Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mylouch
    ****

    Oslava Kachyňových šedesátin tradičním zájmem o děvčátka. Kamerou Vl.Smutného někdy až příliš snaživě podporovaná živost vyprávění usiluje o překonání ne vždy zcela 100% herectví. 4* především za spíše obecně než jedinečně výstižné ztvárnění dramatu i radostí tvoření v atmosféře maloměsta tehdejších časů, přestože někdejší naléhavost sdělení do značné míry vymizela a ♫ hudba působí až nepatřičným dojmem.Šulcová, Aranka a Hartlova vedlejší role.(3.1.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Tentokrát to není o Kachyňově obrazové poetice, ale o střetu jedince s krizí středního věku a s pokrytectvím a maloměšťáckým myšlením. Hodnocení fotografické výstavy v podání maloměšťáků bylo opravdu tragikomické mistrovtsví. Karel Heřmánek v další životní roli opět nešetří charismatem a mladá Ivanka Chýlková ukazuje svoje tělíčko při každý příležitosti.(10.2.2016)

  • sator
    ****

    Povedený film i po letech a Heřmánek by měl dostávat více rolí-umí. Kam se poděla Anna Tomsová (tuším že byla z Mostu)-kdo ví). Fotografie "spáchal" kameraman Petr Hojda, ale kameraman filmu byl Vladimír Smutný ! Jez kde se Viktor Průcha (Heřmánek) potká s Arankou (Anna Tomsová) je řeka Blanice u Putimi. Scénárista Čabrádek byl u natáčení této scény a řekl že mu bylo obou aktérů líto, protože voda byly velmi studená.(5.12.2011)

  • Martin741
    ****

    Vazeni normalizacni sudruhovia, moralne autority, klobaskovi inzinieri, nasrane militantne feministky, militantni katolici, mentalni invalidi, lokalne nazorove autority, uspesni -i menej uspesni - absolventi VUML, samozvani psychologovia, zakomplexovane a zamindrakovane nuly, pravidelni - i menej pravidelni citatelia Leninovych Aprilovych Tez a neuspesni aspiranti na titul zasluzileho umelca, budem vam oponovat. Je mi naprosto jasne, ze by ste tento normalizacny film zadupali najradsej do zeme, lebo stale sa stretavam tuna s pristupom, co je normalizacne, je automaticky spatne. To si ja rozhodne nemyslim. Ci uz ide o normalizacne socialne istoty, pracu, byvanie, alebo hoci aj o tento Kachynov film. Film pojednava o nahych samiciach, a v ramci moralnych hodnot vtedajsej spolocnosti, pevne zviazanej normalizaciou, je to uspesna kriticka vypoved o castom pokrytectve najma malomestskeho prostredia. Z hercov je snad najznamejsi Ilja Prachar /Spalovac Mrvol, Kladivo na Carodejnice/, ale za zmienku stoja aj herecke vykony ostatnych : pani Chylkova, Gabriela Wilhelmova atd. Sice tento film nema na Menzelovu Vesnicko ma Strediskova, ale bavil som sa, a to tak, ze velmi. 77 %(29.4.2014)

  • fragre
    ***

    Taková etuda na staré téma "mít nebo být", zde je to ještě spojeno s krizí středního věku (takže výchozí situace jako v Americké kráse). Na tomto snímku je krásně vidět, že Velký Listopad nebyl až takový předěl, že nynější marast je jen vybujenější marast tehdejší, že Normalizace byla dokončena až nyní. Na svou dobu celkem odvážný film (nejen kvůli nahým scénám) s velice slušnými hereckými výkony a samozřejmě, vzhledem k době vzniku, relativně optimistickým koncem. Hezké fotografie Petra Hojdy.(25.5.2013)

  • - Fotografie aktů, které ve filmu pořizoval architekt Průcha (Heřmánek), ve skutečnosti fotil kameraman Petr Hojda. (sator)

  • - Původní názvy filmu zněly Fotograf aktů a Fotograf - amatér. Titul Dobré světlo vymyslel spoluscenárista Karel Čabrádek až během natáčení. (Xell)

  • - Film Dobré svetlo bol natáčaný v Písku. (dyfur)