poster

Ona

  • USA

    Her

  • Slovensko

    Ona

  • Velká Británie

    Her

Drama / Romantický / Sci-Fi

USA, 2013, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hrabka
    *

    Fakt klobouk dolů před tím, koho tento výplod bavil. Já to dal asi našestkrát během pár dní - to se prostě nedalo zkouknout vcelku. Vždycky mě to tak po 20 minutách začalo buď prudit nebo nudit, že jsem prostě musel pokračování odložit. Pár dobrých drobných nápadů se ve filmu najde, ale to je asi tak vše. Strašně ufňukané, sentimentální, lítostivé - no prostě hrůza děs. A navíc ten idiotský nápad se super vyspělou umělou inteligencí, který na mě působil hrozně blbě a hlavně hlas Scarlett mi byl už ke konci fakt dost protivný. Přístě radši s tělem a bez mluvení! Mám rád chytrá (neakční) sci-fi, ale tohle mě fakt nevzalo ani trochu. Doufejme, že se takové ujeté budoucnosti nikdy nedočkáme. 30%(14.11.2014)

  • cheyene
    ****

    Velmi originální romantické sci-fi drama, jež dokáže patřičně zaujmout, pokud jste ochotni přistoupit na vizi, kterou si pro nás tvůrci připravili. Když se na děj podíváme z hlediska psychologie a lidských vztahů, tak se jedná doslova o studii s řadou hlubších myšlenek. Chválit herecký výkon Joaquina Phoenixe není třeba, protože je skvělý jako vždy. Pěkné 4*.(23.1.2014)

  • Kaka
    ***

    Omamným vizuálem naložená melancholie pro ty, kteří mají občas pokrk sentimentálních historáků a nezávislých malých příběhů a nebojí se zabrousit do budoucnosti, kde bude hrát prim sexy hlas skrz ishit. Je tam načrtnutých spousta životních rovin, paralel a odkazů, ale ani jeden se vám nebude snažit vnutit se do hlavy - což je věc velmi pozitivní. Herecky vynikající, technicky bez chyby. Velmi smutný a místy i depresivní film, který popisuje problémy naší doby více než zdatně. Škoda místy hluchých pasáží a příliš rozvláčného tempa. Nebylo to až tak osobní, jak bych čekal.(12.10.2014)

  • tron
    ****

    Takto nejako si predstavujem zrod Skynetu. Dlhý, ale napriek tonám dialógov (v podstate tu ani nič iné nie je) sa nejedná o nudný film. Poetická atmosféra/kamera, silný herecký výkon presvedčivého, sústredeného a autentického Joaquina Phoenixa (ktorého pri práci sledujem už nejakých 20 rokov a som rád, že „to“ stále má v sebe) a originálny scenár. Nie je to film, ktorý budem chcieť vidieť každý rok, ale proste je kvalitný a svojím spôsobom jedinečný a tak mu musím dať 80%.(16.5.2018)

  • gudaulin
    **

    Snímek Spika Jonze předcházela pověst kultivované romantické podívané s vytříbenými hereckými výkony, artovou vizáží a vyladěnou netuctovou estetikou. Zkrátka a dobře, jeden z horkých kandidátů na oscarové klání. Což o to, pochvalné řeči vlastně nelhaly. Ona má fajnový ohoz, schůzka s ní určitě neurazí, je to rande na úrovni, kdy člověk nemá pocit, že se zahazuje s nějakou cuchtou. Jenže nějaké zpříznění duší z toho z mé strany bohužel nevzniklo. Nemám nejmenší problém s hereckým obsazením, Joaquin Phoenix je špičkový herec a odvádí přesně to, co se od něj čeká. Propůjčuje své postavě smutně melancholický až tragický rozměr, jeho osamělost vás postupně začne až fyzicky bolet. Nemám problém ani s filmovým řemeslem - a to v žádném ohledu. S čím naopak problém mám, je žánrové směřování. Stejně tak i s tím, jak jsou postavy uchopeny a s nulovým ztotožněním se s nimi. Stejně tak mám potíž s tím, jak scénárista pracuje s látkou. To téma přímo vybízí ke komediálnímu pojetí a v prvních minutách k němu i směřovalo a slušně jsem se bavil. Jenže jakmile se z toho stala studie lidské osamělosti a citové nenaplněnosti, začal jsem se filmu vzdalovat. Zvlášť, když mi režisér svého hrdinu předkládá jako obět a někoho, s kým mám sympatizovat. Dobře, čí je tedy - oběť? Technologie? To je jen nástroj, který můžete dobře nebo špatně využívat. Pokud se podíváte do současné restaurace, spatříte několik partnerských dvojic, které mnohem větší zájem jeví o své mobilní telefony v rukou než o své protějšky. Jenže za neschopnost vzájemné komunikace nenesou vinu ty mobily. Počítače můžou ušetřit čas a zastanou obrovské množství práce nebo s nimi můžete lehkomyslně ohromné množství času ztratit. Internetová diskuze může sloužit k vynikajícímu tříbení názorů a k výměně informací, stejně jako k mlácení prázdné slámy a trolování. Pokud je Theodore něčí oběť, pak svého naturelu a svých vlastních činů. Vidím muže se sklonem k depresím, který si svou nemoc odmítá připustit a patlá se ve svém nitru. Vidím zaslepence, co přehlíží hodnoty, které má přímo před očima. Vidím pošetilce, který dává přednost náhražce tam, kde může - a on opravdu může - mít plnohodnotný vztah. Jen málo filmových postav je mi tak nesympatických jako Theodore a při závěrečné scéně na střeše výškového domu, kdy se schyluje k útěku hrdinů před sebou samými, jsem měl sto chutí ty dva srabíky skopnout dolů sám. Pokud jde o lásku k počítačovému programu, v našem světě existuje nespočet šidítek a náhražek partnerského vztahu. Můžete cestovat, ponořit se jako workoholik do své práce nebo své city věnovat rybičkám v akváriu. Počítačový program, pokud je šikovně nastavený, by se mohl stát velmi svůdnou vysoce efektivní náhražkou lásky, bude to ale jen jednostranná záležitost. Vyrostl jsem na knihách Stanislawa Lema a jeho literárním dílem se vine hluboká skepse k možnosti porozumění mezi odlišnými civilizacemi, jinými kulturními okruhy nebo dokonce živočišnými druhy. Je přece absurdní předpokládat, že když neumím pochopit, přijmout a milovat jiné příslušníky stejného druhu, získám a udržím lásku umělé inteligence založené na naprosto odlišných hodnotách a vnímání. Takový program by přestal plnit funkci přesně v tom okamžiku, kdyby se naplnil obsah termínu umělá inteligence a překročil bariéru danou programem. Mimochodem, ten vývoj by byl mnohem rychlejší než předpokládá scénárista a režisér v jedné osobě. Celkový dojem: 45 %.(28.9.2014)

  • - Ve scéně, kdy je Theodor (Joaquin Phoenix) na posuvných schodech ve žluté košili, stejná dívka ho mine čtyřikrát. (Geriel)

  • - Počas niektorých veľmi emocionálnych scén si Amy Adams (Amy) spievala na povzbudenie pesničky zo známych muzikálov ako The Rocky Horror Picture Show (1975) či Annie (1982). Joaquin Phoenix (Theodore) sa chcel pripojiť a zaspievať si niektoré piesne spoločne. Jeho plán sa však neuskutočnil, keď zistil, že režisér Spike Jonze ich tajne natáča na kameru. (figliar)

  • - Jedná se o jediný snímek režiséra Spika Jonzena, k němuž napsal scénář a zrežíroval jej podle svého původního originálního konceptu. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace