Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Ani deset let za mřížemi nestačilo pohřbít jeho zločineckou duši. Sean Connery v hlavní roli amerického thrilleru.  Sebevědomý Duke Anderson po deseti letech pobytu ve vězení konečně vychází na svobodu a míří přímo do luxusního bytu na Manhattanu, za svojí někdejší přítelkyní Ingrid. Léta strávená za mřížemi v něm rozhodně nevymazala jeho kriminálnickou duši. Duke má v hlavě plán na další loupež rozehranou ve velkém stylu. Jeho cílem je vykrást všechny luxusní apartmány, sousedící s Ingridiným hnízdečkem. Akce skutečně přesahuje jeho vlastní možnosti, proto osloví bosse místní mafie a s penězi od něj v kapse zaměstná tým elitních zlodějů… Napínavý thriller o podsvětí, stejně jako o zvůli oficiálních vládnoucích struktur, natočil významný americký režisér Sidney Lumet (tvůrce filmů Dvanáct rozhněvaných mužů, Zastavárník, Pahorek, Serpico, Vražda v Orient expresu či Rozsudek). Nepřehlédnutelnou hudbu k snímku napsal legendární jazzový hudebník, skladatel a producent Quincy Jones. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

Anderton 

všechny recenze uživatele

Connery bez príčesku, mladé ucho Christopher Walken, dobová moderná technika, kradúca súkromie verejnosti, veľké pásky, rádioamatéri, telefóny, dlhé dráty, vydieranie a fotka Richarda Nixona na stene. Ľahko rozpoznateľný Lumetov 70kový štýl, ale napriek tomu všetkému to nie je až taká zábava, akú by sme očakávali. Tú techniku skritizoval neskôr lepšie Coppola v Rozhovore a vykrádačiek bolo už tiež nakrútených viacero o niečo záživnejšie. Film prekvapí najmä v závere, keď pochopíme, že sa nejednalo o len tak nejaký zábavný mainstream. Stále je to inteligentný film, ktorý chce divákovi niečo povedať. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Předloha je průběhem klasická heistová žánrovka o přípravě a následné exekuci teoreticky vychytralého plánu, která je však celá zpracována skrze výpovědi svědků, novinové články a především přepisy záznamů z oněch pásek napříč agenturami. Zadaptováno je to ovšem jako tradičně pojatý film, který se zpočátku snaží do heist filmu naroubovat jakousi společenskou reflexi "Velkého bratra", ovšem vůbec to tam nesedne (navíc ten otravný a nadužívaný raně sedmdesátkový zvuk "elektroniky", grr). Vadilo by to možná méně, kdyby to ve zdejším dějovém oblouku mělo alespoň nějaké opodstatnění. Jenže nemá, protože tuto linii stejně Lumet po cca hodině opustí. Když se však odhlédne od této nezdařené ambice, tak zůstává dobře obsazená a především ve druhé polovině sympaticky civilní žánrovka o ambiciózní loupeži, kde ne zdaleka vše šlo tak, jak mělo. ()

Reklama

Rocky62 

všechny recenze uživatele

Mezi lupičskými filmy velmi komplexní snímek. V porovnání s ostatními nepatrně preciznější a odlišnější, nejen co se týče loupeže samotné. Sidney brilantně vykresluje podsvětí panujících organizací a dává ve filmu patřičný prostor vyniknutí charakteru hlavní postavy. Frank Pierson se jako scénarista výborně osvědčil a své umění náležitě zdokonalil o 4 roky později v Psím odpoledni. Za velmi kuriózní aspekt filmu lze považovat Jonesovu futuristickou hudbu, která je patrně stejně geniální jako kontroverzní. Závěrečný lup, skrze který režisér promítá pozdější výslechy okradených je řádně gradován a oplývá štědrou porcí finálních nečekaných zvratů. Inteligentní a všestranný snímek. O něco lépe to napsal kolega "gudaulin" 75%. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V jednom z komentářů zaznělo, že film vytahuje do nadprůměru zvolený casting. Nesouhlasím. To, co tenhle film vytahuje v mých očích do vysokého nadprůměru, je chytrý a originální scénář, i když casting samozřejmě taky dělá svoje a herci odvádějí to nejlepší. Díky scénáři by snímek fungoval podobně i bez Conneryho v hlavní roli. Ostatně jeho postava je vším, jen ne hrdinou bondovského typu, vymyká se, jako ostatně spousta dalšího, všem zavedeným šablonám filmových kriminálek. Při sledování mě napadla spojitost s Psím odpolednem. Existují stovky filmů na téma bankovní loupeže, ale jen jedno Psí odpoledne. Lumet se dokáže u mě pohybovat na hraně několika žánrů. V Psím odpoledni se dokázal z komediální polohy nenápadně posunout až k existenciálnímu dramatu. V tomhle případě popisuje drzou ozbrojenou loupež za bílého dne, uvěřitelnou a působivou, aniž by se scénárista uchyloval k oblíbeným efektním a šokujícím scénáristickým hříčkám nebo ke klišoidnímu balastu. Vyloženě komickou scénu, kde se oběti přepadení radují ze zločinu, který rozptýlil jejich nudu, vystřídá bleskurychle lidská krev a tragika lidské smrti. Lumet k tomu ještě navíc propašoval jízlivou společenskou kritiku, protože o nahrávky tu ve skutečnosti jde nikoliv až v poslední řadě. Spolu s Coppolovým snímkem Rozhovor patří Lumetovy Andersonovy nahrávky k filmům, které si všímají ztráty soukromí a špiclování, které zvýhodňuje ty, kteří vlastní "uši a oči". Narozdíl od Rozhovoru není Lumetův film tak atmosférický, ale má svižnější tempo a je zábavnější. Ve srovnání s mnohem známějším a lépe hodnoceným, ale podle mě nemastným neslaným Serpicem, mi Andersonovy nahrávky přijdou mnohem diváčtější a funkčnější. Celkový dojem: 90 %. ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Odposlechová technika sice mírně zastarala, ale myšlenka tohoto filmu rozhodně ne - spíše naopak. Bohužel. V Záznamech o Andersonovi se mi velice líbil Sean Connery, jenž tentokrát nehrál typického klaďase, podivná hudba Quincyho Jonese a především druhá polovina snímku, kterou zabírá fantasticky natočená loupež, s níž si Sidney Lumet vyhrál. A ten lehce mrazivý závěr. Škoda příšerného tv dabingu. Rád bych si přečetl knižní předlohu. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (3)

  • Filmový luxusní dům je v New Yorku na 5th Avenue v Convent of the Sacred Heart, ve skutečnosti se jedná o Klášter Nejsvětějšího srdce Páně (Convent of the Sacred Heart), jehož adresa je 1 East 91st Street. Věznice je Rikers Island, autobusový terminál se nachází v Port Authority a také se točilo v Luxor Health Club a na Lower East Side. (sator)

Reklama

Reklama