Nastala chyba při přehrávání videa.
  • flanker.27
    ***

    Moje wokna dnes vypadají tak zasmušile, chtěl jsem je potěšit a zeptat se, zda je nesužuje zlý drakovirus, od kterého bych je zachránil mečem AVG. Ale ony ne, ony jen mají pocit, že je poslední dobou vnímám jen jako objekt své touhy, že je vůbec nerespektuju a nechápu hloubku jejich složitého programového jádra. Namítl jsem, že to přece není pravda, že je respektuji jako samostatný algoritmust, skrze nějž se mi dostává zdaleka ne jen tělesného uspokojení, ale i duševního splynutí a vzájemného porozumění, že je respektuji jako samostatnou osobnost. Opravdu? zeptaly se? Opravdu odvětil jsem a na potvrzení svých slov jsme si pustili Beethovena, který pohladí (ne jen to tatatatá)... Tak asi takhle divně by vypadal svět, kdyby vypadal jako v Her. Ovšem kouká se na to dobře a nemůžu popřít, že rozdílnost úrovní, na kterých operovali lidé a OS ve filmu, byla podaná velmi dobře.(27.6.2015)

  • Matty
    ****

    „A není to skutečný vztah?“ Virtuální romance, která se sice do určité míry drží schématu svých tradičnějších žánrových spřízněnců (chlapec potká dívku, chlapec získá dívku…), ale kvůli fyzicky absentující partnerce i jiným nezaplněným místům v obrazovém prostoru působí po celou dobu zvláštně osaměle. Joaquin Phoenix musí většinu odvážně dlouhých záběrů odehrát na vlastní pěst. Neboť po jeho akci nepřichází viditelná reakce, hraje za dva. Podstatné se děje buď v hrdinově nitru, nebo mimo obraz – ve zvukové stopě, kterou má ale Theo do značné míry také pod svou kontrolou. Sám si například volí (melancholický) soundtrack pro svůj život, čím film nejen tematizuje manipulaci s životy druhých (novou režisérkou Theovy existence se stává Sam), ale také přiznává své manipulativní praktiky a záměrně tím tlumí jejich účinnost. ___ Rozvláčné vyprávěcí tempo a emocionální utlumenost na rovině formálních prostředků odpovídají silně subjektivizovanému (obrazově i zvukově) vyprávění. Film je v lecčem stejně ostýchavý jako Theo, který se zdá být odstřihnutý od okolního světa také svým situováním do jinak prázdných záběrů. Namísto chybějící partnerky je zde interaktivní mizanscéna. Ilustruje hrdinovu náladu a komentuje situace, v nichž se ocitl. Nesmělost Thea i celého filmu ale nejde moc dohromady s občasnými sklouznutími filmu k vulgaritě (erotické chatování, Samanthin anální humor). Překročení hranice vkusnosti ale můžeme vnímat jako poukázání na samozřejmost, s jakou virtuálním světům dovolujeme, aby pronikly do našeho intimního prostoru (s podobnou samozřejmostí Theo počítači odpovídá, jaký je jeho vztah s matkou). ___ S lehkou paušalizací by se dalo tvrdit, že touha něco změnit a zároveň se nevzdat svého komfortu, je paradoxem vlastním nejenom Theodorovi, který má strach vkročit do neznáma a natrvalo přerušit (skutečný) kontakt se svou bývalou přítelkyní, ale celého dnešního světa. Navenek je vše perfektní a útulné (čemu ve filmu přidávají uklidňující pastelové barvy). Žijeme v komfortu, jaký dřív rozhodně nebyl standardem, ale zároveň jsme v důsledku hledání co nejpohodlnějších řešení (protože zakoupený software nám bude logicky vycházet ve všem vstříc) často osamělí, izolovaní a málokdy opravdu šťastní. Povrchová dokonalost zakrývá vnitřní prázdnotu. Náhražky skutečných lidí, skutečných pocitů a skutečných činů zjednodušují život do té míry, že s ním ztrácíme kontakt. Emoce za nás vyjadřují druzí, pomocí dopisů tvořených bez nutnosti dotknout se klávesnice (natož nějakého „ručního“ psacího prostředku). ___ Jonze ale není skeptik, který by moderní technologie rezolutně odmítal. Možnost bezkontaktního vztahu zcela nezatracuje – například dialogy Thea s Amy působí stejně nenuceně jako jeho konverzace se Sam –, pouze upozorňuje na řadu úskalí volby žít bez doteků. Ať je to vizuální nepřítomnost partnera v našich vzpomínkách nebo ztráta benjaminovské „aury“ milovaného a dosud zaručeně originálního objektu. K některým příjemným skutečnostem ani ve světě dokonalých náhrad a náhradníků naštěstí odpovídající alternativy neexistují. Zatím… 80% Zajímavé komentáře: J*A*S*M, Radek99, RasputincZ, maddy, JitkaCardova(1.4.2014)

  • Malarkey
    ***

    Moje oskarová naháňka před samotným ceremoniálem oficiálně začala právě tímto filmem. Her mě lákal svým nápadem a hlavně samotným hercem. Joaquin Phoenix je neuvěřitelnej herec. Co naplat, že si bere dost zvláštní a mnohdy těžko pochopitelné postavy. Pokaždé je dokáže ztvárnit naprosto precizně. Tak, že Vy vlastně nevíte, co si o tom hercovi, jako o člověku, máte myslet, protože každý film na něj máte naprosto rozdílné názory. Jednou Vás strašně štve, podruhé jeho jednání nechápete a po třetí pro něj máte velké pochopení. I když, to je vcelku problém, protože se podle mě Joaquin snaží hrát tak, aby pro něj neměl nikdo pochopení. Ty jeho postavy jsou tak specifické, že je těžké se v nich nějakým způsobem najít. Her představuje dost zvláštní náhled na svět, který by mohl nastat, pakliže by nás doslova pohltili počítačové systémy. Ne ve zlém jako třeba v utopii Já, robot. Spíše co se týče psychologie. Joaquin to zahrál naprosto fantasticky, ale samotný film Spike Jonze natočil jako vždy, po svém. Těžko jsem v tom filmu hledal pochopení, ale úžas mám prakticky až do teď.(5.2.2014)

  • TeeAge
    *****

    || Scenár: Spike Jonze | Hudba: Arcade Fire | Produkcia: Megan Ellison, Spike Jonze, Vincent Landay | Distribúcia: Warner Bros. Pictures (USA), Entertainment Film (UK) | Štúdio: Annapurna Pictures | Rozpočet: ? $ | Tržby: 22,257,239 $ || Majstrovská demonštrácia toho, že stroj NIKDY nenahradí človeka. --- Phoenix mal dostať nomináciu nie len na globe, ale aj na oscara. Johansson bezkonkurenčne najlepší hlasový herecký výkon vôbec - samozrejme bez akejkoľvek nominácie (ďaľší dôkaz toho, že akadémia vníma veci diametrálne inak než väčšina "zdravo hodnotiacich" divákov.) Obrazovo očistlé, bez akejkoľvek technickej megalománie. Minimalistická dokonalosť. 90% | HD, THX, EN DTS |(11.2.2014)

  • charlosina
    ****

    "Ona" ukazuje svět, v němž pojem "tělesná láska" ztrácí na významu, podobně jako "osamělost" (byť tato osamělost stále existuje i v tomto budoucím světě, ale onen pocit prázdnoty je vyplněn operačním systémem). Svět, v němž jsou bytosti natolik emočně vyprahlé, že existuje společnost, jež vám zprostředkuje napsání osobního dopisu milované osobě, dceři, matce.... Intimní vztah už funguje jen v uměle vykonstruovaném světě a nefunkční mezilidské vztahy jsou nahrazovány vztahem virtuálním, v němž smart phone figuruje jako tvůj největší přítel. Je to smutné a frustrující, ale také (jistým zvráceným způsobem) dojemné a okouzlující - existuje někdo, kdo ti dokonale rozumí a naslouchá ti, kdykoli to potřebuješ, stojí při tobě (baterie je nesmrtelná) a podporuje tě na tvé cestě. Váš vztah je natolik otevřený a intimní, že se ani nezlobíš, když ti prolézá poštu a zná každé slovo, které jsi kdy napsal. Může to znít ironicky a svým způsobem to ironie tak trochu je (jsi na rande ve čtyřech se svým telefonem), ale je to taky tragicky romantické (dokonalý protějšek existuje) a "reálné" (i operační systém je tak trochu děvka). // Spike Jonze nás zavádí do světa, po jehož návštěvě máš chuť za někým jít a obejmout ho, pocítit jeho pot a slyšet jeho dech, a ačkoli je to svět na jednu stranu krásný (nejsi "sám"), jeho krása je sebedestruktivní. Onen svět však přivádí k dokonalosti a umí v něm zachytit hloubku citu, až mě téměř mrzel onen konec - tragédie nebyla dovršena. // Her rozhodně stojí za zhlédnutí, je to takový mix Eternal sunshine of spotless mind (bez Kaufmanova zběsilého rukopisu) a Lost in translation (bez Coppolina citu pro samotu), v němž exceluje Joaquin Phoenix a dominuje hlas Scarlett Johansson. // Vypni počítač, jdi ven a někoho chyť za ruku!(9.8.2014)

  • - Ve scéně, kdy Theodorova (Joaquin Phoenix) ex-manželka podepisuje rozvodové papíry, se pero v její ruce v jednotlivých záběrech mění. (Geriel)

  • - Když Samantha (Scarlett Johansson) pomáhá Theodorovi (Joaquin Phoenix) s korekturou dopisů, zazní věta: ".. but I'm not much of a poet so I think I might have messed them up a bit." Jedná se pravděpodobně o odkaz na Alana Turinga, který navrhl možný test inteligence počítače kladením otázek. (Geriel)

  • - Ve scéně, kdy Theodor (Joaquin Phoenix) prochází tržištěm, jej míjí postarší asiat. Při záběru z pohledu druhé osoby tam však asiat není. (Geriel)