Režie:
Roel ReinéKamera:
Roel ReinéHudba:
Trevor MorrisHrají:
Frank Lammers, Egbert-Jan Weeber, Charles Dance, Rutger Hauer, Derek de Lint, Tygo Gernandt, Filip Peeters, Gene Bervoets, Lukas Dijkema, Ella-June Henrard (více)Obsahy(2)
Když mladý nizozemský stát, stojící na prahu občanské války, napadne Anglie společně s Francií, najde se pouze jediný člověk, kterému lze svěřit velení holandské flotily. Je to Michiel de Ruyter, který vešel do světové historie, a zejména do dějin námořních bitev, jako jeden z největších admirálů vůbec. (Film+)
Videa (1)
Recenze (131)
Velký a krásný historický patos, před kterým se dokáži s úctou sklonit. Příběhy osobností dějin, typu Michiela de Ruyter, které dokázaly obětovat svůj život ve prospěch a štěstí národa i vlasti, mne skutečně dojímají. Snad si Holanďané v přívalu multikulturalismu vzpomněli na to, co pro ně udělali jejich předkové. ()
Výpravný snímek ilustruje holandskou politiku ve druhé polovině 17. století. 1) Líbila se mi monumentálně zobrazená Čtyřdenní bitva a 34letý Egbert Jan Weeber (Vilém III.). 2) Historický background pěkně vysvětluje komentátor flanker.27****, ale mým pocitům se spíše blíží komentátor Lacike**. ()
I sebelepší film spolehlivě zabije patos. A tady to byla vražda v přímém přenosu. Je to velká škoda, protože jde o zajímavou exkurzi do časů, kdy Anglie, Španělsko, Francie, Portugalsko a pozdeji i Rusko drancovali svět a rozpínali se všude, kam byli schopni doplout. I když si to nejspíš Nizozemci trošku přifoukli, vypadá to že byli jedni z mála, kdo to na moři Anglánům nandal. Postava Michiela de Ruytera je nejspíš pro většinu nonholanďanů neznámá a je to škoda. Kdo má rád historické filmy, nebo námořní bitvy, příjde si na své a pokud přežije těch cca 30 min. patosování, nejspíš uznale pokývne hlavou, že i Nizozemci měli svou "vodní Žižku". Je to natočeno zručně, herci hodně dobrý, v rámci možností jsou události líčeny přehledně, i když tendenčně... . Ty dvě hoďky utečou opravdu rychle. ()
Myslel som si, že Holandsko muselo do tohto filmu zainvestovať poriadne prachy, ale ako píše Cervenak vraj iba 8 miliónov eur. Slávneho holandského admirála som až doteraz nepoznal, ale o holandských obchodných a plavebných aktivitách v minulosti musí vedieť každý, kto aspoň okrajovo zahryzol do histórie. Hneď v úvode potešilo zjavenie R. Hauera, ktorý však už o necelú minútu! z obrazovky tragicky odišiel, čo ma dosť nasralo. Na bojových scénach sa nešetrilo, gule z diel lietajú a trhajú všetko, čo im príde do cesty. Zaujímavejšie však bolo politické pozadie a zradcovia na každom kroku. Možno aj vďaka Ch. Danceovi som na chvíľu videl boj o moc ako v seriály Hry o tróny. Filmu by som vytkol priveľa spomalených záberov, niektoré zbytočne uhladené a až príliš veľa vznešenej hudby, ktorá je sama o sebe skvelá, ale spolu so spomalenými zábermi zbytočne uberá na reálnosti. Mnoho vecí je veľmi zjednodušených, asi najviac zamrzí vek admirálových detí, ktoré sa rokmi, vôbec nemenia, rovnako admirál a všetci okolo neho nestarnú, aj keď je jasné, že tieto udalosti sa nestaly v priebehu jedného roka. Inak výborný historický film, stačilo málo a bola by to dokonalosť. 80%. ()
Také Nizozemci měli svého hrdinného kapitána Korkoraana. Tenhle Holanďan však kupodivu nezabloudil a v nejtemnějších hodinách 17. století docela vytrhl své zemi trn z Haagu. A teď je z toho velkolepý a spektakulární film s megalomanskou, na Evropu až neuvěřitelnou výpravou a námořními bitvami jako prase, na který jsem zálibně čuměl jak celiakik na čerstvě upečený rohlík. Až si člověk říká, jak to že si země s poloviční rozlohou a s jen o šest miliónu více obyvateli klidně lajsne naprosto smerfetní historický spektákl, který si s přehledem vytírá prdel i s nejdražšími holyúdskými bourači bloků, a ve zdejších lůzrech a hnojích se vytasíme maximálně tak s trapně kašpárkovskou inscenací Husa? Inu, asi kultura národa. Nežije tam totiž sedmdesát procent nevkusných tupých lopat, které chodí do kina jen na Vívegovy egoistické rektální výtěry a Troškova homicidní homosvinstva! ()
Galerie (9)
Photo © Lighthouse Home Entertainment
Zajímavosti (16)
- Atmosféra 17. storočia sa vytvárala podľa obrazov z tohto obdobia. Napríklad slávny obraz majstra Johanna Vermeera „Mliekárka“ slúžil ako predloha scény, keď u rodiny Klaartjeovcov nalieva slúžka mlieko. (beso74)
- Na začiatku filmu je možné v úlohách námorníkov na lodi vidieť skutočných námorníkov holandského námorníctva. (beso74)
- 6 rokov trvali práce na zhromažďovaní podkladov a písaní scenára. (beso74)
Reklama