Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (84)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

"Co pak je krása hřích?" Klobouk dolů před Kachyňou režií a možná ještě víc před kamerou Vladimíra Smutného. Té nahoty je sice v tomto snímku na můj vkus asi víc, než by bylo nutno, a občas už na mě působila až poněkud fádně. Z uměleckého hlediska je ten film konfrontující životní ideály muže v období krize středního věku s pokryteckou morálkou společnosti víc než zdařilý. Karla Heřmánka moc nemusím, takže z hereckého hlediska mě ten film zas tolik neoslovil, ale mám pocit, že ve svém původním tříhvězdičkovém hodnocení jsem se držel přeci jen až moc u zdi. Když k té umělecké kameře přidám typicky hravou hudbu  Angelo Michajlova, myslím, že bude fér jednu hvězdičku přidat. ()

Adramelech 

všechny recenze uživatele

Pobavil mě komentář uživatele se sympatickým nickem „dobytek“, kde si pisatel stěžuje na nadměrný výskyt bobrů. Z historie je známo, že se depilovaly už Egypťanky, ale v průběhu dějin se móda různě měnila. Žádná monografická studie na toto téma se mi však nedostala do rukou. V době, kdy se odehrává děj filmu, ženy neměly ve zvyku vyholovat si pubické ochlupení. I tenkrát však sem tam nějakého muže napadlo, že by taková úprava mohla být zajímavá, a většinou k tomu dokázal svoji partnerku ukecat. Jinak focení decentních aktů se za totáče jakžtakž tolerovalo. Připomínám jména aspoň několika fotografů: Miloslav Stibor, Miloš Vojíř, Jaroslav Vávra, Zdeněk Virt, František Janiš. Naproti tomu Jana Saudka kvůli jeho fotkám bolševik šikanoval, protože ty byly podle tehdejšího pojetí mravnosti už přes čáru. Prudérie komunistického režimu je dávno pryč a ženy se dole vyholují, což je dobře, ale jejich mentalita se stala méně vstřícnou. V 70. a 80. letech jsem dokázal sbalit snad každou mladou holku, kterou jsem chtěl, zatímco teď už mě tak nanejvýš pouštějí sednout v tramvaji. Asi za to může ten politický převrat nebo co. ()

Reklama

lennyd 

všechny recenze uživatele

Architekt Viktor Průcha (Karel Heřmánek) se ač navenek spokojený člověk (skvělá práce, dobře placená, šťastné manželství, přátelé) uvnitř hodně trápí. Vzpomíná na staré časy, kdy se nemusel chovat tak jak okolí chce, mohl si jen tak beztarostně fotit - třeba svoji budoucí ženu - nahou a tak vůbec. Jednoho dne se rozhodne a vrátí se zpět ke své zálibě - nafotí erotické akty mladé cikánské dívky, Aranky. Reakce okolí je ale drtivá ... Toto je jeden ze starých československých filmů, které uvíznou v hlavě (pokud padne na stůl otázka typu - poraď nějaký starší česk(oslovensk)ý film, tak kromě obvyklých fláků - Vesniček, Marečků, Sluncí a sena, a tak se začnou z paměti vynořovat filmy jako Dobré světlo, Kam pánové kam jdete nebo třeba Fany (až teď koukám, že všechny výše zmíněné má na triku Karel Kachyňa, zajímavé). Každopádně Dobré světlo je na svou dobu hodně odvážný film, i když - jak zde bylo několikrát zmíněno, ideál ženské krásy se od té doby trochu posunul. Výborný Karel Heřmánek, pár (nahých) hereček (Chýlková) a hodně provokující příběh... chtěl bych věřit tomu, že dnes by Průcha dopadl trochu jinak, ale myslím že by jej okolí odepsalo úplně na chlup stejně.. ()

F.W.Colqhoun 

všechny recenze uživatele

Dobré světlo prý ve své době platilo za průlom ve znázorňování nahoty na českém filmové plátně. Asi to musí být pravda, tolik bobrů a koz je snad jen ve Vyhnání z ráje. Kachyňa zpracovává podobná témata jako v o rok mladším, satiričtěji laděnějším Kam pánové, kam jdete. Nositelem vzpoury vůči maloměšťáckým / stranickým hodnotám, společnosti vele-ochotně přitakávající klientelistickým praktikám a manželkám je též architekt s xichtem Karla Heřmánka, který z teplíčka osmdesátkově vyšperkované vily pláchne do zatuchlého ateliéru s dvouplotýnkovým vařičem a celkem úspěšně hledá poztrácený čas. I když film disponuje slušně zpracovaným morálem o nakládání s životní autenticitou, těžko zakrývá, že je hlavně věšákem na Kachyňovy obsese půvaby ženského těla. Kachyňou pověřené šmírácké zaujetí kamery Annou Tomsovou nutno s trochou poctivosti považovat spíš za cíl než prostředek. Těm, kteří se nedokáží kochat bez výčitek svědomí, budiž omluvou prvotřídní estetické kvality statických i dynamických aktů. Film pro idealisty čuněcího naturelu. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kachyňa mal určite svojský režijný štýl, v tomto prípade aj vynikajúci námet, ktorý dokázal uspokojivo spracovať. Ja mám iba menší problém s Karlom Heřmánkom, ktorý mi je dosť nesympatický, ale musím uznať, že je dobrý herec. Podobný problém mám aj s Ivanou Chýlkovou. Videl som už dávnejšie, dokonca viackrát, to viete, keď ukážete mladšiemu teenagerovi v televízii kozy, tak to naňho zapôsobí. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (9)

  • Přemek (Jan Hartl) používá fotoaparát Pentacon Six TL. Jedná se o jednookou zrcadlovku vyráběnou východoněmeckým výrobcem Pentacon v letech 1966 až 1992. (sator)

Reklama

Reklama