poster

Na lovu

  • anglický

    Cruising

  • slovenský

    Na love

Thriller / Krimi / Drama / Mysteriózní

USA / Západní Německo, 1980, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Stanislaus
    ***

    Na lovu je hodně zvláštní film. Od Friedkina jsem už předtím viděl o deset let starší snímek Kluci z party, který mě zrovna také nijak neohromil, či nenadchnul. Na jedné straně je zde pěkně a autenticky vybudovaná atmosféra jakéhosi "podsvětí" gay-klubů, na druhé straně jsou zde však přítomna mnohá hluchá místa a (alespoň pro mě) WTF konec (ten úplný závěr jsem vážně plně nepochopil). Rozhodně nechci tento film házet mezi nějaké braky, ale zase tu na něj nebudu pěti kdejaké ódy. Zkrátka na svou (vlastně někde i na dnešní) dobu hodně odvážný film, ve kterém se plusy a mínusy navzájem vyvažují tak, že to působí naprosto průměrným dojmem.(30.8.2012)

  • jojinecko
    ***

    3,5*/5 Mám veľmi rád tú temnú atmosféru old - school kriminálok z temných 80 rokov a Friedkin je ten správny cvok, ktorý ju vie preniesť na plátno. Vidieť Ala Pacina po jeho najlepšom období v podobnej roli je malým zázrakom, ale o to lepším a vierohodnejším spestrením. Celým snímkom sa linie temnota, napätie, neistota, občasne krížená s homosexuálnymi tanečkami z baru - fakt podarená kombinácia:) Záver filmu len znásobuje celkový znepokojivý dojem. Na jedno pozretie skvelé, v kariére "bájneho" Ala a Friedkina len ďalšia tehla do steny.(26.11.2012)

  • curunir
    ***

    ,,ODKIAĽ SI?" ,,Z MARSU." ,,ÚŽASNÉ, S MARŤANOM SOM TO EŠTE NEROBIL." __ ,,Na love" sa do mojej pozornosti dostalo potom, ako som sa o ňom dozvedel v rámci Friedkinovho profilu ,,Najlepší režiséri Hollywoodu", kde bol hodnotený ako jeden z jeho najlepších počinov, keď po neoprávnenom neúspechu ,,Mzdy strachu" išiel kopať druhú ligu. Dávam mu priemerné hodnotenie, no nejde o zlý film a určite vo viacerých aspektoch vytŕča nad iné, mnou rovnako ohodnotené snímky. Chýba mu však výraznejšia prepracovanosť, ktorú jej skúsený (žeby vyzretý?) režisér mohol vtisnúť. Jadro tohto problému tkvie - ako inak - v scenári, ktorému miestami chýba väčšia viacpohľadovosť, podrobnejšie rozpracovanie a prípadne tiež rozuzlenie celého príbehu v trocha nejednoznačnom závere, ktorého výklad akoby ostal na divákovi. Nepopierateľne je film na začiatok 80. rokov smelo nakrútený, Friedkin sa nebojí kadečo háklivé alebo obscénne ukázať, no zároveň som badal, že by viaceré pasáže išli nakrútiť ešte lepšie a nielen tie v bare (napr. šikanovaný výsluch). Zaujímavá je tiež analógia gay komunity s čisto mužským policajným oddelením, kde sa s homosexuálmi nijako nepárajú. Al Pacino ma okrem svojho hereckého prejavu zaujal najmä prekvapujúcou fyzignómiou s mladým Stallonem, ktorej som si všimol, keď sa v závere oholený na seba pozeral do zrkadlo, čo je ostatne badateľné aj na tunajších plagátoch. Hong-Kongskú verziu netúžim vidieť, ak sa však ktosi podujal na kvalitný, hoci kontroverzie vyvolávajúci remake, to by bolo iné. (755. hodnotenie, 81. komentár k filmu)(11.5.2016)

  • Fiftis
    **

    Veľmi dlho som rozmýšľal ako zahlasujem. Ešte teraz neverím, na čo som sa to vlastne díval. Obsah filmu som si totiž neprečítal. Film som si išiel pozrieť za to, aby som si pripísal ďalší videný film s Al Pacinom. Dostal som vyše 100 minút, ktoré sa odohrávali prevažne v gay klube plnom slizkých gayov, ktorí sa na seba lepia, búchajú po holých zadkoch a všemožne navzájom olizujú. Pacino tu navyše nevyzeral ako sympaťák, akého ho poznáme, ale skôr ako Jim Levenstein z Prcičiek. Brčkavý a málokto by ho poznal. Chýbal mi jeho známy look. Al Pacino je tu navyše už dosť evidentne zostarnutý a mňa len mrzí, že je tak málo filmov s mladým Alom. Film má strašne dlhé pasáže z gay klubu, v ktorých sa nič nedeje, len tancuje a balí očami. Ak by sme ich všetky vystrihli, zostal by nám holý film o dĺžke asi 20 minút. Navyše sa priznám že koniec som absolútne nepochopil. Dve hviezdičky dávam za Ala a Karen Allen, ktorá si o rok neskôr zahrala v známej klasike - Indiana Jones.(16.2.2015)

  • Kubaso
    ****

    Ačkoliv tento film předchází pověst jakéhosi homofobního blábolu, osobně v něm vidím spíš varování před uniformitou. Proto to, co po Pacinově prvotním oťukávání prostředí následuje, není tradiční pátrání a sbírání stop, nýbrž obcházení v bludném kruhu klubů pro gaye, v nichž lze klidně nalézt i učitele nebo policisty. Pro Pacinovu postavu představuje jediné východisko chycení vraha za každou cenu. I za tu, že by tím vrahem nebyl. Jako každý větší film, který nabízí různorodé interpretace, i u tohoto se většina diváků bohužel přikloní k té, jež se nabízí jako první. A když se k tomu připočte, že se děj točí kolem sexuálních menšin, průser je na světě. Jednoznačně souhlasím s názorem, že podobný film by už dneska (kdy se tvůrci kriminálek vší silou snaží, aby nevyletěli z vyjetých kolejí) vzniknout nemohl. I teď totiž nutí člověka o něm alespoň chvíli přemýšlet navzdory tomu, že veškeré jeho reálie jsou už zřejmě dávno "out". To by průměrný nebo dokonce blbý film rozhodně nedokázal. William Friedkin už zase přecenil svoje publikum.(31.8.2011)

  • - Film se inspiroval skutečnými vraždami homosexuálů, ke kterým došlo mezi roky 1962 a 1979 v New Yorku. (akisha)

  • - Velký zájem o režii filmu projevil Brian De Palma, nezískal ale potřebná práva, a tak místo toho natočil Oblečen na zabíjení (1980). (akisha)

  • - Kontroverzní příběh vyvolal silnou vlnu nevole z řad homosexuálů. Mnozí z nich proti uvedení filmu pořádali rozsáhlé demonstrace, ale veřejnost jejich protesty ignorovala. (akisha)