VOD (4)
Obsahy(1)
Když máte k dispozici devět životů, tak vám na tom, že tu a tam něco odskáčete, vůbec nezáleží, zvlášť když jste legendární hrdina, který se dobrovolně vrhá do těch nejbláznivějších dobrodružství. Kocour v botách právě zachránil obyvatele jednoho městečka před řáděním zuřivého obra, jenže při tom přišel o předposlední ze svých životů. Takové zjištění by zamávalo s mnohem odolnějším charakterem. Kocour se proto rozhodne pověsit boty na hřebík a žít dál v relativním bezpečí kočičího útulku jako obyčejný chlupatý mazlíček. To by ovšem nesměl mít v patách drsnou Zlatovlásku a její tři drsné medvědí parťáky, kteří s ním mají nevyrovnané účty, a také tajemného Vlka, který šermuje jako ďábel (a možná taky ďábel je). Naděje naštěstí umírá poslední – v Kocourově případě má podobu legendární Hvězdy přání, která by mu mohla obnovit ztracené životy. Jenže taková vzácná věc se nesmírně těžko hledá. Kocour v botách musí spolknout hrdost a uzavřít příměří se svou věčnou soupeřkou, kočičí zlodějkou Čiči Pacičkou. Spolu s ní a novým kamarádem Psem, který kdovíproč předstírá, že je kočka, se vydává vstříc pohádkovému dobrodružství, na jehož konci na všechny čeká odměna. Tedy pokud najdou Hvězdu přání jako první. (Cinemart)
(více)Videa (3)
Recenze (389)
V roce 2001 studio DreamWorks uvedlo do kin "Shreka", jehož kasovní úspěch měl pro mainstreamovou animaci fatální důsledky. Zatímco Pixar sliboval každým svým novým projektem posouvat technologické i výrazové prostředky počítačové animace a přicházet s novými světy a příběhy, "Shrek" ukázal, že stačí mít lidově vtipný a popkulturně přechytračelý scénář, přičemž pak budou divákům kvality animace u zadku. V roce 2018 vytřelo Sony Pictures Animation všem zrak svým animovaným Spider-Manem a dokonce i zpohodlnělí hlavouni u DreamWorks pochopili, že po tomhle už divákům nebudou stačit jen žvýkačkoví pajduláci ilustrující namluvené fóry. Vedle novinky "Zlouni" se vizuálním refreshem může chlubit nový "Kocour v botách", kterému stylizační facelift nehorázně prospěl. Jeho scénář sice vykazuje spíše znaky direct-to-video sequelů (málo postav a prostředí, přímočaré vyprávění těžící vágně z dříve představeného světa, opáčko struktury i konceptu předchozího dílu), ale právě animační pojetí vše povyšuje na velkolepou podívanou. Jednak celkové vizuální pojetí namísto dlouhé roky prosazovaného pseudo-realismu, kde prim hrál každý jeden chlup na srsti či fotorealistické odlesky a stínování, přejímá stylizaci temperových maleb, nicméně nikoli ve velkém měřítku, ale naopak v mikro rozměrech. Díky tomu mohou pořád vyvstávat drobné detaily i textury povrchů, ale celkový dojem je na hony vzdálený igráčkovské umělosti klasické počítačové animace. Akční scény pak formálně přejímají výrazový slovník anime se spektakulárními pózami, rychlým střihem i kontrastem zpomaleného trvání a naopak zrychleného pohybu sugerovaného rychlými skoky mezi klíčovými snímky, respektive jednotlivými pózami. Ačkoli animace tu odedře nejvíce práce v poutání divácké pozornosti, není z celku vykloubená, ale zůstává v pevné symbióze se scénářem, ruchy i dabingem. Nejmarkantněji se tato souhra projevuje na impozantní postavě vlčího záporáka, který sám o sobě je skvostným audiovizuálním počinem. ()
Žiadny Shrek ani prvá časť Kocúra, nedokázali ponúknuť tak vyspelý, vtipný, na mytológiu bohatý, hodnotový ale pritom ľudsky a bez pátosu podaný príbeh akým je Posledné želanie. Takéto prekvapenie som rozhodne nečakal a nenapadá mi vlastne ani nič, čo by som tomu mohol vytknúť. Funguje tam všetko a aj tie veci, ktoré tam sú aby odľahčili, alebo poukázali na nejakú infantilnú vlastnosť v zásade fungujú, pretože každá z postáv má hĺbku a nejaký príbeh za sebou. A navzájom sa dopĺňajú, obohacujú a vyvíjajú. Ako keby každý jeden film ktorý doteraz Dream Works spravil, smeroval k tomuto. Ak bude ďalšia časť, aj s postavičkami zo Sherkovského univerza, poprosím si takýto príbeh, takúto animáciu a takúto vyspelosť. V dobe infantilných alebo príliš invenčných animákov je táto poctivá robota obrovskou náplasťou a energeťákom pozitivizmu. Za mňa plný počet. Bez debaty. ()
Friendly reminder, že tyhle postmoderní přístupy v amerických pohádkách byly cool před více než dvaceti lety a animáky jako preventivní terapie tak cca před deseti. Od té doby už odteklo dost vody k tomu, aby se z těchto přístupů stalo otravné klišé. Ano, vidím, že jste si vědomi žánrových pravidel a že se je nebojíte porušovat. Gratulki. Psa utratit. ()
Výborný animák. Opravdu neskutečná jízda, která strká celý Pixar i celou sérii Shreka do kapsy. Má to atraktivní námět a konečně animák, který není jen příběhovkou, ale je naložen i skvělou akcí a parádním humorem a tahle kombinace zkrátka vždy u mne vítězí. Kocour hláškuje o sto šest, vizuál je takřka revoluční, akční scény mají skvělou choreografii a VLK je záporák roku, z něj šla vyloženě husí kůže. Líbilo se mi, že krom vlka tu jsou další dva záporáci, což je hezky nevšední a celé tohle kocouří dobrodružství nikdy nesešlápne z plynu. Štve mě, že jsem to neviděl v kině. Skvěle odvedená práce po všech stránkách. 9/10. ()
Jo, Cameron kutil sequel Avatara víc jak dekádu, jen aby ho porazil Kocour v botách. Naprosto zaslouženě! Tady se tvůrci utrhli ze řetězu a na jednoduchou “pohádkovou” kostru naroubovali kupu dospělých motivů, které si berou inspiraci z Logana a RDR2, a nebojí se z toho dělat záležitost čistě pro již odrostlé publikum. Poslední přání je místy vyloženě temné a některé situaci bych dítěti vskutku vysvětlovat nechtěl. Navíc si tu pučilo animaci ze Spiderverse či Arcane, takže to celé vypadá náramně. To, co vypadalo jako naprosto zbytečný spotřební pohrobek kdysi slavné série, je nakonec jedním z nejlepších animáků poslední dekády. ()
Galerie (40)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (9)
- Tvůrci uvedli, že film je inspirován westernem Hodný, zlý a ošklivý (1966): „Všichni jdou za tou hlavní pohádkovou odměnou, protože existuje jedno přání, které se může splnit, když dosáhnete hvězdy přání. Má to velký spád, protože každý má pocit, že to přání musí mít, což opravdu vede jen k velkému akčnímu dobrodružství.“ (Claw)
- Poslední gesto Jacka Hornera je referencí a zároveň parodií na slavnou scénu z filmu Terminátor 2: Den zúčtování (1991), kde Terminátor (Arnold Schwarzenegger) potápějící se do lávy jako poslední gesto ukáže zdvihnutý palec nahoru. (LucasAbelle)
- Film využívá stylizovanou animaci podobnou filmům Spider-Man: Paralelní světy (2018) a Zlouni (2022), která vypadá jako ilustrace z pohádkových knih. Tvůrci se rozhodli odklonit od realistického stylu animace použitého ve filmech Shrek (2001) a Kocour v botách (2011) ve prospěch kreativnějšího stylu. (Claw)
Reklama