Režie:
Jacques DerayKamera:
Jean-Jacques TarbèsHudba:
Claude BollingHrají:
Jean-Paul Belmondo, Alain Delon, Catherine Rouvel, Françoise Christophe, Corinne Marchand, Laura Adani, Nicole Calfan, Hélène Rémy, Odette Piquet (více)Obsahy(2)
Film zachycuje prostředí Marseille v roce 1930, kdy osud svede dohromady dva drobné podvodníky v souboji o ženu. Spolu zfixlují koňské dostihy, což je přivede k práci pro bossy místních gangů. Když se však rozhodnou rozjet svůj vlastní kšeft, začínají postupně měnit svůj bezstarostný přístup k zločinu. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
Videa (1)
Recenze (156)
Počas necelých dvoch hodín sa priateľstvo medzi Borsalinom a Francoisom vykreslí do takej podoby, že som mal až pocit, že sa dívam na príbeh dvoch bratov. Kupodivu dosť pripomínajúcich Michaela a Santina Corleonových. Šarm a charizma Alaina a hlavne Belmonda upúta každého. Nevadili mi ani chybyčky, ktoré majú na svedomí staručké 70.roky v ktorých sa ešte bitky a úmrtia hrali dosť komicky. Bitka medzi hlavnými postavami však možno zaujme práve vtipným vykreslením, čo však neplatí o smrti v závere, pretože divák úplne nepocíti ten žiaľ, ktorý si postava zaslúži. Hudobnú stránku hodnotím taktiež na výbornú, hlavá melódia, ktorá vo filme odznie asi 100x sa vám navždy vryje do pamäti rovnako ako toto dielo. Výborný gangsterský film z prostredia 30.rokov o páde a vzostupe dvoch veľkých kamarátov. ()
Tohle nemohou zachránit ani takové tváře jako Belmondo a Delon. Asi ten film má své kvality, ale já jsem je nepoznal, protože jsem se v ději vůbec nevyznal. Od začátku do konce jsem v něm tápal a nechápal jsem, kdo proti komu, s kým a pro koho, proč ten udělal tohle a ten zas kdoví co... Prostě klasická gangsterka nebo dokonce boj mafií? Ohromná nuda - kdybych věděl, že je to něco na způsob Cosa Nostra, tak bych se na to nedíval, protože těmto filmům ani nefandím ani nerozumím. ()
Podsvětní retro s hvězdnou dvojicí přímo vybízí ke srovnání s pozdějším Podrazem. V takové soutěži pak vynikají nedostatky Borsalina, které má sice sexy název, ale herecká souhra oživení nepřináší, výtvarné akcenty kamery příběh spíše brzdí, příliš chtěný styl se mění v nechtěnou karikaturu. Capella-Siffredi-Lola, kloboučnický film, který patří k tomu slabšímu z Bébelovy filmografie. Policejně zemanovský hudební motiv je výhra pouze Zd.Lišky. ()
Veselý - učesaný - kabaretný, taký je film Borsalino a presne taký typ gangsterky nevyhľadávam. Zamrzelo to najmä, keď sa pri pohľade na obsadenie tešíte na veľkolepú udalosť a dostanete rozpoltený film, ktorý nevie akou cestou sa vydať. A tak miesi odľahčené pasáže s tým žánrovo čistými v akých môže inak pútavý príbeh dvoch gangstrov čo ovládnu Marseille, pracovať naplno. Zaujímavé je tiež sledovať ako sa dve veličiny bijú o svoje miesto na plátne, žujú tabak, mračia obočie, hádžu frajerské pohľady, vyťahujú drahé kvádra. Remíza sa ale nekoná, Belmondo Delona prehral herecky i charizmou a nič na tom nezmení ani najšialenejší plavkový úbor čo Jean-Paul na pláži vytiahol. ()
Hmm, tak todle teda nevyšlo... Kámen úrazu je hudbě. Celou dobu hraje písnička jak někde z cirkusu a to i při "vypjatých" situacích, který tím naprosto degraduje. TAky se mi nelíbí spojení Belmondo - Delon. JE z nich cejtit, že to mezi nima není kdoví jak přátelský a jeden se snaží zahrát líp než ten druhej. Zápletka pozvolná a hodně utahaná. JEdiný, tak asi ten konec, přecijen kdy se poštěstí vídět Belmonda na plátně umřít... Ale celkově to na mě nechalo špatnej dojem... ()
Galerie (66)
Zajímavosti (13)
- Původní název filmu měl být "Carbone a Spirito". To se ovšem nezamlouvalo Carboneho rodině, která natáčení bojkotovala. Další z návrhů na název byl třeba "Marseille 1930" nebo "Capella a Siffredi". (candy_daze)
- Borsalino je název klobouku s širokým lemem, který nosili ve 30. letech všichni marseillští gangsteři. (candy_daze)
Reklama