Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Šperky za milióny dolarů ve speciálním voze doprovázeném eskortou jsou na cestě k letišti Bourget. To je začátek rychlé, precizní a efektivní loupeže. Kdo by podezříval velitele konvoje, inspektora Gouviona, že je ve spojení se zločinci? Dělení lupu skončí masakrem. Čím méně přeživších, tím více zůstane pro ostatní. Tato brilantní akce pěkně rozvíří hladiny policejních vod a obzvláště se dotkne superintendanta Josse, který má půl roku před odchodem od kriminální policie do důchodu. Oba jsou totiž staří přátelé ještě z klukovských let. Když je Gouvion nalezen mrtev, Joss nevěří příběhu o nešťastné náhodě a pouští se do vyšetřování na vlastní pěst… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (104)

sud 

všechny recenze uživatele

Film působí hodně přímočaře, zápletka je jednoduchá a neobjeví se žádná scéna, která by se dala považovat za kultovní, ale i tak má "Paša" všechno, co se na krimi té doby sluší a patří - perfektní úvodní píseň, přestřelky, gangstery, práskače, ženy s nejasnou minulostí a drsného férového poldu, který to tak nenechá, navíc v podání nesmrtelného Jeana Gabina. 80%. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Drsná škola ve francouzském provedení doslova kořeněném skvělým a dnes již v robustnosti jeho umění nedosažitelně nedostižným Jeanem Gabinem nic nepředstírá, na nic si nehraje a postavě, které její končící profesionální dráha doslova dává křídla, dovoluje téměř vše; vždyť Gabinův divizní komisař má stále ve svých kloubech ještě neporovnatelně drsnější druhoodbojovou zkušenost z okupované Francie. Je jasné, že pro milovníky akčních filmů, stojících na v drtivé většině případů vnějších až kulisovitě působících efektech, je PAŠA nudný a naopak pro vyznavače lidských práv snad až totalitně působící. Organizovaný zločin, skutečný hlavní hrdina filmu, však přitom není líčen schematicky stejně tak jako i oba hlavní hrdinové (vedle komisaře i jeho moulovitý úplatný kamarád ještě z dětství). PAŠA opravdu nic nepředstírá a na nic si nehraje; v této neoslabované čelně působící síle tkví také podstata jeho nadčasově působivého diváckého účinku. ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Ten klasický český dabing (včetně přezpívaných písní) je téměř lepší než film sám, což není pro francouzskou kriminálku právě dobré vysvědčení. Zaujme samozřejmě Jean Gabin, byl to prostě pan Herec, a pak ten výrazný odstín modernosti, tvůrci jakoby chtěli především ukázat Paříž a Francii coby civilizační Mekku světa, ta hypermoderní kancelář jakoby na natáčení zůstala coby kulisa z nějakého dobového sci-fi filmu, který se v ateliérech natáčel těsně před tím...:-) To je ale obecný rys francouzských filmů té doby... ()

Shaqualyck 

všechny recenze uživatele

Nekompromisně hláškující PAŠÁk Jean Gabin v průměrné kriminálce francouzského střihu o spoustě peněz a se spoustou mrtvol. Scéna z baru/kabaretu pak ilustruje, že divoká psychedelická léta šedesátá probíhala se značnou intenzitou i ve Francii. Georges Lautner už určitě natočil lepší filmy a tady měl rozhodně na víc. Nebýt parádního Gabina, byl by to sotva průměr. Takhle slušných 3 a ½. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Tak to je poprvé, co jsem hodnocením změnil modrý film na červený. Kdoví jak dlouho to vydrží. Prakticky nejde o žádný zázrak, víceméně jde o konverzačku, která tohle krimi posouvá do pseudožánru gangsterka - hodně keců, hromada velkých drsňáků a málo olova. Gabin klasicky bez hnutí brvy až do poslední scény, ale ostatní se snaží. Je to taková krimi jednohubka ze zlatých časů telexu, poštovních vlaků a licousů. Co se tady nedá přehlédnout, tak famózní dabing. Tehdy to byl opravdu vlastní kumšt a polovinu postav nemluvil Bohdan Tůma. Tady je i přezpívaná ústřední písnička a Pepíček Zíma to zvládl excelentně, což posouvá tento film o tu zmíněnou hvězdičku víš. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (3)

  • Ve filmu používají policisté modré coupé Matra M530 s motorem V4, umístěným před zadní nápravou. (Scott67)
  • Ač měl konzervativní Jean Gabin averzi k vulgaritám a stavěl se rezervovaně k faktu, že ne snadno odhadnutelný – skandální, prokletý básník, ale nadaný, nezařaditelný velikán hudby Serge Gainsbourg bude jedním z jmen ve filmu, tedy především a hlavně skladatelem hudby pro film, postupně se sblížili. Zatímco podle scénáře se ve filmu jen letmo a nevraživě oba pozdravili ve dveřích, po natočení této sekvence spolu více než hodinu diskutují o kinematografii, hudbě, literatuře a dalším. Po uvedení filmu do kin odmítnou některé rozhlasové stanice jeho, dalo by se přeložit jako „Requiem za kreténa“, pustit. A je, jako nikoli jediná jeho skladba, ve Francii cenzurována. Gabin nato dojel osobně urazit tehdejšího ministra vnitra a Sergimu Gainsbourgovi napsal: „Nedělej si příliš starosti, bezpochyby se pánové cenzoři cítili terčem tvé písně.“ (AlDelon)
  • Skladatel hudby k tomuto filmu Serge Gainsbourg v něm hraje zpěváka Émilovy kapely, zpívá šanzon "Requiem pour un con", který napsal jako ústřední píseň filmu společně s Michelem Colombierem. (Snorlax)

Reklama

Reklama