Nastala chyba při přehrávání videa.
  • IvcaSammet
    ****

    Cena za štěstí má vynikající námět, který je ale bohužel docela nešťastně natočený. Hned na úvod vypíchnu neustálé zdůrazňování pojmu "NORMÁLNÍ RODINA". Takže dvě ženy, které spolu vychovávají děti dle tvůrců prostě normální nejsou? Trochu zaujatý postoj proti LGBT komunitě, řekla bych. Pokud se tvůrci rozhodli točit na toto téma, jeho shození mi nepřijede jako ta nejlepší volba. Kdyby to byl ale jediný problém, na který jsem ve filmu narazila, asi bych neváhala a pět hvězdiček filmu přece jen dala. Co mi na filmu vadilo nejvíc byla jeho nelogičnost. Šestnáctiletá holka uteče od rodičů, policie to více méně vůbec neřeší, a když se pak domů ohlásí po Skypu, jediné, na co se rodiče zmůžou, je věta "A nechceš se vrátit domů?" Celkově mi dějová linka s "kouzelným" squatem (který je tak tajný, aby o něm nevěděla policie, ale všichni ostatní ano, a který se zázračně financuje úplně sám od sebe) vůbec neseděla, byla nudná a vcelku stupidně natočená. Herecké výkony "dospělých" herců mě ale naopak až vyrazily dech. Ivana Chýlková byla absolutně geniální a Jarda Plesl zde taky opravdu dokonale zazářil. Asi budu sama psychopat, když mi ho ve finále bylo strašně líto. Chyb bych mohla vyjmenovat ještě řadu, nakonec ale právě proto, jak silné téma Cena za štěstí má a jaká pointa z něj na konci filmu zůstala viset ve vzduchu, věřím tomu, že si čtyři hvězdičky opravdu zaslouží.(16.1.2019)

  • mchnk
    ***

    Paní režisérka a scénáristka v jedné osobě toho chtěla divákovi jistě říci mnoho, což se také událo. O reálnosti či nereálnosti odvyprávěných vztahů můžeme spekulovat, ale snad asi každý ví, že život dokáže připravit takové rodinné propletence, že se občas nestačíme divit. Ve filmu to může vypadat všelijak, nicméně zde i v životě jsou za vším lidé, hledající obyčejné štěstí v zamotaném světě. Každý jiným způsobem, každý platí svou cenu. Herecky velmi dobré, podpořeno klasicky výbornou hudbou Honzy Muchova, scénář lehce překombinovaný, což může u někoho vyvolat menší negace či dokonce pohrdání, co tím ti tvůrci vlastně mysleli, ve finále se ale na film divá pěkně, dokáže rozesmát, rozesmutnět, vyvolat pocit, že chcete někoho zabít, třeba Jardu Plesla, ale dokáže také příjemně potěšit a utvrdit nás v tom, že štěstí není od nás zas tak moc daleko, když už jsme se rozhodli, je jedno v jakém věku, ho sami najít. S komentářem přidávám i půl hvězdičky navíc. [Kino Citadela - Litvínov](12.1.2019)

  • marhoul
    ****

    Odkojená Knoflíkáři a Samotáři ráda tento film pochválím! Mně sednul výborně a jsem za něj ráda. Fajn scénář, citlivá režie, obsazení (které bylo evidentně poskládáno z kamarádů a jejich příbuzenstva- což není nikterak na škodu), vynikající herecké výkony a už i samotná přítomnost Davida Černého, to vše mě potěšilo. Líbilo se mi to celé, nemám potřebu řešit, nakolik jsou určité situace reálné, film mě bavil a s chutí se na něj mrknu znova. Je z něj cítit, že natáčení probíhalo v dobré atmosféře. To mladinké krásné děvče, jak jsem se dočetla dcerka paní režisérky, to musí na svém herectví ještě pořádně zapracovat, ale věřím, že to půjde. ;-) Mrzí mě, že se film lidem nelíbí, ale doufám, že si své publikum nakonec najde. Těšilo mě.(18.1.2019)

  • Slepejsek
    *

    Tak na jednu stranu musím přiznat, že po všech těch slzavých peripetiích filmu jsem ze sálu odcházel pozitivně nabit, takže by se mohlo zdát, že film míří mezi ty lepší. Jenže opak je pravdou. Může za to děsivě vykonstruovaný scénář a ústřední teze: rodiče, kteří nezvládají své životní vztahy, na první pohled fungují negativně a egoisticky, divně až nesvéprávně, jakoby byli schopní volit vždy jen ta nejhorší rozhodnutí, vše komplikovat a ztěžovat versus jejich děti čisté a správné - bohužel (dominantně) reprezentované šestnáctiletým párem, který uteče před svými rodiči z domova, protože v té pakárně se nedá žít, kamsi do jakési techno-hippie kolonie mimo oficiální společnost (= tedy nejen z domova, ale i ze školy a od vší případné životní zodpovědnosti), kde se jenom tančí, chlastá, kouří a šuká, aby se v okamžiku, kdy zjistí, že jejich nevázaný život došel (nevyhnutelných) důsledků, stali zodpovědnými dospělými (na základě čeho je asi paní soudkyně zplnoletnila? posudku ze zmiňované komunity?) a vrátili se zase k těm nesnesitelným rodičům a jejich pomoci...(18.1.2019)

  • Matty
    *

    Cena za štěstí potvrzuje, že nejlepší komedie čeští tvůrci točí tehdy, když chtějí natočit melodrama. Vyjma dvou dětí se všechny postavy chovají jako psychopati. Ženy jsou navíc hysterické a utěšit je dokáže jen tvrdý alkohol nebo Tomáš Hanák. Bez ohledu na to, v jakém vesmíru se má příběh odehrávat, konflikty a jejich řešení nedávají žádný smysl. Pubertální dcera pod velmi pochybnou záminkou opustí svou matku (která žije s jinou ženou, ale tvrdí o sobě, že není lesba) a cca rok žije s cizím klukem (který svou rodinu opustil ze stejně nejasných důvodů) mezi máničkama a hackery v jakési lesní komuně, které šéfuje David Černý hrající postavu jménem Mastermind (v dalších wtf cameích se můžete těšit na Vratislava Brabence, filmového kritika Jana Folla nebo Ladislava Heryána). Ostatní postavy si mezitím naprosto bizarními, strašlivě vykonstruovanými, fungování reálného světa a lidské psychiky popírajícími způsoby kradou děti a partnery, hodně na sebe křičí a brečí. K vrcholům filmů patří scéna, ve které se Josef Polášek coby dětský lékař ptá malé holčičky „Víš, co je to láska?“ a scéna, ve které do sebe Jaroslav Plesl natlačí pomeranč, zatímco v pozadí běží ve smyčce video, ve kterém mu dcera oznamuje, že je looser a zůstane sám. Lepší než poslední záběr Call Me By Your Name. Dlouho mi nic takhle nezlepšilo náladu. Pokud budou ostatní letošní české filmy stejně zábavné, bude to skvělý rok.(10.1.2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace