• mira007
    ****

    Dneska se mi to líbilo, ale poznatky z pátého dílu druhé řady jsou jasné : 1) Druhá řada určitě nebude stejná pecka jako první 2) těch nových postav a linií už začíná být na mne trochu mnoho - v první řadě se spojovaly, ale tady v pátém dílu L2 vznikají nové 3) peripetie lobisty mne baví nejvíc, ale zabírá tolik prostoru, že ten seriál je skoro jenom o něm a major Remeš tady komparzuje 4) první milostná scéna mladýho Donutila v kariéře a první odhalená scéna ( Iveta Jiříčková ) :-) 5) největší tragédie jsou ovšem scény přestřelek a rvaček - zpomalené záběry, nerealistické a spíš tragediální jak z Shakespeara - to není moderní filmařina nehledě nato, že to vzbuzuje spíš pocit grotesky(11.4.2017)

  • otík
    ***

    Něco se děje, ale nic k popukání to není. Lobista Kříž stále utíká, seč mu síly stačí. Setká se přitom s vrahem svého otce, ale opět to přežije, uvidí své peníze, ale opět je nezíská a setká se se svým právníkem a opět se nikam neposune. Kriminalisté jsou na tom obdobně, stále o krok zpět. Jediné dvě zajímavosti: vraha a bývalého policistu Suchardu (Etzler) kriminalista Franěk při akci doslova popraví a řád kolem zeleného prstenu se má setkat i společně s právníkem Kobzou.Že by to na něco ukazovalo? Stejně jako 4. díl i tento posunuje děj jen maličko a připravuje karty pro další díl.(6.8.2018)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    "Už jsem Vám to říkal jednou. Možná by bylo lepší o některých věcech nahlas nemluvit. Zvlášť o těch, které se týkají Vašeho majetku." Ale vysvětlujte tohle truhlíkovi, který se inteligencí v noci až odkopává, čerstvě získané finance vyhazuje oknem a nechá se namotat od novinářské nány. Jinak byla tato epizoda slabá, hodně se věnovala zbytečným postavám a jediná solidní scéna byla u sousedky starého Kříže v bytě. Jsem prostě zklamán, protože dle mého chabého úsudku právě nastal čas, aby to celé někam směřovalo.(5.2.2018)

  • GeusX
    ***

    Stále na vlně tápání mnohovstevnatého nejasně tajemného propletence. Ale už jsem si zvykl, že se po skončení dílů v podstatě vůbec nic neojasní a ani neodhalí. A ta naroubovaná, prakticky totálně zbytečná scéna s milenkou bez jakéhokoli významu, jen abychom se seznámili s účastníky budoucí nehody, mi připadalo jako scénáristické tápání jak divákovi ještě více zamotat hlavu a současně zaplácnout pár filmových gigabajtů. To mi nějak hlava nebrala... O úvodní úsměvné naivní scéně s najmutým kopáčem ani nemluvě.(10.4.2017)

  • honajz
    **

    Možné spoilery. Jako fakt nemám ve scénářích moc rád náhody. Minule šly děti náhodou slaňovat do studny a náhodou si dědek vzpomněl, že šutr je posunutý, a tady zase náhodou ta autohavárka, do té doby docela chytrý kluk skutečně náhodou věří, že ta novinářka to s ním myslí dobře, náhodou má majitel motelu brokovnici (kdepak k ní asi přišel?) atd. Už jen ten začátek s dělňasem, který dostane sto tisíc za vykopání hrobů, ó, jak veselé. Chápu, že se to do budoucna asi hodí, a pokud budu spekulovat, nejvíc se to hodí mladýmu Rašilovi, protože chce tajný řád vynést nejspíše na světlo Boží (a to i za cenu vraždy vlastního otce). /Připomínám, že jde jen o moji spekulaci./ A všichni okolo jsou jen figurky, které plní své úkoly a zpětně to už nyní přestává dávat smysl (rytířstvo se sejde div ne týden dva po násilné smrti svých dvou členů a teprve nyní vyjádří nějaké obavy? Wtf?). Také už je jasné, že náznaky z úvodu 1. dílu a z minulého o tom policajtovi z Ostravy, že v tom jede taky, nebyly liché. Navíc kecal, že jde o jeho první zastřelení člověka. Takže vodítka jsou jasná a vlastně už toho nezbývá moc co odhalit (tedy kromě toho, kdo s kým a na které straně), oč tomu řádu šlo a jde (zdá se, že o bohatství a moc asi ne, soudě podle Preissových replik k mladému Rašilovi) a jak se vyřeší to umělé zamotání příběhu ztrátou doktorova kufříku. I když jak bezdomovec, tak ten nevěrný manžel mi tady přijdou jako berlička, takové to krapet deux ex machina, králíci vytažení z klobouku. Díky nim mám pocit, že ta skládačka není až tak pečlivě sestavená, aby vše do sebe zapadalo, včetně motivů a vysvětlení všech linií a vztahů. A trochu se bojím finále, kde všichni čekáme nějakou pecku, a ono to zas bude takové to rozmělněné bahníčko. Jinak mne příjemně překvapuje Dvořák, protože má i na záporné role, zato ženské osazenstvo je strašlivé (s čestnou výjimkou paní Herfortové) - zvláště ta dnešní představitelka děvky, a pak představitelka novinářky - tak trapné přehrávání aby jeden pohledal. Ona ostatně ani ta Vilhelmová mi sem moc neštymuje, vypadá to spíš, jako by si holka od tyče odskočila zahrát policajtku, než zase bude mít novou štaci. Kamera a lokace jsou opět velmi profesionální, ale co je mi to platné, když každá ta vyprávěná linie patří do jiného žánru a společně nesouvisejí? Nejraději bych, aby se natočila kriminálka jen o řádu a prstenech, byla celá záhadná a mysteriozní, a všechna ta omáčka kolem se vypustila - zkrátka něco jako Ztracená brána, tři díly by byly akorát, a soustředilo by se to žánrově i příběhem na to podstatné.(10.4.2017)

  • - Filmovalo se v lokalitách: Moravské Knínice, Jamolice, Dobřínsko, Říčany u Brna, Brno, zámek Hradec nad Moravicí. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace