Režie:
Martin FričScénář:
František Vlček st.Kamera:
Karel DeglHudba:
Julius KalašHrají:
Hana Vítová, Oldřich Nový, Ella Nollová, Otomar Korbelář, Theodor Pištěk, Zdeněk Dítě, Bohumil Machník, Vítězslav Vejražka, Arnold Flögl, František Paul (více)Obsahy(1)
Slavná parodie na melodramatické kýče líčí, jak chudá schovanka ke štěstí přišla zásluhou šlechetného milionáře. Nápaditě jsou tu zveličeny jak dějové zápletky, tak herecké ztvárnění, záměrně a s nadsázkou umocňující obvyklá klišé. Pozoruhodné je to, že film nachystali právě tvůrci, kteří se parodovaným kýčům úspěšně věnovali. Pokud by snad někomu nedošlo, že se dívá na parodii, v závěrečné barevně natočené scéně se dočká vysvětlení, že tvůrci se chtěli vysmát všemu falešnému.
Dívka Elén žijící se svou matkou a otčímem na lesní samotě má velký pěvecký talent. V den svých dvacátých prvých narozenin utíká z domova a už ve vlaku se do ní zamiluje milionář René. Jejich cesty se brzy rozcházejí, aby se brzy mohly opět spojit. Do Elén se zamiluje houslista Pavel Sedloň a ačkoliv ho Elén nemiluje, je odhodlaná se za něj provdat. V té době René umírá vyčerpán z práce na operetě Srdce v deliriu. Je však v poslední chvíli zachráněn a vše spěje k šťastnému konci, kdy Oldřich Nový vysvětlí, jak to všechno autoři vlastně mysleli.
(oficiální text distributora)
Diskuze
Včera jsem si opět pustila - nevím už pokolikáté - a opět se utvrdila v názoru. Je to jednoduše geniální. Vždycky narazím na něco, čeho jsem před tím nevšimla - no prostě boží! Pro mě lepší jak Limonádový Joe. To konečné barevné dovysvětlení bylo poplatné době. Vždyť to točili v roce 1949 - a v té době taková parodie??? Nevídané a pro mnoho lidí v publiku nepochopitelné a těžko stravitelné.
Právě ten barevný dovětek oznamuje konec prvorepublikových časů, a myslím že se pan Nový musel hodně přemáhat a bojovat sám se sebou aby jej přednesl,..
Určitě dobrý film, ale vadil mi ten barevný dovětek. Inu začala jiná, ,,lepší" doba....
Jeden z nejlepších českých filmů všech dob.
Vynikající souhra Oldřicha Nového a Bohumila Machníka jako pána a sluhy.
když se někomu podaří shrnout na jednu hromadu všechny klišé soudobých filmů a udělat z nich legraci, vždycky je na co koukat.