Režie:
William FriedkinScénář:
William FriedkinKamera:
James A. ContnerHudba:
Jack NitzscheHrají:
Al Pacino, Paul Sorvino, Karen Allen, Richard Cox, Don Scardino, Joe Spinell, Jay Acovone, Barton Heyman, Ed O'Neill, James Remar, Mike Starr, Leo Burmester (více)Obsahy(2)
Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (113)
Skrze tvůrčí postoj k tématu a rovněž nezvyklou postavu odhodlaného detektiva, který se při honu na vraha neváhá podřídit intimním stykům včetně náhlé změny sexuální orientace, se jedná o poměrně unikátní kontroverzní kriminálku. Za takový film by režiséra v dnešní době zřejmě teprve čekala silná nařčení ze strany veřejnosti za hanobení (jakýchkoliv) menšin... Samotného mě vzhledem k roku vzniku tak otevřený americký snímek do jisté míry šokoval, ale velmi zajímavý zážitek plný napětí nemohu popřít. William Friedkin vytvořil opět jednou nekompromisní policejní thriller s parádní temnou atmosférou různých zákoutí nočního velkoměsta a zároveň realistickým pojetím, které vás naplno vtáhne do dění včetně exkurse do gay komunity provádějící zvrhlé orgie. Nenadchlo mě to zdaleka tolik jako režisérova slavná Francouzská spojka a Al Pacino mě svým výkonem v roli drsného policisty určitě více zaujal v Lumetově Serpicovi, ale jinak pokud nemáte vyloženě problém s vykřeslením homosexuálů v ryze negativním duchu (což bude asi hlavní důvod, proč se film ocitl v modrých číslech), nebál bych se tento snímek i doporučit. Jedná se vlastně o jeden z takových dozvuků (ale pořád funkčních a poctivých dozvuků) amerických old-schoolových kriminálek 70. let. 75% ()
Temná krimi, suverénně se opírající o skvělou atmosféru dekadence na jedné straně a očekávaně bezchybný herecký výkon Al Pacina na straně druhé. Těch naturalistických záběrů z gay klubů bylo na mě chvílemi trochu moc a konec bych v tomto případě rozhodně uvítal spíše srozumitelnější. 60%. Přítomnost mé oblíbené Karen Allen je potěšující :-). ()
Díky nenávistně zobrazeného světa gay komunity nemohu hodnotit maximálně. Nejsem si jistý, zda o tohle vyznění Friedkinovi zrovna šlo anebo konečný výsledek je dílem studia, které film produkovalo. Jinak velice temná a atmosférická kriminálka. Pacino jako snad pokaždé odvádí excelentní herecký výkon. ()
Až doposud bylo rozhodně lepší, nečíst si předem obsah filmu, aby si člověk nedejbože něco nevyspoileroval. V tomto případě jsem na to ovšem krutě dojel. Dobrých 40 % stopáže nás režisér nutí sledovat odporné záběry, kterak se po sobě plazí a různě se olizují odporně nechutní a zpocení buzeranti. Je to opravdu vrchol hnusu. Během sledování jsem musel snímek několikrát zapauzovat a vyzvracet se vedle pohovky. Moc mě neoslovil děj, který mi přišel šíleně stereotypní a vzhledem k faktu, že zde hrál každý buzeranta i poněkud těžce stravitelný. Za zmínku stojí snad jen Al Pacino, který byl pro každého diváka zřejmě jediným možným lákadlem. Tohle rozhodně nebyl příjemný zážitek. [35 %] ()
Podle hodnocení ne úplně doceněná záležitost. William Friedkin v tomhle období skutečně točil jako o život a CRUISING je svým způsobem malý zázrak. Vůbec nechápu, kde vzal peníze na takhle odvážný projekt, protože tahle temná kriminálka z fetišistického gay prostředí si skutečně nebere moc servítky. Má to vynikající feeling, nasnímané hodně podobně jako Francouzská spojka, Al Pacino fenomenální, Nitzcheho avantgardní freejazz soundtrack super a trochu hloubavý závěr. Tohle by určitě mělo vidět víc lidí. Zapadlý klenot. ()
Galerie (95)
Photo © United Artists
Zajímavosti (14)
- Natáčení probíhalo v New Yorku. (reich)
- Demonstranti obléhali kina v takřka 300 městech po celých USA. I kvůli těmto protestům General Film Corporation prohlásila, že hodnocení R, které film dostal od Americké asociace filmů, je benevolentní a měl mít X, a tak zrušila plánované promítaní ve 30 svých kinech. (Zetwenka)
Reklama