Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    *****

    Krásný film, u něhož se vyplatí prokoukat do konce - závěr mě zcela rozerval na cucky. V paměti dosud chovám režisérův předchozí film BARBARA, který mě podobným způsobem zasáhnul. Snad není od věci oba filmy porovnat, oba se odehrávají v Německu a jejich hlavní postavou je výrazná žena, s níž se osud zrovna dvakrát nemazlí. FÉNIX se vrací více do minulosti a stejně jako v BARBAŘE v něm hlavní role ztvárnili Nina Hoss a Ronald Zehrfeld. První zmíněná, zde změněná skoro k nepoznání, zde naplno využila svůj herecký potenciál a bezezbytku přivedla svou nesmírně náročnou roli k životu. Herecký představitel jejího manžela oproti tomu bohužel hraje jen druhé housle, a zdaleka nedosahuje jejích hereckých kvalit. To je ale jediná výtka, kterou bych k tomuto filmu měl. Jinak jsem unešen jeho působivostí a filmovými kvalitami. Příběh se skoro jistě zdráhá našemu uvěření - těžko si představit, že by manžel nepoznal svou ženu - ale právě na empatii k postavám je podle mě tento film založen, a pokud se člověk dokáže vcítit do utrpení, které byla nucena Nelly prožívat, nemůže ho tento film hluboce nezasáhnout. Výjimečný divácký zážítek - a požitek z herectví Niny Hoss.(21.2.2015)

  • Allien.9
    ***

    Zajímavé a poměrně originální téma, které má - narozdíl od nadhodnocených nesmyslů typu "John Wick" či "Kingsman" - alespoň nějakou myšlenku. Němčina filmu sluší, (pro většinu diváků) neokoukané tváře taktéž, s výsledným hodnocením nicméně zůstanu spíše při zemi. Peß a spol.: Nemyslím si, že by ji nepoznal, spíš si nehodlal / nechtěl / nemohl připustit, že by to mohla být skutečně ona. Z psychologického hlediska je Johnny jednou z nejzajímavějších postav, které letos prošly kinem (alespoň prozatím).;-)(21.2.2015)

  • Gilmour93
    ****

    Kdo nezná každý milimetr těla své ženy, ten si ji nezaslouží.. Petzold nechá diváka celou dobu svádět boj mezi pocitem vykonstruovanosti a myšlenkou na podobenství o vytěsňování hříchů minulosti z myslí jednotlivců i celých národů (jakési anestetikum duše, jakkoliv nemožné). Cole Porter v němčině to začne, Billie Holiday ránou přímo do srdce ukončí. „Love is pure gold and time a thief, we´re late, darling, we´re late. The curtain descends, everything ends too soon, too soon…“(1.6.2017)

  • Malarkey
    ***

    Fénix se svým námětem tváří jako neskutečně zajímavý film. Průser je, že ty dvě hlavní role, co v tomto filmu hrály, se tu chováají jak z Jedličkárny. Nelly je celou hodinu a půl za brutální chudinku, její manžel je blbej jak tágo a oba rozjedou vesměs zajímavý drama, u kterého jsem čekal snad jenom na závěr, jak to režisér rozsekne. No a musím říct, že jsem byl zklamaný. Načaté to bylo hodně dobře, ale vůbec se divákovi ten film neotevřel. To abych si to všechno domyslel sám. Takový Chlapec v pruhovaným pyžamu je podobného ražení, ale právě za tu závěrečnou scénu stoprocentně vím, že na něj nikdy nezapomenu. Fénix bohužel tuto závěrečnou scénu nemá.(15.3.2015)

  • Enšpígl
    ***

    Zatímco filmu Barbara jsem vyčítal až extremní dějovou a postavovou nedoslovnost, tady mě na Christiana přišla až přílišná doslovnost a to jak v dialozích, tak záběrech. Film však disponuje ještě jedním záporem a to naprosto nevěrohodným chováním hlavních postav vůči v sobě v kontextu s danou situací. Ještě mně pobavilo jak Johnny v okamžiku nemusel chodit do práce dělat číšnika a měl čas na vše ostatní. Navic Ronald Zehrfeld pro mě není žádný herec, fakt sorry jako, tady byl sice lepší než v Braboře, ale to proto, že v ní byl naprosto katasrofální, alespon, že Nina odehrála kvalitku.(27.8.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace