Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Master19
    **

    Nějaké ty hvězdičky musím dát už jen proto, že jsem se během filmu chtěl (musel?) podívat, jak to s tím památníkem resp. sochařem Švecem bylo "doopravdy". To je na jednu stranu dobře, ale na druhou stranu hodně špatně, když film samotný není schopen to dostatečně atraktivně a věcně podat. Oceňuji taky tu snahu o autenticitu, která se i s televizním rozpočtem poradila a exteriéry jsou koukavé. Herecky jsem ovšem moc spokojený nebyl. Ne že by mě vadil Čtvrtníček, ani Jan Novotný nechyboval, ale ostatní mě nezaujali, dokonce spíše vadili...(29.5.2017)

  • Allan
    **

    Má očekávání ohledně tohoto filmu byla nemalá, zvláště po poslechu zajímavého hodinového rozhovoru s režisérem (dohledatelné na webu rozhlasu, Radiožurnálu). Následné zklamání bylo o to větší. Film je příliš schematický, plochý, mnohé dialogy jsou špatně napsané (rozuměj nepřirozeně znějící) a následně i špatně zahrané. Neadekvátní množství milostných troj-, čtyř- a já nevím kolika ještě úhelníků; zbytečná, hodně televizně střižená melodramata. Samotný fascinující příběh sochaře Švece je tu brutálně minimalizován a jako cibule je obalen slupkami patosu, doslovnosti a sladkobolnosti. Jedna hvězda za skvělého Jana Novotného, druhá za dobové záběry a jejich halucinogenní hudební doprovod. Jinak bída a marnost. P.S.: Naprostý souhlas s uživatelem "xxmartinxx" - zničit takovýmhle nehorázným způsobem tak silný příběh, je svým způsobem obdivuhodné umění a je třeba před režisérem smeknout.(29.5.2017)

  • Mlle
    ****

    Stojí za to vidět. Realistická freska nabízí novým generacím možnost velmi osobního seznámení se skutečnou tváří doby nedávno minulé. Naléhavou připomínku dobových emocí z díla křesá především kvalitně odvedené filmové řemeslo, zejména kamera a produkce, ta nechává povstat ve snímku Prahu takovou, jaká skutečně byla – její barvy, odlesky i bezchybně vystižené materiály jsou svědectvím krásné i těžké minulosti našeho osobitého domova. Herci nejsou vždy na svých místech, Stivínová je typickým miscastingem, neladí především hlasem – její příliš volný, nekultivovaný timbre a dikce nesmlouvavě prozrazuje pevné ukotvení v bojovném nihilismu 21. století, její fragrantní gesta přivádějí na plátno spíše lepší kurtizánu, která podstupuje občasné lekce sebeovládání, nikoli však dámu, která v pražských intelektuálních a uměleckých kruzích první republiky prožila celý svůj život, aby se potom zhroucena ze zásadního obratu společenské normy, jež se osudově odrazila i v životě vlastního manžela, dobrovolně odevzdala smrti. Tato osobní linka je jednou z nejvýraznějších chyb filmu, zatímco se mohla stát podnětným pozadím vystihujícím behaviorální proměnu společenského klimatu, utápí se v plytké, okatě nastavované vatě milostné avantýry s mladým Krausem, jehož neomalené herectví podrývá kvalitu díla dalším šrámem. S ním tvoří velký kontrast samozřejmě působící mistrovská dovednost Novotného a v okrajové roli i Táborského. Přes špatný scénář (resp. románovou předlohu), nesmyslně obrovské množství výplní nereálných milostných zápletek i nepokrytě hloupé či obsesivně vulgární dialogy pronášené zcela soudobým jazykem však film jako celek působí kompaktně a silně. Pro jeho mistrovskou schopnost znovuoživit ducha dávno neexistujícího domova se k němu jistě nejednou ráda vrátím.(29.8.2017)

  • ArthasKarfa
    ****

    V podstatě velmi dobře natočené svědectví jednoho monumentálního nesmyslu, který vydržel jen pár let a dolehla na něj tíha Stalinových zločinů. Stejně jako shnil Gottwald na Vítkově snila i idea Stalina a jeho duch nepřežil jeho život. Sedm let shlížel Stalin na Prahu aby ho socialistický lid odstřelil a zničil tak bolševický kult osobnosti jednou pro vždy. Opravdu je mi líto sochaře Švece, kterého tento projekt zničil.(31.5.2017)

  • Nocturno culto
    **

    Čekal jsem těžké depresivní drama ale místo toho se dostavila jakási směs čehosi..postava Švece ještě ušla , byť ke konci už to sláblo ale to ostatní už za moc nestálo..Solaříková hrozná, raději ať se věnuje jen Ulici..postava Pavla byla taky prázdná, nijaká ..a ty osudové dámy? Přitahují mě sochařské ruce atd, škoda slov..Etzler, Čtvrtníček..bez komentáře..povedly se dobové záběry a Novotný jako Švec, proto ty 2 * ..(29.5.2017)

  • Jan Novotný

  • - Ve filmu byly použity autentické záběry ze stavby sochy J. Stalina. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace