Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Než se stal Eltonem Johnem, jmenoval se Reginald a byl to malý brýlatý oplácaný kluk, který si příliš nerozuměl s rodiči, zato s klavírem mu to šlo náramně. Zpočátku jen dělal křoví úspěšnějším muzikantům, jenže pak potkal svou nejspřízněnější duši, textaře Bernieho Taupina. Od tohoto setkání vedla strmá cesta na absolutní vrchol, možná až příliš rychlá na to, aby se dala zvládnout bez chlastu a drog. Ty pomáhaly zejména ve chvílích, kdy se Elton cítil sám, opuštěný a nemilovaný, což se mu stávalo prakticky pořád. Jenže když jste duší rocker i showman, tak se z každého srabu prostě vyzpíváte. (Cinemart)

(více)

Videa (15)

Trailer 5

Recenze (470)

Posheidon 

všechny recenze uživatele

Řada lidí to bude asi srovnávat s Bohemian Rhapsody. Přeci jen oba filmy májí velmi podobný námět, má je na svědomí stejný režisér a navíc oba filmy dělí od sebe zhruba půl rok, což není zas až taková doba, aby to k tomu srovnávání nesvádělo. Rukavice vhozena - Challenge accepted! Jde se na to: << Bohemian Rhapsody vs. Rocketman >> ->HUDBA|1:0| U Bohemian Rhapsody si budete říkat tuhle taky znám, zatímco u Rocketmana si budete říkat, kdy už bude hrát nějaká co znám. ->VTIP|1:1| K popukání není rozhodně ani jeden film, ale přeci jen Rocketman si na nic nehraje a samotný Elton je ve filmu občas ztvárněn jako solidní pako. ->AUTENTICITA|1:2| Všichni vědí, že jak Fredie tak i Elton rozhodně nebyli žádné neviňátka. To co se však jeden film snaží spíše neukazovat, tak to ten druhý ukazuje zcela bez obalu a otevřeně. ->UVĚŘITELNOST|1:3| Z Bohemian Rhapsody ta adorace osobnosti a stavění pomníku, ať už lídrovi samotnému či rovnou celé kapele, stříká na sto honu. U Bohemin Rhapsody už během sledování filmu máte určité pochybnosti a po shlédnutí prostě neodoláte nutkání si ověřovat, co ještě byla pravda a co byl jen čistě scénáristický výstřelek pro větší líbivost filmu. Rocketman vám svým pojetím v muzikálových scénách naznačuje, tady to takto mohlo být a toto se zúčastněným zrovna asi tak mohlo odehrávat v hlavě. ->DOJEMNOST|2:3| Jeden se z toho vysekal a druhý nikoliv. To se trumfuje i šťastným a spokojeným životem dosti těžko. ->HERECKÉ VÝKONY HLAVNÍCH POSTAV|2:4| Jak Rami Malek, tak i Taron Egerton se s nelehkou roli popasovali na výtečnou a oba herecké výkony jsou skromně řečeno fenomenálně brilantní. Jeden z nich to však měl vzhledem ke scénáři přeci jen o malinko těžší. ->HERECKÉ VÝKONY OSTATNÍCH|2:4| Když nehraje hudba a nezpívá se, tak je to velmi vyrovnané, ale jakmile začne show, tak má u mě Rocketman navrch a to přestože nejsem muzikálový typ. ->ORIGINALITA|2:5| Oba si hrají na biografický příběh, jen jeden z nich má ale i přímo fantasy muzikálovou linku, ve které se jen naznačuje. ->PODBÍZIVOST|3:5| Bohemian Rhapsody si jde od začátku tvrdě za svým, ale jaký by to byl film, bez těch všech hitů okolo? A máme tady konec: Moc nechybělo a skončilo to debaklem. Jsem na 99% přesvědčený, že tady na CSFD i na IMDB bude mít ve finále vyšší hodnocení Bohemian Rhapsody, to však ještě neznamená, že je to i lepší film. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Přál bych Rocketmanovi, aby se na něj chodilo stejně jako na Bohemian Rhapsody, protože je vlastně stejně skvělý - navzdory tomu, jak moc se od sebe ty dva filmy liší. Ovšem nemyslím si, že má Elton John u nás stejnou fanouškovskou základnu. Ale k filmu - Elton je v léčebně, závislý snad na všem, na čem to jde, a vzpomíná. Tedy spíše "vzpomíná". Jeho život je totiž sled úžasných muzikálových čísel. Barevný, rozjásaný, hlasitý, ale s dostatkem prostoru pro ticho, dusno a ponuro. A jeho hity dostaly nový kabát přesně v tom duchu (například když se ve scéně se Saturday Night's Alright objeví indičtí tanečníci, zní indické hudební nástroje, a v jiných scénách se z jindy řízných hitů díky komornímu podání staly vyloženě balady). Všechno je to velmi nápaditě natočené - co jsou pro Bohemian Rhapsody scény z koncertů a finále s Live Aid, to jsou pro Rocketmana muzikálová čísla, při nichž ale nejde jen o zábavu, nýbrž také o emoce, protože... Protože herci, kteří to všechno předvádějí, jsou dokonalí a tím se konečně dostávám k Taronu Egertonovi. Jestli se mi v porovnání s loňskými Queen líbí něco víc, je to rozhodně jeho výkon. Obdivuhodná proměna, pěvecké nadání, schopnost usmát se a přitom dát najevo, že ve skutečnosti mu do smíchu vůbec není. Klobouk dolů, je to super a plné nezapomenutelného. ()

Reklama

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Divák by mohl očekávat další autobiografii ve stylu Bohemian Rapsody, ale Rocketman jde na to jinak. Spíš než o biografii se jedná o fantasy muzikál, kde jsou muzikálová čísla, která se v životě Eltona Johna nestaly a nenajde se zde žádná klasická rekonstrukce, některého z jeho koncertů. O samotném Eltonovi se toho divák také moc nedozví a vyjma klasických rockerských eskapád se toho v jeho životě moc zajímavého nestalo. Ani samotná hudební čísla i samotné písně nejsou pro běžného diváka tak zajímavé, jako tomu bylo právě ve zpracování legendární kapely Queen. Naštěstí vše úspěšně táhne Taron Egerton, který hraje jako o život a těch pár známých písní v jeho podání, určitě také potěší. Eltonovi fanoušci si můžou jednu hvězdu přidat, protože je to ve výsledku film hlavně pro ně. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nie je to len o zmene mena. Je to o tom, aby si zabil toho, kým si bol, aby si sa stal tým, kým si vždy chcel byť.“ Bavilo ma to viac, ako Bohemian Rhapspody (od rovnakého režiséra a na podobnú tému). Kým to bol skôr hudobný film, toto ide viac do muzikálu (áno, je v tom rozdiel a to taký, že gigantický). Mne sa páčia obecne skôr hudobné filmy, než muzikály, napriek tomu sa mi Rocketman páčil viac a to predovšetkým vďaka tomu, že Elton John mi pripadal sympatickejší, ako Freddie Mercury. Čo je dosť zvláštne, lebo od neho poznám dve-tri pesničky (z toho jednu z Levieho kráľa) a ako človek mi nie je nejako extra blízky. Je ale pravdou, že ho registrujem až od doby, kedy už bol nazvime to v pokročilejšom veku, kým tento film ho ukazuje prevažne ako mladíka. A nie len tak nejakého mladíka, ale mladíka v podaní Tarona Egertona. Orol Eddie ide do úlohy naplno, žiari v nej, je skvelý a rýchlo si ho obľúbite. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Hned na začátek si vyjasněme dvě věci: Nejsem nějaký velký fanoušek hudby Eltona Johna a především...... odmítám v této recenzi srovnávat Rocketmana s Bohemian Rhapsody! Je to jednoduše proto, že Bohemian Rhapsody a Rocketman jsou hodně jiné filmy. V obou případech jde sice o životopisy dvou pěveckých legend, zatím co Bohemian Rhapsody je ale o Freddie Mercurym a jeho kapele Queen a jejich příběh doplňují jejich známé písničky, Rocketman vypráví Eltonu Johnovi a jeho písničky se ve filmu nejen zpívají, ale především se Johnovy písničky používají v rámci muzikálových čísel. Těch klasických muzikálových čísel kde je normální, že celý dav tančí a zpívá a po konci písně se celý dav začne chovat jako by se nezpívalo, dá se v něm zpívat se svou o 20-let mladší verzi a dějí se v nich věci, které by se reálně stát nemohli. Rocketman totiž ani nemá být biografií podobně jako Bohemian Rhapsody ale hudební fantazii, kterou zpěvák Elton John pravděpodobně jen tak jednoduše odvyprávět nemohl, protože si pravděpodobně většinu ze začátku své kariéry díky drogám a alkoholu jednoduše nepamatuje. Režíruje Dexter Fletcher, který po vyhazovu Bryana Singera dodělával Bohemian Rhapsody a předtím natočil Orla Eddieho ke kterému mám sice výrazné výhrady, jeho režie mě ale bavila a řekl jsem si, že k příběhu Eltona Johna by mohla sednout. V Orlu Eddiem si jinak hlavní roli zahrál Taron Egerton..... a Eltona Johna nehraje nikdo jiný než Taron Egerton! Byla to jistě dobrá zpráva v tom, že si režisér a hlavní hvězda budou sednout a nabídnou snad co nejlepší biopic, který se bude minimálně pokoušet vyrovnat Bohemian Rhapsody. Nejen Fletcherovi a především Egertonovi ale všem co se na filmu podíleli se musí sklopit klobouk dolů. Rocketman je totiž povedená biografická hudební show, která si jede ve výrazně odlišném typu vyprávění než je zvykem a je to na tom to pozitivní, protože raný začátek kariéry Eltona Johna rozhodně nebyl jednoduchý.... Trápí mě možná fakt, že co se týče Bohemian Rhapsody byl celý příběh Freddyho Mercuryho výrazně zajímavější a především Mercury umřel a tudíž byl jeho příběh zakončený a více díky tomu celé vyprávění Bohemian Rhapsody tak emocionálně fungovalo. To se u Rocketmana samosebou nemůže povést, protože Elton John je pořád naživu a při síle a tak se musí emoce těžit především z toho, že i když je John pořád naživu, vytrpěl si toho hodně a to už od dětství- Matka a otec o něj nejevili zájem, byl stydlivý, potýkal se svojí homosexualitou a ze začátku ani pořádně nevěděl jak se prosadit v showbyznysu a když se mu to konečně povedlo, další horská dráha jeho života začala.... Příběh Reggieho Dwighta se sice na první pohled nemusí zdát tak výrazně zajímavý jako příběh Farrokha Bulsary, ve skutečnosti je ale i celý Reggieho příběh v rámci příběhu neskutečná dráha plná životních nástrah a emoční nevyrovnanosti, které Reggie později utopil v drogách, chlastu a sexu. Film především pracuje s tím, že Elton John v skupinovém sezení doslova vypráví o tom jaký čůrák od roku 1975 byl a i když se nepoví v jakém roce John příběh vypráví, pravděpodobně to ale bude na konci 80. let. Zatím co Bohemian Rhapsody se ale celou dobu drželo reality (samosebou pár věcí není přesně věrné pravé historii), Rocketman si hraje s tím, že je mimo realitu a dít se může naprosto cokoliv. Díky tomu se objeví spoustu vizuálních prvků o kterých divák ví, že ve skutečnosti nedějí a vše je jenom v Johnově speciální hlavě, vše to ale funguje a perfektně utvrzuje atmosféru v daném vyprávění. Především choreografie spojená se singly Eltona Johna je perfektní, zvláště když se k tomu přidá i vše okolo včetně perfektního, PERFEKTNÍHO TARONA EGERTONA! Tarona Egortona mám rád už od prvních Kingsmanů a táhne nahoru i výrazně špatné filmy (poslední Robin Hood!) a věřil jsem, že se s rolí Eltona Johna silně popere. A já prostě v případě Egertona nemůžu nic jiného než chválit, chválit a zase chválit. Egerton nehraje Eltona Johna, protože se stal Eltonem Johnem. Všechny písně Eltona Johna dokonce ve filmu nazpíval sám, tedy něco úplně jiného než v případě Bohemian Rhapsody kde Rami Malek sázel na playback v podobě Queenovských hitovek. Poměřovat ale celkově jestli lepší herecký výkon podal Rami Malek nebo Taron Egerton je hodně tvrdý oříšek, herecký výkon Maleka byl možná ve finále přece jen trochu výraznější i tak byl ale Egerton perfektní a minimálně tu Oscarovou nominaci bych mu opravdu přál i když Akademie bohužel těžko udělí dvakrát za sebou Oscara v kategorii nejlepší herecký výkon v hlavní roli v podstatě za ,, úplně stejnou roli ´´. Také je Rocketman celý vulgarit, drog, pánského sexu a skvělého vypravěčského tempa. Nedivil bych se kdyby Elton John pravděpodobně na producentské židli některé části svého života výrazně změnil, hádám ale, že většina je pravdou a Elton John dost možná v Rocketmanovi ze svého života předvedl mnoho věcí o kterých předtím nikdy veřejně nemluvil. A nikdo by se mu za to neměl divit.... Skvěle natočená biografie, která je sice hodně utržena ze řetězů, na druhou stranu ale tak alespoň vizuálně ohromí a především vypravěčskou strukturou a výborným Egertonem v hlavní roli potěší. I když jsem na začátku řekl, že nebudu porovnávat, musím říct, že i když mám Bohemian Rhapsody přece jen o trochu radši (Live Aid finále Rocketman pochopitelně jen tak nepřekonal!), Rocketman je také skvělou biografii, která na to šla výrazně po svém a představila Johna Reida na rozdíl od Bohemian Rhapsody trochu v jiném světě. Jestli je jinak lepší John ,, Malíček,, Reid z Bohemian Rhapsody nebo John ,, Robb Stark´´ Reid z Rocketman je těžká otázka, jelikož s Reidem pracuje každý film jinak. Richard Madden mě ale pořád nepřestal bavit a společně s Jaimem Bellem jsou Egertonovi skvělými hereckými poskoky. PS: Jak jsem čekal tak ve filmu chybí Johnovy songy z Lvího krále (Circle of Life, Can You Feel the Love Tonight nebo I Just Can't Wait to Be King by prostě Disney neschválil i když je otázka jak práva na Johnovy songy k tomuhle filmu fungují), pokud ale Rocketman končí na konci 80. let dává to smysl, jelikož Lví král vznikl až v roce 1994. Crocodile Rock, Rocketmana nebo především duet Don't Go Breaking My Heart s Kiki Dee ve filmu jsou .... () (méně) (více)

Galerie (59)

Zajímavosti (24)

  • Rob Delaney mal natočenú cameo rolu Elvisa Presleyho, ale scéna bola vystrihnutá z filmu. (WalterIK7)

Související novinky

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Třetí Sherlock Holmes našel režiséra

Třetí Sherlock Holmes našel režiséra

12.07.2019

Režisér dvou úspěšných hudebních biografií Rocketman a Bohemian Rhapsody (film přetočil a dodělal po Bryanu Singerovi) Dexter Fletcher byl vybrán pro režii třetího Sherlocka Holmese s Robertem… (více)

Godzilla zklamáním, Avengers dochází dech

Godzilla zklamáním, Avengers dochází dech

03.06.2019

Nová Godzilla II Král monster neoslnila ani kritiky, ani diváky. Přeplácaný blockbuster vydělal o prvním víkendu v Americe jen 49 milionů dolarů, což je obzvlášť smutné v porovnání s první Godzillou … (více)

Reklama

Reklama