Režie:
Fatih AkinScénář:
Fatih AkinKamera:
Rainer KlausmannHudba:
Josh HommeHrají:
Diane Kruger, Denis Moschitto, Samia Muriel Chancrin, Johannes Krisch, Numan Acar, Ulrich Tukur, Hanna Hilsdorf, Henning Peker, Rafael Santana (více)Obsahy(1)
Život Katji se otřese v základech, když při bombovém útoku přichází o syna a manžela. Rodina a přátelé se jí snaží být v těžkých chvílích oporou, Katja ovšem nemůže jít dál s vědomím, že vrazi její rodiny chodí beztrestně po svobodě. V hlavní roli thrilleru Fatiha Akina o pomstě a spravedlnosti exceluje Diane Kruger. (Aerofilms)
Videa (8)
Recenze (246)
Celkem divácky zajímavě zpracovaný film. Líbil se mi realisticky natočený soudní proces, který dopadl tak, jako v dnešní době většina soudů. Líbila se mi Diane Kruger, která hrála, jako by tu tragédii skutečně prožívala. I ostatní postavy. Konec je trochu méně reálný, ale na vysoké hodnocení filmu neměl vliv. ()
Veľmi chválený film, ktorý som dlhšiu dobu odkladal. Nelákalo ma to celkové téma filmu. Útok na menšinu. Keď je téma moc aktuálne, tak to potom smrdí kalkulom filmárov ždímat čerstvé rozpoloženie skrz rozdeľujúce emoce. Prací proces sa našťastie nekonal, ale zároveň sa nekonalo nič prekvapivé. V podstate klasická záležitosť. Nič, čo by Vás nadchlo. To čím Odnikud boduje sú herci, a to predovšetkým Diane Kruger. Od čias Tróji sa prepracovala k naozaj presvedčivej herečke. Napriek jej nadpriemernému, vlastne výbornému výkonu sa jedná len kvalitne urobenú jednorázovku, ktorej dojem neprežije prvú polnoc. ()
Vesměs vynikající drama o složitosti současného světa a imigrační situace. Akinovi netrvá dlouho získat diváka na svou stranu, když velmi úsporně, ale účelně vtáhne do děje, nezbytně představí důležité postavy a pak už se čím dál hlouběji ponořuje do silného příběhu o tragédii jedné ženy. První dvě třetiny (nebo kapitoly, na něž je film rozdělen) jsou skoro fenomenální - první je intimním dramatem o nesmyslné ztrátě, částečně i o rozdílnosti kultur a těžké životní situaci, kterou může pochopit jen ten, kdo ji také prožil, druhá je excelentním soudním dramatem, které má spád, je strhující a nechybí v něm emoce, má jasně rozdělené charaktery, zároveň ale ukazuje, jak moc složité je odsoudit evidentní viníky. Dojem pak kazí část třetí, která je obyčejným thrillerem o pomstě, který jako by se ke zbytku moc nehodil, protože pečlivě vysoustružený scénář jde rázem stranou a hrdince začíná pomáhat velká série náhod a štěstí a celé je to malinko béčkové, díky čemuž pak samotný závěr nezapůsobí tak, jak bylo asi zamýšleno. Bez výhrad skvělá je ovšem Diane Kruger, která má na hony daleko svým typicky modelkovským rolím a roli životem zlomené ženy zvládla bravurně, velice civilně a navíc má hodně zvláštní charisma, které jejímu vzhledu i výkonu dodává osobité kouzlo. Aus dem Nichts je svým způsobem alarmujícím dramatem, které ale doplácí na ne zcela vydařený závěr, který tlačí na pilu až moc a chce být "spravedlivý" za každou cenu. 80 % ()
Odnikud je film neuvěřitelně přímý a dynamický. Na začátku režisér Fatih Akin zaútočí na všechny emoce, co v sobě skrýváte a pak už vám nedá vydechnout. Herecký výkon Diane Kruger je fenomenální. Tenhle film mě v kině skutečně dostal na kolena. Tak intenzivní zážitek jsem nečekal ani náhodou. Scénář je výborný, strukturovaný velmi prostě (tři pomyslné části), hned na začátku dojde k zásadnímu zvratu a hlavní hrdinka Katja se musí ze dne na den emočně vyrovnat se ztrátou svých nejbližších a dostat zodpovědné za jejich smrt před soud! Klasický příběh o pomstě a spravedlnosti, řeklo by se. Pravdou ovšem zůstává, že zde nerozhoduje ani tak závažnost událostí, o nichž film pojednává, ta je totiž nezpochybnitelná. Ve filmu Odnikud svým způsobem nezáleží ani tak na tom "o čem" vypráví, ale "jak!" Režisér buduje tíživou, napínavou atmosféru od samého úvodu. Depresivní scénu hrdinčina zármutku střídá ještě depresivnější, často mimořádně drastická (působivě nasnímaná "krvavá vana). Soudní scény jsou natočeny skvěle, závěrečná sekvence v Řecku je pak výborným zakončením. Odnikud je jak politické, tak významně sociální drama, které nechává pravdivě nahlédnout do nitra skutečných postav. Vizuálně byl film též opravdu silný (výborná kamera), stejně tak po hudební stránce. Je super, že někdo takový film natočí a co mě snad těší ještě víc, že v takové kvalitě. Odnikud navíc vyniká totální absencí sentimentu nebo moralizování, režisér téměř nic nevysvětluje, jen nás nechává v očekávání sledovat cestu své hrdinky za osobní spravedlností. Většinou v kině koukám alespoň jednou nebo dvakrát na čas. Tentokrát jsem nekoukl ani jednou. To u takového filmu prostě nejde. Odnikud je vynikající, napínavý thriller, který opravdu stojí za to vidět. 90% Jeden z nejlepších evropských filmů posledních let. ()
Půjdu trošku proti místnímu proudu, protože největší slabinu filmu vidím v průměrném technickém zpracování a nepříliš zručné režii. Některé záběry se snaží být civilní, přicházejí o jasné rámování a působily na mě spíš takovým neumětelským dojmem, než že by se pyšnily jasným formálním odůvodněním (a jelikož Akin není De Palma, formálně mě neoslovily ani ty půlené obrazy, kdy strkal do nepřirozené ostrosti první i druhý plán obrazu zároveň). Vše zachraňuje scénář, který není nijak geniální, ale je prostě zajímavý a jelikož Diane Kruger s přehledem celý film odtáhne, nenechává divákovi nějaký větší prostor k váhání a odpočinku. V rukách nějakého formálně vytříbenějšího autora by Odnikud byla asi ještě větší zátěž na nervový systém diváka, i tak je to ale dějově docela strhující záležitost, s opravdu výbornou (a i dost sexy) Diane Kruger. 7/10 ()
Galerie (39)
Zajímavosti (4)
- Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v nemeckom Hamburgu, a tiež v Grécku v oblasti s názvom Schinias. (MikaelSVK)
- Ve scénách z Řecka si hned na dvou záběrech můžeme všimnout toho samého auta Škoda Octavia sedan. (vyfuk)
- Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)
Reklama