poster

10 pravidel jak sbalit holku

  • anglický

    10 Rules for Winning Her Heart

    (festivalový název)
  • Slovensko

    10 pravidiel ako zbaliť dievča

  • Slovensko

    10 pravidel jak sbalit holku

Komedie

Česko, 2014, 100 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    ***

    Čím déle by člověk o tomto filmu přemýšlel, k tím horšímu hodnocení by se musel dopracovat. Což je škoda, protože jsem hrozně chtěl, aby se mi ten film líbil. Kromě obyklých protivných nešvarů českého filmu (product placement, nepřesvědčiví herci, nevtipnost většiny komiky, napodobování zahraničních vzorů) mi zde v posledku nejvíce lezlo krkem, jak je celý děj zoufale nepravděpodobný. Vše je totiž dokonale připraveno na závěrečný happy end - Marek je inteligentní sympaťák, který má za sebou podporujícího otce a přátele, studuje mimořádný obor, a nemá žádné finanční, tělesné ani psychické problémy, které by mu zbraňovaly navazovat známosti se ženami (kdyby to byl chudý připlešlý asociál bez přátel žijící v garsonce na Jižáku, který podstoupí dokonalou proměnu ve stylu Hry Neila Strausse, film by to pozvedlo na úplně jiný level). Je pouze trochu nesmělý, takže dostat ho na rande s vysněnou krasotinkou je v podstatě brnkačka - sympatický Matouš Ruml je dostatečný hezounek (či tisícící variace na Andersenovo ošklivé káčátko, chcete-li) na to, aby nenechal nikoho na pochybách, že je otázka času, než v sobě objeví své zdravé sebevědomí. Navzdory svému názvu je film překvapivě prostý jakékoli změny, kterou by Marek podstoupil - vyjma úvodního rozjezdu, kde se drží pár doporučených tipů od svého otce, se chová víceméně kontinuálně přirozeně, a chybí u něj jakýkoli vývoj, který by ospravedlnil, že - SPOILER ALERT - v závěru získá dívku svých snů. Ta je sice ve filmu líčena jako někdo dokonalý, ale ve skutečnosti je její postava dosti hloupá, a především její chování na Chateau Mcely je jak z těžko uvěřitelného románku z 19. století - nepochybuji o tom, že každá normální holka by v takovém prostředí bezproblémově podlehla, a jediný problém, který by zde mohl nastat, je ten, zda by byl Filip po tolika vypitých vínech ještě schopen erekce, nikoli zda by s ním Stephanie šla do postele. (Ostatně prostředí Chateau Mcely je zde vylíčeno tak úchvatně, že jsem hned zatoužil se tam podívat). Na druhou stranu chápu, že je zde "na vině" celkový pohodový duch filmu, který je prost jakýchkoli dramatických momentů. Vše poklidně spěje ke svému předem očekávanému závěru, kterému předchází řada rádoby legračních scének (obzvláště postava huliče Erika je jen protivně podbízivou napodobeninou Jakuba ze SAMOTÁŘŮ, který byl mimochodem postavou tragickou, nikoli komickou, jak se obecně míní). Film se sice snaží v některých scénách zabrnkat i na vážnější strunu, ale celkovým laděním je to prostě čistokrevná komedie, jejíž hlavní aspirací je poskytnout nenáročnou podívanou. Jakmile o ní člověk začně víc přemýšlet do hloubky, padá kosa na kámen, jak jsem už zmínil v úvodu. Mnohem zajímavější by mi totiž přišlo sledovat vývoj vztahu Erika a Stephanie i déle po čase, řekněme po 5 letech. Ukázalo by se, že se ti dva k sobě skutečně hodí, nebo by na povrch vyplavaly nové skutečnosti, které by další existenci jejich vztahu komplikovaly? Ale to bychom se už vydali do vod, na které Janák režijně nemá, a kde kralovali třeba Ingmar Bergman nebo Michelangelo Antonioni. Och, samozřejmě jsem si vědom, že srovnávám nesrovnatelné, ale stejně mi to nedalo, aby mi při sledování 10 PRAVIDEL pořád na mysl netanula vzpomínka na Antonioniho NOC, protože jsem pořád domýšlel, zda-li by se vztah Marka a Stephanie ubíral podobným směrem - protože ty začátky jsou vždycky takhle hezké. Aby jejich konce byly o to truchlivější. Obávám se, že Janák natočil filmové opium, vůči němuž jsem už příliš rezistentní - za mě slabé 3 hvězdy.(10.11.2014)

  • Djoker
    ***

    Na Janáka až příliš dospělé a nebýt soundtracku tak ho v tom snad ani nepoznám, ale to nic nemění na tom, že pořád umí a v rámci zatuchlého českého rybníčku jde o sázku na jistotu. Nikdy jsem neměl potřebu hanit jeho tvorbu, protože byla vždy jasně cílená na určitou generaci, u které taky uspěla a bylo tedy směšné sledovat utahaný fotry o rodin, když byli rozhořčeni nad jeho filmy pro teens, případně pro huliče, což je kategorie, do které částečně pasuje i tento kousek. Ale opakuji, ta dospělost tam je cítit a to jen dokazuje, že Janák není úplný střevo jako většina jeho konkurence. Ironií zůstává fakt, že z Janákových kinohitů mi přijde jasně nejslabší, ale mainstream ho nemá potřebu tolik hanit. Příště bych radil bez těch postsynchronů, Karle. Nebo to alespoň nenech dělat Trošku. To bude ten důvod, proč to máš všude rozhozený o dvě vteřiny ne?(26.9.2014)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    10 pravidel jak sbalit holku funguje a to dokonale. Hned po zhlédnutí filmu jsem je aplikoval na jednu slečnu a hned to vyšlo. Sice jsem ji úplně nesbalil, spíš sbalila ona mě a vlastně to nebyla úplně holka, ale to je jedno. Důležité je, že to funguje. A skoro stejně dobře funguje tento hollywoodský spektákl v českém balení, neboť dodává přesně to, co slibuje. Jen kdyby v hlavní roli byl o něco menší Marťan s Merkurem ve čtvrtém kvadrantu, kterému jsem příliš nepřál sličnou Stephanie, ale pouze úprk Velkým vozem za souloží s Velkou medvědicí.(4.5.2015)

  • Pethushka
    ***

    Nebudu film podceňovat jenom proto, že většina českých komedií stojí za prd. Naopak jsem ráda, že se občas najde výjimka. A tahle je podle mě jednou z nich. Z postav mě asi nejvíc pobavil Jan Dolanský, kterému jsem jeho vyhulenou roli věřila. Perfektní byl i Donutil a Kuba Prachař. Hlavní hrdinka byla půvabná a víc se od ní asi ani nechtělo. Jen ten bambula, co nedokázal sbalit holku, nebyl nic moc. Když to shrnu, fajn scénář a v něm pár zábavných scén, pěkná kamera, nadprůměrný a neokoukaný herecký obsazení a hezký hudební doprovod. Ráda se kouknu znovu. 3,5*(5.5.2014)

  • kingik
    **

    Chlapče, holku si vynutíš jedině s Donutilem. Za pomoci jeho desatera se definitivně zbavíš ostýchavého postoje k ní. Karel Janák tomu věnoval celý film. Představte si, že ještě někde existuje v tom našem zemském ráji na pohled oplývajícím mlékem, strdím a krásnými dívkami, mimózní mladík Marek, (přestárlý) student astrofyziky, kterému učarovala jedna buchta, myšleno slečna, pro kterou je (zatím) vzduch. I nelenil nám tento slovanský jinoch, a pro něj přesličnou děvu, začal pronásledovat, posléze si vědom, že to není dobrá metoda pro získání její pozornosti. neb by se jevil jako uchyl. I rozhodl se pro rady experta obrátit na odborníka z nejpovolanějších, který o problematice balení žen sepsal několik úspěšných knih. Shodou okolností se jedná o jeho otce, se kterým se moc nestýká, ale jehož knihy mají u čtenářů značnou odezvu. A ačkoliv spolu neudržují nejvřelejší vztahy, i tak expert souhlasí a žádosti vyhoví. Jemu a jeho třem spolubydlícím předestře, jím osobně sepsané desatero pravidel "Jak ulovit ženu". Je vedlejší, že tato pravidla přenesená do praxe mohou fungovat poněkud jinak, než na papíře. Točit v Česku remake je tvůrčí sebevražda. Jedná se o dva roky starý, u nás prakticky neznámý italský romantický film, k němuž se tvůrci v úvodních titulcích přiznali. Ponechme stranou srovnání s ním a zaměřme se raději, jak dopadl z hlediska českého diváka, který se na něj podívá s určitým očekáváním komedie napěchované humorem, potažmo bláznivými gagy. Můžu místopřísežně prohlásit, že film neobsahuje jediný gag(!), který by vyvolal pobavený úsměv. Situace se nezlepší ani s příchodem osvědčeného Miroslava Donutila na scénu. Ten sice v obarvených vlasech budí oprávněné podezření, kam ho vlastně zařadit, ale kupodivu se nesnaží svým typickým ztřeštěným přístupem vytřískat z filmu něco humorného na přilepšenou. O nic lépe na tom nejsou ani ostatní herci. Matouš Ruml, jinak více známý jako extra blb Lexa ze sitcomu "Comeback", je neskutečně nudný (pokud právě nepředvádí dinosaura) a věkově nezařaditelný rádoby student a tahoun filmu v jedné osobě, ale na to, kolik prostoru ve filmu dostal, je hodně bezvýrazný. Jeho spolubydlící by mohli být zajímavá partička okolo něj, ale ani jim scénář nedopřál žádný gag. Jan Dolanský je z celého filmu nejpřesvědčivější figurkou. Hulí, zakládá si na pěstování trávy v bytě, a zase hulí, Petr Buchta hraje svoji studentskou postavu přibližně stejně, jako kdysi "cestovatele" Vojtu z nekonečného seriálu "Ulice", s tím rozdílem, že zde má obrýlenou image, což mu dodává na serioznosti a Tereza Nvotová je top nejšerednější herečka pod česko-slovenským sluncem. Kristína Svarinská coby objekt Markova zájmu s netradičním jménem Stefanie by zřejmě v reálu dostatečně obstála, nerda jako je Marek by asi nechtěla, dokonce je ve filmu zadaná a po jejím boku se objevuje zbohatlický synek, ale pro filmové účely nebyla tou potřebnou kráskou. Mně osobně nepřinutila, abych za celou dobu jedinkrát položil ruku na svůj pyj, a to hovoří za vše. A to musím zdůraznit, že jsem si v minulosti ve slabé chvilce vyhonil i nad bábou Tutovkou. Z předchozích řádků vyplývá, že film nikdo herecky netáhne. On to netáhne režijně ani Karel Janák. Jeho režie nemá příliš řemeslných kvalit a jediné, na čem si opravdu dává záležet, je kamera, v níž vyniká. Jejím vlivem je k mání řada pěkně nasnímaných obrázků, které dokonce navodí pocit, že se nedíváme na český film v jeho typickém architektonickém stylu. Záměr, alespoň v tomhle se přiblížit svému italskému vzoru, v tomhle rozhodně vyšel. Film si stanovil nejasná kritéria, jejichž vlivem tápe, a ve kterých tak nějak zaniká i těch deset proklamovaných pravidel, jejichž využití, vzhledem k absenci gagů s nimi spojených, je celkem nefunkční až zbytečné. Nejvíc slabin má disproporční scénář rovněž sepsaný Karlem Janákem. A nejedná se o drobné nebo menší nedostatky, ale obrovské kiksy k nepřehlédnutí. Proč je hlavní ženská postava Slovenka, proč by z nějakého neznámého popudu měla pustit k vodě perspektivní vztah s bohatým přítelem (Jakub Prachař), proč tolik obstrukcí kvůli jedné "buchtě", proč se tato "buchta" rozhoduje nad výběrem partnerů/soků v lásce takovým způsobem, jež nemá s realitou zhola nic společného a je vyloženě hloupý, až nad ním rozum zůstává stát, proč najednou otec chce pro svého syna to nejlepší, když se předtím tak nějak nezajímal jak žije atd. Zkrátka a dobře, scénář je zcela nefunkční, s postavami nespolupracuje návaznou formou, ani o ni příliš neusiluje, a je víc mimo, než hlavní mužský hrdina. Chápu, Janák chtěl natočit něco dospělejšího, ale současně zariskovat se nevyplácí. Přechod k dospělé a vyzrálejší filmové formě nezvládl a jeho film se utopil v bezradnosti scénáře a slabé, bezkrevné režii s řadou až podivně vzájemně nekoexistujících scén. Janák by si měl sám osvojit desatero, jak natočit dobrý film. Evidentně tu "brožuru" někam založil, že pane Donutile. S vaším dovolením, jsem použil vtipnou narážku z Tankového praporu, abych odboural to nevtipné prázdno, které film Karla Janáka obsahuje. A dost dobře si nedovedu představit, která kategorie diváků by tento film mohla ocenit. 40%(21.11.2014)

  • - Stephanie (Kristína Svarinská) používá mobilní telefon Nokia N73. (necisty)

  • - Natáčelo se v Praze, v lomu Bořená Hora u Sedlčan a v zámku Mcely. Budova Koperníkova 10 ve Vršovicích, která ve filmu znázorňuje rezidenci francouzského velvyslance, náleží Diplomatickému servisu Ministerstva zahraničních věcí ČR a v době premiéry filmu byla k pronajmutí za 242 tisíc korun měsíčně. (Martin_L)

  • - Roli Markova otce odmítl Jiří Bartoška. Postavu nakonec ztvárnil Miroslav Donutil. (willy1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace