Reklama

Reklama

Letadlo plné britských letců se omylem dostane až nad okupovanou Paříž a je sestřeleno. Každý z nich pak požádá o pomoc jednoho civilistu. Malíř pokojů, dirigent opery, krásná blondýnka a odvážná jeptiška se tak setkávají na cestě napříč sladkou Francií, když prchají před německými vojáky. Autem, letadlem, vlakem, pařížskými kanály, dokonce i v sudu. Tohle bude VELKÝ FLÁM! (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (389)

Pítrs85 

všechny recenze uživatele

Komedie jak to nejlepší francouzský víno, skopčáci zas a znova za pořádný kretény (dobře jim tak, náckům), skvělá výprava, skvělá kamera, skvělí herci (cholerik Funés baví neskutečně), skvělý všecko. Do toho správná kapka dobrodružství... Ty vole, proč? Proč už se dneska takový komedie netočí? Ten šilhavej germán to každopádně zabil. Ještě o ždibíček lepší než trilogie Sedmý roty. ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Velký flám je v podstatě jedna z mých nejoblíbenějších komedií od dětství. Funes hraje s Bourvilem úžasnou kočkovanou a jeden gag střídá další a další. Někdy ale přijde i na vážnou notu a vůbec to nenarušuje komediální náladu filmu. Rozhodně Funesova nejlepší role a rozhodně jedna z nelepších komedií vůbec. ()

Reklama

InJo 

všechny recenze uživatele

Moje nejoblíbenější francouzská komedie, která navíc velmi dobře funguje i jako dobrodružný film s tematikou druhé světové války. Velký flám je parádní staromilská jízda, která neztrácí dech hlavně díky skvělému scénáři servírujícímu hromadu výborných situačních gagů, v nichž Funés s Bourvilem naprosto excelují. Ouryho výpravný snímek je časem prověřená klasika, která je svěží a nenuceně zábavná a vtipná po celou dvouhodinovou stopáž. 95 % ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Překvapilo mě, když Gérard Oúry vzpomínal, že Velký flám byl původně o dvou sestrách, z nichž jedna prožila válku v odboji a druhá jako štětka. :o) Trochu mi to připomíná genezi crazy komedie Pane, vy jste vdova!, která byla v prvopočátcích nemocničním horrorem o krádežích krevních konzerv. Z partyzánky a lehké děvy se tedy vyvinuli Bourvil a Louis DeFunés. Pro prvního to byl IMHO vrchol, jakému se jinde nevyrovnal, pro druhého možná jistá satisfakce. Po četníku Cruchotovi a komisaři Juveovi totiž "Herr Kapfelmeister" ukázal, že rtuťovitá karikatura cholerika vůbec nemusí být v rozporu s ceněným hereckým understatementem. I pan kapelník se nádherně rozčiluje, i on péruje své okolí, je ješitný, sobecký atd. Ale když jede na loďce kanalizační rourou a odhazuje do stoky svou paruku a taktovku, není vůbec směšný. Není ani lacině dojemný. V tom rezignovaném pohledu, který si může dovolit jen když se ostatní nedívají, je víc, než bych tady chtěl a měl psát. Jen se podívejte. Stejně tak v situaci, kdy Bourvilovi, kterého předtím i potom ustavičně komanduje, jen tak instinktivně zachrání život. Udělá to, ale aby se snad nezačalo mluvit o nějaké jeho citlivosti, okamžitě odvede pozornost nespokojeným prskáním nad něčím jiným. Jsou to takové drobnosti, ale vystihují to, čeho si vážím jak na Louisovi, tak na Oúrym. Že potenciálním kritikům vyrážejí zbraně z rukou tím, že říkají "uměli bychom točit i vážný film, ale nechceme". Ze zásady, z přesvědčení, z furiantství točili srandu. A skvěle. 100% ()

sud 

všechny recenze uživatele

Už dlouho jsem přesvědčen o tom, že je to nejlepší komedie s Louisem de Funèsem. Krom nepřeberného množství legrace (za všechny v hotelu na posteli s tlustým skopčáckým důstojníkem) tu Louis občas brnkne na vážnější notu a Bourvil není zas až takovým prosťáčkem, jak by se ponejprv zdálo. V téhle komedii se zkrátka povedlo úplně všechno. 100%. ()

Galerie (84)

Zajímavosti (36)

  • Skladba, ktorú Louis de Funés (Lefort) diriguje v opere, je „Maďarský pochod“ z opery Hectora Berlioza „Prekliatie Fausta“. (ČSFD)
  • Auto, které ukradnou Angličané u zámku, je Citroën U23 z roku 1945. Auto, kterým se hlavní postavy dopravily k zámku, je Peugeot DK 5. (frolish01)
  • Původní příběh obsahoval dějovou linii dvou žen, které měly převézt anglické letce za nepřátelskou linii. Režisér si však prosadil změnu na mužské role, do kterých poté mohl obsadit Louise de Funèse (Lefort) a Bourvila (Bouvet). (Jizni Tlapa)

Reklama

Reklama