Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Arogantní a sobecký rozhlasový diskžokej Jack Lucas se dostane do těžké deprese, když zjistí, že nepřímo zavinil smrt několika lidí. O tři roky později pracuje ve videopůjčovně, jejíž majitelka Anne Napolitanová se o něho stará. V jedné ze svých sebevražedných nálad je u Manhattanského mostu zachráněn Parrym, bývalým profesorem historie, který živoří na pokraji společnosti. Parry se chová jako blázen. Ve svých představách je ohrožován zlověstným Rudým rytířem a snaží se přesvědčit Jacka, že jeho úkolem je získat Svatý Grál, schovaný v domě miliardáře Carmichaela. Když Jack zjistí, že Parryho manželka byla mezi obětmi, za jejichž smrt se cítí zodpovědný, snaží se bývalému profesorovi pomoci. Seznámí nesmělého Parryho s dívkou jeho snů, osamělou sekretářkou Lydií. Po první schůzce s Lydií je Parry přepaden několika násilníky a končí v nemocnici. Jack, který dostal novou chuť k životu, se chce vrátit ke své bývalé práci. Navštíví Parryho v nemocnici a nalezne ho v katatonickém stavu. Jediný způsob, jak ho zachránit, je přinést mu Svatý Grál. Jack se v noci vydává do miliardářova sídla jako lupič... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (350)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu psát o tom, jak je Král rybář špatný film. Nebyla by to pravda, ty 2* spíš znamenají, že jsem se pociťově s tímhle filmem naprosto minul. Dobře to napsala má oblíbená uživatelka Phobia. Ano, pro řadu uživatelů to je nejlepší a nejsrozumitelnější Gilliamův film. O Kletbě bratří Grimmů se psalo a říkalo, že je to jen poloviční Gilliam, přitom tam jsem všechny znaky typické pro jeho tvorbu spolehlivě poznal. Tady je nenalézám vůbec a po pravdě řečeno by mě ani nenapadlo, že tohle natočil právě Gilliam. Je to totiž typická ždímačka na city a příběh o outsiderech, kteří se dokážou znovu oklepat, vstát a jít za štěstím. Nedávno jsem znovu zhlédnul Rain Mana a musím říct, že na mě i po letech svou dávkou sentimentu spolehlivě zafungoval, tady to ale nějak nešlo. Ten film je totiž tak nějak přehrávaný a to ani ne tak díky hercům, kteří patří k hollywoodské špičce, jako spíš díky požadavkům scénáře a režiséra. Tím pádem pro mě nejsou dost civilní a jestli se např. v profilu Amandy Plummer píše o tom, že se snad nemůže najít divák, který by nebyl dojatý její postavou v tomto filmu, pak krčím rameny a říkám "Ano, já jsem ta výjimka". Buď točíte film se zjevnou fantastickou nadsázkou typu Horší už to nebude (který byl ale přitom v hereckém projevu mnohem civilnější) nebo točíte snímek z reálného světa a tam podobné zvraty a postavy, jako je bláznivý Parry, jednoduše nepatří. Reálný život bezdomovců a jejich skutečné problémy ten film míjí vzdáleností světelných let. Ano, je to hezky natočené a zahrané, ale neřeklo mi to vůbec nic a znovu se už k tomuhle filmu vracet nebudu. Celkový dojem: 45 %. ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Nemohu zazdít fakt, že Terry Gilliam je zručný filmař, obohacující diváka svým zvláštním, fantaskním viděním světa, které mívá nezřídka i hlubší myšlenku. Co mi vadí, je způsob přehánění, jako kdyby chtěl všechny své postavy, náměty, pointy, zvraty, reály i vize (které by samy o sobě mohly být i geniální) vměstnat do jednoho projektu, přitom by se na nich dalo slušně vystavět filmů několik. Důsledkem je všeobecný zmatek, kdy například pochopím, proč je Parry blázen jako když vyšije, ne tak už jeho nenadálý obrat, kdy oděn v bílém distingovaně klábosí u večeře. Nejhůř stravitelná však byla groteskně přemrštěná postava Lýdie, která, krom svých mindráků, nezažila žádný hlubší zásah do psychiky - přehrávaná Amandou Plummer si často počínala ještě cvokatěji, než hlavní cvok. Abych jen nerýpala, výčitkami mučený hrdina v podání Jeffa Bridgese byl skvělou volbou a jediným důvodem, proč vydržet do uklopýtaného konce. Škoda, že totéž neplatí o Robinu Williamsovi - "kterého nemohu vystát a jehož ublekotaný, hřejivý a dobrácký styl hraní mi leze na nervy" - stejně, jako uživatelce Mi Nü-Chai, jejíž slova jsem si s dovolením vypůjčila - líp bych to totiž nevyjádřila :-) ()

Reklama

choze 

všechny recenze uživatele

"Jen bych si přál, abych nějak mohl splatit svůj dluh a jít domů!" Nepočítám se ke Gilliamovým fanouškům, ale tenhle jeho film zbožnuju. Už když jsem ho viděl poprvé někdy v půlce 90. let na Nově, tak mě totálně sejmul a vždycky si u něj rád nechám stáhnout krk a dojmout se Jackovou i Parryho tragédií, přátelstvím i jedním z nejlepších filmových vyznání lásky (Parry a Lydie). Drsné, vtipné, poetické… a dojemné jako blázen. A herecké výkony všech zúčastněných famózní. Giliamův nejlepší film. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Terry Gilliam v tomto snímku opustil své fantaskní a futuristické světy budoucnosti a natočil příběh bývalého cynického rozhlasového DJ Jacka Lucase a záhadného bezdomovce Parryho, které spojuje tragédie nepřímo zaviněná právě Jackem. Vznikl zajímavý, avšak dlouhý a poměrně depresivní film s vynikající výkony obou hlavních představitelů v pro ně atypických rolích. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Nepopsatelně úžasný lidský příběh ex-pythonovského režiséra Terry Gilliama. Jeff Bridges a Robin Williams se překonávají a Amanda Plummer je kouzelným způsobem nešikovná. Nejlepší Gilliamův film a v 90. letech určitě jedno z nejlepších děl, které bylo u nás k vidění. Vizuální stránka filmu je bezchybná a scény s ohnivým rytířem jsou působivé. Bravo, Mistře. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (11)

  • Bílé tričko s obrazem baseballového hráčem, které na sobě měla postava Jeffa Bridgese, herec už dříve obléknul ve filmu Strach (1989) a později také ve snímku Big Lebowski (1998). (Bounded)
  • Opilý Jeff Bridges prochází městem okolo budovy s českou vlajkou. (Siriuss)

Související novinky

Zemřeli Robin Williams a Lauren Bacall

Zemřeli Robin Williams a Lauren Bacall

13.08.2014

Dvě hollywoodské legendy během dvou dnů? Smutnější týden letos filmový svět ještě nezažil a snad už ani nezažije. Nejdříve jsme přišli o třiašedesátiletého komediálního génia Robina Williamse, který… (více)

Reklama

Reklama