Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Než se stal Eltonem Johnem, jmenoval se Reginald a byl to malý brýlatý oplácaný kluk, který si příliš nerozuměl s rodiči, zato s klavírem mu to šlo náramně. Zpočátku jen dělal křoví úspěšnějším muzikantům, jenže pak potkal svou nejspřízněnější duši, textaře Bernieho Taupina. Od tohoto setkání vedla strmá cesta na absolutní vrchol, možná až příliš rychlá na to, aby se dala zvládnout bez chlastu a drog. Ty pomáhaly zejména ve chvílích, kdy se Elton cítil sám, opuštěný a nemilovaný, což se mu stávalo prakticky pořád. Jenže když jste duší rocker i showman, tak se z každého srabu prostě vyzpíváte. (CinemArt)

(více)

Videa (15)

Trailer 5

Recenze (469)

Morien 

všechny recenze uživatele

Film je formálně zvládnutý, je vidět, že u jeho psaní někdo přemýšlel a dokonce zapojil i kritické myšlení. (A tady vidím nejzásadnější rozdíl oproti Bohemian Rhapsody, kde člověk doslova cítil, jak filmařům May a Taylor dýchají na záda a dbají na to, aby jim film nepoškodil pověst ani současnou, a aby i kdykoliv v minulosti působili jako ti největší světci. V Rocketmanovi jsem tenhle pocit neměla.) Má to pěkný rámeček, postupné sundávání kostýmu/odmaskovávání je fajn (a dokonce bych byla radši, kdyby těžiště bylo víc tady, tedy v tom, jak je to vyprávěno, a nikoliv v tom, co je vyprávěno) a občasné prolínání snů a reality vždycky potěší. Jenomže víc už toho k dobru asi neřeknu. Příběh/děj je extrémně nudný. Filmu se podaří přesáhnout víc než polovinu své celkové stopáže bez jakékoliv překážky postavené hrdinovi do cesty. Ačkoliv tam náznak depresu a dráma je, tak je to pořád taková divně bezpohlavní limonáda, kde se hrdinovi podaří všechno, na co sáhne, a trpí jen tak trošku po straně, aby šlo poznat, že je to umělec. A zhruba v téhle chvíli se přidává taky to, že film je plný možná sympatických, ale ne příliš herecky zajímavých aktérů. Takže ačkoliv byl počátek slibný a některé pasáže zajímavé, tak jsem prakticky celou druhou půlku film proklínala a fyzicky bojovala sama se sebou, abych udržela pozornost a vydržela až do konce tu neobyčejnou průměrnost všeho snažení. Nicméně jsem díky filmu přišla na hlavní důvod toho, proč mi hudba Eltona Johna leze na nervy: je to tím piánem, před kterým se nedá uniknout, a z jehož manické falešné emocionálnosti se mi chce při delším poslechu škubat si vlasy z hlavy. Občas to tak s hudbou mám, že se mi zdá, jako by se mi psychicky nemocný hudebník snažil svojí tvorbou tu nemoc předat, místo aby sebe i mne svou hudbou léčil, a tohle je přesně jeden z těch případů. (Z českého rybníčku například Hentai Corporation, kluci jsou to sympatičtí, ale jejich poslech na mě působí jak česnek na vampýra.) ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ano, výsledek bude samozřejmě každý srovnávat s nápaditým, živelným a Malekem skvěle zahraným loňským veleúspěchem v podobě Bohemian Rhapsody. Energie, výtečná kamera a střih jsou pochopitelně i tady, Taron Egerton je zrovna tak skvostný. Oba projekty navíc spojuje jméno režiséra Dextera Fletchera. Ač je u snímku o Freddiem Mercurym všude uváděný Bryan Singer, právě Fletcher po něm film dokončoval a asi mnohé doladil. Nyní přichází s britským klenotem Eltonem Herculesem Johnem. Nemám rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním. Tenhle mezi takové nechce zapadnout. Celé je to pojaté jako jakási terapie, do které jsou citlivě zapracovaná ryze muzikálová čísla i momenty jako „klasické“ vystoupení. A pochopitelně životní mezníky včetně nejbolestivějších proher sebedestruktivního umělce. Začalo to nezájmem rodičů, pokračovalo setkáním s dvěma důležitými muži: textařem Berniem (skvělý Jamie „Billy Elliot“ Bell) a manažerem, milencem a slušným zmetkem Johnem Reidem, který spolupracoval právě i s kapelou Queen. A vystoupením v americkém klubu Troubadour, kdy měl pocit, že létá a které leccos odstartovalo. Přechody mezi jednotlivými životními etapami jsou přitom přirozené a hladké. Přesto bych si přál větší dynamiku, nějaký zásadní moment i výraznější tečku. Ano, víme o tom, že chlapec toužil po objetí, že bylo jeho extravagantní pestrobarevné odívání cestou obrany proti světu, že se zásadně podílí na boji proti AIDS, přesto bych byl místy temnější, kontroverznější, chcete-li. Každopádně natočené a Egertonem zahrané a zazpívané je to skvěle. ()

Reklama

Jinny 

všechny recenze uživatele

Marně u Rocketmana hledám nějakou velkou chybu, do které bych se mohla navážet. Egerton je snaživý a ostatní mu snažně sekundují, film je natočený hravě a vlastně s určitou láskou. JENŽE... nemůžeme tvrdit, že Elton John měl kdovíjak originální život celebrity a ve výsledku se od mnoha jiných liší tím, že na rozdíl od mnoha jiných celebrit nakonec tu odvykačku od drog i od slávy ustál. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

V loňském roce jsme nahlédli pod pokličku do života Freddieho Mercuryho, letos jsme měli možnost zavítat do říše Eltona Johna. A že to byla vskutku pestrobarevná jízda plná chytlavých songů, drog, alkoholu, vzestupů, pádů a hledání lásky k bližním i sobě samému. Rocketman je místy spíš muzikál než hudební film - tvůrcům se skvěle podařilo zasadit Eltonovy songy do průběhu děje. Nevím, do jaké míry odpovídají zobrazované události skutečnosti, nicméně jsem se rád nechal poučit o Eltonově životě, který to neměl opravdu jednoduché - zejména co se týká vztahu s rodiči a všudypřítomného pocitu osamělosti. Film má sice pomalejší rozjezd a divák si musí trochu zvyknout na pojetí filmu, nicméně pak se to vše začíná hezky rozjíždět a celé se to zastaví až při závěrečných titulcích. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Nesmírně chytře a chytlavě stylizovaný skoro-muzikál, který představuje extravagantní osobnost Eltona Johna právě skrze svou pestrobarevnost a dějotvorné muzikálové vsuvky. Retrospektivní vyprávění z protialkoholní léčebny sice není kdovíjak originální rámec, ale vše je tentokrát dobře uchopené a skrze čím dál otevřenější Eltonovu zpověď si o něm divák skládá komplexní obrázek, který je samozřejmě v úplném finále oslavný, ale na rozdíl od Mercuryho portrétu v Bohemian Rhapsody se mu dá stoprocentně věřit - Rocketman totiž možná není kdovíjak nadstandardní a úžasný v řemeslu, avšak daří se mu citlivě a uvěřitelně vybalancovat mezi složitými motivy homosexuality, rodičovské nedůvěry či nelehkého údělu hvězdného statutu a nevyvolává v divákovi podezření, že ho jen vodí vesele za nos. Je to filmařina osobitá, a to je dobře. A Egerton je fakt dobrej. 80% ()

Galerie (59)

Zajímavosti (24)

  • Tvorcovia filmu zmienili, že Taron Egerton vie napodobniť Eltona Johna najlepšie zo všetkých. (peetrejr)
  • Elton (Taron Egerton) ve filmu zmíní, že jeho celý pseudonym zní Elton Hercules John, a z jeho rozhodnutí je jasné, že příjmení John si vybral kvůli Johnu Lennonovi. Ve skutečnosti si však pravý Elton John vybral své příjmení podle oblíbeného zpěváka Longa Johna Baldryho. (cihlenka)

Související novinky

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

Fuqua natočí film o Michaelu Jacksonovi

19.01.2023

Režisér Antoine Fuqua (Training Day, Equalizer) zdá se našel novou zálibu v natáčení filmů podle skutečných událostí. Nejprve si to vyzkoušel v otrokářském dramatu Osvobození s Willem Smithem a teď… (více)

Třetí Sherlock Holmes našel režiséra

Třetí Sherlock Holmes našel režiséra

12.07.2019

Režisér dvou úspěšných hudebních biografií Rocketman a Bohemian Rhapsody (film přetočil a dodělal po Bryanu Singerovi) Dexter Fletcher byl vybrán pro režii třetího Sherlocka Holmese s Robertem… (více)

Godzilla zklamáním, Avengers dochází dech

Godzilla zklamáním, Avengers dochází dech

03.06.2019

Nová Godzilla II Král monster neoslnila ani kritiky, ani diváky. Přeplácaný blockbuster vydělal o prvním víkendu v Americe jen 49 milionů dolarů, což je obzvlášť smutné v porovnání s první Godzillou … (více)

Reklama

Reklama