poster

Judy

  • Velká Británie

    Judy

  • Slovensko

    Judy

  • Nový Zéland

    Judy

  • USA

    Judy

  • Austrálie

    Judy

  • Kanada

    Judy

Životopisný / Drama / Romantický

Velká Británie, 2019, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Johnny.ARN
    **

    Vyžitá alkoholička chcela v Londyne ešte raz preraziť. Namiesto toho prerazila zase len dno pohárika, znechutila divkákov a riešila svoju rozpadnutú rodinu a deti. Ozaj, koho to zaujíma? Nerozumiem nominačke na makeup a jej nominačka je viac ako rozporuplná. Nestrhol ma jej výkon a ani jej príbeh. 2 z 5(21.1.2020)

  • Samuel7
    *****

    Nádherný film, při kterém se ke konci ozývaly kinem vzlyky. A není divu. Pohled na lidskou a z dětství těžce traumatizovanou Judy Garland, která i po desetiletích stále trpí nejistotou, nespavostí, depresemi atd. opravdu dojímal. Myslím, že každý, kdo se v něčem odlišuje, nebo vyrůstal pod hrozným tlakem, se ve snímku může zhlédnout. A ten celý stojí na naprosto úžasné Renée Zellweger (Judy je tu skutečně jediná hlavní role), která už předtím patřila mezi mé nejoblíbenější herečky hlavně díky své sympatické Bridget Jones, a zde ukázala, že sama utáhne i velmi závažné drama, navíc s několika skvěle zazpívanými písněmi. Komentář Arsenal83 ohledně vzhledu Renée je ohavně osobní a jedovatý, ale celkem v duchu přesně toho, co film taky zobrazuje. Pro většinu publika jsou umělci jen zdrojem pobavení a odreagování a to, že mají nějaký osobní emoční život, jako obyčejní lidé (a často mnohem náročnější), jim vůbec nedochází (ano, i herečky se mohou cítit nejistě ohledně svého vzezření, a podobné jízlivé komentáře tomu asi moc nepřidají, že...). V každém případě, Renée kamennou tvář ani náhodou nemá. Ve scénách se střídala euforie s hlubokou depresí a Renée to vždy naprosto přesně vyobrazila. Nedivil bych se, kdyby za tuto roli dostala po 15 letech dalšího Oscara. Film mě velmi mile překvapil, protože o Judy Garland se v Česku v podstatě neví, takže jsem k její postavě neměl žádný zvláštní vztah, ale po dnešku mám chuť si konečně pustit minimálně Čaroděje ze země Oz a Judy si rozhodně pustím rád znovu.(5.11.2019)

  • filmfanouch
    ***

    Renée Zellweger má zřejmě svého druhého Oscara definitivně v kapse. Hvězda známá především ztvárněním Bridget Jonesové v její trilogii už si v roce 2004 došla pro zlatou sošku za výkon v Návrat do Cold Mountain a poté co za ztvárnění Judy Garland v jejím biopicu získala už Zlatý Glóbus a Baftu zřejmě letos dojde pro svého druhého. Samotná Judy má ale bohužel celkově pověst snímku, který těží především ze skvělého výkonu hlavní protagonistky, jinak ovšem za nic nestojí a nebýt zasloužených nominací pro Zellweger a Makeup by po Judy dost možná skutečně někdo neštěkl. A musím bohužel dodat, že se veřejnost nemíní. Judy je bohužel tím klasickým filmem, který má sice výbornou hlavní hvězdu, jinak ale kvůli sázce na rutinního režiséra (v tomhle případě Ruperta Goolda, který má práci především s televizními filmy na poměry divadelních her) a rutinního scénáristy (v tomhle případě Toma Edge) nevyhrabe nic víc. Samotná biografie Judy Garland je natočena dle divadelní hry End of the Rainbow a kvůli tomu Judy opravdu působí jak divadelní hra nebo rovnou televizní film. A je to škoda, protože základ skutečně není problém. Problémem ale je, že i přesto, že se biografie Garland odehrává na sklonku jejího života je tohle období překvapivě nezajímavé. Respektive filmaři si s daným obdobím nedokáží úplně vyhrát. Garland je prostě na zhroucení, závislá na prášcích a alkoholu, počtvrté se rozvedla, nedokáže uživit děti a musí je proto dát k manželovi a kvůli jediné možnosti na výdělek odcestovat do Londýna, ve finále to vypadá, že se opět zamiluje a konečně najde štěstí, život jí začne házet další klacky pod nohy a Garland je opět v troskách. Tohle je vlastně celá Judy v kostce a nejedná se o spoiler, protože je tenhle děj a vývoj hodně předvídatelný. Do toho je vložena menší epizodka s homosexuálním párem, který Garland neskutečně obdivuje, pozve si Garland k sobě domů, pobrečí si nad vejci a řeknou si, že je život svině. Na 118 minut prostě Judy nedokáže tohle období úplně svižně a zajímavě odehrát, zvláště když tohle vše opravdu zajímavé není. Zajímavější jsou flashbacky, které se vrací do doby kdy se Garland stala hvězdou Čaroděje ze země Oz a stala se trýzněnou obětí producenta Louise B. Mayera. Tohohle období života Garland, které vlastně zároveň odstartovalo její hvězdnou a komplikovanou kariéru se film nedotýká příliš, rozhodně si ale dovolím tvrdit, že by celovečerní film na tohle téma obstál o hodně víc. Ať už více epizodek s mladším Mickey Rooneyem, více psychologických řečí Mayera nebo více traumatických zážitků jako upření možností jíst hamburger nebo dort aby mladá Judy přece jen moc nepřibrala. Tyhle flashbacky se používají v rámci vyprávění a má to fungovat tak, že si Judy nakonec přece jen po více jak 30 letech ten vysněný dort dá. Nefunguje to! Pokus o jakousi psychologickou sondu do duše ženy, které dětská sláva zničila život nebo vážné momenty se zde naprosto míjí. A právě více konverzaček s Mayerem s dětství by byli opravdu silným celovečerním tématem. Rozhodně více než výsledná Judy. Ze začátku dokonce Judy ani nevypadá marně vizuálně. Chvílemi jsem si říkal, že se na to hezky kouká a chvílemi mi to nádech televizní filmu bralo, od druhé čtvrtiny to ale bylo celé pryč a vrátil jsem se k pocitu, že fakt koukám na televizní film. Ne takový jako Grace, kněžna monacká s Nicole Kidman, spíše jako na Dianu s Naomi Watts. A mrzelo mě to. Renée Zellweger je ale skutečně výborná a podává parádní herecký výkon. Sama nazpívala všechny písně Garland, v rámci Makeupu byla dovedena ke Garland v posledním stádiu a je skutečně až nechutně podvyživená stejně jako Garland v posledním tažení. Nemám tak vůbec problém s tím, že to bude Zellweger kdo si pravděpodobně odnese sošku, protože to je rozhodně zasloužené a táhne film nahoru. Krom ní si možná ještě vzpomenu na fajn Finna Witrocka co ale ve finále nedostane zase tolik příležitostí a to samé se dá říct i o Michaelu Gambonovi. Zbytek jako by nebyl a je to škoda. Jo, vlastně je tu Richard Cordery jako Mayer! Judy je bohužel až příliš obyčejná adaptace, která má sice skvělý hlavní herecký výkon, povedené masky a občas přece jen hezky vypadá, ze samotného tématu co Judy Garland dělala pár měsíců před smrti ale nevytáhl tolik a bohužel naopak z toho zajímavějšího tématu čerpal jen v rámci flashbacků. Ten film by chtěl hrozně dojmout a stát se pamětihodným filmem, vůbec to ale nestačí. Nebýt Zellweger by po tomhle filmu pravděpodobně nikdo neštěkl, něco mi ale říká, že si to samotní tvůrci uvědomují. A bůhví jak moc to mají v anusu.....(8.2.2020)

  • Streeper
    ****

    Renée Zellweger je úžasná, četla jsem pár komentářů, kde většina zmiňuje její kamenou plasticky upravenou tvář. Nesouhlasím. Pokud jste někdy viděli Judy Garland jakým způsobem mluvila, jakým způsobem zpívala, Renée zvládla každý její pohyb na jedničku. A ten zpěv? Úplně jsem čuměla, co ze sebe Bridget Jonesová uměla dostat. Flashbacky do její dětství byly zajímavé a hodně nám to osvětlilo její chování v budoucnu. Ale přišlo mi toho málo. Mrzelo mě, že se snímek věnuje pouze jedné části jejího života a to té v Anglii před smrtí. Věřím, že měla ještě další a zajímavější léta. Více bych se u soustředila na její začátky v Hollywoodu a ne jen tak zběžně jako je to tady. Trošku mě to mrzí, mohlo to mít větší potenciál, takhle jí vlastně film ukazuje v dost špatném světle, byť zároveň i ukáže proč tomu tak je, není to podle mě dost.(15.12.2019)

  • pepo
    ***

    Po kazdem stranke obycajny priemer. Teda az na jednu vynimku. Tou je neprekvapivo famozna Renee Zellweger, ktorej to snad opat nakopne karieru. Skoda, ze sa film viac nevenoval praktikam hollywoodskych studii pri tvoreni hviezd. Tych niekolko malo retrospektiv je totiz po pribehovej stranke tym najzaujimavejsim. 6/10(15.2.2020)

  • - Predstaviteľka Judy Garland, Renée Zellweger začala rok pred nakrúcaním trénovať s hlasovým poradcom a potom 4 mesiace strávila u hudobného režiséra filmu Matta Dunkleya. (classic)

  • - Počas samotnej prípravy na nakrúcanie poctivo trénovala s hlasovým koučom, čím získavala Judyin zvuk a hlas, a aj jej výslovnosť. U choreografa si zase osvojila Judyine pohyby a gestá. (classic)

  • - Herečka Renée Zellweger sa pripravovala na úlohu napríklad aj tak, že po celý rok počúvala v aute Judy Garland, popritom taktiež aj jej hudbu a reč. A ešte k tomu sa venovala i dôkladnému čítaniu o samotnej Judy Garland, aby mala o nej k dispozícii veľa informácií. (classic)