poster

Den pro mou lásku

  • USA

    Day for My Love

Psychologický / Drama

Československo, 1976, 88 min

Režie:

Juraj Herz

Scénář:

Markéta Zinnerová

Hudba:

Petr Hapka

Hrají:

Marta Vančurová, Vlastimil Harapes, Sylva Kamenická, Jiřina Šejbalová, Dana Medřická, Eva Sitteová, Lubomír Černík, Žofie Veselá (Kanyzová), Jan Hartl, Eva Svobodová, Emma Černá, Milada Černá, Jaroslav Heyduk, Libuše Salabová, Zdeněk Srstka, Dagmar Havlová-Veškrnová, Petr Kratochvíl, Václav Vodák, Jiří Zoubek, Milena Kaplická, Magdalena Pakostová, Gabriela Wilhelmová, Marta Richterová, Jindra Kvardová, Jaroslava Tichá, Kateřina Besserová, Šárka Jerieová, Renata Schindlerová, Markéta Světlíková, Jitka Zimová, Vladimír Čech ml., Jan Fišar, Pavel Hekela, Jiří Knot, Jaromír Meduna, Antonín Procházka, Marcel Vašinka, Věra Barešová, Jarka Čapková, Vanda Čehovská, Anna Schugerová, Daniela Smyczková, Eva Stuchlíková, Jiřina Zemanová, Hana Čermáková, Ljuba Konvalinková, Zdeňka Mašková, Marika Uzonidu, Dagmar Vlčková, Petr Adler, Jan Bernard, Marie Durnová, Václav Helšus, Dagmar Khainová, Miroslav Kořínek, Jiří Lábus, Julius Neumann, Karel Novák, Rostislav Novák st., Bronislav Poloczek, Jan Schmid, Zuzana Schmidová, Jana Synková, Jitka Nováková, Josef Laufer, Karel Smyczek, Olga Fleischerová, Karel Rybář, Daniela Horníčková, František Němec, Táňa Fischerová

Producenti:

Karel Kochman

Scénografie:

Vladimír Labský

Masky:

Jiří Hurych

Kostýmy:

Irena Greifová
(další profese)
  • mandlova
    ****

    Síla tohoto příběhu mi došla v plné šíři až po shlédnutí 13.komnaty Markéty Zinnerové, kdy vyšlo najevo, že Den pro mou lásku je příběhem jejím a příběhem ztráty její dcery Pavlíny - Princezny z třešňového království.... http://www.databazeknih.cz/knihy/princezna-z-tresnoveho-kralovstvi-34112(8.4.2013)

  • _Vertol_
    ***

    Konečně jsem si našel čas na shlédnutí a mé prvotní dojmy jsou značně rozpačité. Marta Vančurová jako ženská filmová ikona té doby hraje dobře, problém mám ovšem s Harapsékem, který skutečně hercem není - ale budiž. Výtku mám také k celkové atmosféře snímku a k pokračování děje po úmrtí dcerky. Herz se sice snaží, ale ze slabého scénáře dobrý film prostě neuděláte. Ale nebudu zašlapávat tento snímek, což by byla urážka. Je to na svou dobu slušný počin se silnými momenty.(24.3.2010)

  • Anderton
    ***

    Keď som videl tento film niekedy dávno s mamou, išiel ju z neho trafiť šľak. Vôbec sa jej ako matke nečudujem. Ja som sa naňho dokázal aj dnes pozerať s odstupom, takže až tak depresívne na mňa nepôsobil. Herz rozpráva príbeh o strate jedinej dcéry mladého manželského páru viac pomocou obrazu a hudby, ako prostredníctvom hercov a ich dialógov. To bude asi aj dôvodom tak rôznorodého hodnotenia, smrť v rodine predsa prináša výlevy zúfalstva a hercom životné úlohy. O ich pocitoch sa ale dozvedáme práve filmovou rečou a ich mimikou. Neviem, či je to ten najsprávnejší prístup, každopádne je to niečo iné a zaujímavé svojou symbolikou samoty. Deň pre moju lásku charakterizuje najma melancholická atmosféra a to aj v zobrazení tých šťastnejších dní mladého páru. 70%.(29.9.2013)

  • DoneyGal
    **

    Juraj Herz byl nepochybně mistrem pohádkových hororů, ne tak už psychologických dramat a poetických příběhů. Film Den pro mou lásku zůstal daleko za zenitem možností, které nabízel původní námět Markéty Zinnerové a to hned z několika důvodů: Především výsledná podoba scénáře (jehož autorkou je ovšem také Zinnerová) má špatně postavenou příběhovou konstrukci. Úvodních 40 minut stopáže je prakticky bez děje, příběh se nerozvíjí, je bez pohybu, bez dramatických situací. Další část, počínající úmrtím Marušky je naopak plná křečovitých scén, patetických gest, prázdných dialogů a celá vyznívá velmi nevěrohodně (jakkoli je situace po smrti malého dítěte nepochybně náročná, zde vyznívá zcela nepřesvědčivě). Chybný byl i výběr protagonistů – introvertní Vančurová by s dominantním sangvinickým Harapesem jen těžko v běžném životě utvářeli partnerskou dvojici. Marta Vančurová se svým subtilním hereckým projevem byla vždy vhodnější pro divadlo, které daleko lépe využilo její potenciál. S postavou matky, které zemřelo jediné dítě si evidentně nevěděla rady. Vlastimil Harapes byl velmi spornou hereckou osobností. Především nikdy nemluvil svým hlasem – ve Velrybě ho daboval Jiří Klem, zde František Němec, jehož hlas se k typologii Harapese naprosto nehodil. Harapes sám byl skutečně spíše tanečník; jeho tvář nedisponuje prakticky žádným výrazovým rejstříkem. Zcela nevyužity zůstaly motivy povolání obou hlavních postav – Vančurová – fotografický ateliér? – Harapes – sochař, výtvarník? – které mohly příběh více rozvést do vedlejších dějových linií. Poslední minuty filmu jen završily nefunkčnost příběhu – přestože divák doufal, že scénář nakonec odvrátí koncové klišé, nestalo se, čímž se závěr a celý film stal jedním velkým zklamáním.(21.1.2012)

  • Dlubal David
    ****

    Typický Petr HAPKA. Od prvních sekund až do těch posledních. Nejraději mám právě jeho tvorbu ze sedmdesátých let. Stejně jako Karel SVOBODA a Jaroslav UHLÍŘ, tak i P. H. má své jedinečné motivy, které se v mnoha scénických doprovodech opakují a vždy a okamžitě člověk pozná, čí že je to rukopis. ■ Naopak překvapením pro mě byl Juraj HERZ na režisérské stoličce v tomto dramatu. Svůj talent vytvářet pochmurnou atmosféru zde sice nemohl plně využít, přesto je tu jeho přítomnost hmatatelně cítit. ■ Něco málo... nepopsatelného... mi však ke spokojenosti chybělo. ■ Nikdy jsem nepochopil tu mánii předabovávat československé herce jinými československými herci, ale budiž, musím to nějak zkousnout. František NĚMEC je výborný herec a má krásný hlas, ale když vidím Vlastimila HARAPESE a neslyším jeho též krásný a charakteristicky nezaměnitelný hlas, tak si tiše klepu na čelo. ■ Co se týká samotného příběhu, tak ten je samozřejmě velmi silný. Jednoduchý, přímočarý, silný, emocionálně silný. Ztratit dítě, rodiče, životního partnera, je pro mě v osobní rovině to nejhorší, co mě může potkat... ◢ ■ ◣ (R) [88/100] ■ (K) [88/100] ■ (V) [70/100] ■ (H) Marta VANČUROVÁ [90/100] ● Vlastimil HARAPES [82/100] ● Sylva KAMENICKÁ [70/100] ● Dana MEDŘICKÁ [68/100] ● Jiřina ŠEJBALOVÁ [66/100] ● Eva SITTEOVÁ [64/100] ● Emma ČERNÁ [60/100] ● Gabriela WILHELMOVÁ [60/100] ● Lubomír ČERNÍK [70/100] ■ (♫) [95/100] ■ (E) Operace mé dcery (1986) ● Maboroshi no hikari (1995) ● Sázka pro dva (1978) ● Příliš mladí na lásku (1980) ■ (Č) 2 ■ (P) [TV] [PZ] [95/100] ■ (N) [Pondělí, 27-XI-2017; 19:32] [576p] ϿϾ [PZ] [70/100] ■ (CSFD) kagemushandersonRadek99(C) [83/100](29.11.2017)

  • - Scénář Markéty Zinnerové odmítlo před Jurajem Herzem šest režisérů. Herz si ho vybral pro apolitický námět a přepsal ho podle svojí vize. Scénáristka ale s výsledkem nesouhlasila a nějakou dobu se s Herzem neúspěšně soudila. (BoredSeal)

  • - Režisér Herz záměrně film točil tak, aby obraz působil měkce, při natáčení byly použity změkčovací filtry a na objektiv se mazalo sádlo. (raininface)

  • - Celý film bol natáčaný v Prahe. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace