• Endyis
    ****

    Tenhle film, jakožto muzikál, stoupá a padá s muzikou... To, co udělal Ivan Hlas, bylo příjemě poslouchatelné a to převážně písničky, které sám nazpíval. Ovšem Kalouskům zpěv, jenž přezpívává Dejdara, to celé brutálně stahuje k zemi. Za to jsem málem odečetl hvězdičku, pač Kalousek svým "umělým" a školeným zpěvem degradovává hlavní postavu v "rock´n´rollového zpěváka z hudební školy". Jinak Skvělý Josef Abrhám a ta omladina tu také nehraje špatně (když to porovnám třeba s Gymplem). Škoda těch zbytečných chybiček a drobného "nedotažení". Každopádně se jedná o velmi povedený počin z Hřebejkovi tvorby. Film dobře kontruje trapnému Renčově pokusu Rebelové...(23.5.2007)

  • choze
    ***

    Nemůžu nesrovnávat s o dva roky starší OBECNOU ŠKOLOU - v obou případech šlo o silné debuty našich nejvěhlasnějších a nejlepších porevolučních filmařů a o retro snímky nahlížené (aspoň částečně) dětskými hrdiny, jejichž světem otřese příchod výrazné postavy zvenčí a jejichž "nudní fotrové" se ve finále mení v skutečné hrdiny. Hřebejk měl poněkud horší startovní pozici - záda mu scenáristicky nekryl Svěrák starší, jeho ohlédnutí do minulosti nebylo tak hřejivé a navíc si k retru přidal i muzikál - a také dopadl o poznání hůř. Kvalitu tanečních scén sice moc neposoudím a soundtrack se mi líbil, příběh ale poněkud drhne, např. vychtěně působící krize vztahu mezi Edou a Kšandovou sestrou. Zatímco u Svěráka dle očekávání bodovala nejvíc ona nejvděčnější postava cizince přicházejícího zvenčí změnit pravidla, u Hřebejka excentrického Bejbyho hravě zastiňuje nudný okrskář bez chuti Prokop v Abrhámově skvělém podání.(3.4.2016)

  • vaclaw
    ****

    Myslím, že tenhle film předběhl svou dobu a že už tenkrát se projevila Hřebejkova genialita (kterou se mermomocí snaží s každým novým filmem víc a víc zapírat). Skvělá stylizace , herci a hudba přebíjí nevýrazný příběh Je to jeden z filmů, na který se, když je jednou za čas dávají v televizi, rád podívám.(25.1.2011)

  • JohnFarst
    ***

    Je jasné, že na počiatku svojej kariéry to mal Hřebejk ťažké. Natičiť v podstate prvý porevolučný muzikál bola určite výzva a on sa jej chytil celkom schopne. Lenže je na filme vidieť, že ešte len naberal skúsenosti s celovečerákmi a s profesionálnimi hercami. Keby to natočil o desať rokov neskôr bolo by to určite veledielo plné perfektných heftov a hereckých výkonov. Takto je to sem tam zábavné inde nudné a nezáživné. Muzikálové scény sú pekne zostrihané ale filmu chýba silná pesnička, ktorá by nás viac oslovila, na ktorú by sme mohli spomínať. Herecky sú zaujímaví len Dejdar, Špalek a Abrhám na ktorých sa dej asi najviac zameriava. Ostatní sú totálne nezapamätateľný a nevýrazní. Inak fajn, zase jedna kritika spoločnosti československej.(27.3.2008)

  • Sinn
    *****

    Spojení Hřebejk + Jarchovský je pro mě vždy zážitkem, ale tenhle film mám ze všech nejraději. Skvělý scénář (vycházející z ještě lepší knížky), skvělí herci (především tedy pan Abrhám) a geniální hudba. A navíc vznikal v době, kdy to pro český film nebylo zrovna jednoduché. Přesto, že jsem ho viděla snad stokrát a znám každou repliku, mě pořád baví, proto 5*.(25.1.2011)

  • - V jedné scéně Prokop (Josef Abrhám) jako policista řídí na křižovatce dopravu. Ve skutečnosti se nejedná o skutečnou křižovatku, ale o výjezd z kasáren v ulici Čínská v pražských Dejvicích, kde se natáčela také většina exteriérů. (BrianStorker)

  • - Během titulků zpívá Kšanda (Jan Semotán) v kostýmu Bejbyho a použije taneční kreaci, které se říká "kačeří chůze". Tu však začal používat Angus Young, kytarista skupiny AC/DC, až v 70. letech. (Dinsberg)

  • - Postavu Bejbiny hrála Sylva Tománková, nazpívala ji Kateřina Buriánková a nadabovala Aňa Geislerová. (artcha)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace