poster

Odnikud

  • Německo

    Aus dem Nichts

  • Francie

    In the Fade

  • Slovensko

    Odnikiaľ

  • USA

    In the Fade

  • Velká Británie

    In the Fade

  • Austrálie

    In the Fade

Drama / Krimi

Německo / Francie, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • *CARNIFEX*
    ***

    Vážna téma podaná pomerne strohým spôsobom, bez emocionálneho popudu. Nebyť pasáže v súdnej sieni, neviem či by som vôbec mihol brvou. Je to fakt škoda, lebo vzhľadom k problematike, by mal takýto snímok vyvolať väčší citový “výbuch”, ako si len bezstarostne plynúť. Taktiež ma prekvapilo, že je bez akéhokoľvek “odkazu” či hlbšej myšlienky, čo už na dnešné pomery hádam ani nebýva zvykom. Film je to dobrý, “o tom potom”, no z celkového hľadiska som očakával viac, pričom ani akýsi “záver na náhodu” k celkovo lepším dojmom nenapomohol.(12.5.2018)

  • nascendi
    **

    Netuším z akého dôvodu som si pozrel ďalší film Fatiha Akina. Veď som nemohol dúfať, že nakrúti niečo iné ako film vhodný na premietanie iba v Turecku. Chce to hodne arogancie a neznášanlivosti, aby niekto nakrútil film o tom ako neonacisti ubližujú vzornému nemeckému občanovi, polepšenému drogovému dealerovi a moslimskému agnostikovi. A ešte aj nespravodlivý súd im pomáha. Ale keď už chcel byť v tom prekrúcaní reality úspešný, mal si podľa vzoru Američanov najať niekoho ako Sidney Poitier alebo Denzel Washington a nie Acara, použiteľného nanajvýš v béčkových hororoch. Neuchvátilo ma ani herectvo Diany Kruger, pretože vo filme, kde hrala prakticky iba ona, nebolo s kým jej výkon porovnávať.(21.11.2018)

  • Sarkastic
    ****

    Vnímání díla je poněkud problematické. Pokud bych se měl zaměřit na jisté souvislosti, o které se režisér očividně snažil, Odnikud by u mě vcelku propadl. Ze všeho nejsmutnější by pak byl ten dovětek, který film a jeho vyznění strhává někam jinam, řekněme k dosti banální obžalobě rasismu či radikalismu. Což by byla obrovská škoda, protože krom této tendenční (a pokřivené) optiky má rozhodně co nabídnout. Především silný příběh ženy, která přišla o všechno. A v podstatě to jediné, co jí ještě dává smysl, je pomsta. Rozdělení na 3 části pak kvituju. Všechny se vydařily. Přes úvodní ztrátu a vyrovnávání se s ní přes emocionálně vypjatý soudní proces až po „dovolenou u moře“, která obsahuje solidní dávku napětí, kterou bych před zhlédnutím nečekal. A konec vyloženě překvapí, inu, Evropa, v Hollywoodu by to dopadlo dost možná jinak (nejspíš hůř, patetičtěji). Zásluhou pevného pilíře celého filmu, ano, mám na mysli strhující herectví nejmenované herečky, hodnotím ještě slušnými 4* (koho „ten podtón“ bude dráždit víc, ubere si).(7.7.2018)

  • Hoyt
    ****

    Zatím nejdelší potlesk ve Varech a nikdo ze sálu neodešel dříve než byly titulky u konce, všichni byli jako opaření. Diane Kruger přináší opravdu strhující výkon s neskutečnou emocionální hloubkou. Pasáž u soudu je vrcholem filmu. Bohužel mi plný počet nedovolí dát určité ohrané stereotypy a technické detaily, které se ve filmu objevují ale nechci je prozrazovat. Hodně silné 4*.(5.7.2017)

  • claudel
    *****

    Filmová výzva 2018 - Německo. Zatímco Fatih Akin nechává vzpomenout na jeho nepřekonatelné Gegen die Wand, Diane Kruger nechává zapomenout na nějakou Trójskou Helenu. Bezpochyby její nejlepší výkon v kariéře, jak visí na plakátech všude, kam se v Paříži podívám. Jsem moc rád, že jsem na ten film šel zrovna ve Francii, která jej dokázala v Cannes náležitě ocenit, zatímco nominace na Oscara nepochopitelně utekla. V mé letošní výzvě se Německo určitě neocitne v poli poražených a zcela zaslouženě. Spojení Fatih Akin a Diane Kruger funguje a moc bych si přál jej vidět ještě někdy v budoucnu. Poznámka na závěr - vzpomněl jsem si na své státnice z trestního práva a proklínal jsem to zasrané "in dubio pro reo". které jsem si vytáhl jako jednu z otázek z procesního práva. Já bych se v kůži Diane v té soudní síni neudržel, určitě bych byl vykázán.(25.1.2018)

  • - Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v nemeckom Hamburgu, a tiež v Grécku v oblasti s názvom Schinias. (MikaelSVK)

  • - Zástupcovia Nemecka zvolili film do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2018. (MikaelSVK)

  • - Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)