Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boogeyman
    ****

    Jako obyčejná komedie s klasickým humorem to rozhodně neuspěje! Vtípků k zasmání by tu bylo žalostně málo! Síla filmu spočívá v téměř dokonalé satiře a alegorii na bulvár, média a Hollywoodskou filmovou mašinérii! V tomto ohledu je film perfektní a spousta narážek přímo zahřeje u srdce (vymyšlené dětství, snaha zničení Simoniny kariéry vyvolá mnohem větší ohlas => pokud tě chtějí, tak jdou slepě za tebou, snahou o Simoninu fotku novináři poráží stoly až skončí v bazénu.....). Díky těmto "vychytávkám" lze odpustit (jasně úmyslné) zjednodušení Simoniny technické stránky, kdy její ovládání zde nemá nejmenší podobnost s možnou skutečností! Samotná Simone je jako virtuální postava také dokonalá - a to dokonalá doslova, bez vady, která by jí dodávala osobitost - což je další narážka na dnešní Hollywood! Když se jí osobnosti dostane, tak to fanouškům nevadí! Al Pacino je skvělý herec, ale po celou dobu jsem se nemohl zbavit dojmu, že do této role se příliš nehodí a že by v ní lépe vynikl Robin Williams! 7/10(7.7.2007)

  • necisty
    *

    Hmm... bylo to špatné. Vybral jsem to, protože jsem se chtěl zasmát. Nesmál jsem se, pomalu jsem brečel. Bylo bohužel smutné to, že se pod tak laciný děj podepsaly osobnosti jako Pacino nebo Ryder. Sice se to možná snaží ukázat, jak jsou lidé hloupí a ženou se za něčím co ani neexistuje, ale pak už je to jen předvídatelné a trapné. Fakt zdejší hodnocení nechápu, šeredně mě to zklamalo :(. Hvězdičku dávám jen a pouze za moc krásné herečky.(2.6.2014)

  • Freemind
    **

    Ukrutně jsem se zklamal - protože jsem naivní blb. Věřil jsem panu Niccolovi, protože mne uchvátila Gattaca, coby jemné a inteligentní sci-fi. Věřil jsem mu také, protože Obchodník se smrtí bylo vcelku dynamické drama. A potřetí jsem věřil, že ať už půjde režisér libovolnou z těchto cest, vždy si poradí. Dobře mi tak. Simone je plytká jako jarní kaluž, oproti zcela organické a úsporné Gattace tady ze všeho lezou barevné filtry a kulisy, nikdy bych neuvěřil, že je tento film o pět let mladší, než Gattaca - spíše naopak. Hudba je rušivá a amatérská. Epizodou samou o sobě jsou technické motivy ve scénáři, který musel napsat někdo zpola nebo úplně retardovaný. Z toho pramení i trapnost "vtipných" scének. To by ale ještě na pořádný průser nestačilo - hřebíkem do rakve jsou toporní herci, zde konkrétně totálně všichni kromě Ala a Winony. Režisér se asi zbláznil, když do postavy "nejlepší, nejkrásnější a nejcharizmatičtější" herečky v dějinách obsadil tupou, strnulou a - omluvte můj slovník - vyblitou panenku, která si nikdy v žádném filmu předtím ani potom neškrtla. Díky Bohu. Kdybych sledoval umělecký film s touto figurínou, dozajista bych plakal, ale asi sotva dojetím. Strašně mne to rozhořčilo - Niccol dokonce nevyšlápnul k žádnému poselství ani alegorii, látku doslova vykuchal a naplácal na talíř, přistoupil k ní tak barbarsky, jak to jen šlo. Tohle není nějaké sarkastické komentování reality - spíš jen na hranice únosnosti roztažená epizoda Krajních mezí. Na komedii to nebylo vtipné, na sci fi to bylo prostoduché a naivní, na moralitu - povrchní a odfláknuté. Cos mi to udělal, Ondro, cos mi to udělal ...(8.3.2009)

  • Sabrewulf
    *

    Ve filmu mě neuvěřitelně štvala ta demence a stádovitost lidí. Jasně, o to přesně šlo, o tom ten film v podstatě je, jenže kdyby v tom filmu došlo na pravdu a tupé stádo by si tak uvědomilo, že byli za blbečky, tak dám i 5 hvězd. Takhle jen čumíte na tupé stádo, které dál zůstane tupým stádem, beze smyslu, bez zadostiučinění. Na pěst. Když chci vidět lidskou demenci a tupou stádovitost, tak si zajdu do supermarketů nebo se projedu třeba v městské hromadné dopravě a nemusí mi to strkat do ksichtu ještě ve filmu. A za tu scénu k popukání, ve které se v Egyptě na pyramidách či v Turecku promítá Američanka anglicky zpívající a osazenstvo to v tisícovkách nadšeně sleduje, bych dal režisérovi/scénáristovi ránu do držky, abych ho posadil zpátky na zem, byť jde o sci-fi.(25.2.2016)

  • Tetsuo
    ***

    Nejsem si jistý, nakolik měl Niccol tu alegorii promyšlenou, nakolik se do ní sám projektuje jako autor, ale nakonec si stejně podrazí nohy. A ačkoli jsem se bavil u narážky na Andreje Tarkovského (hrdina se jmenuje Viktor Taransky), taky nevím, jestli mu chtěl vzdát hold, anebo si utahuje z jeho hlubokomyslného artificiálního stylu. Každopádně ty analogie mezi uměním (art) a umělostí (artificiality), proklamované teze o autonomii umění, kde jsou nedůležití herci, a vůbec ono téma totální manipulace ve jménu svobody vyjádření, dostávají v digitální éře celkem dráždivou příchuť. Dráždí to ale jen intelekt, ne emoce, takže se nelze divit, že ten film je tak chladný.(11.11.2004)

  • - V rámci propagační kampaně k filmu se objevilo tvrzení, že Simone (Rachel Roberts) je fotorealistická počítačem vytvořená osoba. Současně byly také vytvořeny webové stránky dalších fiktivních filmů, ve kterých údajně Simone hrála. (Caaslav)

  • - Viktor Lazansky (Al Pacino) nosí hodinky značky Rolex Datejust. (dyfur)

  • - Režisér Andrew Niccol se později s Rachel Roberts, představitelkou Simone, oženil. (Caaslav)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace