Režie:
Tim BurtonScénář:
Ehren KrugerKamera:
Ben DavisHudba:
Danny ElfmanHrají:
Colin Farrell, Michael Keaton, Danny DeVito, Eva Green, Alan Arkin, Nico Parker, Finley Hobbins, Roshan Seth, Deobia Oparei, Joseph Gatt, Sharon Rooney (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Majitel cirkusu Max Medici (Danny DeVito) pověřuje bývalou hvězdu Holta Farriera (Colin Farrell) a jeho děti Milly (Nico Parker) a Joe (Finley Hobbins), aby se starali o novorozeného slona, jehož nadměrné uši jsou k smíchu publiku ve slávě upadajícím cirkuse. Ale poté, co se zjistí, že Dumbo umí létat, zažívá cirkus neuvěřitelný návrat. Zároveň se o Dumba velmi zajímá podnikatel V.A. Vandevere (Michael Keaton), který angažuje „podivného tlustokožce“ pro svůj nejnovější zábavní podnik Dreamland. Dumbo stoupá na vrchol slávy díky společným vystoupením s okouzlující a okázalou královnou vzduchu Colette Marchantovou (Eva Green). Záhy však Holt Farrier zjišťuje, že pod nablýskaným povrchem zábavního podniku Dreamland, se skrývá nejedno temné tajemství. (Falcon)
(více)Videa (18)
Recenze (237)
Za seba hovorím, že ma hrané Disneyovky bavia (Kráska a zviera, Kniha džunglí). Bohužiaľ to nemôžem povedať o Dumbovi. Burtona mám rád ako režiséra v deväťdesiatich rokoch natočil nie jednu kultovku, ale keď sa pustil do krajiny zázrakov tam ma to už toľko nebavilo. Dumbo je pekne hravý a podobne farebný ako Alica v krajine zázrakov, ale aj podobne nudný. DeVito a Farrell boli v pohode, vo svojich scénach nenudia, ale celé mi to prišlo smerované viac detskému publiku a tento smer mi tu akosi nesedí, ktorým sa tvorcovia vybrali. Každopádne sa to dalo pozrieť. Dumbo ma aj svetle momenty, nechýba dobra hudba a nájdu sa tu aj nejaké emócie, ale ako celok ma to toľko nebavilo ako som čakal. 60% - 3* ()
Tuctové postavy, tuctový príbeh, nezaujímaví detskí herci, prehrávajúci dospelí herci (konkrétne Eva Green hrala fakt strašne) a jeden roztomilý slon. A burtonovský fikčný svet, zo všetkého najviac pripomínajúci jeho 90.kové filmy. Vzniknúť Dumbo vtedy, pozerali by sme naňho inak. A ja vlastne neviem, prečo má práve on tak nízke hodnotenia, keď podobnými neduhmi trpela drvivá väčšina burtonoviek za posledných 20 rokov. Pre deti fajn. ()
Tim Burton. Komerčný kalkul. Dve veci, ktoré sa stále častejšie a častejšie spájajú dohromady. Aj keď má Tim na konte BATMANA, ktorý je vlastne jedným z najväčších príkladov komerčného využitia filmu, stále si zachovával akési to svoje umelecké videnie. Tu rozhodne chýba. Toto nieje film Tima Burtona, ale Disneyho štúdia, ktoré zjavne začína zakopávať stále častejšie a častejšie ( viď nedávny nie veľmi veľký komerčný a kritický návrat Mary Poppinsovej ). Minimum emócií ( a pritom si to príbeh žiadal ) a maximum zdĺhavého všeobecného prehrávania všetkých okolo tohoto filmu. ()
Dumbo není zdaleka tak sterilní a nudný, jako Louskáček (kterého jsem mimochodem ještě nedoukoukal), ale na druhou stranu není nijak převratný a zajímavý. Atmosféra je na to, že se o režii postaral Tim Burton docela nevýrazná a příběh děti moc bavit nebude. Začátek je navíc vizuálně naprosto unylý a nebýt Dreamlandu, Michaela Keatona a roztomilého Dumba, asi by to celé bylo úplně o ničem. Nicméně samotné pasáže ze "Země snů" dokáží vytvořit poměrně pěknou kulisu jinak nevýraznému ději a bezpečně ukotví hodnocení na třech hvězdičkách. ()
Tak, patrně nejhorší film Tima Burtona už mám za sebou (snad i animovaný Frankenweenie nebo Big Eyes mi přišlo lepší), zároveň jeden z nejzbytečnějších (a snad i jediný, který kdy uvidím) remaků všech dob a ještě štěstí, že jsem měl chuť dneska večer na něco echt nenáročného, jinak by mi ten film v počítači strašil další měsíc. Teď už mě od Burtona čekají jen Temné stíny a doufám, že aspoň na ty 3* u mě skončí. Originální animák už si pamatuji jen zběžně, pouze děj a tu kultovní, často parodovanou scénu s růžovými slony, nicméně mám pocit, že byl vyprávěný hlavně z pohledu Dumba a zvířata v něm mluvila. Tady zvířata nemluví a hlavními postavami jsou nějaká otravná děcka, na která jsem si sice ke konci naštěstí zvykl, ale sympatické mi ty postavy nebyly ani náhodou. A nejen tyhle, drtivá většina z nich. Hlavně ze začátku mě ten film silně iritoval, protože kromě otravných hlavních postav tu bylo víc kýčovitých a přebarvičkovaných obrázků jak v Pevném poutu (a to už je co říct) a klišovité, těžce vynucené vztahy mezi postavami a vlastně to platí i o povahách jednotlivých postav. Pak se to sice postupně začínalo zlepšovat a jakmile se tam objevil Dreamland (který jako jediný (+ kancelář vlastníka) připomene styl Tima Burtona, jinak je to jakýsi typický Disneyovský kýč) a Eva Green, bylo to dokonce koukatelné. Zázrak to nebyl ani tak, kýče a klišé tam pořád nebylo málo a humor se nedostavil skoro vůbec, ale aspoň to ušlo. Na víc jak dvě to ale stejně nevidím a názor na zbytečnost tohohle filmu jsem vůbec nezměnil. I když to asi chápu - Disney může znovuobnovit merch na Dumba a děcka ho budou chtít jako plyšáka, protože se ho snažili udělat co nejvíc loztomilého... Btw, ta kultovní scéna tu vůbec není, jen zde na ní je takový slabý (snad bych až řekl "cenzurovaný") odkaz. Slabé 2* ()
Galerie (51)
Zajímavosti (8)
- Po filmoch Nožnicovoruký Edward (1990), Ed Wood (1994), Mars útočí! (1996), Ospalá diera (1999), Planéta opíc (2001), Veľká ryba (2003), Sweeney Todd: Čertovský holič z Fleet Street (2007), Alica v krajine zázrakov (2010), Temné tiene (2012), Big Eyes (2014) a Domov pre neobyčajné deti slečny Peregrinovej (2016) ide už o 12. spoluprácu režiséra Tima Burtona a kostymérky Colleen Atwood. (Astonko)
- Po filmoch Pee-wee's Big Adventure (1985), Beetlejuice (1988), Batman (1989), Nožnicovoruký Edward (1990), Batman sa vracia (1992), Mars útočí! (1996), Ospalá diera (1999), Planéta opíc (2001), Veľká ryba (2003), Charlie a továreň na čokoládu (2005), Mŕtva nevesta Tima Burtona (2005), Alica v krajine zázrakov (2010), Frankenweenie: Domáci maznáčik (2012), Temné tiene (2012) a Big Eyes (2014) sa jedná už o 16. spoluprácu režiséra Tima Burtona a skladateľa Dannyho Elfmana. (Astonko)
Reklama