Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavní hrdinkou černé komedie Teroristka je Marie (Iva Janžurová), učitelka na penzi, která si jednou řekne, že už si nechce připadat jako kráva. Když jí proti arogantnímu strůjci lokálního zla (Martin Hofmann) nepomůže ani starostka (Tatiana Vilhelmová), sežene si zbraň a rozhodne se udělat to, co většinu z nás občas napadne, ale hned tu myšlenku rozumně zapudíme. Brzy však zjistí, že stejně, jako je vražda složitá morálně, je nesnadná i prakticky – přesto, že jí bývalý žák, momentálně v podmínce (Pavel Liška), dává cenné životní rady: „Kriminalita jenom vypadá jednoduše, paní učitelko, ale pak se dycky něco posere.“ (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (563)

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Teorie tygra možná nebyla kdovíjaká pecka, minimálně to ale byla slušná česká komedie a především jedna z nejlepších českých komedií posledních let (do jisté míry smutný fakt, ale rozhodně to neznamená, že by byla Teorie tygra špatným filmem). Po Teorii tygra začal Radek Bajgar pracovat na svém druhém filmu Teroristka- hlavní roli napsal přímo pro Ivu Janžurovou a ta roli vzala a naučila se střílet. Stálo to Janžurové za to? Bohužel musím říct, že i když nemůžu pro výkonu paní Janžurové říct nic negativního, Teroristku bych dobrým filmem nenazval. Nebo spíš bych neřekl, že je úplně špatným filmem. Jenom má příliš velké ambice, které se tak úplně nepodařilo naplnit. Teroristka není klasickou českou komedií, naopak se snaží o černý humor. Jde v tom cítit jistá inspirace Quentinem Tarantinem, především když se divák bude soustředit na dialogy. A to je dost možná největší problém Teroristky.... Herecky není jediný problém- Janžurová je boží, Pavel Liška jako její bývalý žák, který jí učí střílet funguje také na jedničku, Martin Hofmann po MOSTU! a Ženách v běhu opět válí, potěší i Vilhemová, Plodková a Holubová. Především skvěle nastavený vztah mezi postavami Janžurové a Lišky je perfektní. Kdyby byla Teroristka postavená jenom na hodinu a půl dlouhém dialogu těchto dvou postav, dost možná by to bylo zajímavější. Mezi Janžurovou a Liškou funguje skvělý kontrast, který se během celého filmu neomrzí... Je tu ale problém: Kromě Janžurové a Lišky sice hraje dobře i zbytek obsazení, jakmile jsou ale Janžurová a Liška mimo děj je to trochu slabší. I když je zábava trávit čas s Hofmannem a jeho záporákem, Hofmann jako záporák tak úplně nefunguje a především je kolem něj rozvedeno příliš možných podzápletek, které ve finále nemají smysl. Motorbiatlon (+ zbytečný cameo Gabriely Koukalový) vede! Celý to fakt občas smrdí, že by někdo chtěl mít geniálně vypiontovaný dialogy jako Tarantino, občas to ale přeskočí humorem do takovýho bizáru, že by Tarantino jenom kroutil hlavou. Celý to jinak nějak co se týče scénáře nefunguje už od hlavní hnací motivace proč se vlastně postava Janžurové rozhodne postavu Hofmanna zabít. Hofmann se sice chová jako lobistická svině, úplně jsem ale nepobral co se v Janžurové tak zlomilo, že se najednou rozhodne Hofmanovi definitivně přistřihnout křídla. Janžurová to vlastně vysvětlí sama, její motivace ale stejně nezačne dávat smysl. Dalším WTF faktem je, že se hudba občas snaží být Westernová. Nic celou dobu u Teroristky neevokuje westernovou atmosféru. Což mi připomíná, že remake Tenkrát na Západě s Janžurový místo Bronsonem by nebyl špatnej nápad. Reálně má prvních 30 minut Teroristka ještě hodně silný potenciál. Časem se ale ten potenciál začne ztrácet a od části kdy už si jde Janžurová pro Hofmanna do jeho vily jsem si říkal, že už bude konec. A ono přišlo dalších 30 minut, který se navíc šílené natáhnou! I když jsou ty postavy zahraný dobře, reálně je ale jejich sympatičnost a souznění s nimi nulová. To, že se film z nějakýho důvodu jmenuje Teroristka už je detail utopený v nefungujícím scénáři s nefungujícími motivaci a charaktery. Kamera, zvuk a herecké výkony jsou dobrá věc, zbytek ale vlastně celkem hapruje. Ženy v běhu se tak nějak stávají pamětihodnějším filmem.... () (méně) (více)

Ony 

všechny recenze uživatele

Nemůžu říct, že jsem se nesmála. Smála jsem se dokonce docela dost – vtipným hercům ve vtipných situacích. Ovšem jako celek je Teroristka spíš odpudivá. Když si dělám z něčeho šoufky, poněvadž je to úplně choré, opravdu nad tímtéž nechci vzápětí spiklenecky pomrkávat nebo se dojímat, jak mě k tomu tento film opakovaně nutil. Je mi z toho fakt úzko. ()

Reklama

MIMIC 

všechny recenze uživatele

S neuveriteľným údivom pozorujem, ako sa tu hodnotenia hemžia jednými a dvomi hviezdičkami, či dokonca odpadom. Teenageri zrejme čakali prvoplánový thriller, ale dostali film pre zrelých ľudí, ktorí si uvedomujú, že život je tragikomický, s čím sa teenager nevie vyrovnať, jednoducho preto, že ešte nežil dosť na to, aby niečo zmysluplne skritizoval. Veľa zdaru pri poznávaní života (a filmu) prajem sedemnásťročným géniom, ktorí o krivoľakých cestách morálnych dilem nikdy nepočuli. No a pánovi režisérovi veľká pochvala. Ak by to natočili Francúzi alebo Dáni, dávno by už zbierali ocenenia po celom svete. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Vidieť tento film len ako komédiu by bolo nepochopením, hoci táto stránka filmu je mnohokrát až odzbrojujúca. Za tým všetkým je však silná, provokatívna, až absurdná dráma jednotlivca, ktorý už nemôže a ani nechce byť atakovaný aroganciou a mocou. Isté chybičky sa vo filme nájdu, ale mne sa tento boj Davida s Goliášom aj tak páčil. Aj vďaka vhodnému obsadeniu. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Překvapení. *** Do půlky se film tváří nevinně, jako další hořkoironický český rodinný snímek v řadě, nepříliš originální, žánrově i tematicky trochu se rozpadající, společenské a mezilidské soužití bezzubě bilancující hořkosmutná komedie, aby pak nečekaně a překvapivě nabral grády jako veskrze provinční a důchodcovsky didaktická a doslovná verze Tarantinových Osmi hrozných šmrncutých Jarmuschovými Hranicemi ovládání a Sedmilhářkami - a tahle na domácí poměry, kde není zvykem nakládat filmařsky se zlem a odplatou v kombinaci se vztahovým a společenským humorem zároveň takhle drsně a neuhlazeně, nezvyklá podívaná, s čitelnou nadsázkou se promítající i do práce s hudbou, střihem a kamerou, ve výsledku vlastně poskytuje podobnou katarzi, úlevu a rozjaření, jako když se se společenským zlem a bezprávím ve filmech vypořádávají právě Tarantino s Jarmuschem - jenže tady je to po lopatě pro české důchodce, a to včetně filmových odkazů. *** Není lehké hned uchopit, proč tahle banálními archetypy, klišé, frázemi a učebnicově názornými obrazy a dovětky přeplněná parabola o uchu, které se utrhne, o poslední kapce, kterou přeteče pohár a o jen zdánlivé nekonečné bezbrannosti "slabých kusů" vůči násilí a bezpráví, čili o momentu, kdy svědomí celoživotně dbalý občan nešťastně zjistí, ale zároveň lapidárně akceptuje, že nastal čas, aby místo novozákonního nastavování druhé tváře aplikoval podstatně krutější starozákonní přístup a sáhl k odplatě, funguje, ale částečně právě proto, že se tu všechna ta klišé, banality a archetypy a všechno to provinční společenské bahníčko zla připomíná a zrcadlí a proto, že se film zároveň vtipně vypořádává i s jeho bagatelizováním, humorizováním a ohlazující ironizací v českých rodinných snímcích, ke kterým se sám řadí jen z počátku a jen na oko, a protože zkrátka v nadsázce poskytuje svěží a neokoukanou katarzi a protože jedním zdrojem vtipu je tu stejně neotřele i právě ona didaktická doslovnost (film díky tomu v jedné rovině s nadsázkou zároveň působí jako pomalu čtený a dvakrát opakovaný návod pro důchodce, jak se bránit proti bezpráví, včetně pomalých a opakovaných záběrů na to, jak složit nebo rozložit střelnou zbraň, podle čeho si vybrat vhodný typ a jak si ho opatřit). *** Soudím, že to tenhle film schytá ze všech stran, že někomu nebude dost umělecký, někomu dost intelektuální, někomu naopak dost lidový a nabitý hláškami a někomu dost laskavý a morálně čistý, ale myslím, že neprávem a že jeho originalita i hodnota spočívají právě v tom, že šlo ve skutečnosti o ironický pokus zprostředkovat tarantinovskou katarzi společenského zla z pohledu sociálně slabého jedince v éře kapitalismu bez servítků - české důchodkyně s mravním zákonem v sobě - vtipně se maskující jako další typický rodinný snímek v řadě. Za mě velice svěží a pozoruhodný pokus. A jestli se fatálně pletu a režisér chtěl natočit další typický český rodinný snímek s hláškami v řadě a jenom se mu to vymklo z ruky, tak to tentokrát na půvabu filmu a mém upřímném a rozjařeném potěšení z té podívané nic nemění. ;) *~ () (méně) (více)

Galerie (36)

Zajímavosti (16)

  • Prvá zbraň, ktorú dostane Marie (Iva Janžurová), je pištoľ Desert Eagle. Neskôr má revolver Astra 357. Eva Součková (Eva Holubová) má revolver typu Webley Bulldog. Mach (Martin Hofmann) má pištoľ CZ 75. (ČSFD)
  • Mach (Martin Hofmann) jezdí ve voze Porsche 911 generace 964, vyráběné mezi roky 1989–1994. (Miacci)

Související novinky

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

Kino na hranici - on-line na konci listopadu

10.11.2020

Po dvou nezdařených pokusech uspořádat filmový festival Kino na hranici v tradiční podobě se organizátoři rozhodli, že letošní ročník uspořádají on-line. Bude se konat ve dnech 23.–29. listopadu.… (více)

Čeští filmaři si rozdělili peníze

Čeští filmaři si rozdělili peníze

15.06.2018

Státní fond kinematografie čerstvě rozdělil celkem 65 milionů mezi devítku vybraných filmových projektů. Největší částku 15 milionů korun obdržel chystaný snímek Davida Ondříčka (Ve stínu) Zátopek,… (více)

Reklama

Reklama