Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HonzaBez
    ***

    Po opeře Žádný člověk Jiřího Kadeřábka je toto již druhý kulturní počin během jednoho roku věnovaný osudům sochaře Otakara Švece a stavbě Stalinovi sochy. Docela pozoruhodné. Náměr je to atraktivní, žel provedení bohužel spíš pokulhává. Psychologie postav nebyla moc propracovaná, vše bylo spíš v takových náznacích. Divák se tak toho o Švecovi (a o tom, co se mu honilo hlavou) vlastně moc nedozví. Naopak moc nechápu, proč zde bylo tolik prostoru věnováno postavě Švecova asistenta. A taky mi není vůbec jasné, proč je děj filmu zaplevelován vedlejšími zápletkami spojenými hned s několika milostnými trojúhelníky. Herecky je to též docela nevyvážené. Zuzana Stivínová je standardně výborná, Jiří Novotný svým výkonem též neurazí. Ale třeba Martin Kraus mě vůbec nepřesvědčil. Ale možná to bylo i tím, že jeho postava mě fakt nebyla moc sympatická. Snad jediné co bych mohl ještě dále ocenil je zdařilá dobová atmosféra, kterou filmu dodávají záběry z filmového týdeníku i dobové socialistické songy. A plus tedy pár reálných záběrů s velkou maketou Stalinovi sochy na Letné. Ale když si vezmu kolik toto asi muselo stát, tak mě fakt o to více mrzí, že takhle atraktivní námět nepřetavil Viktor Polesný v něco filmově kvalitnějšího.(29.5.2017)

  • Slarque
    ***

    Na začátku je sice tak příšerně digitální exploze, že mi cukalo v prstu nad ovladačem, ale udržel jsem ho. Zbytek je typická televizní promarněná šance od průměrného řemeslníka Polesného. Jan Novotný a pár dalších herců se sice snaží, ale co není ve scénáři... Zůstal dojem, že jsem místo filmu o zapomenutém sochaři viděl jen několik běžných milostných trojúhelníků jako z libovolného seriálu. A když vidíte, kvůli čemu produkce filmu nechala na chvíli na Letné znovu postavit kus Stalina, nevíte, zda je to spíš k pláči nebo k smíchu. :-/(29.5.2017)

  • nineweh
    ***

    Slibný námět, který zabil scénář, trpící všemi nešvary typickými pro dnešní českou televizní tvorbu (toporné a nepřirozené dialogy, ve kterých si postavy vysvětlují něco, co by měly dávno vědět, protože divák potřebuje expozici, apod.) a snaha o dodání dalšího rozměru milostným několikaúhelníkem (proč?). Mohlo to být temné a mrazivé, ale nakonec to bylo směšné. Martin Kraus je navíc vrcholně nesympatický fracek a fandit mu jako hrdinovi mi prostě nejde a nejde. Škoda.(29.5.2017)

  • Likan7
    **

    Je to komedie? Je to drama? Při sledování Monstra jsem nedokázal rozkódovat, čím chce film vlastně být. Silné téma, které mě osobně hodně zajímá je zpracováno tak nezajímavým a nudným způsobem, až jsem byl na konci naštvaný, co za paskvil vznikl. Nejzajímavější byly jen archivní záběry týdeníku zakomponované do filmu. Snímku se měl ujmout kvalitní režisér, kvalitní scénárista a vznikl by z toho skvělý televizní film, takhle to je jedno z mých největších zklamání za poslední měsíce.(30.5.2017)

  • Tuax
    **

    Tedy pod životopisným filmem si představuji zcela něco jiného a když už tak se snad nemůže stát, aby v celém vyznění nebyl film zamýšlen o dotyčném sochaři a přitom vyzněním se celý film točil kolem mladého sochařkého novice, který je tam skoro jen aby se neřeklo. To je docela velký úlet. Pak mělo by to být zřejmě historicky laděné, ale na historický film to taky selhává a nejvíce tu myšlenku historického podporují věci, které netočili aktuální filmaři a tvůrci tohoto filmu, tedy opravdové archivní záběry z dané doby, kterými je film prokládán. Dialogově je to až nevěrohodné, většina postav si pouští nevybíravě hubu na špacír, že těžko by se dožili svého věku na svobodě s takovou neopatrností. Natož že ty dialogy celkově půobí strašně prázdně. No jenže tohle všechno nakonec nepůsobí jako hlavní motiv filmu, protože film se nakonec utápí ve zcela jiných vodách a to ve vztahovém melodramatu několika postav, což je nakoec asi ta nejvýraznější linka ve filmu. Protože stavba onoho sochařského kolosu v tom sice je, ale je podána tak nevýraznou formou, že ani tolik nezaujme jako vztahové propletence zúčastněných. No a jako třešníčka na dortu je forma, která je strašně nezáživná, ubíjející a film i přes zajímavost zvoleného tématu prostě neodbytně nudí.(22.8.2017)

  • Jan Novotný

  • - Když Pavel (Martin Kraus) slézá hotovou sochu na Letné, je patrné, že je ucho Stalina přibližně velké jako půl člověka. Ale když na konci filmu má Pavel fragment hlavy Stalina (z ucha) využitý jako jezírko, je velké přibližně jako celá jeho postava. (Cesty timem)

  • - Film Monstrum byl poslední prací herce René Přibila. Zemřel den po premiéře filmu v televizi. (tsatsiki)

  • - V záběru na černé auto z okna, při pozorném zhlédnutí SPZ, je 2x krátce za sebou možné vidět novodobou formu poznávacích značek. (Dexkell)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace