poster

Odnikud

  • Německo

    Aus dem Nichts

  • Francie

    In the Fade

  • Slovensko

    Odnikiaľ

  • USA

    In the Fade

Drama / Krimi

Německo / Francie, 2017, 106 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • xxmartinxx
    ****

    Extrémně čisté drama, kde o vině a nevině není pochyb na úrovni, kdy právník obviněných je zlá karikatura, jaké jsem si nemyslel, že se ještě mohou objevovat. Procedurálně to funguje jen s ohledem na značnou redukci (zcela chybí přítomnost médií). Nicméně herecky a co do gradace je to podařené a vzhledem k černobílému pojetí je vlastně obdivuhodné, že výsledek umí strhnout.(27.12.2017)

  • joker.george

    Nedokázal jsem odhadnout, co přesně se bude nadále dít, respektive jsem si nechtěl domýšlet, co dalšího by se ještě mohlo stát. Pocit zoufalství i bezmoci mi byl nepříjemný a film se snažil zobrazit první strašlivé dojmy co nejintenzivněji a nekompromisně. Třetí část mi však přišla trošku vytržená z předchozího dění a nedosáhla tak silné katarze jako zbylé dvě. Ale dílo to stejně dokázalo ustát a nabídlo silné emoce. A podle mě je jen otázka času, než vznikne americký remake. (Brno, kino Scala)(10.2.2018)

  • Mr.KarlAdler
    *****

    Zážitek, který emočně vyčerpá, způsobí husí kůži a navodí chuť projít se někam doblba, zapálit si cígo a vstřebat tu depku. Po celou dobu filmu pozorujeme, jak se Katja vypořádává se smrtí svých milovaných, přičemž u toho prochází několika stádii – odmítnutím, uvědoměním si, ztrátou vůle k životu i touhou po pomstě. Tím, že se umírněná režie koncentruje ryze na svou protagonistku, dává vyniknout hereckému koncertu Diane Kruger – a ono to místy fakt vypadá, že stačilo zajímavě zacílit kameru a nechat se unášet její odevzdanou zarputilostí (což kvalitám zpracování samozřejmě nijak neubírá). Možná lze namítnout, že Akin s divákem manipuluje tím, že ho přinutí dívat se na problematiku čistě z pohledu zraněné Katji, ale víc než o samotné klasické vyšetřování toho, „kdo za to může“, jde skutečně spíš o film intimně zacílený na prožívání pozůstalých. V tomhle pohroužení se do lidské bolesti je výtečný, dle mého názoru se nijak nepodbízí a svou podmanivostí si nezadá s těmi nejlepšími severskými kriminálkami.(4.7.2017)

  • Filmmaniak
    ****

    Režijně a herecky zcela precizní dílo, odsuzující rasovou nenávist tentokrát prostřednictvím motivu pravicového terorismu. Příběh je mírně manipulativní a v závěru trochu uspěchaný a tím pádem ne úplně uspokojující, leč všechno do té doby je promyšlené a napsané skvěle. Silné téma je zužitkováno v napínavém, emotivním a bravurně gradovaném ději, přičemž Diane Kruger to táhne vážně skvěle. Ne že by na tohle téma nevzniklo už mnoho jiných filmů, ale ono je to jedno, důležitá je kvalita.(3.7.2017)

  • boshke
    *

    Ten film je ve finále tak strašně debilní. Už jen úvodní bombový atentát - kdo by se, prosím vás pěkně, sral s výrobou hřebíkové bomby kvůli zabití dvou lidí? Emoce na efekt. Katjino zklamání ze soudního procesu se snad dá pochopit, ale naštěstí funguje právní systém na presumpci neviny, takže nestačí hystericky tvrdit "Viděla jsem ji s kolem před obchodem" k tomu, aby byla dotyčná shledána vinnou. Že má následně Katja potřebu x (tý)dnů koukat do moře bych jí ani tak nebral, jako jsem spíše nechápal, proč se třetinu filmu musím koukat s ní... No nic, sám jsem vinen, když jsem si nebyl schopen program Filmfestu nastudovat včas a vybrat něco kloudnějšího... 20%(1.11.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace