poster

Na lovu

  • anglický

    Cruising

  • slovenský

    Na love

Thriller / Krimi / Drama / Mysteriózní

USA / Západní Německo, 1980, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • FrajerTom
    ****

    Podmanivý zvuk vrzajicí kůže, cinkajících zipů a teskně jazzový soundtrack na pozadí vyšetřování, které přináší víc otázek než odpovědí. Díky fantastickému Al Pacinovi budete jeho hrdinovi fandit, vzhledem k nebezpečně svírající atmosféře gay barů však místo tradičního držení palců budete mít spíš podvědomě sevřené půlky...(22.12.2014)

  • akisha
    ***

    Možná je to atmosférická krimi, možná má děj spád a je napínavej, možná že mladší vydání Ala Pacina hraje skvěle, možná že je tam příjemná role Karen Allen a možná, že film má myšlenku i padnoucí hudbu, ale přes ty humusárny já se prostě nepřenesu. Například záběr do nechutně vyhlížejícího SM klubu na tančící nahý potetovaný zadky, Al Pacino si maluje obočí, další nahý zadky, dál jsem nechápala, jak se u policejního výslechu najednou zjevil dvoumetrovej černoch v klobouku, až na nějaký bandáže nahej a vrazí Alovi jednu pěstí, načež se otočí (záběr na nahou prdel) a odchází si do křesla číst noviny. Nedivím se, že gayové proti "vypuštění" tohohle filmu protestovali. Upřímně říkám, že už se na tohle nikdy znovu nepodívám.(28.9.2011)

  • Suzie05
    ***

    V takovém filmu se jasně pozná kvalita herce. Kdyby toho týpka nehál Al Pacino, tak by to určitě nebylo ani zdaleka tak dobré. Modrej šátek v levý kapse znamená, že ho chceš vykouřit. V pravý, že kouříš. Zelený v levý kapse, že si pasák. V pravý, že za to platíš. Žlutý v levý kapse, že máš volnej pokoj. V pravý, že žádnej nemáš. Červený... Na co je sakra ten červený?(9.1.2011)

  • curunir
    ***

    ,,ODKIAĽ SI?" ,,Z MARSU." ,,ÚŽASNÉ, S MARŤANOM SOM TO EŠTE NEROBIL." __ ,,Na love" sa do mojej pozornosti dostalo potom, ako som sa o ňom dozvedel v rámci Friedkinovho profilu ,,Najlepší režiséri Hollywoodu", kde bol hodnotený ako jeden z jeho najlepších počinov, keď po neoprávnenom neúspechu ,,Mzdy strachu" išiel kopať druhú ligu. Dávam mu priemerné hodnotenie, no nejde o zlý film a určite vo viacerých aspektoch vytŕča nad iné, mnou rovnako ohodnotené snímky. Chýba mu však výraznejšia prepracovanosť, ktorú jej skúsený (žeby vyzretý?) režisér mohol vtisnúť. Jadro tohto problému tkvie - ako inak - v scenári, ktorému miestami chýba väčšia viacpohľadovosť, podrobnejšie rozpracovanie a prípadne tiež rozuzlenie celého príbehu v trocha nejednoznačnom závere, ktorého výklad akoby ostal na divákovi. Nepopierateľne je film na začiatok 80. rokov smelo nakrútený, Friedkin sa nebojí kadečo háklivé alebo obscénne ukázať, no zároveň som badal, že by viaceré pasáže išli nakrútiť ešte lepšie a nielen tie v bare (napr. šikanovaný výsluch). Zaujímavá je tiež analógia gay komunity s čisto mužským policajným oddelením, kde sa s homosexuálmi nijako nepárajú. Al Pacino ma okrem svojho hereckého prejavu zaujal najmä prekvapujúcou fyzignómiou s mladým Stallonem, ktorej som si všimol, keď sa v závere oholený na seba pozeral do zrkadlo, čo je ostatne badateľné aj na tunajších plagátoch. Hong-Kongskú verziu netúžim vidieť, ak sa však ktosi podujal na kvalitný, hoci kontroverzie vyvolávajúci remake, to by bolo iné. (755. hodnotenie, 81. komentár k filmu)(11.5.2016)

  • Rob Roy
    ****

    Jedna z těch kriminálek, které se dnes už bohužel netočí (Fincherův Zodiac se aspoň trochu blíží). A tahle je ještě specifičtější. Odvážné scény z gay klubů, atmosféru dotváří depresivně rockové hudební pozadí - jak písničkové (pořád jsem přemýšlel, odkud znám song It´s so easy až jsem nakonec zjistil, že ho použil QT v Death Proof), tak "orchestrální" - jde spíš o atonální zvuky a ruchy, než melodie. Definitivně jsem si potvrdil, že skladatel Jack Nitzsche ( i on byl přizván k Death Proof, že by náhoda?) je mistr navozování zneklidňující atmosféry (Schraderův Hardcore např.) pomocí de skládá hudbu Jack Nitzsche, tam je o hutnou atmosféru postaráno. Film s nepopsatelným feelingem, na své si rozhodně přijdou příznivci kultu těla (hodně tělesná záležitost, navíc díky bohu s nevyholenými hrudníky, oldschool jak má být) a policajtských uniforem.(16.2.2008)

  • - Velký zájem o režii filmu projevil Brian De Palma, nezískal ale potřebná práva, a tak místo toho natočil Oblečen na zabíjení (1980). (akisha)

  • - Kontroverzní příběh vyvolal silnou vlnu nevole z řad homosexuálů. Mnozí z nich proti uvedení filmu pořádali rozsáhlé demonstrace, ale veřejnost jejich protesty ignorovala. (akisha)

  • - Film je založený na skutečných událostech. V letech 1977–1978 došlo v New Yorku k řade vražd mezi gay komunitou, která se scházela v S/M klubech. Z vražd byl usvědčen jistý Paul Bateson, který údajně přistoupil na dohodu s policií a přiznal se k více vraždám, než sám spáchal, kvůli snížení trestu. Policie tak měla případ vyřešený. Třešničkou na dortu však je, že Paula Batesona osobně znal i sám režisér, William Friedkin, z natáčení Vymítače ďábla (1973), kde si Bateson střihl malou roli asistentka na radiologii, protože tutéž pozici v nemocnici v té době zastával. Když si o vraždách Friedkin přečetl v novinách, rozpoznal Batesonovo jméno a poté jej i navštívil ve věžení. Bateson pak posloužil jako konzultant filmu. (Eldrick)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace