Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V kontroverzním snímku Amok nenajdeme příliš velký rozdíl mezi policistou a zločincem. Oba jsou jak smyslů zbavení, každému z nich velmi záleží na dosažení svých vlastních cílů. První z nich chce dostat do vězení podezřelého, který si s ním hraje jako kočka s myší, a druhý touží nejen po svobodě, ale také po slávě. Oba jsou ochotni za úspěch zaplatit jakoukoli cenu. (Kino na hranici)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (1)

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Krystian Bala (Mateusz Kościukiewicz) je údajně skutečné jméno a něco takového se údajně stalo. Ale jediné, co víme je, že Bala dostal 25 let za vraždu na základě indicií uvedených v jeho vlastní knize. O jeho vině jsou dosud pochybnosti. Kniha tu ovšem není nic víc, než jedno z možných simulaker. Podle Jeana Baudrillarda (jeho jméno ve filmu sice zazní dvakrát, ale víc o něm nic) je to odraz objektu, který neexistuje (a nebo ho neznáme). Najít relaci mezi objektem a simulakrem je proto (prakticky) nemožné. Říká se, že do hlavy nám nikdo nevidí; a proto je velice ošidné z projevů mysli (kniha) dedukovat její skutečný stav (zvlášť je-li chorobný). Nosnější mi připadají úvahy, které se (údajně, místo citatce v Nietzschově díle neznám) vztahují k zločinu v moderní (Mensch) a postmoderní (Übermensch) době. Parafráze: dosud se mučilo a zabíjelo z nouze (tělesné i duševní), nyní z rozkoše (jouissance). Pozn.: Kasia Adamiková se pustila na velmi tenký led, který občas zakřupe, ale snad právě proto je její film poměrně zajímavý a vrstevnatý - a to jsme zatím jen u spisovatele; problém jeho manželky, policajta a dalších ať reflektuje raději už někdo jiný. ()

Galerie (21)

Reklama

Reklama