poster

Tísňové volání

  • Dánsko

    Den skyldige

  • Slovensko

    Tiesňové volanie

  • USA

    The Guilty

  • Velká Británie

    The Guilty

  • Kanada

    The Guilty

Thriller

Dánsko, 2018, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    **

    „Haló, tady policista s traumatem a nezvykle extrémně agilní dánský telefonní záchranář, říkejte mi třeba Ole, vole, jak vám mohu pomoci?“ „Tady vyšinutá huhňavá kráva Inge z Kopenhágenu. Byla jsem unesena / neunesena, vyberte si, každopádně když usoudíte, že unesena, tak můžu v pohodě telefonovat, klidně mi když tak brnkněte.“ „Dobře, dobře, Inge, klid, dýchejte a počítejte šupiny na ocase malé mořské víly, já sice kdejaké pomatené smažce obvykle okamžitě zavěsím, ale vy jste natuty unesená a v nebezpečí!!! Já teď budu hodinu a půl nudně freneticky telefonovat na všechny strany a urputně buzerovat veškeré složky integrovaného záchranného systému, a jestli do té doby neusnete, tak vás z té šlamastyky / nešlamastyky dostanu, ať chcete, nebo ne. Jsem totiž Ole, nebývale extrémně agilní dánský telefonní záchranář.“ *** Když jsem se tu brodil čerstvým ejakulátem a potoky poševního šlemu vzrušeně hekajících recenzentů, těšil jsem se na nabušený a originální nehtohryz. Ty nehty jsem si u toho nakonec opravdu do krve okousal, ale to jen proto, že jsem mobil s Tetrisama nechal v kuchyni na lince, nechtělo se mi vstávat z gauče ani spát, a tudíž jsem neměl jinou možnost, jak se jinak u téhle telefonní prudy zabavit, abych nepošel nudou. Na hovnech postavená a v žumpě končící únavná telekonference se sociálně podtrženou stračkoidní zápletkou a dramatizací podobnou volání s plechovou hubou libovolného mobilního operátora, co vám nejdříve hodinu recituje menu a nutí vás furt mačkat tlačítka číselníku, aby vás nakonec spojila s nějakým, do kýčovité frazeologické prázdnoty korporátně vytrénovaným, telemarketingovým kokotem, který váš problém stejně nevyřeší. Prostě nezáživná zápletka v nezáživném podání, jedna mimochodní věta o kuchání dětí jinak mdlý film zábavným neudělá, s kamerou celou dobu přilepenou na xichtě nějakého nordicka, co se konstantně tváří, jako by měl opruzený konečník. Ten by na Mistrovství světa v unylém telefonování dozajista skončil na bedně snad i před Tomášem Tvrdým-y, jenž tenkrát dvě hodiny po telefonu objednával beton, a Gájenem Gejnoldsem, který se snažil otravně vyžvanit z telefonní rakve. No zlatá šmrncovní Telefonní budka u Kolína!(5.11.2018)

  • JASON_X
    ****

    Další důkaz toho, že k natočení dobrého filmu není zapotřebí miliónů doláčů, provařených hereckých primadon, působivých exteriérů, bombastické akce, ani vymakaných nejmodernějších triků. Postačí dobrý nápad a scénář, jeden vcelku průměrný herec a jedna obyčejná místnost simulující policejní kancelář. Ale popravdě ty čtyři hvězdy dávám hlavně za formu, ne za obsah a celkové vyznění. Překvapivý zvrat v zápletce totiž nebyl až tak moc překvapivý (něco mi v tom od samého počátku neštymovalo) a ani uvědomělé obrácení směrem k pravdě mi u hlavního hrdiny nijak nezaimponovalo, protože jím mimo jiné sobecky potopil svého parťáka.(17.11.2018)

  • Rimsy
    *****

    Fantastická práce dokazující, jak málo lidí a okolních propriet potřebujete, když máte prostě talent. A s tím filmový bůh na Cedergrenovi i mladém Möllerovi (kterého se od teď rozhodně vyplatí sledovat) rozhodně nešetřil. Ve stylu Telefonní budky a Noční hlídky tu máme další drama, kterému stačí jeden volající hrdina a pár hlasů ve sluchátku. Tísňové volání navíc funguje na několika úrovních, nabízí totiž solidní detektivní případ, psychologické drama o vině a trestu a mimoděk i jakési varování, aby člověk v práci nepřekračoval hranice. Uměřená stopáž navíc zajistí, že se divák pohledem na jednu tvář nezačne nudit. No prostě lahůdka s napětím i přesahem.(1.7.2018)

  • tobykout
    ***

    Tísňové volání se může chlubit především svým námětem, který je velmi originální. Nevím, zda se dal zfilmovat lépe, jeho zpracování mi však trochu nesedělo a celý "příběh" by se dal zkrátit o celou půlhodinu, což je značná část stopáže. Chápu, že film zkrátka nemůže mít jen hodinu, když se ale děj vyvíjí a opakuje stylem: zazvoní telefon - postava se dozvídá novou informaci - reaguje na ni koukáním do zdi / dalším telefonátem (což nevadí) / hozením telefonu o stůl, příběh pak začne trochu nudit a napětí nefunguje tak, jak má. U mě se tedy jedná o velké zklamání. 60%(7.8.2018)

  • Anderton
    ***

    Obrovskou výhodou je, že film vás núti pracovať s vlastnou fantáziou a v tomto zmysle každý videl vážne úplne iný film. Stačí si len opisované lokácie predstaviť odlišne ako váš sused v kine. Sledujeme odvíjanie jedného záhadného únosu a postupne sa dozvedáme aj niečo o hlavnom protagonistovi. No a čakáme, akým spôsobom sa tieto dve línie buď pretnú, alebo budú aspoň spolu nejako logicky súvisieť. A dočkáme sa. Problém je viac v tom, že Tiesňové volanie je skôr materiál na hodku a jeho scenár síce ponúka netradične budované napätie, ale je viac menej tuctový. Mám pocit, že bodovať bude najmä tým, že ani vo finále nás kamera nezoberie do exteriérov, prípadne do úplne iného interiéru a tým pádom sa z neho stáva thriller alternatívny. Na veci to ale v mojich očiach až zas tak veľa nemení.(19.10.2018)

  • - Režisér, producent, kameraman i střihač se navzájem znají. Všichni vystudovali Národní filmovou školu v Dánsku. (tessincolor)

  • - Před českou premiérou filmu proběhla premiéra filmu na Karlovarském IFF 1. července 2018. (Varan)

  • - Jediná hudba, kterou lze ve filmu slyšet, začíná necelé dvě minuty před závěrečnými titulky. (Mirecek42)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace