Reklama

Reklama

VOD (1)

Mistr napětí vykresluje v tomto psychologickém thrilleru fascinující portrét psychicky narušené ženy a muže, který se ji snaží zachránit. Marnie (Tippi Hedren), notorická zlodějka a lhářka, pracuje jako sekretářka Marka Rutlanda (Sean Connery) a snaží se ho okrást. Mark impulzivně požádá nemocnou krásku o ruku a snaží se dopátrat příčin její posedlosti. Když se vinnou strašné nehody Marnie dostane až na samý okraj smrti, Mark ji v nevyhnutelném šokujícím závěru donutí postavit se čelem svým démonům i minulosti. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (170)

EastWicka 

všechny recenze uživatele

Tihle Hitchcockovi chlapíci z Marnie a Vertiga zacházejí s objekty svého zájmu jako s pokusnými zviřátky. Tak třeba tady: Connery Marnie pozoruje, odhaduje, děsně ji chce - a jakmile má pocit, že ji dostal (do kouta), jen si s ní pobaveně pohazuje a snaží se přijít té její fascinující záhadě na kloub čím dál nevybíravějšími způsoby... V roce '64 letech to byl jistě thriller jako břitva, dnešnímu diváku je ovšem rozuzlení jasné dlouho dopředu. O to více času mi tedy zbylo na fandění verzi z alternativního vesmíru, v němž Marnie Bonda ve finále kuchla a zmizela i s jeho šrajtoflí v dál. By si to byl zasloužil, parchant jeden sadistická. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, který usnul na příliš pohodlné pohovce doktora Freuda. Napadá mne tolik důvodů, proč Marnie funguje v jednotlivých scénách (úvod, loupež), nikoliv jako celek, ale nedokážu se rozhodnout pro jeden nejpodstatnější. Možná nebylo nejlepším tahem obsazení Tippi Henders, která nepodněcuje zvědavost tak, jak to uměla oslovená, ale dobrovolně odstoupivší Grace Kelly. Možná jsou za tím problémy s upravovaným scénářem (nahrazení původního scénáristy kvůli neshodám v pojetí scény „znásilnění“). Možná Hitchcockova tvrdohlavé dodržování filmařských postupů klasického a tehdy již poněkud zkornatělého Hollywoodu (nijak oslňující zadní projekce, otřesná kresba parníku za matčiným domem, dokonce i kůň je v některých záběrech umělý). Možná nepřesvědčivé psychologické pozadí Marniiny nemoci a s tím související logické kiksy (kolem červeného křesla u svého zaměstnavatele prochází bez povšimnutí). Možná něco jiného. Film ve výsledku není až tak hrozný, každopádně mnohem horší než jsme od Hitche zvyklí. 70% Zajímavé komentáře: MIMIC, Lavran ()

Reklama

Elyssea 

všechny recenze uživatele

Některé filmy nestárnou nejlíp. A psychologické drama, kde muž vydíráním donutí ženu ke sňatku, protože ho fascinuje jako "případ" ke studiu, je jeden z nich. Co na tom, že je od dětství traumatizovaná (s naprosto pitomým spouštěčem červené barvy na bílé...), je to taky notorická lhářka a zlodějka. Její nezájem o muže a nechuť k sexu je také něco, co musí být napraveno, protože která by se dobrovolně nevrhla do náruče Conneryho misogynního dinosaura? Spíš by stálo za zkoumání, jak sešla ze světa první paní Rutlandová, protože Markova představa o lásce zdá se mi poněkud znepokojující. ()

swed 

všechny recenze uživatele

"Marnie" jsem z Hitchcockových filmů viděl jako poslední a nemám ho proto tak nastudovaný, jako většinu ostatních režisérových děl. Po prvním zhlédnutí musím poznamenat, že je to značně netypický snímek, který je nemožné žánrově zařadit. Hitchcockovy nejpovedenější filmy (Vertigo, Psycho, NSSL...) byly charakteristické tím, že nabízely kromě zápletky i hlubokou studii postav a jejich obsesí. Marnie je trochu jiný případ (a to doslova:). Největší důraz je tu kladen na psychoanalýzu a všechno ostatní je téměř druhořadé. Film tedy můžeme vnímat jako logické vyvrcholení Hitchcockovy tvorby, jejíž nejdůležitější motivy jsou obsaženy právě v tomto snímku. Je tedy zřejmé, že "Marnie" nemůže být tak divácky atraktivní film (žánrová nevyhraněnost), jako režisérovy ostatní klenoty. To ale vůbec nevadí. Další zajímavostí je sama hlavní hrdinka a její představitelka Tippy Hedren, jejíž ztvárnění role bylo pro film klíčové. Hedren úkol zvládla na výbornou a zařadila se vedle Kim Novak a Grace Kelly k Hitchovým nejlepším herečkám. Také musím připomenout, že žádná jiná hlavní ženská hrdinka nedostala v režisérově filmografii takový prostor, jako právě postava Marnie. Film "Marnie" je tedy Hitchcockovým posledním opravdu povedeným snímkem, na jehož plné docenění potřebuji minimálně ještě jedno zhlédnutí. ___ EDIT: Napodruhé navyšuji skóre. Dovolím si tvrdit, že "Marnie" je přesně tím filmem, u kterého se postupem let přehodnocuje jeho kritické přijetí a kvalitativně vstoupá vzhůru (viz "Vertigo"). 9/10 ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Důvody, proč se na Marnie podívat a dát 5*? 1. Alfred Hitchcock. Máte-li rádi jeho filmy, určitě si nenechte ujít ani tento počin. 2. Výborné psychologické drama. Námět tohoto snímku je vskutku dobrou sondou do psychiky lidí. Naskýtá se tu pohled, co vše může způsobit trauma z dětství. 3. Napínavé scény, občas thrillerová pasáž, výborná hudba. Znalci Hitchcockových filmů jistě vědí, jak dokáže Mistr pracovat s budováním napětí, atmosférou scén, doplňovat ji hudbou nebo naopak tichem. 4. Atmosféra. Sice mnohé exteriéry jsou vyloženě ateliérové, ale to nevadí. Například závěrečný déšť a poté rozjasnění je dokonalou ukázkou režisérova citu pro ten pravý feeling scén. 5. Herci. I když vás u filmů Alfreda Hitchcocka nezaujme tak zcela děj, vždy si můžete být jisti, že si režisér vybral dokonalé herce! Ať už více či méně známé, pokaždé je radost sledovat jejich představení. Tentokrát obsadil tehdy aktuálního Jamese Bonda, Seana Conneryho, a byla to dokonalá volba. Sice si v jeho roli dovedu představit i jiné herce, ale Sir Connery postavu Marka ztělesnil naprosto bravurně. Výtek nemám ani k Tippi Hedren či Diane Baker. ()

Galerie (141)

Zajímavosti (22)

  • Filmový štáb vzpomíná, jak zábavné bylo obsazení Seana Conneryho. Autoři nevěděli, koho obsadit do role Jižana z vyšších vrstev. Jednoho dne Hitchcock řekl: "Právě se natáčí jedna z knih o Bondovi a slyšel jsem, že ten chlapík, který hraje Bonda, stojí za vidění. Měli bychom si sehnat nějaké ukázky." Štáb proto přošel scény s tímto hercem, který mluvil se silným skotským přízvukem. Poté se na sebe autoři navzájem podívali a vyprskli smíchy: "Toho musíme rozhodně vzít.“ A později nelitovali. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)
  • Tippi Hedrenová a Hitchcock spolu při natáčení příliš nekomunikovali. Neměli spolu dobrý vztah poté, co Hedrenová nebyla spokojená při natáčení jejich předchozího filmu Ptáci (1963). (ČSFD)
  • Louise Latham (filmová matka Marnie) byla navržena scénáristou Jayem Pressonem Allenem - oba byli spolužáky na internátní škole v Texasu. (facojurka)

Reklama

Reklama