Tvůrci:
David FarrScénář:
David FarrKamera:
Michael SnymanHudba:
Víctor ReyesHrají:
Tom Hiddleston, Olivia Colman, Hugh Laurie, Elizabeth Debicki, Tom Hollander, Michael Nardone, Alistair Petrie, David Harewood, Katherine Kelly (více)VOD (1)
Série(2) / Epizody(12)
Obsahy(2)
Jonathan Pine (Tom Hiddleston) je hotelový recepční, který dříve sloužil v armádě. Důstojnice britské tajné služby, agentka Burrová (Olivia Colman) ho přiměje ke spolupráci. Má za úkol zjistit, co má anglická a americká tajná služba společného s ilegálním obchodem se zbraněmi. Jako krytý agent se musí dostat do co nejtěsnější blízkosti mocného obchodníka se zbraněmi Richarda Onslowa Ropera (Hugh Laurie), jeho přítelkyně Jed (Elizabeth Debicki) a jeho společníka Corcorana (Tom Hollander). (AMC Czech)
(více)Videa (10)
Recenze (239)
Série spadá do žánru, který mám rád, a jméno autora předlohy mělo být když ne zárukou, tak aspoň předpokladem pro solidní zábavu. Měl bych být natěšený, k projektu jsem nicméně přistupoval s nedůvěrou spojenou se jménem Susanne Bier. Přezdívám ji ironicky Rosamunde Pilcher festivalové scény a považuji ji ve světovém měřítku za přeceňovanější než je v malém českém rybníčku Alice Nelis. Nočního recepčního bych si představoval jako špionážně kriminální drama s dobrodružnými prvky o krtkovi nasazeném do ilegální organizace. Umím si představit, že by to skvěle fungovala pod taktovkou Kathryn Bigelow, obstojně v režii Agnieszky Holland, ale se Susanne Bier to jde do háje. Seriál není strhující ani působivý a už vůbec není přesvědčivý. Poslední, co bych mu vyčítal, je nedostatek akce a upovídanost seriálu. Problém mám ale se stylem, výrazovými prostředky a emocemi, na které sází. Bier režíruje nikoliv kriminálku, ale romantickou minisérii natáčenou ženou pro ženy, kde hlavní hrdina působí spíš jako sexuální objekt než tajný agent. Motorem jeho činů jsou milostná vzplanutí a obecně emoce. Zdánlivě nepochopitelná srovnávání s Jamesem Bondem mají svá opodstatnění, jakkoliv akční prvky byste v seriálu hledali marně. Rozdíl je v tom, že bondovská série je sexistická, natáčená z pohledu dominantního alfasamce, kdežto Noční recepční působí genderově obráceně. Středobodem není sex a akce, ale vztahy. Nejen milostná vzplanutí hrdiny, ale i třeba jeho vztah k synovi hlavního padoucha. Sérií nemusím nic měnit na odmítavém postoji k tvorbě Susanne Bier, nesedí mi její práce s postavami, ani její podání příběhu. Celkový dojem: 45 %. ()
Night Manager má skvělou zápletku, kterou kazí fakt, že postavám jsou vnucovaná rozhodnutí ne na základě logického vývoje, ale opravdu jen proto, že to zápletka přesně takhle vyžaduje. Příkladem budiž chování Roperovy metresy Jed, která dlouhé roky žije ve vztahu, ze kterého se snaží dost zoufale utéct ve stylu týrané manželky (což není), nebo zásadní rozhodnutí hlavní postavy se do celé akce zapojit. Ano, dostanete jakási vysvětlení, ale příliš realistická nejsou. A přitom tohle téma propojení politiky a špinavého byznysu by si realističtější zpracování tolik zasloužilo... Nepřidá tomu ani fakt, že je zbytečně primitivně dál potvrzovaná divácká averze vůči obchodníkovi se zbraněmi Roperovi (je rasista, třeba), čímž tvůrci zbytečně couvají z šedých odstínu postavy do černé. Jako celek je ale tenhle seriál lepší než soubor mých výtek, už díky pomalu budované atmosféře a skvělému Lauriemu, jehož obsazení byl vynikající castingový tah. ()
Nenadšen. Dobří herci, dobře rozehraná partie, zbytečně neskutečně zdlouhavé a natažené tak, že právě ta zajímavá partie byla ve výsledku neskutečně uspávací a i když jsem už měl všechny zbývající díly připravené ke zkouknutí, ani se mi po prvních třech nějak extra nechtělo na koukat, protože mi bylo jasný, že se zase budeme jen hodinu babrat v grandiózní operaci nadpozemské myši honěné zkorumpovanou a bezmocnou kočkou. A najednou zvrat v poslední minutě vycucaný z prstu. Nevím, jak je na tom kniha, ale jestli to všechno v ní také končí až na poslední stránce a všechno předtím je jen rádoby thrillerová břečka, tak e to skoro až smutné. Pět dílů je o něčem, co mělo zabrat tak maximálně dva, při zbabrané dramaturgii tři díly. ()
První dva díly přinesly spoustu informací o příběhu a postavách, takže tempo bylo pomalejší, ale seriál si tohle mohl dovolit. Díky tomuto načrtnutí si totiž zbytek epizod vystačil s napínavou a promyšlenou hrou na kočku a myš, přičemž nebylo vždy jasné, kdo zastupuje kterou roli. Všechno se to navíc obešlo bez fyzické akce, různých přestřelek či honiček, i když na pompézní scény taky dojde. A úvodní titulková sekvence je krásně nápaditá a připravuje na to, co přijde. ()
Veliké překvápko a totálně podmanivá minisérie, ve které se toho popravdě zas tolik nestane (a nebo jo, jen to při naprosté absenci jakékoli akce není moc vidět) s fantastickým hereckým obsazením. Hugh Laurie je lepší, než kdykoliv dřív a absolutně zastiňuje všechny – snad jen kromě Toma Hiddlestona, jejich koncert je neuvěřitelný, fantastický a všechny tři zlaté glóby (protože Olivia Colman taky) jsou naprosto zasloužené. Další britské zlato, ve kterém je úžasné úplně všechno a špatného vůbec nic. Herci, zápletka, finále, napětí od začátku do konce, perfektní exteriéry, úžasná atmosféra... Asi k tomu není moc co dalšího dodávat, Noční recepční je prostě kvalitka nejvyššího řádu a povinnost... no, pro všechny. 100%. ()
Galerie (146)
Zajímavosti (20)
- Podľa článku uverejneného v The Guardian 15. júla 2016 herec Tom Hiddleston v rámci prípravy na rolu nočného manažéra Jonathana Pinea trávil noci tieňovaním nočného manažéra päťhviezdičkového hotela Rosewood v Londýne. (Arsenal83)
- Alistair Petrie a Jonathan Aris si už spolu zahrali v televíznom seriáli Sherlock (od r. 2010). (figliar)
- Olivia Colman presvedčila režisérku Susanne Bier, aby ju obsadila do úlohy Angely Burr, aj keď bola tehotná, pretože argumentovala, že Frances McDormand dobre zahrala svoju postavu Marge Gundersonovej ako tehotnej vo filme Fargo (1996) a „tehotenstvo pridalo na dráme". Rozdiel bol však v tom, že McDormand v skutočnosti tehotná nebola a nosila protetiku. (Arsenal83)
Reklama