• markotter
    ****

    V době vzniku filmu jsem hodnotil na 4 hvězdy, teď po téměř 20ti-letech mi to zas až tak dobrý nepřipadlo. Zdálo se mi to hrozně dlouhý (což už o něčem vypovídá), hudební vstupy tam byly tak nějak divně naroubovaný a přišlo mi, že soundtrack vydržel čerstvý víc něž celý film. Takže nyní tak za 3 hvězdičky, ale celkově nechávám 4.(1.2.2011)

  • JohnMiller
    **

    úprimne.. Vôbec ma to nebavilo mám blízko k tejto hudbe som rád že sa film snažil vyobraziť dobu 50 rokov, ale je to stále iba muzikál filmový žáner ktorý naozaj nemám rád. čakal som od tohoto snímku oveľa viac. Sledovať ako tancuje a šaškuje Martin Dejdar mi príde nemiestne a pre mňa zvrátené.. toto nie pre mňa. Možno keby som to videl ako mladší.. ale to sa nestalo.(22.6.2013)

  • hlína
    ****

    Muzikál, který se snaží ukázat světlo na konci tunelu v temném tunelu tehdejší doby. Ucelenost příběhu sice pokulhává a chyběl mi i jakýsi závěr, ale Hlasovy písničky tomuhle muzikálu sedly jak nočník na prdel a když se k tomu připojí i sem tam vtipná scéna, dá se o tomto filmu mluvit jako o lepším z českých filmových muzikálů...(8.8.2008)

  • sportovec
    ****

    Při prvních záběrech filmu jsem se domníval, že jde o snahu navázat a aktualizovat STARCE NA CHMELU. Ty další ten zprvu jednoznačný dojem jen zproblematizovaly. Dvojí kolej filmu - chytlavé, dobové realitě odpovídající Hlasovy rockové písně byly ta případnější - se postupně mění i v dvojí kvalitu filmu. Ta druhá se odlišuje doslova škobrtáním o dobové reálie: Někdy se podaří váhu srovnat, jindy následuje neodvratitelný propad. Nepříjemně překvapují některé násilné ideologické aktualizace, které předbíhají svou dobu o 25-30 let (děj filmu je - nebo má být - situován zhruba do let 1954-1957). Celkový dojem je - např. ve srovnání s PELÍŠKY - mnohem rozporuplnější. To nejpodstatnější, co na sebe LÉTA prozrazují, je talent nejen Hřebejkův, ale v podstatě celého jeho tvůrčího týmu. Tady ovšem převážně v rovině ne vždy dovršených příslibů.(2.12.2007)

  • Maynard.
    ****

    Táhněte do háje! :o). Pecka, která je prošpikována hudebními peckami, které se v mém podvědomí usídlily natolik, že už nejdou nikterak vymazat... Šakalí léta sem již viděl tolikrát, že přes to, že sem včera zachrápnul, komentovat budu s čistým svědomím. Honza Hřebejk si tímto kouskem vyšlápnul cestičku, která ho o pár let později dovedla až na úplný vrchol (Pelíšky). Škoda, že z této cesty občas nepochopitelně odbočí na scestí směr Zieleniec :o). Tento muzikál je zatím nejlepší český, který sem měl tu čest vidět. Moje obliba k němu je i dost způsobená tím, že mám prostě slabost na Martina Dej-dara, který se role R n´R rebelanta "bejbyho" zhostil nejlíp jak to šlo. Největší zásek z filmu mám, když synáček spolu s dalším po-uličníkem přinesou na tátovu párty průtokově ohřátý pifko :o). No a všechny ty nesmrtelný songy... Jojo, povedlo se to!(26.1.2011)

  • - Během titulků zpívá Kšanda (Jan Semotán) v kostýmu Bejbyho a použije taneční kreaci, které se říká "kačeří chůze". Tu však začal používat Angus Young, kytarista skupiny AC/DC, až v 70. letech. (Dinsberg)

  • - Soundtrack k filmu byl hotový dřív než bylo jisté, zda se vůbec film bude natáčet. (cubajz)

  • - Poviedka, podľa ktorej sa muzikál sfilmoval, mala k režisérovi komplikovanú cestu. V roku 1986 vydal "Československý spisovateľ" Petrovi Šabachovi poviedkovú knihu "Ako potopiť Austráliu". Autorova priateľka venovala jeden výtlačok svojmu synovcovi, scenáristovi Petrovi Jarchovskému, kamarátovi a spolužiakovi Jana Hřebejka. Zhodou šťastných náhod tiež knižku niekto daroval. Poviedka mala pritom iba dvadsať strán. (Zdroj: instinkt.tyden.cz) (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace