Režie:
Juraj HerzScénář:
Josef ŠilhavýKamera:
Andrej BarlaHudba:
Bohuslav OndráčekHrají:
Dagmar Havlová, Ilja Prachař, Vít Olmer, Josef Abrhám, Karel Augusta, Václav Lohniský, Jiří Lír, Václav Helšus, Dana Císařová, Emma Černá, Vítězslav Černý (více)Obsahy(1)
Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)
(více)Recenze (209)
Celkem dobré komediální krimi,které perfektně vykresluje dobu,ve které vznikl.Tohlenc ale vůbec není podstatné,protože je to hodně koukatelný film který má solidní tempo , dobrou zápletku a naprosto úchvatné exteriéry.To všechno doplněno skvělým hereckým obsazením,kde podle mého je pan I.Prachař naprosto skvělý příslušník SNB a K.Augusta je dokonalý horský kuchtík.D.Veškrnovou moc nemusím ale tady podává celkem slušný výkon-prostě na zabití. ()
Herz to celé postavil na tom, že vrah z gazíku není zobrazen, ani když je dopaden (jen přijde vtipný střih s „přistřihnutím“ křídel) a ztřeštěná nána v podání Veškrnové bude diváka systematicky stolicovat. Tápaní v konstrukci děje a socialistický puch vás donutí všímat si detailů. Třeba Augustovy kuchařské zručnosti či tristního hygienického stavu hotelových kuchyní a pekáren. A fajn pro Trautenberka, že byl tentokrát v Krkonoších za jiný orgán než obvykle.. ()
Jedna z prvních výrazných rolí sympaticky praštěné Veškrnky, která pátrá po zmizelé kamarádce. Juraj Herz obsadil výborný herecký ansámbl, příběh zasadil do horského prostředí a napětí umocnil hudbou skladatele Bohuslava Ondráčka (ten soundtrack je fakt prvotřídní liga!). Výrazná kamera Andreje Barly snímá pohledy z různých úhlů a detailů na tváře herců, nadčasovost jí rozhodně nechybí. Pěkná práce je i úvodní animační titulková sekvence, na které se podílel výtvarník Jiří Šalamoun. Kromě výrazné Dagmar Veškrnové zaujme Karel Augusta v roli kuchaře Muraška, nebo Jiří Němeček hrající pekaře Vorla a jeho šikovná práce s těstem, z něhož hněte pletené bulky. Holka na zabití není špatný film, Juraj Herz by z něho určitě vykřesal mnohem temnější podobu, nebýt zlotřilých komoušských zásahu a cenzur. ()
Zajímavý film s velmi dobrou muzikou, Boban Ondráček byl zkrátka pan skladatel, za zmínku stojí i ústřední písnička "Až půjde déšť do trávy spát", vyšla na desce v podání Heleny Vondráčkové. Mám rád Herzovy filmy, Holka na zabití není čistokrevná detektivka, spíše dramatický příběh, místy humorný. Ale to je dáno ztřeštěností hlavní postavy, dívky Aničky. Zaujme bezpochyby i policista Ilja Prachař a upocený kuchař Karel Augusta. ()
Škoda, že po tom krásném giallo rozjezdu (morbidní úvodní titulky a vražda sličné dívky tajemným vrahem v černých rukavicích s pitvorným skřetím přívěškem) Herz rezignoval na temnější atmosféru a film je nevzrušivou detektivkou s nijak překvapivým vyústěním. Prostředí horských chat se mi ale líbilo, mladá Veškrnová, která mě nikdy nějak extra nebrala, hlavní roli bez problémů utáhla a navrch to má zajímavý hudební doprovod. ()
Galerie (6)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (20)
- Titulky k filmu ztvárnil grafik Jiří Šalamoun se svou manželkou Evou Natus-Šalamounovou. (sator)
- Karel Augusta jako kuchař Muraško ve filmu skutečně vařil a nenechal se zastupovat žádným kuchařem a bravurně krájel cibuli, smažil palačinky, neboť nějakou dobu mimo herectví vařil jako profesionální kuchař. (Redyx1)
- Žižkova bouda, ve které se příběh z velké části odehrává, byla vybrána proto, že v ní probíhala rekonstrukce, a tak filmaři měli volné ruce. Také to pomohlo tomu, že film byl natočen za rekordních pět týdnů, což nebylo v té době na Barrandově zvykem. (sator)
Reklama