápad tvůrcům tleskám. Dějově byl film zvládnutý téměř perfektně, ani na okamžik jsem se nenudil, celé jsem si to užíval, a to včetně hereckých výkonů, obzvláště Russel Crowe byl hodně přesvědčivý a často i velice děsivý, opravdu z něj šel strach. Ale přesvědčivé bylo i herectví Emmy Watson, Logana Lermana a dalších, kteří své role zvládli s bravurou. A Anthony Hopkins, ten vysloveně potěšil. Přiznám se, že Darrena Aronofskyho jsem dosud jako režiséra nijak blíže neznal, ze všech jeho filmů jsem dosud viděl pouze Requiem za sen, a to už je cca. 10 let, co jsem ten film viděl, takže jsem blíže nepátral, kdo to vlastně režíroval, a neměl jsem tak se jménem režiséra spojena žádná vysoká očekávání, a ono je to možná dobře. Ve výsledku jsem tedy velmi spokojený, film jsem si užil a v mých očích je o něco kvalitnější, než 15 let starý dvoudílný film. Ale jelikož mu nemůžu odpustit nepřesnosti oproti Bibli, uděluji pouze čtyři hvězdy, ale třeba časem změním názor a tu jednu hvězdu přidám.(13.4.2014)

  • Bluntman
    ***

    NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou).(31.3.2014)

  • zelvopyr
    **

    Zajímavý pokus jít proti proudu: poslední dobou se točí filmy nemastně neslaně tak, aby vyhovovaly úplně všem, rating i pro miminka, myšlenka tak mělká nebo tak důkladně vysvětlená, že ji pochopí i ti méně bystří. Tady Aronofsky naopak jako by chtěl naštvat všechny. Biblický příběh, který celkem berou snad všechna náboženství a ateisti ho shovívavě tolerují, odvyprávěl tak, že nemohl být přijatelný snad pro nikoho, pro každého z trochu jiného důvodu. Zůstává divoký střih a zarputilost, ale... no, rozmluvte mi někdo, že je to jeho nejhorší film...(8.7.2015)

  • sniper18
    ***

    Je to úplne priemerná dobrodružná fantasy dráma od Darrena Aronofskeho. Má priemerný príbeh o mužovi, ktorý si žije so svojou rodinou obyčajným a mierumilovným životom, čo najďalej od ľudí, ktorí predstavujú najväčšie nebezpečenstvo, až raz získa od boha víziu o nadchádzajúcej potope, ktorá má zničiť celé ľudstvo, keďže sa za tie roky príliš skazilo. A tak s pomocou začne stavať veľkú loď pre svoju rodinu a hlavne živočíšne druhy celého sveta, aby sa mohlo začať odznova, ale musí čeliť mnohým problémom, či už kvôli iným ľuďom, ktorí sa nezastavia pred ničím, ale hlavne kvôli tomu, čo si má pod svojimi víziami presne predstaviť, pretože to ohrozuje aj jeho rodinu. Spracovanie nie je úplne zlé, ale o väčšej spokojnosti tu určite hovoriť nemôžem. Keďže k biblickej tématike nemám žiadny vzťah, určite nemám problém ani s radikálnymi odkloneniami oproti predlohe, čo je vlastne aj tento prípad, ale problémy sú niekde úplne inde. Na jednu stranu určite musím pochváliť, že až na pár nudných častí sa na to väčšinu času dá bez problémov pozerať, má to takú zaujímavú atmosféru, nájde sa tu pár výnimočných scén, hlavne ten vznik zeme a života sa mi veľmi páčil a je to rozhodne vrchol filmu a navyše aj samotný Noe je až prekvapivo zaujímavo podaný a bol som zvedavý, ako sa bude jeho postava vyvíjať. A navyše pár momentov mi pripomenulo aj moju obľúbenú Fontánu, čo je pre mňa veľký plus. Ale zároveň sa to snaží pôsobiť dospelo, čo sa občas aj trochu darí, ale skôr mi to prišlo také detské a hlavne nechcene smiešne, dej nedokáže skutočne vtiahnuť ani na okamih. Ale aj tak ma najviac mrzí, že Darren Aronofsky, tvorca inteligentných filmov natočil tentoraz takýto čisto komerčný film pre blockbusterového diváka. Preto sa tu nájde aj pár akčných sekvencií, ktoré síce sú dobre natočené, ale osobne sa skutočne nepozerám na film od Aronofskeho, aby som sledoval nejaké bitky s kamennými obrami. Herecké obsadenie nie je zlé, Russell Crowe sa pre túto postavu hodí úplne ideálne, sadla mi aj Jennifer Connelly, ani Emma Watson ma na moje prekvapenie nesklamala a celkom ma bavil aj hlavný záporák, ale inak už nie je o koho stáť a hlavne Anthony Hopkins tu má úplne zbytočnú úlohu. Čo sa týka réžie a technickej stránky, aj tu vidno, že Darren Aronofsky je na omnoho vyššej úrovni, než bežní tvorcovia tohto typu filmu, ale scenár a komerčný prístup mu neumožňuje z toho získať niečo viac, než len takýto priemer. Takže Noe mohol dopadnúť prakticky akokoľvek, ale kvôli môjmu obľúbenému režisérovi som si ho aj tak musel pozrieť a nanešťastie to dopadlo približne tak, ako som aj čakal. Nie je to zlé, ale ani ma to moc nebavilo a už to určite pozerať nebudem. A hlavne dúfam, že sa Aronofsky zase vráti k tým rozumnejším témam. 53%(15.7.2014)

  • - Jelikož zakázal režisér Darren Aronofsky na place plastové láhve, vypila Emma Watson tři měsíce starou vodu. Jelikož natáčela jednu scénu brzy ráno a byla unavená, vzala si ve svém obytném přívěsu dlouho odstavenou vodu a vypila jí, z čehož jí následně bylo dost špatně. Režisér jí poté řekl, ať to použije pro scénu, což si myslela, že vtipkuje a nemyslí to vážně. Emma za to nikoho nevinila a přiznala, že to byla pouze jen její hloupá chyba a vinu nese sama. (Michi88)

  • - Douglas Booth, který hraje Shema, s Emmou Watson, představitelkou Illy, pózoval dříve pro kampaň Burberry Podzim/Zima 2009. (Weasley)

  • - Zpočátku Noemova (Russell Crowe) vyprávění o stvoření světa si lze na okamžik všimnout motivu kruhu života ve stejném vizuálním zpracování, jaké Aronofsky použil ve snímku Fontána (2006). (Arbiter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace