Reklama

Reklama

Lucy je typická „blbá" blondýna, co se vždycky zamiluje do toho největšího ksindla v okolí. Ten poslední ji právě zapletl do obchodu s drogami, který řídí všehoschopný pan Jang (Choi Min Sik z kultovního Oldboye). Než se stačí pořádně rozkoukat, má v břiše zašitý balíček obsahující extrémně silnou syntetickou drogu, který má propašovat do Evropy, pokud chce přežít. Nešťastná náhoda nebo spíš brutalita strážců, kteří ji mají hlídat před odletem, zapříčiní, že se zásilka roztrhne a její obsah se začne vstřebávat do Lucyiina těla. Že se jedná o opravdu výjimečný „matroš", zjistí záhy, když bleskurychle zlikviduje všechny hlídače a uteče na svobodu. Ve všech směrech je najednou mnohem silnější, mnohem víc vnímá, rychleji uvažuje, dokonce si osvojuje nadlidské dovednosti. Může za to právě ta neznámá substance, která výrazně zvýšila procento využití její mozkové kapacity. Toto číslo navíc stále roste a Lucy si uvědomuje, že z daru by se mohla stát smrtelná hrozba. Vyhledá proto profesora Normana (Morgan Freeman), největšího odborníka na lidský mozek, aby jí zkusil pomoci. V patách má však Janga a jeho zabijáky, kteří nechtějí o svou kurýrku za žádnou cenu přijít. (Cinemart)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (1 553)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Četla jsem vaši teorii o využití mozkové kapacity. Je trochu nedopracovaná, ale jdete na to správně.“ Od Lucy jsem čekal hodně rozporuplný filmový zážitek a toho se mi také dostalo. Některé věci mě nadchly, jiné zas zklamaly. Základem všeho samozřejmě je, zda divák dokáže přijmout Bessonův proměnlivý sci-fi svět. Já osobně byl chvílemi fascinovaný, jindy se zas velmi těžko a s nechutí srovnával s pravidly daného fikčního světa. Režisérův přístup bych označil za (na můj vkus) až zbytečně megalomanský. Film nabízí spoustu extrémů, ostatně jak se má člověk vyrovnávat se snímkem, který se dle libosti přepíná z a) béčkového krimi akčňáku přes b) cool „buddy“ komedii na c) filosofickou „scifárnu“ toho nejtěžšího kalibru a zpět. Nejlépe jsem se cítil u „b)“ typu scén, kdy sexy Scarlettina postava za sebou nechává spoušť a trousí u toho jednu suchou hlášku za druhou (s čímž lehce začne ještě před „absorpcí“) a francouzský „parťák“ to umocňuje svými vytřeštěnými výrazy a neschopností být něčím víc než plyšákem pro štěstí. Ne že bych si však některé akční scény (efektní honička v ulicích Paříže) či vizuální orgie též neužil (i když mottem: „Fantazii se meze nekladou,“ se režisér řídil podle mě až příliš). Celkový dojem z filmu se mi těžko popisuje, nicméně s určením hodnocení v tomto případě nemám kupodivu nakonec větší problémy, ode mě to budou 3*. „To vždy řídíte takhle?“ – „Ještě nikdy jsem neřídila.“ ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Kategória "zábavná blbosť" povýšená na nový level. Keby existoval film podľa známeho webu I fucking love science: The Movie, toto by bol druhý diel - Lucy: I love fucking science. Besson zobral doslova, že Scarlett je bohyňa a natočil besný haluzný guláš, v ktorom je všetko od perfektných akčných scén až po Freemanovo vysvetľovanie, dinosaurov a vybuchujúce planéty. No a nechýba bessonovská bazuka - bez nej by to proste nebol Besson. Chujovina? Obrovská! Ale natočená s takou chuťou, tak nespútane a s takou očividnou zábavou na pľaci, že mám okamžite chuť pozrieť si to znovu. Navyše: Scarlett je v tom celkom presvedčivá. Mne sa páčilo už vlaňajšie The Family, ale až toto je návrat šialeného Bessona z čias Piateho elementu. ()

Reklama

JFL 

všechny recenze uživatele

Grandiózní horská dráha mozkem jurodivého fantasty, ve kterém je cokoli možné. Besson vždy byl famózní vypravěč, ale je na čase si uvědomit, že vážnost, racionalita a realita jsou ve výsledku pro každého barda svazující. Pro Bessona přišel zlom s "Pátým elementem", kde se odpoutal od okov a vyšel vstříc příběhům ležícím za hranicemi všeho omezujícího. I když se posledních dvacet let zdánlivě vracel na Zem, ono osvobozující prozření, že dokud je výsledek ve své logice koherentní, není se třeba omezovat racionalitou, v něm navždy přetrvalo. Projekty jako "96 hodin" nejsou chvilková probuzení z deliria, ale pouze důkazy, že když chce, dokáže vyprávět i "uvěřitelné" báchorky. Jenže to on povětšinou prostě nechce a je jen na každém divákovi, jestli na hru tohoto "nespolehlivého" vypravěče přistoupí (příznačně jediný, s kým můžeme ve světové kinematografii Bessona poměřovat, je Tsui Hark). Pozastavovat se u "Lucy" nad absurdní sci-fi new age premisou je to samé, jako koukat se na horskou dráhu, namísto toho, aby se člověk nechal přikšírovat do sedačky a užil si jízdu. Fakt, že Besson tuto fantasmagorii ani na chvíli neshodí, ale naopak své vyprávění předkládá s vážnou tváří a dovádí ho do vnitřně logického konce, není znakem šílenství, ale právě vypravěčské bravury. Nutno dodat, že vážná tvář vypravěče, v žádném případě neznamená, že vypráví vážný příběh. Naopak "Lucy" se pohybuje přesně na hraně strhující zábavy a campu, do něhož ale nikdy nesklouzne, a právě v tom spočívá její osobitost. Besson na diváky nikdy nepomrkával, pouze hleděl s otevřenýma očima, ve kterých bylo tak snadné a slastné se utopit. V kontextu jeho tvorby pak "Lucy" představuje něco jako "Pátý element" 2.0 s tím, že se od první verze liší převrácením výchozích prvků a poladěním vyprávěcích prostředků. Namísto osudu veškerého života se zde hraje o existenci jedné bytosti, která ale je sama o sobě universem. Namísto Willisova cynického reka, za nímž klopýtá personifikace dobra, je zde schematický policajt v pozici přívěsku všehomíra. A jestliže "Pátý element" část své zábavnosti stavěl na tom, že prolamoval prostor, když pomocí střihu proměňoval monology vzdálených postav v dialogy, "Lucy" baví tím, že moc nad prostorem, časem i lidmi a matérií, kterou doposud měli jen filmaři, dává do rukou své hrdince, ale také provázáním diegeze a externích vypravěcích elementů i hypertextových referencí. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Dúfam, že nejako nevyzradím z deja, keď na záverečnú výzvu filmu: "Tak. A teraz už viete, čo máte robiť." dám odpoveď vlastnú kontextu a obsahu filmu: "Áno, samozrejme. Užívať tú správnu drogu.". Avšak táto priama a jednoznačná odpoveď je len reakciou na všetko, čo bolo vo filme predvedené. Pretože všetky tie úvahy vizionárov LSD a psychológov či biológov posthalucinogénneho veku ako Timothy Leary, Terence Mc Kenna, Robert Anton Wilson, James Lovelock boli poňaté ako obrovský zábavný park, kde má svoje miesto Jurský park, vedecké sympózium, zlostní šikmookí gangstri, Eifelovka aj transmutačné kreácie v gigerovskom vizuálnom strihu. Jazda strašidelným zámkom tak strieda planetárium aby vzápätí po jeho absolvovaní divák vstúpil do Veľkého autodrómu ponaháňať sa ulicami Paríža. Končí to v Alchymistickom dóme, kde sa odohrá premena, po ktorej väčšina tak baží: omámiť sa vydizajnovanou syntetikou, za pomoci ktorej sa premenia na chladne racionálne automaty každodennosti. Plné informácií, no bez akýchkoľvek emócií. Esteticko - etická krása prázdneho obalu. Pred vizualizáciou nie som ľahostajný a napriek primitívnosti mnohých atrakcií, ani moje srdce neostane chladné pri návšteve tak dvoch-troch z množstva ponúknutých zábav Prátra či Tivoli. Neostalo chladné pri tomto emočne inak studenom filme. 55,55%. ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Skloubit evoluční, filozofické, informačně technologické, kvantově mechanické a standardně kosmologické úvahy do hraného anime byl vskutku výtečný nápad! A to přesto (nebo možná právě proto?), že je základní premisa - tedy že člověk využívá mozkovou kapacitu jen velmi omezeně - mýtus, neřku-li pitomost! ()

Galerie (36)

Zajímavosti (24)

  • Přestože se scény v Asii odehrávají na Tchaj-wanu, pan Jang (Min-sik Choi) a jeho stoupenci mluví korejsky. (Cheeker)
  • Náklady na výrobu byly zhruba 40 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

Scarlett Johansson v Ghost in the Shell

06.01.2015

Když se v rozmezí čtvrt roku objevíte ve dvou akčních filmech, které vydělají 714 a 458 milionů dolarů, nabídky na další výbušné role se k vám jen pohrnou. A přesně to je případ Scarlett Johansson,… (více)

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

Filmy roku dle TOP uživatelů ČSFD.cz

30.12.2014

Mezi za oceánem nejlépe hodnocenými filmy roku 2014 je hodně těch menších, nezávislých, které k nám ještě nedorazily - Inherent Vice, Birdman, Slídil, Whiplash, Hon na lišku, Kód Enigmy nebo Teorie… (více)

Reklama

Reklama