Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Potomek řeckých emigrantů už s anglickým jménem Eddie Anderson, je velice úspěšný muž, kterému se splnil americký sen. Pracuje u reklamní agentury, kde má vysoké postavení, pěknou manželku z dobré rodiny, vilu s bazénem a velké konto v bance. Není však vnitřně uspokojen a sám neví proč. Tento film je volné pokračování předchozího Kazanova románu a filmu AMERIKO, AMERIKO. (MVanis)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (53)

Superpero 

všechny recenze uživatele

Monumentálně natočené. Je tam spousta velmi silných scén. U mě osobně vede ta, kde Kirk Douglas lítá letadlem kolem baráku korporace, kde pracoval a jeho exkolegové nechápavě zírají, jak se jim z kokpitu maniakálně gebí do držky. Ta snaha o novou a netradiční formu, kterou zde kritizuje Tsunami_X se mi právě líbila. Dodávala tomu filmu šmrnc hodilo se mi to i k Douglasově postavě, páč tam celej film v podstatě fuckuje všechny konvence. Chápu ovšem, že to někomu může vadit. Jinak herecky je Douglas perfektní. Faye Dunaway je zde sexy. Na Deborah Kerr vyšla nevděčná postava okoukané manželky, ale všechna čest její postavě, kolik toho snesla :) U mě prostě velká spokojenost. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Mezi knihou a filmem si Elia Kazan nechal rozestup dva roky. Stejně tak dlouho mohlo trvat období mezi "odkotvením" (...která ruka a čí tak zčistajasna zasáhla a strhla volant... až mě to přimáčklo k boku kamionu) a "zakotvením" (Věděl jsem, že vše, co bylo pro mě možné na samém počátku, je pro mě možné teď znovu. Avšak jedno jediné nebylo: abych ještě někdy byl takový, jako dříve) jeho hrdiny. Američané (zřejmě i jinde narození) tomu říkají second chance, a modlí se k ní skoro všichni. Zde je období mezi první příležitostí (pokud nějaká byla) a druhou poměrně dlouhé a rozdrásané. Eddie tvrdí, že nechce dělat NIC, ale stále dělá NĚCO, a v podstatě totéž co dříve: špekuluje, argumentuje, hádá se a podvádí. Druhé šance se nakonec dočkal, i když to bylo jen o fous, a patrné, že ne každému se to podaří. ()

Reklama

MissJ 

všechny recenze uživatele

Tohle musela být pro Kazana výzva. Uspokojivě převést téměř 600 románových stran (bez hluchých pasáží) do dvouhodinového filmu byl z mého pohledu nemožný úkol. Výsledek není úplně špatný, i když musím říct, že bez přečtení Kazanovy fantastické knihy bych si ani neškrtla (a připadá mi, že s ním při psaní scénáře snad i musel počítat), film je docela chaos. Na nekonečné a obšírné myšlenkové pochody, které papír bez problémů snese, filmový pás nepostačuje. Na to, že se film snaží pojmout vyprávění inovativně a není otrokem předlohy (což kvituju), ve výsledku působí překvapivě zastaralým dojmem. Závěrečný ortel je stejný jako v případě tolika filmových adaptací: kniha perfektní, čtivá, filmové zpracování nezáživné, nemastné, neslané, zbytečné...i když světlá místa to má. 50% ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Do prčic! Prvních 40 minut jsem byl skálopevně přesvědčen, že jsem našel svůj nový kultovní film - Elia Kazan se zde snažil srovnat krok s mladou generací, nešetří svěžími, experimentálními postupy, takže z toho vznikla vzrušující předpověď "Americké krásy" (Mendez se musel hodně inspirovat) a "Mad Men". Faye okouzluje, Douglas jede jako parní válec ... A pak to jde všechno do kytek. Děj se začíná větvit a táhnout, s každou odbočkou zpomaluje, až zpomalí na nulu. Poslední půlhodinu jsem doslova protrpěl. Obrovská škoda. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Tichou dohodu jsem osobně vždycky považoval za Kazanův nejlepší román a jeho převodem ndo filmové podoby neztratil více, než bylo nutně zapotřebí. Kirk Douglas i Faye Dunaway jsou přesně takoví, jaké si je čtenář zřejmě musí představit při čtení. Neortodoxní forma je zde plně podřízená smyslu a zejména rozvětvenému ději a snad jedinou možnou metodou zachycuje ohromnou šíři románového vyprávění. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno