Reklama

Reklama

Michael McCauley žije spokojeně nudný rodinný život bez jakýchkoliv výkyvů. Prodává pojištění, s rodinou žije za městem, a do práce a zpátky dojíždí pravidelným vlakem. Každý den, už deset let, co odešel od policie. Dnešní den se moc nepovedl a stejně jako vždycky nastupuje do vlaku a těší se domů. Zdraví známé průvodčí i známé tváře. Dveře se zavřou, vlak se rozjede z nádraží a nic ještě nenasvědčuje tomu, že tahle cesta bude úplně jiná a že postava Liama Neesona si během ní sáhne na dno fyzických i psychických sil. Po chvilce jízdy si k němu přisedne atraktivní žena (Vera Farmiga) a položí mu jednoduchou, trochu znepokojující otázku: „Co jste za člověka?” Pod vlivem jejího osobního kouzla i obálky s penězi se Michael nechá vtáhnout do zvláštní a smrtící hry. Musí ve vlaku najít někoho, kdo tam nepatří. Když neuspěje, přijde o rodinu, pokud uspěje, dostane odměnu. Odmítnutí se nebere jako odpověď. Vlak uhání, tajemný vládce hry sleduje každý jeho krok a vzdálenost do cílové stanice se krátí. Než zastaví, šílená situace ve vlaku se promění v horečnaté pátrání, rvačky a střelbu. Je to hra nebo promyšlený zločin? Kdo je tajemný cizinec ve vlaku a proč ho má najít? (Bontonfilm)

(více)

Videa (11)

Trailer 8

Recenze (497)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Zpočátku točil Collet-Serra filmy ze zajímavou zápletkou, které přes slibný potenciál a myšlenku nedokázal ukočírovat až do konce. Tentokrát si ovšem vzal vyloženě Den Blbec a snímek se mu začne rozpadat ještě hodně před polovinou stopáže. Na jednu stranu obdivuju jak tvrdošíjně se snaží dělat ze sympatického Liama akční ikonu, aniž by si byl ochotný přiznat že věk zastavit prostě nelze. Na druhou stranu to právě tohle začíná být docela otravné. Neeson si zaslouží po 3 dílech 96 hodin, Non Stopu nebo Nočním běžci už prostě jiný žánr. On už tenhle vlak s podivnými cestujícími opravdu vymlátit a zachránit nemá. Zkrátka do role One Action Hero už rozhodně nepasuje. Ale je to z velké části tím že si jej oblíbil (zasedl) ne zrovna moc dobrý režisér. A jeho kariéře to rozhodně neprospívá. 40% ()

hrona 

všechny recenze uživatele

A opět je tu Liam, opět jako cestující, tentokrát z letadla přestoupil na vlak. Je přeci jen o něco tvrdší a jako bejvalej polda umí i rány rozdat a více zabojovat. Stejně jako u Non stopu má film šťávu a napětí prakticky do doby, než proběhne odhalení a vlaková akce, pak se z toho stává solidní průměrné digitální Béčko s jasným a dokolečka se omílajícím dějem. Ale ať je to jak chce Liam je pro mě od dob 96 hodin akční hrdina numero uno a ať je scénář kolikrát sebepitomnější, když vezme do ruky telefon a začne komunikovat, opět se natěšeně připoutám k TV a neodtrhnu se až do závěrečných titulků. Takže za mě je tento film výborná oddychovka a relax, který jsem si užil od začátku až do samého konce. Už teď se těším na akce v dalších dopravních prostředcích. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Ten Liam má ale smůlu, jak nastoupí do nějakého dopravního prostředky, hned se to začne mydlit. Na jeho místě bych si pořídil kolobrndu, fakt že jo, ale protože zatím je blbej a pořád jezdí dopravou, tak se v tom koupe. V případě Cizince ve vlaku je paradoxně nejlepší ta neakční část resp její počátek. Když Liam chodí vlakem sem a tam a okukuje lidi a já jako divák okukuju s ním a házím tipovačku, po čase se zapojuje akce a příbývá píčovin, ale u podobného filmu by to nevadilo, kdyby film neztrácel na aktraktivě a napětí. Musím totiž říct, že někdy 20 minut před koncem mně to celý bylo uplně u prdele, přitom ze začátku luxus. Možná v dnešní době bych ocenil, kdyby digitální efekty nebyly tak do očí bijící, že jsou digitální. Nebudu jen hanět, film má určitě svůj šmrnc, Liam je pořád charismaťák i když si myslím, že návrat k "činohře" by mu prospěl, protože jeden typ postavy recykluje až příliš často a to herec jeho formátu nemá zapotřebí. Škoda, že nebylo víc Very, protože na ní se pořád dá příjemně koukat. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Jaume Collet-Serra a Liam Neeson, movie number four. Chvíľu som mal pocit, že či to nie je nejaké pokračovanie s ich predošlej spolupráce, ale nie je. Každopádne Neeson a Serra sú vo svojom a táto záhadná atmosféra thrilleru im sedí. Nie je to také strhujúce ako ich predošlé filmy (Non-Stop, Neznámy), ale príbeh a vlastne aj prostredie je celkom šikovné zakomponované a hlavne zaujímavé, čiže muž vo vlaku ani moc nenudí, kedže Liam musí pátrať po záhadnom cestujúcom, aby zachránil svoju rodinu. Záver je trošku predvídateľný, ale kašlať na to keď to baví a hlavne plynie ako voda. Za zmienku stojí aj dobrá hudba, ktorá pekne doplní atmosféru filmu. Obľúbený soundtrack: A Commuter's Trip, The End Of The Line. 80% - 4* ()

castor 

všechny recenze uživatele

Na záchodě najde bývalý polda po zadání záhadné ženy zálohu, která může se zbytkem peněz vytáhnout právě propuštěného pojišťovacího agenta z finanční bryndy, aby nemusel synovi oznámit, že na vysněnou univerzitu nepůjde. Nic není ovšem zadarmo, protože ve vlaku cestuje nepohodlný svědek, který má i s důkazy zmizet z povrchu zemského. Do toho manželčin snubák v obálce a s ním spojené obavy, spousta podezřelých tváří a dosti nevyrovnaný scénář, který má řadu nedokonalostí. Francouzský rutinér Jaume Collet-Serra se napočtvrté spojil se stále charismatickým Liamem Neesonem, znovu předložili zajímavou výchozí situaci, ovšem velmi rychle jim dochází dech a kupí jednu nelogičnost za druhou. Sic to působí dynamicky a diváka zajímá, co přinese další „odhalení“, jakmile ale začne nad zápletkou přemýšlet, je zle. Cestující našemu hrdinovi nesmyslně důvěřují, bad guys mají oči snad všude a když chtějí někoho odkrouhnout, udělají to tak, že si toho v plném vlaku nikdo nevšimne. Smysl to nedává a to vynaložené úsilí k nalezení svědka je úsměvné. Znovu variujeme schéma obyčejného muže, který je v pořádném maléru, občas se s někým seřeže, jindy na někoho ječí a většinou se snaží přemýšlet a držet se svých morálních zásad. Neeson v pětašedesáti pořád táhne, na kytaru ještě takhle dobře „nehrál“, Collet-Serra sympaticky blbne s kamerou á la Úkryt Davida Finchera (ač jinak mu nesahá ani po pás). Ve výsledku je to každopádně slušný žánrový standard, namísto zbytečné trikové scény s vykolejením bych nicméně zaplatil schopnější scénáristy. ()

Galerie (108)

Zajímavosti (15)

  • Když Michael (Liam Neeson) na začátku filmu prochází nádražím Grand Central Terminal, tak můžeme vidět plakát k filmu Paddington 2 (2018). (BMW12)
  • Kniha, kterou Joanna (Vera Farmiga) čte v poslední scéně filmu, je „Hrabě Monte Christo“, román o spravedlnosti, pomstě a uvěznění. (Trajektt)

Reklama

Reklama