poster

Dělníci bulváru (S02E01) (epizoda)

  • anglický

    Tabloid Workers

    (festivalový název)

Dokumentární

Česko, 2014, 56 min

Režie:

Vít Klusák

Kamera:

Jakub Halousek

Komentáře uživatelů k epizodě (303)

  • verbal
    *

    Jaký otec, taková mrdka aneb selátko neodkvičelo daleko od chléva. Papá, bulvární rádobybavič slaboduchých smíšků, egoista a nebetyčně trapný kokot, synátor, bulvární rádobyinformátor slaboduchých čtenářů, kokainista a prvotřídní huhňavý debil. Jo, degeny se holt nezapřou a kdo má jiný názor, ať mi vylíže Primu s Novou. Myslím však, že co se týká tohoto škváru, jste všichni kapku vedle. Pavča totiž ve své redakci, obklopen kohortou šeredných, hloupých a obdivně kvokajících pipek, vymyslel na svůj ubohý kvokcient překvapivě ďábelský plán! Zdánlivě negativní píár je pro tupou hyenu taky propagace, Klusák tedy poslušně naklusal a náš mrchožrout si jen veřejně a sebestředně načechral peří na milníku s nápisem Tijuana, přičemž do veřejnoprávní televize vyzvracel své patonázory, o nichž je neochvějně přesvědčen, že jsou kůl. Tvrdí mu to přeci denně celý hřad. Vsadím se, že teď leží vepřově rozvalen doma na sedačce a slastně si sahá pod své nechutné panděro, protože udělal z ČT bulvární médium. Tomu bezradně přihlíží evidentně nešťastně vdaná paní Novotná mladší, u níž je s podivem, že to hloupé bezskrupulózní prase ještě v noci nezadusila polštářem a nezkásla Super.cz za práva na exkluzivní fotografie. Ale co. I celebrity bulvár milují a tento dokument to jasně dokazuje. Nechat se totiž dobrovolně fotit vymaštěnou, rádobyexcentrickou pičou a Pavlovou pravou rukou, která už dávno měla místo na Plese v opeře létat nad kukaččím hnízdem, za tím bude něco víc, než jen absence zdravého, selského pudu sebezáchovy.(13.5.2014)

  • Tosim
    *****

    Proč?? Třeba Novotného odpovědi někomu nestačily, takže jednodušeji: PRO PRACHY. Už je jasný, že Klusáka žeru, když točí s Remundou, ještě víc fajn, neviděl bych to nijak vyhroceně, autor prostě pozoruje a divák se dívá. Kdysi jsem četl, že bulvár je "hodný" a "zlý", snad ano, stupidní jsou ale oba. Doufejme, že se nám samotná CSFD nebulvarizuje, když má minimálně pochopení pro špínu, které by podle jejích slov prominuli i přejetí dítěte, no možná změní názor, až se bude jednat o její vlastní. Vlastně už se stalo, fotr šel z nemocnice, vyfotili ho, bylo potřeba užít jemných metod, rodinné příslušníky banální historky nezajímají, snad za to ten barák a auto stojí, těm jednobuněčným organismům. I na vlastní kůži si vyzkouší, co to ta vtíravá žurnalistika je, když se svolením povídají svoje moudra a najednou jim to při jedné myšlence, která odněkud přiletí, začne být nepříjemné, snad záblesk rodícího se strachu o holou existenci. Prostě prdel nad prdel! Vzpomněl jsem si, že před pár dny zemřela Věra Chytilová. Důkaz, že mozek, hodnota a zásady mají smysl. 90%.(22.4.2014)

  • Matty
    ****

    Přesnější název by byl Dělník bulváru. Tak se ve své nejotevřenější zpovědi sám nazve hlavní exemplář dokumentu, amorální mediální bestie Pavel Novotný. Věřím, že pouze jeho portrét by na hodinový dokument bohatě vystačil. Zosobňuje bezzásadovost bulváru jako takového a zároveň boří mýtus, že pikantní novinky ze světa pseudocelebrit píše stádo imbecilů. Novotný vystupuje jako člověk se srovnanými myšlenkami, vyzrálou schopností sebereflexe a krajně, krajně pragmatickým životním postojem. Přímá konfrontace jeho rezignace na nápravu společnosti (aneb proč dávat stádu vybranou stravu, když jí stačí vlastní mrva) a odolávajícího idealismu očividně zaraženého Klusáka patří k nejmrazivějším momentům deziluzivně vyznívajícího dokumentu. V celku jsou však Dělníci méně draví a konfrontační než dřívější Klusákovy filmy, což mohlo být dáno také neochotou lidí od bulváru nechat objektivy fotoaparátů a kamer mířit na ně samé. Také proto je škoda, že Klusák namísto rozšiřování záběru filmu víc nevytěžil Novotného bezuzdné sebeobnažování. Kauza Bartošová, která vznik tohoto dílu Českého žurnálu údajně iniciovala a kterou film taky začíná, není později více zmiňována a podobně nahodile (resp. podle klíče „kam byl štáb vpuštěn“) působí výběr minireportáží z různých medializovaných událostí, na nichž Novotný přítomen není (a které mne nejvíce pobavily schopností kameramana zachytit detail, který o přítomných zpravidla vypověděl více než všechny zaznamenané bláboly pro média). Na ucelenější obrázek o „české mediální spodině“, natož o jejím významu pro národní sebeidentifikaci to každopádně nestačí. Hlavně pro nečtenáře bulváru, což bude, domnívám se, většina diváků, by na každý pád mohlo jít o velmi objevné dílo, které je velmi dobře rytmizované znervózňujícím hudebním doprovodem a interpunkčními záběry (třeba na šik vrnících vibrátorů), takže dovede bez problému udržet pozornost i pokud je vám jeho téma naprosto lhostejné (což by být nemělo). 75%(27.3.2014)

  • Isherwood
    ***

    Nápad a odvaha jít do takového tématu je chvályhodná, že dokument vlastně ve finále nic neřekne, zamrzí. Klusák se snažil, Novotný je chytrý, Štiplová mimo a zbytek branže až příliš mlčenlivý. Plusové body sbírá dokument tím, že se k němu vyjádřil pravděpodobně každý, kdo se na sociálních sítích pohybuje, a v mnohém ukazuje, jak lidi (ne)umí vnímat věci z více perspektiv, či alespoň trošku většího odstupu. Takže vlastně dobrý. 3 a ½.(18.4.2014)

  • RedAK
    ****

    Přerušujeme vysílání pořadu Mozková obrna a jiné neřesti s naléhavým zpravodajstvím. Do studia nám před pár hodinami přišla informace, že Sámer Assa vyvěsil na svůj twitter velmi znepokojivý post, který zní, citujeme: "Po souloži s Evženem se cítím vždycky plný energie. :-)". Tato šokující zpráva v mžiku oběhla celý internet a část veřejnosti se domnívala, že muselo jít zcela jistě o překlep a Sámer chtěl napsat po souloži s Terezou, protože důrazně odmítala, že by jejich idol, jenž si pravidelně holí nohy a nosí růžová trička s výstřihem po rozkrok, mohl být gay. Ovšem vzápětí naší redakci kontaktoval samotný Evžen a k situaci se vyjádřil. Vzhledem k citlivosti celé kauzy si přál zůstat v anonymitě: "Já to prostě nechápu! Opravdu ne. Vnímám to jako podraz. Je pravdou, že jsme při sexu měli se Sámerem nějaké ty problémy, protože on má velmi úzký anus, takový ještě dětský, řekl bych, takže chvíli trvalo, než jsem se do něj dostal. On dokonce chvíli i plakal, ale pak jsme použili jeho slzy jako lubrikant a dál už to bylo jenom krásné. Ale toto je samozřejmě intimní soukromá záležitost, vůbec s tím neměl jít na veřejnost. Nerozumím tomu", dodal sklesle. "Pokud má někdo tendence se na sociálních sítích chlubit svými sexuálními výkony, s největší pravděpodobností si tím kompenzuje problémy s malým mužstvím", nechal se slyšet známý český sexuolog Olaf Mrdal. Podařilo se nám získat také krátké vyjádření samotného Sámera, kterého jsme spatřili, jak se potuluje kolem veřejného srazu gay republikánů v převleku Billa Cosbyho. Ovšem jakmile zahlédl hlouček novinářů, nasadil si na hlavu šourek a snažil se zmizet v davu. "Nehodlám se k této situaci vyjadřovat a odjíždím dnes na svoji chalupu do Teplic, kde se budu věnovat její opravě a rekonstrukci", pověděl Sámer, což je poněkud zavádějící informace, protože podle našeho důvěryhodného zdroje si "ten neschopný čurák neumí ani pořádně ukrojit chleba". Jak se celá situace bude nadále vyvíjet, netuší nikdo z jeho blízkých. Podporu mu na facebooku svým statusem "Neboj se ničeho, je to úplně normální!" vyjádřil Sagvan Tofi, známé české odkládátko na penisy. Ať už tato nemilá kauza povede kamkoliv, situaci pro vás budeme i nadále sledovat.(7.3.2015)

  • Radek99
    ****

    Je to sice jenom výsek, malý výsek, ale i tak má nepopiratelnou hodnotu, alespoň tedy pro mne, člověka, který bulvár nesleduje a takřka nic o něm neví, pominu-li tedy obecné mechanismy fungování. Portrét Pavla Novotného (a o ten se jedná v tomto dokumentu především) má až bulvární charakter, dotyčný si Víta Klusáka a jeho štáb pustí až do obýváku a nechává se (evidentně záměrně a komponovaně) natáčet ve spodním prádle ve velmi nelichotivé poloze a při velmi intimním rozhovoru se svou manželkou. Pominu-li estetický odsudek, zbude ve mně při sledování promluv a sebereflexí těch lidí prázdno - je horší tenhle amorální cynik, který má pocit, že je inteligentní, protože je schopen bez studu psát o těch nejpokleslejších věcech útočících na první signální, nebo jeho manželka, která si takovéhle monstrum dobrovolně vzala a má s ním i dítě a je si moc dobře vědoma, z čeho jeho peníze pocházejí? Bulvární ,,žurnalisté" zde vyobrazení jsou souborem fyzicky velmi neatraktivních lidí pachtících se po světě krásných a úspěšných, nevím, jestli je to jen náhoda (vzniklá dokumentárním iniciováním tohoto ,,výseku reality"), nebo nějaké obecnější pravidlo, každopádně to působí dost paradoxně. Každopádně Klusákovi se podařilo dostat před kameru hned čtyři zásadnější protagonisty - mimo již zmíněného Novotného ještě majitele serveru extra.cz mluvícího o Noamu Chomskym a potřebě další revoluce, u člověka neštítícího se vydělávat peníze takovýmto způsobem vyhraněně levicová ideologie celkem překvapí, dále pak zřejmě doyena bulvární branže, který byl v dokumentu zneidentifikován rudou hvězdou a hovořícího bez obalu o ,,nesnesitelné lehkosti žití" v této branži v Česku, a neposledně nebývale cynickou, vyhořelou a zahořklou Novotného kolegyni s profesní zkušeností ze sex-shopu (ty interpunkční záběry s vibrátory se přímo nabízely), která ráda natáčí a fotí celebrity, nerada ale, když někdo natáčí ji...Suma sumárum lidský odpad, který dobře dokumentuje Achillovu patu současné doby a kapitalismu obecně - pro peníze, moc a ,,easy life" je ochotna udělat dost velká skupina lidí prakticky cokoliv...(1.9.2017)

  • DaViD´82
    **

    Povrchně a bulvárně o povrchnosti bulváru. Mrhání nosným tématem, ze kterého není k rozpoznání záměr autora; ani nestraně nedokumentuje (příliš aktivně vstupuje do dění), ale ani netepe jádro pudla (příliš se drží zpátky a nepokládá ty správné dotazy; to se částečně podařilo až souvisejícímu Hydeparku). Ve výsledku tedy potenciálně zajímavé, ale nevypovídá to vlastně naprosto o ničem (s čestnou výjimkou v podobě segmentu s pohovory).(24.4.2014)

  • Nathalie
    **

    Tablo tabloidu. Je příznačné- a absurdní, když se tvůrce a objekt jeho zájmu chytnou do stejné pasti. Na publikum zbude jen prázdnota a povrchnost. A vůbec nezáleží na tom, zda se dívá liberál, marxista nebo konzervativec, založením skeptik, nebo těšitel. Stačí, aby byl kritickým divákem s otevřenýma očima a myslí, který není líný samostatně přemýšlet, dívat se pod masky a pod pózy, ptát se, proč. Tedy přesně to, čím Klusák není. 50%(17.4.2014)

  • novoten
    **

    Ani po zaražené hodince není jasné, kam Vít Klusák mířil, ale jedno se mu povedlo. Na počkání mě vytočit. Sledovat bandu sebestředných extráků není žádný med a hlavní zásluhu na tom má dělník číslo jedna. Sebevědomý ignorant, který právě spolkl půlku světa a mluví tempem, které značí, že zapomněl přestat s kokainem. A vypráví na sto a jeden způsob stále to samé - tedy že jen dává lidem přesně to, co chtějí. Beru, na tom asi něco je, čísla nelžou. Ale jak se začne chvástat, že nepouští dál nic než pravdu, otevírá se pomyslná kudla v kapse pořádně doširoka. Jakmile pak dostanou slovo i vedlejší dělnice v čele se slečnou Olgou "Neumím říct větu normálním hlasem" Štiplovou a dají najevo, že bulvární novinář je na tom s vynaloženou dřinou a rizikem málem tak těžce jako válečný reportér, je hotovo. Tady zkrátka odpovědi nejsou. Samozřejmě kromě toho, že to Pavlík dělá pro peníze, kvůli čemuž se málo vídá s malou. Ale takových lidí je na světě nepřeberné množství. Jejich prací je ale něco lepšího než tohle svinstvo.(6.5.2014)

  • movie
    **

    Trošku zavádějící pojmenování, DĚLNÍK BULVÁRU by seděl asi víc, tedy pokud za "dělníka" nepovažujete i prvoka Olgu Path Štíplovou. Informativnost dokumentu je prakticky nulová, jedná se spíš o ego masáž "protekčního synka, žida a voliče ODS" Pavla Novotného, který si od Klusáka nechal natočit 56 minut dlouhou reklamu za peníze veřejnoprávní České Televize. Takovýhle podfuk si zaslouží respekt, dokument ale nikoliv.(22.4.2014)

  • CheGuevara
    ***

    Bulváru rozumí každý a každý si za ty léta na něj udělal nějaký názor, takže Vít Klusák je se svými dělníky už ve zřejmé nevýhodě. Navíc lovte témata v povrchním rybníčku, kde hladinu máte po kolena a ve vodě jen jednu polomrtvou čudlu. A tak stejně jako v Bláhovcově Show! jsou nejzajímavější momenty ty překvapivě intimní a komorní, kdy se řeší rodinné vztahy. Docela dobře bych si Pavla Novotného představil i jako časosběr od Třeštíkové, ale to bychom přece přišli o všechny ty Kristelové a Bartošové, a to jako vážně chceme?(26.4.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    *

    "Uvědomujete si, že tady v tý práci je potřeba rezignovat na určitý morální hodnoty?" Jsem si toho vědom a na rozdíl od všech kandidátů na "práci" v eXtra.cz by mi to dost vadilo. Mně totiž nezajímají klepy, peníze, večírky ani barva stolice žádné z celebrit. A už vůbec mě nezajímají bláboly prasečího mozku Pavla Novotného, který je natolik přesvědčen o své nadřazenosti nad lidskou rasou, že si svou hloupost snad ani neuvědomuje. Nicméně jsem obdržel základní informace o tuposti "celebrit" a o tom, která slova prodávají bulvár, takže jednu hvězdu této zbytečnosti dám.(2.12.2015)

  • charlosina

    Tak předně o Vítu Klusákovi nemám to nejlepší mínění, neboť jemu - jakožto dokumentaristovi - je nestrannost zcela cizím pojmem, stejně jako pochybuji o morálce jeho techniky, díky níž získává materiál, což koneckonců potvrzuje už ve své předchozí tvorbě (viz Nošovice apod.), takže jsem se dlouho rozhodovala, zdali zhlédnout Dělníky bulváru - ale "obětovala" jsem tu hodinu času a zapla archív ČT. // Patřím mezi těch pár milionů obyvatel toho našeho ráje na pohled, kterým bulvár nic neříká, tudíž "kauzy celebrit", kolem kterých se bulvár zejména točí - jak jsem pochopila - mi byly velkou neznámou (btw. jak to, že Reflex ještě neměl nějakou tu rádobyvtipnou fotku Ivety na titulce?), ale nyní se cítím "poučena", a to hned v několika směrech: Jestliže ona hlavní postava (ach, jak je mi líto pana otce) prezentuje typického přispěvovatele do bulvárních plátků (i když vzhledem k tomu, že režisérem je zrovna pan Klusák, tak spíš sázím na to, že dlouho hledal někoho, kdo už svým projevem působí dost jednoduše a současně extrémně), pak se dá snadno říct, že to jsou zkrátka lidi-hovada, kterým nejenže chybí respekt a úcta k "objektům", ale i morálka a v případě tomto také sebereflexe (fakt se takhle chovali před kamerou? nebo resp. před "tou píčou", jak je nazvala ona protivná kolegyně, opět na kameru??). Také jsem poučena v tom, že pokud máš slavného otce, můžeš si na něm vydělat sám, protože pořád je to celebrita - a tedy rozuměj: objekt, na kterém můžeš vydělat. Oujé! // Bavilo mě, jak se režisér Dělníků téměř každého, s kým mluvil, zeptal, zdali v této své práci vidí etiku či morálku. A docela mě šokovalo, když majitel onoho serveru prohlásil, že pro něj je "pravou" celebritou např. Noam Chomsky (takže to není tak úplně debil? a snad o to víc je to smutnější, že). // I přes to všechno, co se zde odehrálo a učinilo další zavádějící odstín pro označení "dokumentární film" (tohle je spíš jakási reportáž ze života maníka, který si prostě vydělává psaním žvástů, přičemž sám moc dobře ví, že jsou to žvásty, ale prostě z toho má prachy a snad i klidné spaní, a který otevřeně prohlásí, že čtenáři jeho žvástů jsou ovce, co mu vlastně mastí kapsu), se snad všichni ti, co hltali zprávy na pochybných serverech o svých hvězdách na tenhle pseudodokument podívají a zamyslí se nad tím, co tam viděli - a přestanou to hyenství podporovat. Ale to by taky asi museli přestat s tím podporováním samy hvězdičky - ty už téměř vyprahlé vesele spolupracují. // Na druhou stranu musím uznat, že tenhle počin Víta Klusáka prokázal, jak sám a niterně rozumí téhle "dělničině bulváru", a tak se divák může pokochat pohledem na rozkrok rozvaleného Novotného na gauči a být svědkem manželské roztržky (proč to vystřihovat? dáme to na obálku!). // Ve stručnosti lze říci, že Dělníci bulváru jsou takovou reklamou jednoho bulvárního serveru a tak trochu zřejmě zvěstují konec jakési kariéry (a možná i manželství) Pavla Novotného. Předně jsou ale otročinou svého jména v doslovném významu. A reklamou na robertky. // Na závěr snad jen vzkaz nějakému bulvárnímu dokumentaristovi (a ano, věřím, že se u nás někdo, kdo se bude takto titulovat, najde): Nechcete natočit "dokument" o panu Klusákovi? O panu Klusákovi, který na mě působí sympaticky, jakožto člověk, ale jehož práce, jakožto režiséra, je mi občas až protivná.(18.5.2014)

  • Dragoni
    ***

    Dokument o lidské mentalitě a hlavně o samém žurnalistickém dně i fungování šoubyznysu v ČR. Je to hnus velebnosti, ale alespoň to všechno Pavel Novotný řekl na plnou hubu.(16.4.2014)

  • xxmartinxx
    *

    V Dělnících bulváru neexistují měřítka ani kontext událostí (jakou akci na začátku sledujeme, kolik na ní bylo lidí, čeho se přesně týkala), je to jen sestříhaný klip. Jako manipulativní hříčka v podstatě ok, Klusák na to má talent. Jako dokument tvářící se, že reflektuje realitu, samozřejmě k ničemu. Něco nového to řekne jen někomu, kdo o bulváru vůbec nic netuší, jinak je to v podstatě jen čiré naplnění voyeuristických choutek diváků, stejně jako bulvár sám a stejně jako Klusákova tvorba. Na rozdíl od Smetany a starších, kde to bylo diskutabilní, tady už není opravdu žádný vnitřek a výpovědní hodnota, jen přežvýkání statutu quo na nejpovrchnější a nejefektivnější úrovni. Většina lidí má přesně takovouhle představu a tenhle dokument jim tu představu zábavnou formou potvrdí, aby dokumentarista i divák mohli být spolu chytří a lepší než ti, o kterých film vypovídá.(17.4.2014)

  • choze
    ***

    Pavel Novotný má svou práci rád, ví, proč ji dělá a proč nedělá něco jiného, a rád vám o tom ze sebe bez servítek vychrlí první poslední. Docela mu tu jeho vysmátost závidím. Nesleduju bulvár v žádné formě (kromě tohohle dokumentu, he he), ale nic proti němu a jeho spotřebitelům nemám, a nemyslím, že výrazně ohlupuje nebo ničí životy. DĚLNÍCI BULVÁRU mi o něm ale nic nového neřekli, Pavel Novotný pobavil (v těch málo pasážích, kdy mu bylo rozumět, Pája je kulomet a zvuková stránka filmu je mizerná), ale odkopat ho se Klusákovi nepodařilo, opravdu mu spíš natočil hodinovou reklamu za prachy seriózní ČT, což je celkem gól. A Olga Path Štiplová je na pěst.(16.4.2014)

  • johnn333
    **

    Pro člověka, který trochu zná pozadí tvorby bulváru, je tohle prostě strašná nuda. Nenabídne to žádnou zajímavou konfrontaci, o bulváru to nic šokujícího (sic!), překvapivého ani objevného neřekne a osobu Pavla Novotného to taky nepříblíží - tedy pokud nepočítáme momenty s jeho zpruzelou manželkou, která bulvár nemá ráda. Klusák přijímá to, že se Novotný nazval "králem českého bulváru" a vůbec se nesnaží tuhle jeho aureolu podkopat. Novotný je furt tou vysmátou osobou, která samozřejmě jakože všechno prokoukla a nejlíp "ví, jak to tady celý chodí", chvástá se, že má "moc dělat z lidí celebrity" a prostě v tom celym marasmu "umí chodit" a tu krávu dobře a pragmaticky podojí. Já jsem ale čekal, že Klusák tuhle strašně známou Novotného masku sejme a ukáže, co je pod ní. Novotný však nikdy zatlačen do kouta není. Jasně, je tady "povinný" rozhovor, zda je Extra.cz morální, a zda by Novotný raději neměl vytvářet nějaké pořádné hodnoty. Co na to asi Novotný řekne? Správnou odpověď určitě uhádnete i bez shlédnutí filmu a tak je to tady trochu se vším. 30%(3.4.2014)

  • Traffic
    ****

    Dokument o bulváru, který do jisté míry přejímá výrazové prostředky a rétoriku bulváru. Ovšem činí tak distancovaným, ironicky pobaveným způsobem. Obviňování Klusáka z manipulativnosti tady víc než kdy jindy není dobrý argument, protože jde o součást celé sebeuvědomělé hry.(17.4.2014)

  • Gilmour93
    **

    Ten dláždí ulice, ta vyrábí hračky, ta krmí slepice, ten píše sračky. Ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady udělají moc.. Prefekt české dokumentaristiky se pokouší ukřižovat amorální prase s hroší kůží, co nejspíš svými tlustými prsty zkontrolovalo i hymen naší královny rychlobruslení, ale čím víc prostoru to egoistické těleso dostává, tím víc se zjevuje, jak je jeho cynické učení vysoce pragmatické a Klusák Pontský svůj boj o nadřazenost vlastní víry hanebně prohrává.. Pamatujte, co kdysi řekl Oscar Wilde: „Morálka je většinou jen póza, kterou přijímáme vůči osobám, jež nemůžeme vystát...“(21.6.2016)

  • Sarkastic
    ****

    „Já přijdu na večírek, šáhnu jí na prdel, pošlu pár lidí do hajzlu, nažeru se na rautu, napiju se dobrýho šampusu, přijde mi na účet 90 tisíc a má mi z toho bejt blivno? Pane bože, někdo to dělat musí! Že musím přežívat tady s tím póvlem? Já mezi ně moc nechodím. Já jsem dělník bulváru jenom…“ Velmi zábavný dokument, a to i ve chvílích, kdy si divák plně uvědomuje, že se tohle skutečně děje, i když pak mu ten smích poněkud zhořkne. Nicméně trefnější název už být zvolen ani nemohl, i když hlavní roli má především jeden „dělník bulváru“ Pavel Novotný, neuvěřitelná postavička, kterou můžete stejně dobře nenávidět a pohrdat jí, jako s ní sympatizovat či v některých ohledech snad i souhlasit (někdy vám vlastně ani nic jiného nezbude). Způsob natáčení mě také bavil, zvláště dobrým tahem na branku byla volba hudby (Nymanova Time Lapse) evokující postupný rozklad, nebo také série mořské plody-kolotoče-vibrátory, všechny o tom, že se „to“ děje všechno pořád dokola. Osobně jsem měl problém možná jenom s některými ne úplně zvládnutými vstupy samotného režiséra či poněkud vypočítavým závěrečným pohledem na dceru. Za nejzajímavější pasáž filmu však považuju konkurz, ten byl opravdu parádní a tolik říkající. Z výroku o Bartošové zas trochu zamrazí...Přes mírné nedostatky to vidím na solidní 4*.(31.5.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 5 9 12 16