Scénář:
James MayKamera:
Ben JoinerHudba:
Paul Leonard-MorganÚčinkují:
Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May, Simon Pegg, David Hasselhoff, Kiefer Sutherland, Jimmy Carr, Casey Anderson, Tim Burton, Roger Daltrey (více)VOD (1)
Série(5) / Epizody(45)
Obsahy(1)
Oblíbené trio je zpět. Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May se vrací v novém seriálu The Grand Tour, který je nepřímým pokračováním jejich posledního působení v Top Gearu. Naše trojka se vydává na cestu po celém světě, kde testuje různá auta, plní úkoly a především si užívají život jako "motoristi ve středním věku", kdy každou epizodu uvádí v jejich mobilním stanu. (UncleMorty)
(více)Videa (2)
Recenze (175)
Kluci z TG jsou zpět a to v ještě velkolepější show. Musím se přiznat, že jsem se několikrát opravdu nahlas smál, nekecám, ale scéna s Rennerem, Hammerem a pro mě neznámou ženštinou mě naprosto rozbrečela. Ale k věci. První díl nás skvěle uvedl a až na pár věciček (nemastnej neslanej NE Stig, něco mozků?, grafická podoba výsledků, až přehnanej američanismus a nebo pro mě ne zatím tak zajímavý okruh) to bylo brilantní, absolutně brilantní. Doufám, že se dočkáme těch skvělých TG speciálů (Bolívie..), které byly naprosto dokonalé. DRUHÁ ŘADA: Tak nejrušivější věc první série (Američan) je konečně pryč a byl nahrazen vskutku výtečně. Dále bych pochválil konec "Brain Crash", místo kterého máme "Face Off", které je zajímavé a celkem i zábavné. ()
Top Gear mám rád. Řadu epizod jsem dokonce viděl víckrát, některé snad i čtyřikrát, a to ani nejsem blázen do aut - bavilo mě totiž ústřední trio osobitých moderátorů, jejich vzájemné pošťuchování, smysl pro humor, nekonečná zásoba hlášek a dobrodružné výzvy, které jim producenti pořadu připravovali. Ale z The Grand Tour si nepustím znovu ani minutu, protože za celou sérii jsem neviděl skoro nic, co by mi za to stálo, a spíš jsem se nudil/otravoval. Clarkson, Hammond a May jsou tentokrát skutečně vtipní, jen když si mezi sebou improvizovaně nadávají a haní si navzájem svůj výběr vozů, ale jinak jejich přednes smrdí na míle daleko předem připraveným scénářem, a ke všemu ne moc dobrým . "Zabíjení" celebrit bylo možná trochu legrační napoprvé, avšak poučku, že opakovaný vtip přestává být vtipem, si moderátoři a tvůrci k srdci nevzali, tudíž každá další epizoda byla doprovázena úměrně rostoucí trapnou rozpačitostí. Diskuze nad novinkami taky mnohdy vázla a okruhový řidič "Američan" byl vyloženě nevtipný až iritující. Oceňuji tak maximálně kameru, výběr lokací a celkovou výpravu, byť mnohdy to bylo spíš ve stylu "koukejte, kolik máme peněz, a co všechno si za ně můžeme dovolit." ()
po prvním díle trošku boj...na jednu stranu skvělý nostalgický prolog,typický humor a skvělá auta...na druhou stranu chybí Stig,protože "Američan" mi dost nesednul,vložka s celebritami,nebo hádka ohledně RAF celkem zbytečná.Je to pořád o 2 třídy lepší než nový Top Gear,ale počítám,že se ještě rozjede.Zatím si tedy nechám rezervu...80% ()
Známá trojka Clarkson, Hammond a May se nám vrátila a s nimi i ten nejnadějnější motoristický seriál za poslední dekádu. Grand Tour je v podstatě Top Gear s tím rozdílem, že Clarkson a jeho banda mají pod taktovkou Amazonu téměř volnou ruku a mohou realizovat svoje šílené kousky spolu s jejich humorem, který je pro někoho na hraně soudnosti. Vzhledem k opravdu štědrému rozpočtu můžeme od Grand Touru čekat ještě velké věci, ať už se jedná o destinace, technickou stránku a nebo i předvedená vozidla. Bude to jízda! 8/10 ()
Hynku! Viléme!! Jarmi... Ehm, Clarksone!!! Na úvod to není zcela čistá jízda (prolog však bez výhrad, koncertní pódium ve své nabubřelosti otravné). Poslední série Top Gearu již nedosahovaly kvalit "zlatých sezón" (až na speciály samozřejmě) a tak jsem odchod komentátorského tria k Amazonu vlastně i uvítal. Tajně jsem totiž doufal, že jim to vlije novou krev do žil a pohrají si s oním otrocky dodržovaným a svazujícím neměnným formátem, který se v průběhu let stal největší brzdou Top Gearu. No, výsledkem je, že krom názvů pořadů/segmentů nezměnili nic. Ale skutečně lautr nic. Pro mnohé to bude dobře, pro některé zase tolik ne. Počítám se mezi ty druhé, protože tím že je to to samé v bleděmodrém, tak nezmizel největší neduh jejich posledních sezón u Top Gearu; pocit, že je to již spíše jízda na setrvačník ještě nezašlé slávy a jejich kultu osobnosti. Ne že by snad šlo o parodii sebe sama (až na otřesného "jakože Stiga"), na to jsou ti tři stále příliš zábavní a mají k dispozici nekřesťansky šílený rozpočet a tudíž netušené možnosti, ale tohle je z jejich strany vlastně dost rutina. Zábavná i kvalitní, ale již viděná, kdy přesně víte co od jednoho každého z nich čekat (což je problém o to větší, když si na rovinu přiznáme, že to vždy bylo mnohem více o nich než o autech). Chybí jakýkoli moment překvapení. Ovšem největší zklamání pochází paradoxně v podobě technické stránky, jelikož nějakého hipsterského yntelygenta napadlo každou pasáž prohnat jiným "instagram like kurvítkem" (čti filtrem). Výsledkem je přesycený výblitek bez jednotné koncepce nejen v rámci celku, ale i jednotlivých pasáží, protože díky prostřihům do kokpitů (ty nejsou filtry prohnané), se to vizuálně bije způsobem, který by zarážel i u amatérské tvorby na youtube. Natož u pořadu s rozpočtem, který by pokryl schodek státního rozpočtu nejedné menší evropské země. Výsledkem je nejzábavnější a nejpřepálenější rutina široko daleko. Otázkou je, zda to stačí. A (doplněno po letech) odpovím si sám; stačí. Již během úvodní sezóny se to výrazně zlepšuje (a to jakože hodně moc). Jako by si prostě řekli, hele nemusíme to dělat jen pro prachy, pojďme si to užít. Je z toho poznat, že je samotné to bavilo a že díky amazonímu über-rozpočtu si mohou dělat co chtějí a kdekoli na světě chtějí (všechna čest tomu neviditelnému čtvrtému v pozadí; Andy Wilmanovi). Navíc ty (ne)novoty z počátku postupně upozaďují a posílají do kopru (jen ve druhé řadě se dělá úkrok zpět v podobě návratu segmentu s celebritami; zabíjí se tím tempo a zajímavost), až se ve třetí řadě navrátí k jádru pudla bez jakýchkoli serepetiček. Prostě baví především sebe sama a díky tomu i diváka. Nepopiratelně nejlepší cestovatelsky-dobrodružně-autosalónní-chlapsky se na ostří nože špičkující a ptáky si neustále poměřující (a na šaltpáky si je instalující) pořad v dějinách. Nic více, nic méně; prostě #amazonshitcarshow. | S1: 5/5 | S2: 5/5 | S3: 5/5 | ()
Galerie (98)
Photo © Amazon Studios
Zajímavosti (30)
- Při natáčení ve Švýcarsku měl Richard Hammond s vozem Rimac Concept One nehodu, při které auto hořelo a pro Hammonda musel přiletět vrtulník. Jeremy Clarkson si původně myslel, že havaroval jiný jezdec s Lamborghini Aventador, a ne Hammond, který řídil elektrický supersport Rimac Concept One. Na soc. síť Drive Tribe napsal: „Jak jsem tam stál a čekal na další zprávy, tak mi došlo, že to hořící auto nebylo žluté jako ten Aventador. Bylo bílé. A Hammondův Rimac byl bílý... Opravdu jsem si myslel, že je mrtvý.“ Mnohem hůře dopadl v roce 2006, kdy tehdy ještě v rámci natáčení Top Gearu havaroval ve speciálním voze v rychlosti 460 kilometrů za hodinu a utrpěl vážné zranění hlavy. V nemocnici strávil pět týdnů. (Maulincio)
- Při natáčení první série bylo zničeno 27 automobilů. (Maulincio)
- Ve druhé sérii se testovacím jezdcem stala Abbie Eaton. Britská závodnice, která od deseti let závodila na motokárách, později se zúčastnila série SAXMAX, britského poháru vozů GT, série Mazda MX-5 Cup a Super Cup, GT Cup a v roce 2017 závodila i v sérii Blancpain GT, kde řídila vůz Ferrari 488 GT3 (tým AF Corse). Poprvé za volantem GT3 a také poprvé na okruhu Monza v Itálii. Z 52 vozů skončila na první pozici v sérii AM Cup, čímž se stala první ženou, která kdy vyhrála třídu v této sérii. V pořadu tak nahradila Mika Skinnera, přezdívaného Američan, který byl vyměněn pro nízkou popularitu. (Maulincio)
Reklama