Reklama

Reklama

Noc plná milostných a bláznivých studentských dobrodružství, jimiž končí dětství a začíná život. Skupinka studentů a studentek z maloměsta má před sebou poslední den prázdnin. Dva kámoši, Steve a Curt se chystají na univerzitu, další čeká nástup k vojsku, jiní vlastně ještě netuší, jak se svým dalším životem naloží. Frajírci závodí v nablýskaných i otlučených autech, dívky se vyzývavě procházejí v ulicích, plných rock'n'rollu. Dění kulminuje uprostřed noci plné bláznovství, krátkých okamžiků lásky, prvních polibků, honiček v autě a problémy s policií...
Film režiséra Georga Lucase (jenž se později proslavil sci-fi ságou Hvězdné války), zachycuje atmosféru počátku šedesátých let minulého století, obraz mladé generace a konec jejího dětství. V době svého uvedení snímek zaujal prolínáním několika příběhů, jemným humorem i nostalgií, s nímž jsou vyprávěny, stejně jako výrazným využitím dobové hudby, obrazovým zachycením kamery (Jan D'Alquen a Ron Eveslage) a brilantními hereckými výkony mladých představitelů. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (210)

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Nemohu tvrdit, že by se mi slza leskla v oku při vzpomínce na střední školu, ale patrně to bude tím, že jsem při studiu opomínal zevlovat a oslovovat slečny při projížďkách cadillacem po bulvárech. Nicméně nostalgické vzpomínky na něco, co se nikdy nestalo, mne celkem bavily a tato noc, pod taktovkou Ďábla Jacka a šedesátkových pecek, zkrátka stála za to. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Nevím, jestli mám obdivovat fakt, že někdo dokázal natočit celovečerní film, který se celý odehrává za volantem, na sedadle spolujezdce, či na zadním sedadle. Když už nikdo nikam nejede, tak se alespoň opírá o svůj nádherně naleštěný vůz, případně stojí kousek od do posledního smítka vypulírované kapoty vozu svého kamaráda. Pokud vás to spolu s vybraným šedesátkovým soundtrackem zaujme, není co řešit. Na můj vkus jsou všechna ta auta příliš pannesky čistá - podobně jsou na tom hlavní aktéři. Americké graffiti jsou Beverly Hills 90210 na kolečkách. Žádnou dravou sondu americké "šedesátkové" mládeže nečekejte. ()

Reklama

Spooner 

všechny recenze uživatele

Neskutečně pohodovej film s výtečným soundtrackem a s mladým Howardem, Dreyfussem a Fordem. Ta atmosféra tý jedný noci, kdy se toho moc neřeší a jenom se tak jezdí z místa na místo je přesná, nic se tu moc neřeší a ta pohodovost a občasný hlášky mě fakt dostali. Výbornej film na odreagování nebo zvednutí nálady. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Kdybych měl hádat, jestli George Lucas debutoval THX 1138, nebo Americkým graffiti, vybral bych pravděpodobně tento film, protože na mě působí nezávisleji, méně ambiciózně a není v něm tolik zapamatovatelných režijních nápadů (a třeba autohavárie je úplně odbytá). Jenže ono nejde o to, jak film vypadá, nýbrž o čem je, no a jako výpověď o mládeži na prahu šedesátých let je vážně skvělý. Skoro formanovský. Ta atmosféra horké letní noci, během níž dojde na různá loučení i setkání, se vážně povedla. Nechce se mi ze všech těch příběhů vybírat jeden, který se mi líbíl nejvíc, ale kdybych měl, byl by to ten s Richardem Dreyfussem hledajícím uhrančivou krásku. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Oddychový film bez špeciálnych efektov okamžite nadchne divákov. Nerieši extra závažné témy, ale ponúka výpoveď svojej doby a dôveryhodne predostiera charaktery jednotlivých osôb. Vo filme mohol každý nájsť sám seba, svoju mladosť a práve preto sa stal kultovým. Pôvodný prvý zostrih filmu mal až 210 minút, súčasných 110 minút však plne stačí na to, aby ste si retro film dokonale vychutnali. Prenesiete sa s ním do obdobia, kedy v hitparádach kraľovali spevák Bobby Darin, či priekopník rock'n'rollu Buddy Holly. Americké graffity dodnes ostávajú po réžijnej stránke najlepším filmom Georga Lucasa. ()

Galerie (130)

Zajímavosti (27)

  • Ve filmu jsou použity tři Chevrolety 1955. První je vidět při záběrech zvenku, druhý při záběrech zevnitř a třetí se použil při natáčení závěru závodu. (novoten)
  • Pre neustále znejúci rokenrol v snímke jestvovali dva záznamy. Prvý, ústredný, bez ozveny, majúci top kvalitu, bol využitý pre chvíle, kedy mala byť hudba dominantnou zložkou pre záber. Druhý, ktorý len skôr dotváral atmosféru, pochádzal z obyčajnej magnetofónovej pásky skladajúci sa z rôznych melódií. (Biopler)
  • Scénáristické duo Willard Huyck a Gloria Katz chtělo do závěru filmu přidat text, který by osvětloval pozdější osudy ženských hrdinek, ale Lucas to odmítl s tím, že by se tak konec zbytečně protáhnul. (novoten)

Reklama

Reklama