• nash.
    ****

    Příjemná a milá zábava, která si v neuvěřitelné, typicky dobově naivní, přesto lehce podané historce, utahuje nejen z emancipačních snah. Není to sice úplně nejvyšší liga, přesto je to zábavná pohodovka, která má své kouzlo a řadu skvělých okamžiků. Truda Grosslichtová, možná ve své životní roli, přejímá něco z komiky Anny Ondrákové a balancuje na hraně ztřeštěnosti, netradiční Oldřich Nový jako kriminálník Tygr taky nenudí a Václav Trégl sype hlášky jakoby sázel trumfy na stůl. Film si drží slušné tempo a šlape do pedálů lehkým humorem. Další z pamětníků, který se nejspíš zařadí meziy ty, po kterých občas sáhnu a dám si repete.(2.12.2012)

  • Marthos
    ****

    První pracovní i osobní setkání režiséra Martina Friče s Oldřichem Novým proběhlo prostřednictvím komedie o šikovném otci, který zinscenuje první trestně-právní kauzu své čerstvě vystudované dcery. Při té příležitosti ji chce také přesvědčit, že i v lepších rodinách jsou vedle rozmazlených budižkničemů samostatní, inspirativní mládenci, s nimiž se dívka zralá na vdávání rozhodně nebude nudit. Autorkou stejnojmenné povídky byla Vlasta Zemanová, která se nikoli neúspěšně pokusila o humoristický obraz z vyšší společnosti, okořeněný špetkou sarkasmu a ironie. Martin Frič velmi rychle odhadl, že v Oldřichu Novém přišel do Prahy zcela výjimečný typ hereckého milovníka s inteligentním a sebeironizujícím projevem, pohybujícím se obratně na hraně romantického snění a bravurního komediantství. Ve filmu překvapila především Nového pohotovost, lehkost a spontánnost, s níž ovládal všechna pěvecká i taneční čísla. Bývalý první brněnský milovník tu uplatnil také svou rodilou příslušnost k lidem z galerky, když na pozadí písničky Na děvče mi nesahej předvedl, jak vypadá nefalšovaný apač zvaný Tygr. Dnes lze toto první setkání Martina Friče a Oldřicha Nového vnímat jako poněkud nesmělé vzájemné oťukávání a jakousi předehru k další, brzy již zajímavější spolupráci.(3.10.2008)

  • pytlik...
    ***

    Ani se nedivím, že Frič měl od r. 1938 jedno oko skleněné, já být feministkou, tak mu ho za tenhle film vyškrábnu taky. Takhle zesměšnit ženskou emancipaci, to se jen tak nevidí. O Šlemrové asi nemá smysl mluvit, ta je svou intonací (příjemně) protivná v jakékoli roli, ale Věrušku mohl pan režisér zobrazit líp než jako typickou self-womanku, která se dokáže samostatně živit jen do té doby, dokud za ní tatínek platí účty. A pak "slečně doktor" nezbyde než prozřít, zjistit, co je v životě pro ženu nejlepší, vdát se a pokojně včelařit v manželství. Nový dokázal, že mu jeho přezdívka Tygr sedí, neboť pouze muž s odvahou vesmírných rozměrů si vezme za manželku ženu, která dokáže během chvíle ukecat libovolný počet mužů do úplného bezvědomí.(29.11.2014)

  • D.Moore
    ***

    Slabší komedie Martina Friče, jejíž závěrečný zvrat je opravdu velmi silná káva a svojí neuvěřitelností musel a musi překvapit úplně každého. To, co mu předchází, lze ale sledovat bez větší újmy a zásluhu na to mají hlavně velesympatická Truda Grosslichtová, Oldřich Nový a jeho Na děvče mi nesahej a také stoprocentě spolehlivý Václav Trégl(15.5.2016)

  • MontyBrogan
    ***

    Oddychovka, ktorá nenadchne a neurazí. Truda Grosslichtová zaujala ženským pôvabom, aj napriek noseniu polopánskych oblekov. Záverečnú konšpiráciu tradičnej rodiny si ale tvorcovia mohli odpustiť. Falošnosť pôsobí horšie ako úprimný vzťah s človekom pochybnej minulosti. V dobe vzniku to zjavne bolo vnímané opačne.(31.3.2018)

  • - Snímek byl natočen podle stejnojmenné povídky Vlasty Zemanové. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace