Reklama

Reklama

Nebojácná a věčně optimistická Anna se vydává na velkolepou výpravu v doprovodu drsného horala Kristoffa a jeho věrného soba Svena, aby nalezla svou sestru Elsu, jejíž ledová kouzla uvěznila království Arendelle do věčné zimy. Na své pouti se Anna a Kristoff setkávají s podmínkami, které si nezadají s nejvyššími velehorami světa, mýtickými trolly a legračním sněhulákem Olafem, a navzdory drsným živlům se zoufale pokoušejí dosáhnout svého cíle dříve, než bude zcela pozdě. (Falcon)

(více)

Videa (28)

Trailer 3

Recenze (1 293)

HAL 

všechny recenze uživatele

Všechno co jsem kdy nesnášel na plytkých Disneyovkách v koncentrované podobě, velice povedenému Na Vlásku to nesahá ani po sobí hovno u nohou. Nejen ale že je to zoufale debilní, s nulovým nadhledem, a plné patetických otravných muzikálových písniček které vyhřezly někde z padesátek, roztomilých žvatlajících příšerek, vykrádání nápadů, a celkově nudného primitivismu. Já hlavně absolutně nepochopím jak tohle může kdokoli považovat za dobrý a fungující film. Bez ohledu na mé subjektivní antipatie - čistě objektivně z hlediska výstavby příběhu a pravidel pohádkového žánru. Není tu žádný smysluplný příběh, komplet všechno je tu dílem neporozumění mezi postavami a dílem náhody, není tu žádné směřování ke šťastnému konci - protože všichni jsou tu takřka dokonale happy už na začátku, v průběhu, i na konci, nezmění se tu vůbec nic, i smrt je tu podaná tak mazlivě že by i dvouleté šklebany rozesmála. Jediný náznak jakkoli záporné postavy a skutečně fungující zápletky, nějakého dramatu se kterým se musí hrdinové porvat, se tu objeví po hodině a čtvrt, a to jen na pár vteřin a naprosto retardovaným způsobem. A i ta oscarová písnička - ve filmu funguje, ale přímo tam z ní čiší jak brutální je to kalkul, vysoustružený z dekád Disneyovského vyrábění jímavých songů. Vedle tohoto je i Miley Cyrus avantgardní umělkyně. Seriously, sice řemeslné kvality to má nezpochybnitelné, vizuálně paráda, je to zručný továrenský produkt, ale teď v tuhle chvíli mám chuť dát tomu skoro "odpad". ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Milý animák. Na môj vkus však príliš spevu a málo vtipu. Vďaka aspoň za toho snehuliaka, lebo podaktoré intelektuálne dvojzmysly mi veľmi žartovné neprišli. Bohužiaľ, v mojom oku sa táto rozprávočka, najvydarenejšiemu kúsku, "Na Vlásku", nepriblížila ani na míľu. Presto všetko, nuda to nebola a o strate času nemôže byť ani reč. ()

Reklama

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Takhle to dopadalo v dobách, kdy se královští rodiče nemohli poradit s internetem, a tak vychovali ze svých dcer labilní a sebedestruktivní asociály. Stejně jako jiní hodnotící jsem rád za lehký odklon od standardních příběhových archetypů (byť jich ve snímku ještě na tři trakaře zbývá), vše ale pohnojil závěrečný veleobjev. Příště méně písniček! ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

Golfista to vystihl. Nejslabší animák za spoustu let, ale paradoxně nejvýdělečnější. Na druhou stranu se není čemu divit, občas jsem měla strach, že otevřu ledničku a tam bude další reklama :) Frozen recykluje jen předešlé animáky, především sází na to, co fungovalo u Tangled (nešikovnost postaviček, roztomilá zvířátka..). Jenomže tady se to vskutku nepovedlo. Zpívalo se každé dvě minuty, což je nanejvýš otravné - kdyby se alespoň jednalo o chytlavé vtipné písničky, jako tomu bylo u Tangled - dokázala bych to prominout. Ale tohle byly utahané odporné slaďáčky, ze kterých mě bolela hlava. Nemluvě o tom, že zpíváním se jen snažili zakrýt díry v příběhu, kterých má Frozen opravdu dosyta. Nic z toho v podstatě nedávalo smysl, jak už tu někdo hodněkrát zmínil přede mnou. Prostě předvídatelná odpornost, která je vhodná tak možná pro děti. A vtipy bych spočítala na prstech jedné ruky. (Mimochodem, zase úplně nechápu, proč když je ve spoustě komentářů z 90% kritika, tomu nasolíte 4*; zajímavé je, že jsem si tohoto jevu všimla nejčastěji u komerčních trháků, hm hm..) ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Prvních 10 minut bylo nadějných. Měly atmosféru, vyvolaly ve mně náladu a zájem. Ale jejich potenciál zapadl pod led. Je to o lásce dvou sester, a přitom se vlastně nemá šanci kromě těch 10 minut nijak rozvíjet, měnit nebo něco. Jen se dojde k základní premise a to je všechno. To za prvé. Za druhé, co vídám v pohádkách čím dál častěji, absolutní zbytečnost mužských postav. Není to tak silné, jako v mnou nedávno zcela shozené Rebelce, ale ve skutečnosti žádná mužská postava děj jako takový neovlivní, neučiní jediné rozhodnutí, změnu směřování, nic. Jediným smyslem jejich existence je, že "je to přece pohádka, tak by tam něco takového mělo být," ale bez skutečného významu pro děj. Jen si to vemte od chvíle, kdy se Anna potká s Kristoffem. Ona ho založí. Ona ho zachrání před vlky. Ona ho zachrání před pádem do propasti. Ona oba zachrání před sněžným obrem (kterého vyčarovala její milující sestra a který je málem zabije). A tak dále. Kristoff je prostě vedlejšák jak vyšitý, jestliže se předtím kritizuje, že se Anna zasnoubila s Hansem po jednom dni, tak s Kristoffem měla ve filmu prostoru na rozvinutí vztahu prakticky ještě míň. V přístupu ke Kristoffovi mi to dost připomnělo asi před rokem viděný horor Mamá: taky hlavní mužskou postavu scénář vůbec nedokáže do příběhu zasadit tak, aby tam dotyčný k něčemu byl, nějak děj nasměroval, ovlivnil. A ne, není to má misogynní netolerance k samostatným ženám. Naopak soudím, že by to asi fungovalo líp, kdyby film byl naopak více jen o Else a Anně a neřešily se lásky a zrady či si čas nekradly zpívánky a trapný humor. Opravdu, co si z toho má vzít mužský divák, neřkuli kluk. Holky vás budou zachraňovat, takže se o nic nesnažte, nevyvíjejte žádnou vlastní aktivitu? Kurňa už. Pak tu máme Olafa, který je otravný skoro jako Jar-Jar Binks, aneb tohle má být humorná postava? Alespoň sob celkem ujde. Další problém je, že spousta věcí je nelogických, a to i na pohádku. Zvrat s Hansem byl opravdu pitomý, stejně tak to, že Hanse nejdřív v království všichni milují, a pak zase tleskají jeho konci, aniž v tu chvíli ještě mohli vědět, co měl za lubem. Jo, pobavilo mě to samé co Františka Fuku, když záliv tál, čekal jsem, že se všichni pěkně namočí a ona jako na potvoru se zrovna pod nimi vynořila loď. Ach jo. Potenciál tam rozhodně byl, jestli se o tom dá u animáku mluvit, tak vizuál je pěkný a má to skvělé kostýmy :) Takové lepší dvě. Chtělo to prostě jiný scénář, který napíše někdo s mozkem. ()

Galerie (73)

Zajímavosti (84)

  • V průběhu filmu můžeme opakovaně narazit na rosemaling, dekorativní lidové umění, které má v Norsku dlouhou tradici. Objevuje se na oblečení, v rámci architektury a jeho náznaky dokonce najdete i v Elsiných (Idina Menzel) kouzlech a jejích ledových výtvorech. (Zdroj: Falcon a.s.)
  • Když Anna jede hledat Elsu, je večer. V další scéně s Annou je světlo, jenže když se její kůň splaší a ona pak jde po svých, je opět tma. To znamená, že ze zámku odjela večer, na koni jela přes den a poté šla pěšky několik hodin až do dalšího večera. Vzhledem k jejímu oblečení by do té doby umrzla. (JimmyBook)

Související novinky

Symfonická show Christmas in Hollywood

Symfonická show Christmas in Hollywood

02.12.2023

Orchestr Prague Pop Symphonics připravuje velkolepý koncert filmové hudby, na kterém představí oblíbené melodie z filmů, bez kterých si období nejkrásnějších svátků v roce neumíme už ani představit.… (více)

Do Ledového království se vrátíme i počtvrté

Do Ledového království se vrátíme i počtvrté

17.11.2023

Disney dlouhodobě sází na jistoty. Vzhledem k tomu, že nejvýdělečnější filmová sága všech dob, tvořená superhrdiny od Marvelu, je v nemalých problémech, jež byly jen zdůrazněny obrovským kasovním… (více)

Barbie má miliardu

Barbie má miliardu

07.08.2023

Ačkoliv Margot Robbie studiu Warner Bros., když pro projekt sháněla financování, slíbila, že Barbie může vydělat miliardu, sama tomu příliš nevěřila. Měla ale pravdu. Komedie na motivy ikonické… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno