• SOLOM.
    ***

    Tato pohádka je sice z průměrných vod, ale i tak své kvality určitě má. Především pak v podobě pohledné Magdě Vášáryové a mluvícím koni, který se mi na tom všem líbil asi nejvíc. Ochotnické rytířské souboje už tak dobré nebyli, stejně jako výkon představitele Bajaji, ovšem to shazování vojáků z hradeb mi v dětství až nahánělo husí kůži – stejně jako samotná saň. Dnes už se jejímu vzhledu většina diváků jen zasměje, ale coby malému dítěti dokázala nahnat hrůzu…(26.12.2018)

  • hermiona
    *

    Princ převlečen za šaška nebo zahradníka, budiž, to k pohádkám o princeznách tak nějak patří. Ale že se choval jako její pejsek - vždycky se přitulil a ona ho pohladila za ušima - tak to se na mě nezlobte... Scéna s drakem postrádá jakoukoli hudební složku, která by určitě vystupňovala napětí. Ten hudební podklad je v celém filmu tak nějak opomenut. Chápu, že Bajaja hrál němýho, ale divák nemusí hrát hluchého. No možná mi to vadí jen proto, že jsem pohádku víc poslouchala, než se dívala a u všech "hluchých" míst jsem zvedla oči, jestli nevypadl proud. A že jich teda bylo dost. Ještěže to má nějaký exteriéry a hezký koně, když už ani herci mě svými výkony neoslovili.(24.2.2013)

  • Flakotaso
    ****

    Nechápu, proč je tenhle kousek tak podhodnocovaný. Disponuje na pohádku hodně temnou atmosférou, navíc za kamerou kouzlí Macák krásné obrazy. To byly časy, kdy měly i pohádky uměleckou hodnotu...když dneska vidím hnusnou digitální kameru v každé nové pohádce, tak je mi na blití. A hlavně je zde jedna z mála opravdu hezkých princezen-Magda Vašáryová. Drsný závěr s vyhazováním záporáků přes hradby taky stojí za to.(25.12.2010)

  • antragus
    ***

    No vidím to tak, že se z tohohle i v roce 1971 dalo vytřískat podstatně víc. Když to vezmeme kolem a kolem, první třetina, tedy putování, je těžce schématická, každá scéna má své opodstatnění pro další děj, ale nic víc. Moc vycpávek bývá na škodu, ale když vám zůstane jenom nosná kostra, taky to není ono. Takhle to vyznívá tak, že hrdina je tam a tam a udělá tohle a tohle. Potom střih a je najednou tady a udělá zase něco jiného. A tak dále... A ten zbytek? Neurazil, nenadchl. Jediné pozitivní vnímám zúčtování s konkurenčním loupeživým princem, to se v pohádkách zase tolik nevidí...:-)(11.8.2010)

  • MrKrahujec
    ***

    No, ten drak se opravdu těžce nepovedl, i když za to tvůrci snad ani tak úplně nemohli, uvážíme-li tehdejší trikové možnosti a také nespornou snahu obohatit jeho vizáž aspoň netypickými ptačími zobany. Ale ty srolované koberce místo krků... Jinak takový ten slušný průměr, jakési přechodné stadium mezi úplně už pětikorunovou výpravou televizních pohádek té doby a něčím, co by už chtělo vypadat jako moderní dětský film. Překvapivě dobrá princezna Magdy Vašáryové a jak tak na to koukám, tak je to vlastně i na tak příšerného režiséra, jakým byl Antonín Kachlík překvapivé celé...(22.6.2018)

  • - Krk draka měl dvanáct metrů a tři metry měřila jedna hlava. Celková velikost tvora pak byla 36 metrů. (Maja238)

  • - Tehdejší ústřední dramaturg Ludvík Toman, který nenáviděl všechno, co souviselo s náboženstvím a vírou, ke scénáři této pohádky připsal: "Vynechat pokřižování babičkou, těmto věcem je třeba se vyhnout." (raininface)

  • - Film získal cenu na MFF dětského filmu v Benátkách. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace