poster

Ona

  • USA

    Her

  • Slovensko

    Ona

  • Velká Británie

    Her

Drama / Romantický / Sci-Fi

USA, 2013, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • playboxguest
    **

    Jak já jsem ráda, že se mnou moje Visty nekomunikujou jak nadržená koketa. Teď mi i errorový okno přijde sympatičtější. Těšila jsem se na další dramatickou taškařici alá Simone nebo Malkovich a místo toho jsem dostala konverzační romantiku, které tvůrci podkopávají nohy tím, že uvěřitelnější verzi holky na chatu vydávají za neuvěřitelnou verzi přiblblého oska, které vás má díky harddisku za pár vteřin komplet v malíčku. A ikdyž si odmyslím, že hlavní hrdina kecá (a kdo ví co ještě) se svým počítačem a zmanipuluju svůj mozek na přijatelnější verzi holky po telefonu, chatu, dopisech apod., nevychází mi z Her o nic lepší film než byla třeba Radnorova Svobodná umění.(26.1.2014)

  • Jamal
    ****

    Někteří odsoudili, že je to hloupost, někteří jako já oceňují originalitu a věrohodnost okolí. Vše bylo uvěřitelné, naprosto přirozené. Joaquin Phoenix jako Theodore naprosto dokonalý. Samanthy hlas v podání Scarlett byl pro mě v některých pasážích opravdu dechberoucí až mě zamrazilo jak může být pouze samotný hlas sexy. Olivia Wilde a Ronney Mara zahráli také skvěle, jen od Amy jsem čekal trošku více, byla zde taková nemastná neslaná. A aby nebylo jen samé chvály, tak film mohl být v klidu o půl hodinky kratší, mohl mít zcela určitě lepší završení, Joaquin Phoenix vypadá na obálce filmu jako "teplouš" což může mnohé odradit a ty hadry ve filmu byly hrozné, hlavně ty kalhoty vytažené až někam na záda. Podle mě do budoucna se tento scénář může stát skutečností, jelikož dneska už jsou mnozí Japonci zamilovaní do svých aplikací, kde mají svojí přítelkyni s kterou chodí do parku atd a případná manželka je moc netankuje, takže porodnost 0.(23.3.2014)

  • liborek_
    *****

    (možný spoiler!) Jeden z nejchytřejších filmů poslední doby, který více než vizionářskou futorologickou fikcí je delikátní anatomií lásky, romantiky a také role člověka v moderním světě ovládaném všudypřítomnou IT. Děj se odehrává v nedefinované budoucnosti, která však vykazuje zřetelnou kontinuitu s naší současností. Nevidíme vlastně nic, co bychom neznali z našich každodenních životů; dnešní technologie jsou ve filmu pouze - logicky - na vyšší úrovni (povědomý je i onen retro styl oblékání, který koresponduje s pravidelnými módními cykly, jak je známe i teď). __Osamělý Theodore prochází složitým obdobím. Rozvádí se a má pocit, že vše podstatné v životě si už prožil. Je citlivý, vnímavý, ale současně pociťuje prázdnotu, kterou vyplňuje hraním her a různými náhražkami (např. na internetu: v chatovacích místnostech, virtuálním sexem apod.). Zlom přichází se Samanthou, operačním systémem jeho PC, který má vysoký stupeň umělé inteligence a do nějž se Theodore zamiluje. Výjimečnost filmu spočívá v tom, že Theodor i divák beznadějně podlehnou iluzi, že i Samantha se zamiluje do Theodora. Jejich vztah je totiž tak něžný, tak krásný, tak skutečný. Jejich rozhovory jsou tak vtipné a duchaplné! V této záplavě emocí se snadno ztratí podstatné detaily: Samantha je umělý (!) komerční (!) produkt (!), o kterém se Theodore dozvěděl z reklamy. Je to složitý algoritmus, který byl nějakou korporací vytvořen tak, aby po vstupní diagnostice byl naprosto customer-specific a aby se choval zcela přirozeně (včetně pochyb o sobě samém a domnělých emocí). Tím nejdůležitějším detailem (pro mou interpretaci klíčovým) je však Theodorovo cyranovské zaměstnání: Píše osobní dopisy za ty, kteří nejsou schopni (nebo nemají čas) své city dostatečně vyjádřit. Vědomě se obracejí k náhražce a Theodore se tak účastní grandiózního podvodu (a jistě dobrého byznysu) na adresátech, kteří podléhají iluzi, že city z řádků dopisů jsou autentické. Stejným způsobem je však podveden Theodore sám prostřednictvím Samanthy, která navzdory různým (projektovaným) náznakům vymanění se z rámce pouhého umělého algoritmu stále zůstává neživým produktem IT vývojářů - a tedy neživou náhražkou. Z tohoto pohledu může být následné ukončení vztahu se Samanthou (její "odchod") např. výsledkem snah producenta OS1 o omezení životnosti produktu (o licenční politice softwarových firem v nedefinované budoucnosti můžeme různě fantazírovat). __Jelikož Samantha je customer-specific (dokonale zná Theodorovy záliby, práci, minulé vztahy, sexuální preference), zintenzivňuje nám náhled na Theodorovu osobnost. Theodor touží po lásce, ale díky Samantě si můžeme uvědomit, že láska je do značné míry sobecká emoce, která je korigována kompromisy, jež reálný vztah nutně přináší. Se Samanthou je to jiné, protože Theodore fakticky stále zůstává osamocen, zůstává sám se sebou; Samantha mu pouze umožňuje ventilovat přemíru emocí, které v sobě dusí. Theodor se nechává obelhávat náhražkou a dostává za to částečné uvolnění tíhy duše a iluzi krásného vztahu (který se líbí i nám divákům, protože má rysy přirozenosti a je prost klišé - bylo by zajímavé sledovat OS1 ve vztahu s nějakým buranem). Podstatným rysem popisované společnosti budoucnosti pak je, že se nikdo nepozastavuje nad tím, že chlap randí s počítačem. Vztah člověka a elektroniky se stává přirozeným a všeobecné podlehnutí náhražkám se stalo normou. __Přetrvávající osamělost, sociální uzavřenost, obklopování se (krátkodobými) náhražkami, ovlivňování nejintimnějších sfér našeho soukromí komerčními firmami a individualismus jsou fenomény dneška, které film zajímavým způsobem extrapoluje do celkem realistické podoby budoucnosti. Zda je to pozitivní nebo negativní představa, záleží na každém z nás... Když se pak k výbornému scénáři připočítají skvělí Joaquin Phoenix a Scarlett Johansson, výborná hudba i kamera, dostaneme jeden z nejsilnějších a myšlenkově nejpodnětnějších filmů, jakých byl Hollywood v posledních letech schopen.(4.4.2014)

  • Foox
    ****

    Moc jsem v to vysoké hodnocení ze začátku nevěřil, ale velmi brzy mě Joaquin přesvědčil o opaku. Zajímavá myšlenka o odcizování lidí, která již není daleko od pravdy, nenápadně, ale za to velmi silně vzbuzuje jakýsi pocit, že vlastně už teď jsme díky sociálním sítím sami. Pokud někdy přijde podobný inteligentní operační systém a měl by mě "podvádět", prosím nikdo mi ho nekupujte. 90%(23.8.2014)

  • cheyene
    ****

    Velmi originální romantické sci-fi drama, jež dokáže patřičně zaujmout, pokud jste ochotni přistoupit na vizi, kterou si pro nás tvůrci připravili. Když se na děj podíváme z hlediska psychologie a lidských vztahů, tak se jedná doslova o studii s řadou hlubších myšlenek. Chválit herecký výkon Joaquina Phoenixe není třeba, protože je skvělý jako vždy. Pěkné 4*.(23.1.2014)

  • - Příběh filmu se odehrává v Los Angeles, avšak některé scény byly natočeny v Šanghaji. Názvy stanic metra však zůstaly ve snímku napsané čínskými znaky. (Geriel)

  • - Když Samantha (Scarlett Johansson) pomáhá Theodorovi (Joaquin Phoenix) s korekturou dopisů, zazní věta: ".. but I'm not much of a poet so I think I might have messed them up a bit." Jedná se pravděpodobně o odkaz na Alana Turinga, který navrhl možný test inteligence počítače kladením otázek. (Geriel)

  • - Jedná se o jediný snímek režiséra Spika Jonzena, k němuž napsal scénář a zrežíroval jej podle svého původního originálního konceptu. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace