• antragus
    ***

    No vidím to tak, že se z tohohle i v roce 1971 dalo vytřískat podstatně víc. Když to vezmeme kolem a kolem, první třetina, tedy putování, je těžce schématická, každá scéna má své opodstatnění pro další děj, ale nic víc. Moc vycpávek bývá na škodu, ale když vám zůstane jenom nosná kostra, taky to není ono. Takhle to vyznívá tak, že hrdina je tam a tam a udělá tohle a tohle. Potom střih a je najednou tady a udělá zase něco jiného. A tak dále... A ten zbytek? Neurazil, nenadchl. Jediné pozitivní vnímám zúčtování s konkurenčním loupeživým princem, to se v pohádkách zase tolik nevidí...:-)(11.8.2010)

  • Faidra
    ****

    Tak trochu jiná pohádka, která v mých očích nedosahuje kvalit svých současníků a navíc nemám v přílišné oblibě hrdiny, kteří pod chatrnou záminkou záchrany dcer zajisté zdegenerovaných královských rodů vybíjejí ohrožené živočišné druhy, ale vedle současných pohádkových katastrof pořád vybraný kousek a navíc to k místu, kde se Bajaja natáčel, mám, co by Luděk Daněk diskem dohodil. A malebně pochmurná atmosféra těch míst působí s nezmenšenou silou, což dokládá fakt, že mnozí z těch, kteří tam se mnou zabrousili, postupně umlkali a jevili známky neklidu. Ale dost možná to nebylo způsobeno tísnivým kouzlem lesů a skal, nýbrž zcela jednoduše tím, že nevypadám jako Magda Vašáryová před sedmatřiceti lety.(9.1.2009)

  • sud
    ****

    Antonín Kachlík vsadil při natáčení své pohádky hlavně na atmosféru Erbenových pohádek. Z herců si vybral (v té době) neokoukané tváře, nejspíš kvůli rozpočtu, ale nevím. Ale myslím si, že mu to za pomocí bezvadné pohádkové atmosféry, příjemného Ivana Palúcha, krásné Magdy Vašáryové a obrovského charismatu Fera Veleckého, vyšlo.(5.1.2007)

  • hermiona
    *

    Princ převlečen za šaška nebo zahradníka, budiž, to k pohádkám o princeznách tak nějak patří. Ale že se choval jako její pejsek - vždycky se přitulil a ona ho pohladila za ušima - tak to se na mě nezlobte... Scéna s drakem postrádá jakoukoli hudební složku, která by určitě vystupňovala napětí. Ten hudební podklad je v celém filmu tak nějak opomenut. Chápu, že Bajaja hrál němýho, ale divák nemusí hrát hluchého. No možná mi to vadí jen proto, že jsem pohádku víc poslouchala, než se dívala a u všech "hluchých" míst jsem zvedla oči, jestli nevypadl proud. A že jich teda bylo dost. Ještěže to má nějaký exteriéry a hezký koně, když už ani herci mě svými výkony neoslovili.(24.2.2013)

  • Filatov
    ****

    Pohádka mého mládí, kterou jsem viděl fakt nesčetněkrát a dodnes jsem si jí pamatoval téměř nazpaměť. Ani po letech neztratila svoje kouzlo a onen souboj s drakem je fakt památnej, i když vlastně drak nic nedělá. Já na tu scénu nezapomenu nikdy v životě. Ono stačí už jenom to, jak ten drak vypadal a jsem si z něho v mládí ucvrkával strachy. Celá pohádka je laděna tak trochu tajemně a má atmosféru strachu, která na děti dokáže zapůsobit. Z nostalgie 80%.(19.3.2014)

  • - V titulcích je uvedena jako autorka scénáře Eva Košlerová. Ta ale pouze kryla skutečné autorství zakázanému Františku Pavlíčkovi. (jenik71)

  • - Herci vo filme bojujú so skutočnými zbraňami. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Na dotaz, proč v českém filmu účinkovali slovenští herci, odpověděl režisér Kachlík, že uměli velice dobře jezdit na koni, což v té době umělci z české provenience nedokázali. (Robbi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace