Režie:
Seth MacFarlaneKamera:
Michael BarrettHudba:
Walter MurphyHrají:
Mark Wahlberg, Amanda Seyfried, Morgan Freeman, Seth MacFarlane, Patrick Warburton, Jessica Barth, Giovanni Ribisi, Richard Schiff, Martin Klebba (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Některým plyšovým medvědům nestačí, že umí chodit, mluvit, hulit a milovat se s prsatými blondýnami. Někteří si dokonce chtějí pořídit vlastní dítě! Mimořádně úspěšná komedie Méďa názorně předvedla, že když jste z plyše, nic vás nezastaví, aspoň co se humoru týče. Dobrou, i když možná i lehce znepokojující zprávou je, že v pokračování se Méďa Ted vydává v doprovodu věrného parťáka Johnnyho v podání Marka Wahlberga ještě o pár kroků dál. Dobré příběhy končí svatbou, ten náš jí začíná. Urostlé a blonďaté pokladní Tami-Lynn nevadí, že je její manžel chlupatý po celém těle a navíc měří o metr a půl míň než ona. On by jí na oplátku chtěl dopřát miminko, jenže jaksi technicky... plyšák a lidská bytost... Nakonec se rozhodnou pro umělé oplodnění. A v okamžiku, kdy Ted s Johnnyho pomocí má potřebné sperma takřka na dosah ruky (či spíše packy), zařehtá úřední šiml, který rozhodne, že medvěd původem z hračkářství nemá na potomky nárok. Jenže Méďa a Johnny jsou hromský kámoši, jen tak něčeho se neleknou, a tak si najmou právničku (Amanda Seyfried). Je blonďatá, okatá a taky trošku hulí, takže veskrze sympatická. Nesourodá trojka se pustí do předem prohraného boje s takovou vervou, že se nebudete stačit divit. Sice jim to možná k vítězství nepomůže, ale hlavně že bude sranda. (Cinemart)
(více)Videa (16)
Recenze (727)
Hromský kámoši se vrátili opravdu ve velkém stylu. První půlhodina je naprosto boží a strká do kapsy i jedničku. Kadence hlášek je na maximu a frekvence cameo rolí nemá obdoby. Při soudním procesu tempo lehce upadlo, ale Seyfried se ukázala jako skvělá volba a dokázala si ze sebe udělat srandu jako málokterá herečka. ()
Pokračování povedené komedie se v duchu bídných sequelů veze pouze v až příliš hollywoodském příběhu a nepřiměřené délky. Ostatní aspekty filmu jsou velice dobré, zajímavé je určitě obsazení Amandy Seyfriend, která zde příjemně překvapila a perfektně zapadla. Méďa je stále vtipný, stále svěží a rozhodně neztrácí elán. Jakmile se objeví hluché místo, je včas zapomenuto díky velkému množství různých pop-kulturních odkazů. /80%/ (Kino / 4. ČSFD FV) ()
Jednička byla malý zázrak a od dvojky se toho nemálo čekalo, nejlepší fór přijde hned v úvodu (sjetej borec se švihadlem na svatbě) a já byl po brutálním záchvatu přesvědčený, že mě čeká neskutečný náhul, bohužel tomu tak nebylo.Ani jeden vtip, scénka či hláška po zbytek filmu nepřekonali hned úvodní vtip a i když sem se občas hodně nahlas zasmál, určitě tomu nebylo tak jako u jedničky.Na druhou stránku má druhý díl zase o hodně lepší a promyšlenější scénář a příběh, který kupodivu baví mnohem víc než první díl a funguje a zabaví i bez větší kadence vtipů.Jenom nechápu, že když se vám podaří natočit pokračování bez nejhnusnější herečky v Hollywoodu (Kunis) obsadíte tu druhou nejhnusnější herečku v Hollywoodu (Seyfried).Jinak opět ale parádní popkulturní show plná odkazů a kulervoucích hlášek.Trojka by se dala..75%. ()
Podobně vtipné jako jednička, byť k určitému kvalitativnímu sestupu podle mě přece jen došlo: kromě toho, že film narostl do délky o 20 minut (a je tak už možná zbytečně dlouhý), už ani není tak vyloženě ztřeštěný jako jednička, ale brnká i na vážnější struny, což může někoho nudit (člověk se dokonce u všech těch scén ze soudních síní nemůže ubránit dojmu, že v bláznivé Americe, kde se soudí každý s každým, by klidně k podobně absudnímu soudnímu procesu mohlo dojít, jen by místo oživlého médi v soudní síni figurovalo, řekněme, mládě šimpanze). Pokud jde o herce, Mark Wahlberg je snad ještě prkennější a herecky nemožnější než v jedničce a Jessica Barth je vyloženě nesnesitelná svou uřvaností a afektovaností. Alespoň, že ta Amanda Seyfried to zachraňuje - to ona je nakonec tím nejpříjemnějším překvapením na tomto filmu, role hulící právničky jí prostě skvěle sedla. Samotný Méďa, ač titulní postava, je zde nakonec tak nějak upozaděn - a to nejenom přeneseně v tom smyslu, že mu filmový soud upírá občanská práva, ale že už u něj nefunguje ani takový ten wow efekt jako v jedničce. Jasně, pořád je tu ten odzbrojující rozpor mezi jeho roztomilostí a buransko-flákačským chováním, ale to všechno už bylo v jedničce, a osobně už mě to prostě tak nebere jako předtím. (Pokud jste jedničku neviděli, pak tuto výtku ignorujte a klidně na film vyražte, protože dvojka na svého předchůdce navazuje jen velmi volně, a není ji v podstatě vůbec potřeba znát, aby si člověk užil sequel). Po opuštění kina si člověk může být jist dvěma věcmi: byla to strašná sranda a ta písnička od Tiffany I Think We're Alone Now má prostě něco do sebe :) ()
Že hračka pije, kouří marihuanu, svádí blondýny a hovoří slovníkem, jenž by se v televizi před desátou večer musel prakticky celý „vypípat“, již nepřekvapí, pouze trvá.Ovšem jiskřivé jednotlivosti včetně parodického rojení zvířátek při písni u nočního táboráku mají ráz televizní estrády. Je blbé když se část kina místo k plátnu otáčí do tmy hlediště, aby zjistila, kdo se tak vděčně směje každému dalšímu „fuck“.Vidíme tkzv. cameo - krátké hostování slavných osobností. Se zápletkou se Seth MacFarlane prostě nevytáhl, ale vtipný stále je, třebaže spíše v drobnostech, epizodkách, odbočkách. Pokud se vytřídí prvoplánové plevy, tedy žerty postavené na hrubostech kolem sexu či vyměšování. zcela nesouvisející štěk předvede Liam Neeson coby šílený zákazník při nákupu cereálií. Mimochodem, jde o jednu z nejlepších scén, neboť vedle lidského blázna působí medvěd za pokladnou samoobsluhy naprosto samozřejmě. ()
Galerie (112)
Zajímavosti (32)
- Pieseň „New York“ pochádza zo snímky Ako sa vydať za milionára (1953). (AdamCritic)
- Když se Donny (Giovanni Ribisi) snaží chytit Teda (Seth MacFarlane) na Comic-Conu, Ted ukradne jednomu z návštěvníků mobil a volá Johnovi (Mark Wahlberg) o pomoc. I když Ted volá z cizího mobilu, Johnovi přesto zazvoní Tedova vyzváněcí melodie "Knight Rider". (LeaFF)
- Tržby ze severoamerických kin činily 81,5 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 215,9 mil. (NIRO)
Reklama