Komentáře uživatelů k filmu (80)

  • NinadeL
    ***

    Obecně se sice soudí, že Frič udělal s V+W lepší filmy, ale Honzl jim dal větší šťávu a opravdovost. Skutečně nemám pocit, že by tu V+W hráli tolik neorganicky s celým ostatním ensemblem, protože to předstírání západního světa je už tak dost samo o sobě liché. Všichni ti Šmeralové, Mandlové, Záhorský a další nehrají nijak zvlášť. Lion-el je téma vytržené z krize do vzduchoprázdna. Člověk si ale nezávisle na tom všem jak to leží a běží může užít klauniády blboně a blboně a o ty jde až na prvním místě, naštěstí.(22.2.2009)

  • Ravi
    *****

    Pro mě je tenhle snímek nejen odrazem doby a jejího (kvalitního) humoru, ale i důkazem skvělé filmařiny, hereckých výkonů a scénáře. Nevíce na snímku ale oceňuji jeho odvahu a přesah nejen do blízké budoucnosti, ale i do naší přítomnosti. 100% = 5/5(11.2.2011)

  • pytlik...
    **

    Postavy dělníků i jejich fašistických protivníků jsou velmi ploché, klišéovité, a navíc silně přehrávané. I když... nemožno vinit herce, těžko se dobře zhostit špatně napsané role. Nevím, proč se Černý se svým zjevem pořád cpe mezi dělnickou třídu, pasovala by mu spíš úloha hnusných kapitalistických vykořisťovatelů. V + W jsou z celého obsazení nejlepší, i když, co si budeme nalhávat, skutečně legračních scén se ve filmu nachází pomálu. Nevím, jestli to bylo špatnou kvalitou snímku nebo avantgardní úmysl režisérův, ale ty dlouhé minuty, které se odehrávaly ve tmě a na obrazovce nebylo nic vidět, mě také nijak zvlášť nenadchly.(31.7.2013)

  • Smileface
    ****

    Dnes již naprostá klasika. Je až s podivem že chytře levicoví herci jako je Werich nakonec dostali od komunistů košem a místo nich byli nahrazováni patosem typu Švorcové. Problém je právě v tom svobodném myšlení, které bylo pro někoho až příliž nebezpečné a bylo základem filmů V+W. Přesto je Jan Werich jeden z největších čechů a nejlepší český herec/komik všech dob. V tomto díle v kombinaci se skvělým Jiřím Voskovcem to dokazuje.(27.6.2005)

  • klúčik
    ***

    V+W to je výborná dvojica aj dnes......65%.(30.9.2005)

  • vitekpe
    ***

    Je tomu proste nemuzu prijit na chut ani po opakovanych projekcich...Hej Rup! mi prislo syrovejsi, tvrdsi, takze jsem hodnotil kousek vyse, ale jinak si moc nevim rady ani s jednim z techto filmu. Asi je to na me moc radikalni... :) 3+(21.1.2015)

  • Chegi
    ***

    Slabší než divadelní hra. Jako pohled na tvorbu V+W dobré, ale to je vše. Shlédnuto z důvodu přípravy k maturitě.(8.7.2012)

  • Paity
    ***

    Svým způsobem klasika od Jiřího Voskovce a Jana Wericha. Nenašel jsem v tom ale zalíbení.(9.8.2013)

  • Autogram
    ***

    Prvky sociálnej drámy prestriedané s groteskou, podobne ako to na plátne predviedol len rok predtým Charlie Chaplin v Modernej dobe. Akurát, že on to vedel lepšie, asi tak o dve hviezdy lepšie. Tvorcovia sa na začiatku filmu ospravedlňujú, že sa po fašistickom besnení nezachoval celý film a tak sa dajú objasniť niektoré dejové nesúrodosti. Niektoré ale očividne vo filme boli a zostali, hlavne ako poväčšine výborné komické výstupy V+W málo súvisia s hlavnou zápletkou filmu. Záver pripomínal dokonca budovateľské filmy, ktoré mali prísť až o desať a viac rokov neskôr. –––– NOEL dodá vše od špendlíku až po lokomotivu(4.3.2016)

  • xaver
    ***

    Nemohu si pomoct, ale ty komedie V+W mi nějak nesedly. Ne, ža by byly špatné, ale je to jiný humor, než na jaký jsem byl zvyklý v podání Hugo Haase nebo Vlastu Buriana a pod. Spíš mi to zapadá do ideologicky laděných poúnorových filmů.(19.4.2012)

  • DocBrown
    ****

    Krupp Essen ... však ona je ta sranda brzo přejde(23.9.2018)

  • Herman
    ****

    Hodnocení pouze za scény, ve kterých jsou V+W. Zbytek filmu je podprůměrný a bylo mi vcelku jedno co se v něm děje.(23.11.2008)

  • Garch
    ***

    Dnes už víc dát nejde.(10.3.2015)

  • RedDuck
    ***

    Film se nese v duchu Chaplinových kousků a reáliích sociálního napětí a fašistické hrozby. Jako grotesce filmu nejvíce škodí roztříštěnost děje, kde není jasné kdo je hlavní a vedlejší postavou, respektive tu je vážná a komediální linie, které však spolu příliš neladí.(15.9.2012)

  • Jenni
    ****

    Motto: "Copak lidi mají čas myslet? Kdo za ně myslí? Tisk, rozhlas, propaganda. A to budu já, Dexler! Udělám z tebe vzor, ideál, za kterým půjde každý! Z celého světa, panečku, udělám panopitikum a v něm jedinou modlu." Filmová adaptace hry Rub a líc je posledním a zároveň nezávažnějším filmem V+W (premiéra 30. července 1937). Někde jsem četl podtitul "český optimistický film Voskovce a Wericha", jako by tím mělo být řečeno, že vítězství nad skutečným Dexlerem a jeho "kloboukatejma" bude mnohem složitější. Nakonec však přišlo a film mohl být "znovu sestaven". Zdá se, že tam některé sekvence chybí, ale asi ne ty nejpodstatnější. Pokud je tam ono naléhavé rozhlasové vysílání Adiny Mandlové "Voláme všechny dělníky! Voláme všechny občany! Voláme celý národ! Pomozte nám bránit de-mo-kra-ci-i!", už víc není třeba. Silných míst je ve filmu vícero, natírání Ať žije ("My bysme vůbec udělali nejlíp, kdybysme dali dohromadi peníze, koupili dohromady barvu a psali dohromady na zeď: Ať nikdo nežije.") či třeba jen to, když guvernér říká "Respektuje-li demokracie svobodu smýšlení, neznamená to, že je slabá." Slabší je jen herectví některých jedinců (nejslabší ze všech čtyř filmů V+W) a velká škoda, že si oba kameloti neuzurpují větší prostor ("Krupp Essen. Jezte kroupy."). O to jim jistě ale nešlo. V dobovém tisku se pak psalo: "Anebo o tom také vědí, že tendenční umění není uměním, ale jsou si patrně vědomi toho, že to, co oni dělají, uměním není a počítají s naivitou publika nebo s jeho subjektivní zaujatostí!" Já vám nemám tyhle lidi rád, co se nechtěj a neuměj smát. Stačí si pustit samotný začátek, kde do titulků zpívají "Lidi na lidi jsou jako saně, člověk na člověka jako kat." A poté neskutečné Dexlerovo panoptikum pro lidi, které jen tak něco neohromí. Vkus a pozornost nelze ostatně upoutat lecjakým brakem, neboť jsme otupěli k senzacím a podivuhodným kuriozitám. Ano, dámy a pánové, doba nás odnaučila diviti se exotice a lekati se hrůzy. Století neomezených možností a šílených vynálezů. Století vraždění a senzačních převratů, toť divadlo děsu, kterému se nic nevyrovná...(27.5.2013)

  • Heavyman
    ****

    Nadčasová dělnická agitka. Ovšem i přes to všechno stávkování a bojování trapně i mile vtipná.(11.2.2017)

  • Lucas87
    ****

    Nadčasový film zobrazuje zoufalství dělnictva, který zároveň varuje před blížícím se fašismem s jedinečným humorem dvojice W+V.(23.4.2011)

  • Biopler
    *

    Šaškovanie. Jednoducho iba to mi napadne keď si niekedy spomeniem na tento film. Jedna z najtrápnejších komédii čo som videl, teda ono sa to len trápne snaží priblížiť nálepke komédia. Frič sa v tej dobe mal zamyslieť nad sebou, robiť 5 filmov za rok a pritom ničím neobohatiť diváka, len stroho odverklikovať príbeh... ach, niektoré snímky si mohol určite odpustiť, škoda filmových kotúčov.(5.11.2011)

  • MovieFive
    ****

    Příjemný film, který je svým způsobem vážný, ale Voskovec s Werichem z něho dělají milou komedii. Další spolupráce s Fričem a s námětem krize se opět povedla a mě Svět patří nám pobavil ještě o něco více než Hej-rup! . Voskovec s Werichem jsou jednodušše dokonalí!(7.10.2012)

  • Vesecký
    ****

    Měl jsem ten film v dětství velmi rád a vždycky jsem se nařáchal, když se klauni V+W honili v tovární hale vybavené všemi možnými i nemožnými stroji či v klasické scénce "Krupp Essen - jezte kroupy". Tohle nestárne, stejně jako politické poselství tohoto filmu, protože ukazuje ve vší nahotě praktiky velkokapitálu. Takže to zas až tak velká komedie nebyla, spíš břitká satira (nejen) na tehdejší společnost. Avšak po letech se mi zdají právě mafiánské scény tohoto filmu poněkud vyčpelé, proto dávám pouze čtyři hvězdičky.(2.2.2016)

  • JimiH
    ****

    Výborná satira na fašismus a film dvojice V+W s nejlepším příběhem.(15.4.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace