• choze
    ***

    Nemůžu nesrovnávat s o dva roky starší OBECNOU ŠKOLOU - v obou případech šlo o silné debuty našich nejvěhlasnějších a nejlepších porevolučních filmařů a o retro snímky nahlížené (aspoň částečně) dětskými hrdiny, jejichž světem otřese příchod výrazné postavy zvenčí a jejichž "nudní fotrové" se ve finále mení v skutečné hrdiny. Hřebejk měl poněkud horší startovní pozici - záda mu scenáristicky nekryl Svěrák starší, jeho ohlédnutí do minulosti nebylo tak hřejivé a navíc si k retru přidal i muzikál - a také dopadl o poznání hůř. Kvalitu tanečních scén sice moc neposoudím a soundtrack se mi líbil, příběh ale poněkud drhne, např. vychtěně působící krize vztahu mezi Edou a Kšandovou sestrou. Zatímco u Svěráka dle očekávání bodovala nejvíc ona nejvděčnější postava cizince přicházejícího zvenčí změnit pravidla, u Hřebejka excentrického Bejbyho hravě zastiňuje nudný okrskář bez chuti Prokop v Abrhámově skvělém podání.(3.4.2016)

  • lucascus
    ***

    Na mě moc dejdarovský, barevný, ulítlý a přemrštěný. Ovšem potencionál Jana Hřebejka se už i zde objevuje a vlastně i tehdy se dalo předpokládat, že nás s tímto režisérem čekají velké filmy. Muzikály moc rád nemám, až na výjimky typu Pomády či z českého prostředí snesu Starce na chmelu, tady se ovšem musí smeknout před dvěmi písničkami. Tou první je "Jednou mi fort povídá", ze které čiší plno nespoutaného elánu a hlavním trhákem celého filmu je pak song "Na kolena", čímž celý film vygraduje a divák tak dostává slastné zadostiučinění v podobě odvety všem těm komunistickým páprdům. Věřím, že v roce 1993 to muselo být opravdu silné. Ovšem dnes, když mírně řečeno veškeré nadšení už opadlo, to působí hodně staře. Každopádně toto filmařům nevyčítám, to je věc doby. Ale co nemůžu odpustit, je fakt, že padesátá léta v Americe nejsou padesátá léta v Československu. Doba písniček, tance a veselí - tak to padesátky u nás rozhodně nejsou (teda pokud nepočítám tanečky v rámci budování naší vlasti). Padesátky jsou bohužel příliš smutné a šedé, než aby se dalo uvěřit tomu, že tady někde skotačili týpci podobní Elvisovi.(5.12.2013)

  • Phorbo
    **

    Díky dvou známých písní zná šakalí léta každý. Né každý se ale svěří s tím, že je ten film o totálním ničem. Chápu ten nápad, kdy do totálního klidu v Praze dojede neskutečný rebel. Tím to ale hasne, co je ta omáčka kolem a některý nudný tracky... no jako žádný echt skvělý kus to teda není. Hřebejk se taky nic moc neukázal jako pořádnej režisér teda.(4.5.2014)

  • JohnFarst
    ***

    Je jasné, že na počiatku svojej kariéry to mal Hřebejk ťažké. Natičiť v podstate prvý porevolučný muzikál bola určite výzva a on sa jej chytil celkom schopne. Lenže je na filme vidieť, že ešte len naberal skúsenosti s celovečerákmi a s profesionálnimi hercami. Keby to natočil o desať rokov neskôr bolo by to určite veledielo plné perfektných heftov a hereckých výkonov. Takto je to sem tam zábavné inde nudné a nezáživné. Muzikálové scény sú pekne zostrihané ale filmu chýba silná pesnička, ktorá by nás viac oslovila, na ktorú by sme mohli spomínať. Herecky sú zaujímaví len Dejdar, Špalek a Abrhám na ktorých sa dej asi najviac zameriava. Ostatní sú totálne nezapamätateľný a nevýrazní. Inak fajn, zase jedna kritika spoločnosti československej.(27.3.2008)

  • adriane9
    ***

    Pořád vidím Sylvu Tománkovou jak se točí kolem té tyčky a zpívá "Nechci bejt prsatou dámou v teplákách na večer", něco o "posranejch sakách" a víc než herecké výkony si fakt vybavuju jen tu hudbu, která mě osobně ve filmu dost ovlivňuje takže pro mě průměr. A nelze opomenout skladbu "Mám tě rád"... tu, co se umí zarýt pod kůži v jakýmkoliv věku.(8.9.2013)

  • - Kšanda (Jan Semotán) v závěru filmu hraje na elektrickou kytaru československé výroby Jolana Tornádo. Ta se ovšem začala vyrábět až od roku 1963. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - V roce 1959 se hotel jmenoval Čedok. Název Internacionál dostal až v 70. letech. (10marty10)

  • - Novinár napísal reportáž z nakrúcania pre vtedy vychádzajúci časopis "Kino revue", že speváčka spieva v jednej scéne milostný duet so svojím vlastným otcom, nakoľko za Sylvu Tománkovú (Bejbina) spievala Kateřina Buriánková, dcéra Ivana Hlasa(Zdroj: instinkt.tyden.cz) (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace