Režie:
William FriedkinScénář:
William FriedkinKamera:
James A. ContnerHudba:
Jack NitzscheHrají:
Al Pacino, Paul Sorvino, Karen Allen, Richard Cox, Don Scardino, Joe Spinell, Jay Acovone, Barton Heyman, Ed O'Neill, James Remar, Mike Starr, Leo Burmester (více)Obsahy(2)
Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (112)
Ponor medzi lačné pohľady, vybíjané kožené doplnky a nočné trenice amerických gay clubov pôsobil presvedčivo. Ale inak je to zdĺhavé ako romantický román pre fanúšikov porna. V podstate obyčajná detektívka. Náhľad do psychiky hlavného hrdinu je skromný, aj keď možno je dobré, že nad ním neprestáva visieť otáznik. Pre mňa však príliš konzervatívne podaná kontroverzná látka. V dobe vzniku film možno spôsobil haló, no teraz už asi len málokoho rozhodia scény z prostredia homosexuálov na love, aj keď ich je tam požehnane. S ich pribúdajúcim množstvom pôsobia naopak všednejšie a nech sa na mňa fanúšikovia korektnosti nehnevajú, ale pre hetero divákov aj trochu otravne. Chápem, že sa jednalo o "miesto činu", lenže viac nápaditosti by mu neuškodilo. ()
Nahlédnutí do zákulisí, kam nikdo vlastně ani nahlížet nechtěl. Rozebírat kontroverzi, (ne)přesnost, (ne)zaujatost asi 40 let od natočení nemá smysl. Faktem zůstává, že Friedkin s odvrácenou stranou New Yorku umí pracovat skvěle, atmosféra je tuhá, Al Pacino nemá chybu. Těžko stravitelné neo-noirové sousto, které nenápadným, ale velmi úderným závěrem vyrazí dech. ()
Kvůli tomu závěru nakonec 4 hvězdy. Tempo je prakticky po celou dobu hodně ospalé, z šedi diváka vytrhnou jen záběry nakukující do prostředí tehdějších gay klubů. Mimochodem, je dobře známo, že tehdy v 80. letech to v těchto veřejně přístupných klubech opravdu takto vypadalo. Podobnou náplň zábavy mají v softcore verzi i dnešní gay kluby, ale většinou v zatemněných patrech či jednotlivých pokojích či v "soukromých " částech, tehdy ale mohl nezkušený člověk omylem ocitnout uprostřed homoorgií během vteřinky... Jak jsem řekl, samotný námět je originální, nicméně příběh samotný již tak nápaditý není a mé hodnocení plyne hlavně z celkem překvapivého závěru. ()
No teda, tohle že vzniklo v 80.letech? To chtělo hodně odvahy.... Trochu silné kafe i na mě (a to jsem tolerantní až až). Je to pro mě o to děsivější, když si uvědomím, že se v těchto pochybných kruzích tehdy pohyboval i můj oblíbenec Freddie Mercury. To se pak není co divit, že to dopadlo tak, jak to dopadlo... :-( Ale zpět k filmu: mrazivá atmosféra, Al Pacino býval fakt fešák, divím se, že si ho tam ti teplouši skoro ani nevšímali... a jak už tady někdo všímavý podotkl, tak ty kožené bundy tomu dodávaly ten správný zvuk. A ty šátky - ehm, nemusím vědět všechno.... :-) ()
Málokterý herec má na svém kontě takové množství památných rolí a nezapomenutelných výkonů jako právě Al Pacino. Poldů hrál dost, jeho Steve se ovšem vzadu rozhodně nedrží. Kapitán sboru (ano, Edelson) mu totiž nabídne možnost infiltrovat se do světa gayů a pokusit se odhalit sériového vraha. Záběrů z homosexuální scény se teda William Friedkin na danou dobu nebál, jenže napotřetí nebo napočtvrté už to trochu leze krkem. Opakuje se totiž osa Pacino postávající opodál – Pacino sedící na baru – a všude okolo „odvážné“ scény s metalovo-rockovým pozadím. Zneklidňující atmosféru nicméně Friedkin umí a znovu zarputilý Pacino jen potvrzuje, že měl oslnivý (v té době už měl několik oscarových nominací) „počátek“ kariéry. ()
Galerie (95)
Photo © United Artists
Zajímavosti (14)
- Zpravodaj pro San Francisco Chronicle film označil za „lascivní, zvrácený film, který vás vtáhne do svého světa a naprosto vás udolá“. (Zetwenka)
- Velký zájem o režii filmu projevil Brian De Palma, nezískal ale potřebná práva, a tak místo toho natočil Oblečen na zabíjení (1980). (akisha)
Reklama