Reklama

Reklama

Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (112)

sud 

všechny recenze uživatele

Temná krimi, suverénně se opírající o skvělou atmosféru dekadence na jedné straně a očekávaně bezchybný herecký výkon Al Pacina na straně druhé. Těch naturalistických záběrů z gay klubů bylo na mě chvílemi trochu moc a konec bych v tomto případě rozhodně uvítal spíše srozumitelnější. 60%. Přítomnost mé oblíbené Karen Allen je potěšující :-). ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Je to celé takové divné. Skoro celý film to má tu správně "slizkou", nepříjemnou a temnou atmosféru, která mi zpočátku přišla dost podmanivá, ale v poslední třetině už mě moc nebrala, protože celý ten film je zbytečně roztahaný dlouhými scénami ze všemožných gay barů, z nichž některé by se úplně bez problémů daly vystřihnout. Vůbec je to celé divně natočené - na jednu stranu to z drtivé většiny homosexuálů div nedělá naprosté úchyly (a upřímně, natočit to Friedkin v dnešní době, tak ho v USA všichni ukamenují...), ale na tu druhou stranu je tady těch scén s homosexuály tolik, že jsem měl chvílemi pocit, jestli v tom i sám Friedkin nemá zalíbení. Ono na jedno zhlédnutí je to celkem slušná atmosférická podívaná, která je na rok vzniku celkem odvážná a musíte u ní překousnout všechnu tu úchylnost, ale čím víc nad tím přemýšlím, tím míň se mi ten film líbil. Na lovu je totiž fakt jenom jednoduchá kriminálka (asi? tady vraha známe od začátku, ale zase není pořádně vidět, kdo to je), která by bohatě vystačila na hodinu, ale všemi těmi pomalými úchylnými scénami je natažená úplně zbytečně na 102 minut. Neříkám, jak už jsem psal, atmosféru to většinu času mělo, ale stejně se během toho dalo mnohem víc rozpracovat, třeba postava toho jeho homosexuálního souseda. A můj dojem nezachránil ani závěr, který nejen že mi přišel předvídatelný, ale docela i pitomý. Sice se tu pak dá mluvit i o nějaké psychologii, ale takhle to na mě působilo spíš jako prvoplánový "šokující" zvrat. Natočené i zahrané je to dost slušně, ale víc jak slabé 3* dát fakt nemůžu. ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Jedna z těch kriminálek, které se dnes už bohužel netočí (Fincherův Zodiac se aspoň trochu blíží). A tahle je ještě specifičtější. Odvážné scény z gay klubů, atmosféru dotváří depresivně rockové hudební pozadí - jak písničkové (pořád jsem přemýšlel, odkud znám song It´s so easy až jsem nakonec zjistil, že ho použil QT v Death Proof), tak "orchestrální" - jde spíš o atonální zvuky a ruchy, než melodie. Definitivně jsem si potvrdil, že skladatel Jack Nitzsche ( i on byl přizván k Death Proof, že by náhoda?) je mistr navozování zneklidňující atmosféry (Schraderův Hardcore např.) pomocí de skládá hudbu Jack Nitzsche, tam je o hutnou atmosféru postaráno. Film s nepopsatelným feelingem, na své si rozhodně přijdou příznivci kultu těla (hodně tělesná záležitost, navíc díky bohu s nevyholenými hrudníky, oldschool jak má být) a policajtských uniforem. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Friedkinova Modrá ústřice, z které vám zmrzne úsměv na rtech.. Ohledně věrohodnosti zobrazení newyorkských gay klubů 70.let nemohu sloužit, poněvadž jsem je nenavštěvoval, ovšem díky dokonalé hudební i zvukové složce (kdo by řekl, jak účinně působí tření koženého materiálu..!) a zneklidňujícímu feelingu můžu zaručit, že vám bude atmosféra dusivě přitláčet prsty na hrdlo a zdánlivě mnohoznačný konec dopřeje extázi v oblíbené disciplíně D.Carradina asfyxii (erotická praktika škrcení). Pacino byl pro role rozervanců stvořen a v ponurém Cruising předvádí svůj další nezapomenutelný koncert muže, nastupujícího do výtahu za Harry Angelem.. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

" Ja na to nemám..." Veľmi dlho som sa k tomuto filmu nemohol dostať, nájsť verziu s titulkami tiež nebolo jednoduché. Jasné, že nebudem sledovať Al Pacina s dabingom, to by bol zážitok ešte o 20% horší. Musím priznať sklamanie a veľké, Čakal som pecku v ktorej Pacino ukáže toho dravého herca, ktorý vás strhne a potiahne aj slabší film. Nestalo sa. Pacino chodí, Pacino sleduje, Pacino sa váľa v posteli so svojou partnerkou. Dialógy nic moc, skúsený režisér Friedkin venoval mnoho času a scén tancujúcim a olizujúcim hemosexuálom a akosi pozabudol budovať napätie. Ťažko tomu uveriť, ale Pacino tu nemá veľmi čo hrať a nechce sa mi veriť ani chválospevom na super záver od niektorých užívateľov. Ja som si v závere v duchu vravel, že aha teraz to príde, ešte niečo príde, alebo nie? ha tak predsa nie, titulky... Veľký rest zmazaný, ale nenadchlo ma to.  60%. ()

Galerie (95)

Zajímavosti (14)

  • Zpravodaj pro San Francisco Chronicle film označil za „lascivní, zvrácený film, který vás vtáhne do svého světa a naprosto vás udolá“. (Zetwenka)
  • Film se inspiroval skutečnými vraždami homosexuálů, ke kterým došlo mezi roky 1962 a 1979 v New Yorku. (akisha)
  • Kritik Edward Guthman se domníval, že na výsledku se podepsaly protesty a panovalo tak přesvědčení, že Friedkin podlehl nátlaku a finální verze byla mnohem krotší a méně pobuřující než původní koncept. (Zetwenka)

Reklama

Reklama