Režie:
Gene KellyKamera:
Harry Stradling Sr.Hudba:
Lennie HaytonHrají:
Barbra Streisand, Walter Matthau, Michael Crawford, Marianne McAndrew, J. Pat O'Malley, Louis Armstrong, Linda Dano, Allyce Beasley, Eddie Quillan (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Šarmantní a výmluvná newyorská vdova Dolly Leviová (Barbra Streisandová) je široko daleko vyhlášenou dohazovačkou. Umí dát dohromady nejrůznější páry a využívá přitom jak svou proříznutou pusu, tak především inteligenci a předvídavost. Jedním z jejích klientů je bohatý venkovský podnikatel Horác Wandergelder (Walter Matthau), jenž chce pro svou neteř najít vhodného ženicha. Sám Horác byl až dosud zapřisáhlý starý mládenec, avšak nedávno usoudil, že jeho domácnost potřebuje ženskou ruku, a tak se rozhodl vzít si za ženu newyorskou modistku Irenu Molloyovou (Marianne McAndrewová). Jenže netuší, že prohnaná Dolly si jej vyhlédla pro sebe. O tom, kdo si koho vezme za manžela, totiž odjakživa rozhodovala ona. A tak rozehrává velkou a rafinovanou hru… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (120)
Velkorysé taneční scény v režii člověka z nejpovolanějších, Genea Kellyho (Zpívání v dešti), vrcholí megalomanským muzikálovým číslem v luxusní restauraci, kde dostává prostor i Louis Armstrong. Skutečný, živý Louis Armstrong! Je to hlasitý, občas malinko neohrabaný film, který bez ustání jede na plné obrátky. Někdo křičí, někdo zpívá, někdo tančí a Walter Matthau i Barbra Streisand hrají o život. Občas vtipné, občas překvapivě chytré, občas sentimentální, ale každou scénou dávající vzpomenout na zlaté časy muzikálů. 85% Zajímavé komentáře: kleopatra, Oskar ()
Není to tak dobré jako naprosté klasiky. Gene nedokázal muzikál úplně vytáhnout z divadla, zůstal tak na půli cesty. Přesto písně roztepou srdíčko, Matthau rozesměje, Streisland okouzlí, ostatní nejsou úplně ready, ale díky tempu vyprávění a četností gagů (sebejednoduších) se to dá tolerovat. Nejsilnější stránkou je Kelly-tanečník, protože to co se mu dodařilo vytáhnout z klobouku za čísla, to je nádhera, akce, rozsah, nápady. Přesto se mu těch 150 minut úplně naplnit nepodařilo a občas je to trochu "vatovité." Dolly dohazuje a dohazuje, až si uvědomí, že by taky měla myslet na sebe a mladé-nemajetné a dá dohromady všechny (včetně sebe) šťastně a spokojeně... 70% ()
Dýchavičný muzikál bez tempa, který potvrzuje, že žánru v této podobě na konci šedesátých let odzvonilo. Po plátnech už se dávno proháněli Bezstarostní jezdci, Bonnie a Clyde se nechávali rozstřílet na cucky a romantiku na úrovni předznamenal Absolvent. Topit peníze ve dvouapůlhodinovém eskapistickém tyjátru se neukázalo jako dobrý nápad (na druhou stranu o rok starší Oliver! zahrál na temnější dickensovskou notu a vyšlo mu to). Klady představují Walter Matthau, jehož komediální talent založený na zamračených grimasách a znechuceném odsekávání vět výborně funguje, stejně tak i pingpongové slovní výměny v první půli. Jenže pak se tu vyskytuje zoufale gestikulující, v roli se topící Barbra Streissand, které nevěřím ani její zlaté šaty. Napadá mě kacířská myšlenka, že hrát její roli Jack Lemmon za vynechání zpěvu a křečovitých tanečních výstupů, mohla vzniknout nezapomenutelná komedie. So goodbye, Dolly! (Festival 70 mm filmů Krnov 2013) ()
S muzikály to mám tak, že některé nezřízeně uctívám, z některých je mi špatně. Tenhle kousek, kde hraje Walter Matthau zakyslého starého mládence, který se nechá zblbnout fikanou ženskou, patří k těm zbožňovaným. Za co? Takže: geniální hudba, choreografie, v které se nepočítá jen s kroky, ale i s předměty a kostýmy: krásné fialové šifonové šaty ve "1,2,3" scéně v kloboučnictví, zlaté šaty ve vrcholné scéně s Louisem Armostrongem, jejíž dojemná kýčovitost mě pokaždé rozerve (a rozeřve), nápaditá režie a v neposlední řadě herci v čele s Barbrou, která je nejlepší minulou i budoucí Dolly Levi na světě. ()
Môj vzťah k muzikálom je ambivalentný. Nepatrím k ich obdivovateľom, ale ich ani a priori neodmietam. Dva z nich (Vlasy a West Side Story) mám v prvej desiatke, ďalšie dva v Top 100. Bohužiaľ Hello, Dolly! sa mi nepáčil až do takej miery, že som ho nedopozeral. Z môjho hľadiska to bol muzikál postavený na tradične chatrnom deji, choreografii, ktorá ma neoslovuje, na hereckej dvojici, ktorú neznášam a jedinej zapamätateľnej piesni. Preto hodnotenie, ktorým sa odlišujem nielen od hodnotení mojich obľúbencov, ale aj od hodnotení väčšiny užívateľov. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (15)
- Walter Matthau Barbru skutečně nesnášel. Odmítal se zdržovat v její blízkosti vždy, když mu to nepřikazoval scénář, a vyjadřoval se o ní velmi nelichotivě. (Krissty)
- Při natáčení filmu Jentl (1985), který se filmoval v bývalém Československu, se byla Barbra Streisand podívat na muzikál "Hello, Dolly!" v hudebním divadle v Karlíně. Hlavní roli Dolly v muzikálu hrála Laďka Kozderková a Streisand byla jejím výkonem unešena. (M.B)
Reklama