poster

Odnikud

  • Německo

    Aus dem Nichts

  • Francie

    In the Fade

  • Slovensko

    Odnikiaľ

  • USA

    In the Fade

  • Austrálie

    In the Fade

  • Velká Británie

    In the Fade

Drama / Krimi

Německo / Francie, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • major.warren
    *****

    Tak tenhle film mě dostal na kolena. Opravdu jsem takový zážitek nečekal. Pro mě pátý nejlepší film roku 2017. Nechápu jak nemohl být nominován na Oscara. To je zase další skandál. Od Fatiha Akina jsem nic neviděl. Odnikud byla moje premiéra a musím říct, že tenhle film je dokonalost sama. Napínavý a skvěle propracovaný scénář. Nemohla jsem se od toho odtrhnout. Od drsného rozjedu, přes fantastické soudní scény až k řeckému moři. Akin dal do scénáře jak vztahy tak politiku, což je moc dobře. Stejně tak se mi moc líbilo rozdělení na tři části. Diane Kruger je mou oblíbenkyní, především z Hanebných panchartů. Zde předvedla nejlepší výkon své kariéry. Tam není co vytknout. Ponořila se do role Katji na 100%. Dodala jí všechno, co taková žena musí v sobě mít. Její postava byla výborně napsaná a vykreslená. Takhle vypadá moje hrdinka. Ostatní herci jako Denis Moschitto v roli Katjina právníka či Numar Acar byli též výborní. Vizuálně byl film též opravdu silný. Od poutavé kamery a nádherné záběry přes sklo po kterém stékají kapky vody až po záběr tekoucí krve ve vaně. Stejně tak hudba. Mrazivá, romantická i psychologická. Prostě vynikající soundtrack od Joshe Hommena, který nikdy filmovou hudbu neskládal. Čekal jsem, že film bude mít jinou zápletku, ale jsem opravdu překvapen. A opravdu kladně. Famózní zápletka se skutečnými prvky. Je dobře, že někdo něco takového natočí. Neonacisté a rasisté jsou stále aktivní a dobře to rozhodně není. Jak říkám, od filmu se nešlo odtrhnout. Většinou v kině koukám alespoň jednou či dvakrát během filmu na čas. Teď jsem nekoukl ani jednou. To u takového filmu prostě nejde. Odnikud je vynikající napínavý thriller, který opravdu stojí za to vidět. Takový film se nevidí každý den. Miluji tyhle thrillery s dávkou politiky. To je podobné třeba u filmu Klient Asghara Farhadiho či Maratónec Johna Shlesingera. Odnikud je snad, ale ještě lepší. 90% a nejlepší možné hodnocení. Jeden z nejlepších evropských filmů a snad nejlepší německý film co jsem kdy viděl. Nejlepší scény jsou všechny soudní přelíčení, finální scéna, která vás dojme k breku a scéna kdy se Katja ve vaně podřeže a po telefonátu se z vody vynoří její hlava. To je scéna ze které mrazí. Nemám tyhle scény moc v oblibě, protože mi vždy naskakuje divný pocit na zápěstích. Ale jinak jde prostě o unikátní snímek.(8.3.2018)

  • Aljak
    **

    Filmy Fatiha Akina majú väčšinou veľmi kvalitný námet, avšak potom to vývoj deju a spád filmu za každým sklepnú kdesi k priemeru. Rovnako to bolo aj v tomto prípade, keď navyše zaúradoval tzv. syndróm prílišného očakávania na základe vysokého hodnotenia filmu. Veľa som si sľuboval od napätej emocionálnej atmosféry, ktorá vládla najmä počas toho dejstva na súde. Spoiler: Avšak keď arogantný obhajca uspel s takým "neprestreľným" alibi, tak som zostal dosť zarazený. To vážne stačí na obhajobu neviny nejaký vymyslený zápis v registračnej knihe hotela? Žiadne ďalšie dôkazy ako napr. letenky, fotky z dovolenky, proste nič? Do riti, a čo sme na Slovensku, že by súd v takomto delikátnom prípade rozhodol tak ľahkovážne? Absolútne mi to pokazilo prvotne priaznivý dojem z celého filmu. Nerozumiem, prečo tak skúsený režisér ako Fatih zahadzuje logiku príbehov na takýchto banalitách...(28.4.2018)

  • Flego
    ****

    Celospoločenské témy sa občas dostávajú aj na plátna kín, otázkou je akým spôsobom resp. či vôbec dokážu tvorcovia zaujať a uchopiť diváka. Tu sa to podarilo na príbehu ženy, ktorej zabijú pri bombovom útoku manžela a syna. Podarilo sa to však preto, lebo spoločenský problém je vyrozprávaný mrazivo osobne a sugestívne. Film je rozdelený do troch kapitol, kde sa v prvých dvoch rozohráva silná dráma, kdežto v tej tretej sa dej trochu zjednoduší... Diane Kruger má veľký priestor, ktorý zúžitkovala na maximum a hoci ma konanie jej postavy niekedy iritovala, určite dokázala v divákovi vyvolať želané emócie.(2.5.2018)

  • castor
    ****

    Německo-turecký režisér Fatih Akin se k problematice složitého postavení Turků v západní evropské společnosti vyjadřuje už poněkolikáté. Vsadil na Diane Kruger, která si své odmakala i v Hollywoodu, ovšem herecké kvality ukazuje spíš na evropské scéně. Její hrdinka má za sebou očividně bouřlivější minulost, nicméně ona i bývalý dealer drog, jinak turecký imigrant dnes platí za spořádanou hamburskou rodinku, kterou doplňuje bystrý synek. Jenže parta neonacistů nastražila výbušninu s hřebíky a naše hrdinka se musí vyrovnat s obrovskou ztrátou. Je to patřičně mrazivé a na převrácených soudních faktech jasně vidíme, o co tvůrcům šlo. Zejména v prostřední části je nicméně scénář trochu slabší, na leccos rezignuje, což koresponduje se samotným verdiktem soudu. Přichází artovější/meditativnější závěrečná třetina o morálce jedince, která má své kvality, ovšem úplně neladí s přemýšlením hlavní hrdinky. Tápeme tedy trochu mezi psychologickým dramatem a komorní kriminálkou, a pro někoho finální jednání ústřední hrdinky shodí předešlé dění. Tak či onak, Kruger je skvělá.(22.5.2018)

  • luka4615
    ****

    Fenomenální herecký koncert Diane Kruger, který je skrz na skrz prodchnut směsicí beznaděje, zoufalství a neschopností soudního systému. Aus dem Nichts zaujme mimo jiné i svým celkovým vyzněním, které dokonale evokuje pomyslnou kulku, kterou Vám tvůrci "vstřelí" přímo do mozku. Jediným nedostatkem tedy zůstává přítomnost hluchých a zbytečných scén, které výsledný dojem lehce kazí. Až na tento detail se však jedná o skvělý a děsivě realistický film, který Vám nedá spát. Skvělá práce!(29.4.2018)

  • - Ve scénách z Řecka si hned na dvou záběrech můžeme všimnout toho samého auta Škoda Octavia sedan. (vyfuk)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace