poster

Odnikud

  • Německo

    Aus dem Nichts

  • Francie

    In the Fade

  • Slovensko

    Odnikiaľ

  • Belgie

    In the Fade

  • USA

    In the Fade

  • Velká Británie

    In the Fade

  • Austrálie

    In the Fade

Drama / Krimi

Německo / Francie, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mírouš
    odpad!

    Vzhledem k roku vzniku filmu jsem si myslel, že jde o aktuální dění v evropě a bombový útok byl ze strany muslimských pošahanců. Místo toho se tady ale muslimský rejža snaží diváky přesvědčit, jak ti zlí jsou německý fašouni a jak vraždí ubohé obyvatele opálených menšin(zatím, zanedlouho budou většina). Mě teda rozhodně nepřesvědčil a možná tento film ocení sluníčkářská sebranka. Titulky na konci byly už jen třešnička na zkaženým dortu. Píše se tam, že během sedmi let náckové zabili 9, slovy devět "neněmců". To mi poser kozy, kolik čmoudi zabili lidí v evropě během dvou, tří let zpátky???? Stovky...a pořád budou pokračovat, dokud nebudou všichni pětkrát denně mlátit hlavou o zem. Film technicky v pohodě, obsahově další vymejvačka (bez)mozků...Posílám do odpadu.(28.4.2018)

  • major.warren
    *****

    Tak tenhle film mě dostal na kolena. Opravdu jsem takový zážitek nečekal. Pro mě pátý nejlepší film roku 2017. Nechápu jak nemohl být nominován na Oscara. To je zase další skandál. Od Fatiha Akina jsem nic neviděl. Odnikud byla moje premiéra a musím říct, že tenhle film je dokonalost sama. Napínavý a skvěle propracovaný scénář. Nemohla jsem se od toho odtrhnout. Od drsného rozjedu, přes fantastické soudní scény až k řeckému moři. Akin dal do scénáře jak vztahy tak politiku, což je moc dobře. Stejně tak se mi moc líbilo rozdělení na tři části. Diane Kruger je mou oblíbenkyní, především z Hanebných panchartů. Zde předvedla nejlepší výkon své kariéry. Tam není co vytknout. Ponořila se do role Katji na 100%. Dodala jí všechno, co taková žena musí v sobě mít. Její postava byla výborně napsaná a vykreslená. Takhle vypadá moje hrdinka. Ostatní herci jako Denis Moschitto v roli Katjina právníka či Numar Acar byli též výborní. Vizuálně byl film též opravdu silný. Od poutavé kamery a nádherné záběry přes sklo po kterém stékají kapky vody až po záběr tekoucí krve ve vaně. Stejně tak hudba. Mrazivá, romantická i psychologická. Prostě vynikající soundtrack od Joshe Hommena, který nikdy filmovou hudbu neskládal. Čekal jsem, že film bude mít jinou zápletku, ale jsem opravdu překvapen. A opravdu kladně. Famózní zápletka se skutečnými prvky. Je dobře, že někdo něco takového natočí. Neonacisté a rasisté jsou stále aktivní a dobře to rozhodně není. Jak říkám, od filmu se nešlo odtrhnout. Většinou v kině koukám alespoň jednou či dvakrát během filmu na čas. Teď jsem nekoukl ani jednou. To u takového filmu prostě nejde. Odnikud je vynikající napínavý thriller, který opravdu stojí za to vidět. Takový film se nevidí každý den. Miluji tyhle thrillery s dávkou politiky. To je podobné třeba u filmu Klient Asghara Farhadiho či Maratónec Johna Shlesingera. Odnikud je snad, ale ještě lepší. 90% a nejlepší možné hodnocení. Jeden z nejlepších evropských filmů a snad nejlepší německý film co jsem kdy viděl. Nejlepší scény jsou všechny soudní přelíčení, finální scéna, která vás dojme k breku a scéna kdy se Katja ve vaně podřeže a po telefonátu se z vody vynoří její hlava. To je scéna ze které mrazí. Nemám tyhle scény moc v oblibě, protože mi vždy naskakuje divný pocit na zápěstích. Ale jinak jde prostě o unikátní snímek.(8.3.2018)

  • Tft
    ****

    Diane Kruger a její sólo koncert. Rozhodně jeden z nejlepších ženských hereckých výkonů roku 2017. In the Fade je dalším z řady chladných thrillerů o vypořádání se se smrtí nejbližších. Vyčnívá především právě kvůli hereckému výkonu Diane Kruger a tématu o neonacistickém útoku, který vedl ke zmiňovaným úmrtím. Poutavě skličující atmosféra s kterou film prezentuje rozklad hlavní postavy, která si projde všemi stádii truchlení je asi to hlavní co se na filmu dá pochválit. Děj až na zvláštně nečekané finále čerpá z klasických struktur truchlících filmů a musí se tak opřít o kvalitu jiných aspektů. Jedním z nich je režisér Fatih Akin, který dokázal z Diane Kruger vyždímat naprosto všechny emoce a spolu s jeho povedenou režií dělá z In the Fade víc než jen tuctový snímek o ztrátě rodiny a touze po pomstě. Zdánlivá jednotvárnost je tady spíš předností a snímek díky tomu dostává jakýsi obraz sebejistoty. Fatih Akin ukazuje, že je mazák a i z poměrně rutinního námětu dokáže vykouzlit něco víc. 80%(20.1.2018)

  • lamps
    ****

    Jako osobitá studie psychického stavu člověka, poznamenaného tragickou ztrátou blízkých a otupělého okolním děním, funguje Odnikud výtečně, ale jako film o nápravě selhávajícího systému a naplnění ztraceného životního smyslu je poněkud chatrný a nepřekvapivý. Co film ale zdobí nejvíce, je úchvatný výkon Diane Kruger, která si jde pro zaslouženého Oscara. Více po delší době zde(5.1.2018)

  • dubinak
    *****

    Jednoznačně nejlepší letošní zážitek na KVIFF. In the Fade je sice hodně ždímací typ filmu, ovšem ne takový, který by vás tím štval. Téma je velice silné, scénář ještě silnější. Film je rozdělen do tří částí, z nichž první je ta poznávací a zápletková. Druhá, naprosto brilantní část se odehrává v soudní síni. Tu považuji společně s famózním herectvím Diane za naprostý vrchol. Třetí část už má být jen šokující revenge. Někomu se možná závěr nezamlouval, mě málem roztrhal na kusy. Neuvěřitelné, jak strašně lze s Diane v této její roli soucítit a konečně dostala dostatek prostoru k předvedení svého špičkového talentu. Po titulkách a obrovském potlesku bylo v sále doslova hrobové ticho. KVIFF 2017(28.7.2017)

  • - Zástupcovia Nemecka zvolili film do boja o nomináciu na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film za rok 2018. (MikaelSVK)

  • - Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v nemeckom Hamburgu, a tiež v Grécku v oblasti s názvom Schinias. (MikaelSVK)

  • - Film je rozdělený do 3 kapitol – „Rodina“, „Spravedlnost“ a „Moře“. Natáčení se chopil kameraman Rainer Klausmann s kamerou ARRI Alexa a v každé z kapitol se zaměřil na jiný styl. V kapitole „Rodina“ se natáčelo převážně v exteriéru mobilní verzí ARRI Alexa v režimu „Super-16“, aby scény vypadali syrověji. V kapitole „Spravedlnost“ převládaly scény v interiéru a byly použity  extrémně ostré anamorfní objektivy od ARRI a natáčelo se ze stativu, nebo z kolejí. Pro kapitolu „Moře“ byly vybrány objektivy s charakterem světla „starý film“ pro změkčení slunečního světla. Domácí video (video na pláži, svatba) bylo natočeno smartphonem. (vojacekr)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace