poster

Mute

  • Německo

    Mute

  • USA

    Mute

Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / Německo, 2018, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom Hardy
    **

    Tolik v zásadě dobrého a tak mizerný výsledek. Duncan Jones zažívá sešup Shyamalanovského ražení. To, co dříve zvládal bez většího zadýchání, je najednou nedostižné. Příběh pořádně nechytne, emoce nefungují. Je to tak nefunkční, až to jednomu nedává smysl - je to jako se koukat na sexy holku a necítit VŮBEC NIC. Pokud vám z filmu o hledání ztracené milované bytosti vyjde to, že nejzajímavější postavy jsou psychopat a pedofil, víte, že je něco hodně špatně. Myslím, že základní chybou je v tomhle případně neodhadnutí nejsilnějších stránek příběhu. Hlavní hrdina (vzhledem k tomu, jak je ta postava napsaná a uchopená) totiž opravdu není materiál na tahouna a neměl by být v centru dění. Kdyby to bylo hlavně o tragicky nevyrovnané postavě Paula Rudda, udělali by tvůrci imho mnohem lépe. Snad příště, Duncane, snad příště.(3.4.2018)

  • Mr.Cinephile
    *

    Tak tohle bolelo. Duncan Jones si tímhle filmem moc nepomohl a jestli bylo pokračování jeho Warcraftu ve hvězdách, tak teď sklouzlo hluboko za horizont událostí nejbližší černé díry. Mute má ambice, má neonové barvičky a všechno to tak nějak vypadá na první pohled hezky, ale čím blíže jste k jádru onoho "spletitého" příběhu, tak si začínáte uvědomovat, že onen toužebně vyhlížený cíl je vlastně v nedohlednu a vy jste promarnili dvě hodiny svého života. Alexander Skarsgård je mute téměř v každé své roli, Justin Theroux je prkno a jediný kdo mě opravdu bavil byl Paul Rudd. Netflix opět šlápl vedle.(28.2.2018)

  • kingik
    ****

    Nekonvenční a bizarní mix plný úchylných individuí, co se potulují ve futuristickém Berlíně. A nejen to. Film je neotřelý, cyber-punkový, přehuštěný, občasně zmatený a nesmysluplný, nemá jasno, o čem by chtěl pojednávat nejvíc a je značně skoupý na akci, a to trvá dvě hodiny. A nutno zdůraznit, že nesedne každému. V prvním plánu je hlavní postavou barman Leo, dlouhán, který jako by se v tom ultra moderním světě vyskytl nedopatřením. Žije skromně, neobléká se podle poslední módy, s moderními technologiemi si netyká a hlavně je vlivem úrazu od dětství němý. A má exotickou přítelkyni, která jednoho dne beze stopy zmizí, dává o sobě vědět jen sms vzkazy (ukáže se, že jsou falešné), tudíž Leo se vypraví křižovat město, aby ji našel. Film zdaleka není jen o tom. Druhým dějstvím nás provází mohutně kníratý magor Bill, zvaný Kaktus, který je americkým imigrantem, který je nyní ve službách zdejšího podsvětí. Vykonává pro něj pokoutní chirurgické zákroky, špinavou práci, přičemž sám je velmi nevyzpytatelný, pojí jej přátelství s pediatrem, který má pedofilní sklony, občas mají homosexuální tendence a rád by se i se svojí malou dcerkou vrátil do své vlasti, jenže je v tom potíž. A celé to dění kolem nich rámcují bizarní figurky z řad transvestitů, transsexuálů, homosexuálních prostitutů a různě podivných existencí, až to nelze celé pobrat. Duncan Jones je dobrý režisér, takový film ve své filmografii ještě nemá. Spíše bych podobný kousek čekal z dílny Jonase Akerlunda a jemu podobných, než od něj. No, stalo se. Alexander Skarsgard se nemusel učit texty, ve filmu má asi jen tři holé věty, a to až v závěru. Hodně zajímavým se ukázal Paul Rudd, herec komických rolí, který najednou dává temného, mnohovrstevnatého zlosyna, až se divák těší jen na sekvence s ním, popřípadě s úchylným pediatrem Justinem Therouxem, někdejší manžel slavné Jennifer Anistone. Zrežírováno je to zajímavě, design i vizuál filmu je na Netflix platformu kvalitní, režie ale dává vyniknout i scenáristickým nedostatkům, které se na dvouhodinovém prostoru nedají úplně přehlédnout. Film je v globálu podáván atypickým vyprávěcím stylem, což pro něj v konečném hodnocení představuje plusové body, a je poměrně netradiční podívanou, která zde nějakou dobu tvůrčím způsobem absentuje. 7/10(6.3.2018)

  • AppleCore
    **

    Je zvláštní, že ačkoliv dává Netflix tvůrcům poměrně volnou ruku, nikdy z jejich filmů nevyleze něco, co bych si chtěl pamatovat dýl než dvacet čtyři hodin. Duncan Jones si střihnul další sci-fi (ze světa Moonu… poněkud zbytečně) a místo realizace velkých vizí a snahy vykřesat z filmu maximum vidíme jenom napodobeninu Blade Runnera bez nosnýho příběhu s absencí scén, jež by vám utkvěly v hlavě (průběh vyšetřování je bez náboje a napětí… a trvá přes osmdesát minut, než začne trochu bavit). Postavy k tomu všemu jsou hodně nesympatický a krom Skarsgårda se všichni chovaj jak naprostí kreténi. Zklamal mě i Clint Mansell se svým soundtrackem. Je sice fajn, že ze světa srší určitá zvrácenost, že krví ani kurvama se nešetří, ale pokud je právě tohle ten důvod, proč dobří filmaři chodí k Netflixu, měli by zvážit, zda není lepší točit pro Hollywood v PG13 velký příběhy, spíš než točit nudu pro R-kovej rating. (zatím jedinej Fukunaga dokázal natočit pro Netflix naprosto komplexní filmovej zážitek se vším všudy). Seriály má Netflix parádní, ale filmy jim zatím moc nejdou – snad to prolomí Scorsese!(23.2.2018)

  • maddy
    *

    What the fuck have I just seen? A prečo sa to vlastne muselo odohrávať v rovnakom svete ako Moon? Je síce chvályhodné, že Netflix dáva tvorcom dostatok slobody na realizovanie ich vízie, ale ako sa začína čoraz častejšie ukazovať pri filmoch z Netflix produkcie niekedy to je skôr na škodu a chýba silná ruka producenta, ktorá by aspoň trocha usmernila režisérov čo si vlastne natočia. Pri Duncanovi si totiž vážne začínam myslieť, že ten Source Code bola iba akási zhoda náhod, ktorá sa už nebude opakovať, pretože od tohto filmu to s ním už ide iba dole vodou (Warcraft) a s aktuálnym Mute klesol snáď až na samotné dno. Nezaujímavý film, ktorý dokonale vystihuje jeho názov - Mute (nemý) - film, ktorý nemá čo povedať. Ba navyše ešte bez akejkoľvek atmosféry alebo zaujímavej myšlienky (akciu alebo akékoľvek napätie, keďže v žánri je uvedené aj thriller by ste hľadali už úplne márne). Keď si nechcete nechať skaziť príjemné spomienky na Moon, tak zabudnite, že toto niekedy vzniklo a ušetríte si neskutočne dlhé dve hodiny, v ktorých sa nič nedeje a ešte je to aj celé podporené pomerne druhotriednym vizuálom. CELKOVO: 1,5* (3/10)(24.2.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace